[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:12

Was je eigenlijk nog verder gegaan met de boekenleggers?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:26

Er staan er 3 op de site zag ik, zowel los te koop als in een set. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:46

Vandaag kwam de hekstertas binnen. *\o/*
Mooie kwaliteit, de banden zijn langer dan ik had ingeschat, daar moet ik even wat op verzinnen omdat de tas nu wel erg laag hangt aan de buggy.
Maar voor zo over je schouder is deze lengte wel superfijn. +:)+
Tenminste, ik vind de banden van de meeste vergelijkbare (totebags/boodschappen)tassen te kort voor het fijne om aan je schouder te hangen.
Ben benieuwd of de print ook mooi blijft na het wassen trouwens, het voelt een beetje als de opgedrukte print op een (paarden)t-shirt van vroeger zegmaar. :)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:09

Wat jammer! Ik zie het pakket staan in de PostNL-app… hebben ze dwars door je tekening heen geplakt :? Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 14:17

Hahah black_kelpie gelukkig was je er op tijd bij dan! Volgens mij is zwart best een populaire t-shirt kleur hè? Ik ben zelf altijd meer fan van kleur dus ik ga meestal niet voor zwart.

Ohja tuurlijk lor1_1984! Ik heb inderdaad een model met langere banden gekozen omdat ik ze onder mijn arm draag en liever geen tas in m'n oksel heb, maar aan de buggy zou dat wel lastiger gaan. Ik heb zelf geen probleem gehad met wassen, maar doe ook handwas en binnenstebuiten.

Ach wat jammer Dido2316! Wel altijd een risico van een tekening erop maken dus voor mij is het geen drama hoor, hopelijk is het automatisch gedaan en hebben ze hem er niet bewust zo opgeplakt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:18

Dido2316 schreef:
Wat jammer! Ik zie het pakket staan in de PostNL-app… hebben ze dwars door je tekening heen geplakt :? [ Afbeelding ]

Wat zonde -O-

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 14:23

Afbeelding

Hier was hij voor het versturen :)

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:41

Ik vind het zo leuk dat je een tekeningetje maakt op de envelop, maakt het nog wat persoonlijker en vrolijker op een al vrolijk pakketje :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:31

Ik heb de tashaken aan de buggy verplaatst, probleem opgelost. :D
Ze zaten eerst bij het midden naast het stuk waarmee je de buggy inklapt zegmaar, nu aan de zijkant vd duwbeugel waardoor de tas iets hoger en naar 'achteren' komt te hangen en ik er niet tegenaan tik met lopen enzo, maar nog losjes genoeg om mijn boodschappen etc erin te steken of hem opzij/omhoog kan doen om iets onderin de buggy te leggen. +:)+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 09:48

Jaa ik vind het ook leuk om te doen vikawiek! Doe het heel af en toe hoor, maar op die van jou inderdaad ook toevallig :D

Ik ben nu eindelijk serieus bezig met de stempel voor op de pakketjes, het wordt een kraai :) Dan is het ook iets minder jammer als er een sticker over eindigt.

Oooh super lor1_1984!

Ik heb vandaag de factuur voor de sokken betaald, over een week of 8 worden de kauwsen werkelijkheid :D Echt super spannend!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:26

Yes! Kauwsen voor mijn sokkenverzameling!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:23

Mariett schreef:
[ Afbeelding ]

Hier was hij voor het versturen :)

<3 <3

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 09:14

Even wat kauwtjes op de dinsdagmorgen, kijk!
https://waarneming.nl/observation/329851055/

Deze geringde kauw is gezien in Groningen centrum, bij de Vismarkt. En dit is niet zomaar een kauw, het is deze boef:
Afbeelding

Één van de kuikens van dit jaar, en dan nog ietsjes specialer: één van de twee allerlaatste kuikens van het jaar. Kast 2019 is een solokast en was erg laat dit jaar, waarschijnlijk omdat het een gloednieuwe kast was. Hij is dus best een heel eind gevlogen, dat hij in het centrum is gezien :) Ons onderzoeksgebied is in Glimmen. Het idee is om later uit te zoeken of juist die latere vogels vaker in de stad/verder weg te vinden zijn.

Het is altijd speciaal om de kuikens terug te zien, deze waren heel speciaal omdat ik die dag alleen was en het veldseizoen met deze kuikens af sloot. Normaal zien de laatste kuikens er een beetje sneu uit maar deze waren toen al prachtig. Echt te leuk <3

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:28

Oh wat leuk als zo'n beest dan weer even in beeld komt :D Hij ziet er uit alsof hij zich wel vermaakt in de stad. Nu nog braaf niet te veel patat eten maar ook zo nu en dan een haring jatten :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:46

Zo dat is een heel eind! Leuk zeg, nooit geweten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:13

Gefeliciteerd

Zover is glimmen vismarkt hemelsbreed toch niet ? En daar is veel voedsel natuurlijk :D

Was jij ook op de markt daar vorige week? Ik zag veel kraampjes met tekeningen en woordgrapjes

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:26

Oh ik begin klauwtjes door dit topic echt steeds meer te waarderen.
Overigens had ik gisteren de hele dag een foute songtekst in mijn hoofd, jou schuld... Ik heb stiekem met je geganst, stiekem met je gegahahahanst

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 11:51

Ik hoop het Juut! Ik gun hem echt het beste.

Dankjewel anca! Was een leuk verjaardagscadeautje om deze foto te krijgen hahaha.

In theorie is Groningen niet heel ver. In praktijk: wel ver! Van de duizenden kauwtjes die we in Glimmen hebben geringd zien we een handjevol terug in de stad. Er is inderdaad veel eten, maar vrij lage kwaliteit.
Ik woon in Haren en hier zie ik af en toe een geringde kauw in de buurt, bij Marietje loopt er af en toe eentje met een ringetje in de wei.
Grappig genoeg wisselen ze niet eens zo vaak van kolonie, en die zitten soms maar een kilometer van elkaar vandaan.

Dat duiven bijvoorbeeld zo goed (kunnen) gaan in de stad komt omdat ze kropmelk kunnen maken voor hun kuikens, ze kunnen van relatief lage kwaliteit eten zo dus best heel goed eten voor hun kuikens maken :) Kauwtjes kunnen dat niet en hebben het daardoor wat lastiger, vooral met kuikens in de stad. We hebben niet heel veel data (want we hebben niet heel veel kauwtjes daar) dus we weten er niet heel erg veel van. Komt hopelijk nog!

Heel goed Jeetje! Vreselijk hè? Ik heb mezelf er ook steeds mee :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 14:32

Omg zo leuk dit! Super tof om een van je "eigen" jongen terug te zien! <3

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 14:23

Ontzettend!
Nog meer bijzonder nieuws ook, en de eerste keer sinds de start van het onderzoek (20+ jaar) dat we dit zien: één van de kauwen dit jaar was geringd, maar stond niet in het systeem: erg raar! Blijkt in Noord-Holland bij een opvang geringd te zijn, 145 km hier vandaan :D Dat is pas een eind!

Helaas nog geen update van de sokken, maar ze zijn bezig dus dat is mooi! Ik ben ook bezig met het afronden van de studie.. ook heel spannend!

Ik heb in de vakantie twee stadsduiven (Kevin & Freek) tam gemaakt. Kevin had last van een 'stringfoot', dus een draadje/mensenhaar zat vast rond zijn pootje en dat kon gaan ontsteken en bloedtoevoer afknellen. Freek heeft ook iets met z'n pootjes en krijgt nu wekelijks een badje met duivenbadzout (dit bestaat). Mijn vrienden hebben me gisteren voor mijn verjaardag 25 kg duivenvoer gegeven! 25 kg!! Hopelijk vinden ze het lekker :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:32

Duivenbadzout _O-

Ik zie ze hier ook wel eens hobbelen met iets om hun pootje idd, zo sneu om te zien. Hopelijk voelt Kevin zich snel weer wat beter :(:)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 17:43

Afbeelding

Afbeelding

Pindafan Kevin even delen :) Het is een kanon van een duif, echt heel groot.

Afgelopen dinsdag heb ik mijn colloquium gehad! In dit geval gewoon een ingewikkeld woord voor wetenschappelijke presentatie :+ En natuurlijk heb ik hem weer geïllustreerd, dus even delen:

Een predator, de marter
Afbeelding

En het nestje waar hij de kuikens uit wil pikken
Afbeelding

Twee vleugels, de ene verder ontwikkeld dan de ander
Afbeelding
Afbeelding

Koolmees die wil gaan uitvliegen
Afbeelding

En de presentatie ging goed! Dit was het laatste wat ik moest doen om mijn master af te ronden. Als ik alle cijfers binnen heb ben ik dus Master of Science, of doctorandus. Die tweede is wel een beetje een ouderwetse term, maar wel leuker. Het doel is dat ik op de uni blijf werken/studeren, spannend :) Voor de diploma-uitreiking is het het plan om zelf een stof/print te maken en daar een jurk van te maken. Natuurlijk vol kauwtjes!

Het is ondertussen vier weken geleden dat ik de sokken heb besteld, we zitten dus op de helft! Helaas nog niks gehoord verder. Kan nu wel verder met het ontwerpen van het label aan de sokken, ook leuk.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:35

Gefeliciteerd met het afronden van je studie!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:43

Heel tof ts gefeliciteerd!

Een jurk met kauwtjes <3

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:05

Wauw wat tof joh! Goed bezig *\o/*