[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 00:50

ik heb zo een gehad ook met ex en kids drama pfff was blij dat ik er van af was ,ik was toen zo naif
gelukkig zeer sterk uit gekomen _/-\o_
maar was niet prettig -O-

snap nina heel goed

Malbec

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:31

Ik kan er trouwens niets aan doen, maar ik lees de titel, als ik snel lees, altijd als 'Verpest', haha.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:44

Manmanman, wat is er nou allemaal weer aan de hand. Ik zou nina's rollercoaster van emoties echt niet kunnen handelen hahahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:57

Rocamor schreef:
Niemand komt op het idee, dat hij ook de app verwijderd kan hebben voordat hij het screenshot maakt?

Ik denk eerder dat "iedereen" dat denkt en het dermate logisch is dat dat de moeite niet waard is om te benoemen :P

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:55

Never mind :o

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:34

Meer! Ik vind het tussen door hoofdstuk super geschreven. Helemaal benieuwd naar Brugge nu

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 22:03

Haha, superleuk dit!

Wat ik er zelf van vind (haha, heel raar dit haha):
Opeens begint Prem met "ik heb met niemand afgesproken" etc. Ik zou zelf zeggen van "ik heb die App niet". Maar hij verdraait het. Dus: omdat hij niet met iemand heeft afgesproken, is het OK? En opeens ontkent hij dus dat hij die App niet heeft?

Daarnaast denk ik dan juist: als Manuela er over begon tegenover zijn kinderen, misschien heeft hij tijdens hun relatie dit ook wel "geflikt"? En zat hij ook op dating-Apps? Dus dat Manuela gezegd heeft tegen de kinderen "nou, Prem zal toch wel weer op Apps zitten op zoek naar een nieuw avontuur"? En misschien denkt Prem wel dat het toch niet (meer) gaat werken met Nina en kijkt hij inderdaad verder. Maarja, dat is speculeren hahahha.

OK! Back to business. Ik heb even wat andere dingen geprobeerd in mijn schrijfstijl, geen idee of het wat is.

Misschien heb ik wel echte stukken overgetypt uit mijn dagboek haha.

Anders maar overslaan (zei ze, kwetsbaar).

Het Brugge-incident
Zaterdag 22 juni 2019

(Nina's dagboek)
Hittegolf en voel me niet chill. Eten gaat nergens over, ik word dik, kan niet stoppen met eten.

Enfin, vrijdag tot 15h gewerkt en naar Den Haag gegaan. Ik wilde per se een jumpsuit kopen. Dat was het enige wat mocht haha. Uiteindelijk natuurlijk veel meer leuke dingen gezien en moest allemaal terugleggen. Ging denk om 19h naar huis vanuit Den Haag, was leuk.

Oja, had nog onwijs gezeik gehad met P deze week want hij had vet wazig verhaal over Happn en toen ging ik kijken en zag ik dat hij actief was! WTF! Hij kwam met l*lverhaal, we gaan zien.

Zaterdag werd ik wakker, deed mijn telefoon het WEER niet! En ik had hem eergisteren nog laten maken! Ik was boos (want: voor veel geld laten maken) en heel mijn plan in de war he, had ook die wijnproeverij natuurlijk. Ik was toch vroeg wakker dus besloot maar te gaan hardlopen (zonder muziek grrr door die stomme telefoon). Kon ik erna naar de telefoonboer in Lisse. Nam ik Pop gelijk mee.

Ik moest wel weer betalen voor die stomme telefoon, maar dit keer ging hij hem wel direct maken. Volgende keer moet ik hem bellen als hij weer kapot is. Dan komt hij hem halen. Dat wordt lastig zonder telefoon, haha.

Erna heb ik Pop bij mijn ouders gebracht. En toen, zo dom, heb ik boodschappen gedaan. Want ik scheurde van de honger. Ik heb erna echt ZOOOOOOO veel gegeten. Schaam me er echt voor. En ik voelde me erna ZO k*t, dat ik de wijnproeverij met Peter afgezegd heb. Ik had er zo’n zin in. Zo rot. Ik voel me dik en ik schaam me voor mijn lichaam.

Net heb ik gedoucht en P geAppt dat ik klaar ben. Hij was natuurlijk een nachtje kamperen met zijn zoon en de klas. Oh f*ck, hij appt dat hij er nu aankomt. Ik lig nog naakt op bed, haha.

Snel bel ik P op.
-“Waarom ben je niet naar de wijnproeverij gegaan?” vraagt Prem. Hij zou me daar op komen pikken waarna we gelijk door zouden rijden naar België.
“Nee joh, geen zin in, teveel gedoe”. Prem zegt dat hij me over anderhalf uur komt halen. Ik stem ermee in. Heb ik net genoeg tijd om mijn spullen te pakken en me klaar te maken. Prem vertelt dat hij een grote fles Champagne gekocht heeft. Wel lief, al is het het laatste waar ik aan moet denken. Nou ja, ik heb nu in ieder geval een goede bodem. Een bodem van krentenbollen met oude kaas, een pak TUC met kaassmaak en een reep Tony’s karamel-zeezout. Ik voel me rot en ik zie er rot uit. Ik hijs mezelf zuchtend overeind en slof naar de badkamer om wat make-up op mijn toet te smeren. Ik ben nog nooit zo moe geweest.

Ondanks dat het zaterdag is en 15h, is het druk op de weg. De sfeer in de auto is SUPER. Even vergeet ik hoe rot ik me voel over mezelf. Prem en ik lachen en maken grapjas. Ik luister en ik geniet. Als we, later dan gedacht maar nog steeds eerder dan oorspronkelijk gepland, in het hotel aankomen, ben ik positief verrast. Ondanks dat ik met Chander, mijn ex verloofde, vaak nachtjes in Brugge geslapen heb, heb ik nooit eerder in dit hotel geslapen. Het oogt super romantisch en we hebben de grootste lol met de receptionist als we inchecken. Ik heb er alle vertrouwen in. Dit wordt een geweldig weekend!

Op de kamer schenk ik twee glazen Champagne voor ons in. Prem komt achter me staan en kust mijn hals. Ik voel zijn telefoon trillen in zijn zak. Romantisch, denk ik. Moet je niet opnemen, hoor ik mezelf vragen. Prem negeert het en duwt me op bed. Ik heb het gevoel alsof ik niks in te brengen heb. En ik vind het heerlijk. Niemand kent mijn lichaam beter dan dat Prem dat doet. En hij weet precies wat hij wil.

Ik voelde me al moe. Maar als ik even later van hem afrol, ben ik pas echt uitgeput. Voldaan kijkt Prem me aan.
Het is me niet ontgaan dat Prem’s telefoon voortdurend lag te trillen op het nachtkastje. Prem lijkt het te negeren. Iets wat mij verbaast, want normaal is hij vergroeid met zijn telefoon. Weer vraag ik hem of hij niet moet checken wat er aan de hand is. Er kan wel wat met zijn kinderen aan de hand zijn denk ik nog. Prem rolt zuchtend om.

-“F*ck, f*ck, f*ck, f*ch, f*ck”.
“Wat is er?” Mijn hart klopt in mijn keel. Iets zegt me dat er iets helemaal mis is.
-‘Baukje stuurt me een foto van het bonnetje van de fles Champagne. Ze is bij mij thuis geweest”.

ZOO, heb je een feessie? Weer een hotelletje geboekt met die slet? En aan ons wil je geen cent besteden. Maar nu snap ik dat wel.

Het begon met een illusie, in mijn hoofd werd het een droom. Maar nu ben ik ziek en het zit allemaal in mijn hoofd.

to be continued

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:27

Super leuk! Alleen een naam klopt niet haha!

Maar erg leuk deze schrijfstijl

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:41

lekker gaan zuipen en slapen

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:43

lekker gaan zuipen en slapen ha ha :j :j :j *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:25

Wie was Peter ook alweer? Enne.. ex-verloofde?

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 07:35

Jaaaa leuk! Het is idd anders maar ik vind het lekker lezen

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:53

Leuk!

Alleen moet Baukje niet manuela zijn? xD

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:40

Baukje is de dochter toch?

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:50

Hoezo, baukje is toch zijn dochter dus waarom zou het niet kloppen

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:32

ooh, ik was echt in de war... sorry, dan snap ik het verhaal nu weer... woopsie..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:05

Ik zou als vader denk toch ook helemaal leip worden als mijn kind zo over iemand waar ik een relatie mee heb zou praten :=
Hoef het bij mijn vader in ieder geval echt niet te flikken om m’n stiefmoeder een slet te noemen :') ongeacht mijn leeftijd :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 23:49

Ik wil meeerrrrr :D jammer dat het geen boek is en ik verder kan bladeren. :')

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:11

Inderdaad, ik zit ook steeds vol spanning te wachten op het vervolg. Meeslepend verhaal is het.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 07:43

Het is ook wel elke keer hetzelfde gezeik hè, met die GSM van Prem als ze op pad zijn :n

Hij zit ook wel knap in de tang bij ex en kinders dat hij elke keer helemaal over de rooie gaat als ze iets gezien hebben. Gelijk korte metten mee maken zulke onzin, zijn ze helemaal belazerd -O-

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:59

Je schrijft de laatste stukken echt veel beter TS!
Het is niet echt mijn genre van verhaal, maar ik blijf toch lezen :)

Maar mijn god... ongeacht het totaal ongepaste woordgebruik, gewoon al de toon waarop die kinderen berichten sturen naar hun vader... daar zit toch veel meer krom dan een nieuwe relatie, denk niet dat dat ooit een gezonde situatie kan worden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 13:32

MoonWencke schreef:
Wie was Peter ook alweer? Enne.. ex-verloofde?

Deze twee zijn "nieuw" in het verhaal. Misschien komen ze niet meer terug. Misschien ook wel.................

Chichika schreef:
lekker gaan zuipen en slapen

Hahahaha, Nina heeft last van onstilbare honger hahah.

Ik hoop NIET dat jullie denken "weet hetzelfde als vorige ruzie" (daar ben ik een beetje bang voor), want het loopt uiteindelijk iets anders af............. Maar dat komt

Het Brugge-incident - deel 2
Zaterdag 22 juni 2019

Prem ijsbeert door de hotelkamer.
-“Manuela manipuleert de kinderen gigantisch. Dat deed ze vroeger al". Ik lig nog op bed.
“Het lijkt elke keer om geld te gaan”. Zijn ze bang iets te kort te komen? Ze zijn toch uit elkaar?
-“Mijn kinderen zijn mijn alles. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Het lijkt niet op te houden”.

Vertel mij wat, denk ik. “Sorry schat” zegt Prem, terwijl hij weer naast me komt liggen en me begint te zoenen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik weet alleen dat ik honger heb. Ik duw hem weg.
“Zullen we wat gaan eten?” stel ik dan ook voor. We hebben beide geen zin meer om die "vervloekte" fles Champagne op te drinken.
“Je kunt nu toch niets doen”.

De receptie lijkt even later uitgestorven. Prem drukt op één van de oude, koperen receptiebelletjes die op de balie staan. Het authentieke geluid schalt door de receptie. Er komt echter niemand op af. Prem kan zich niet meer inhouden en al snel verandert de receptie in een orkest van receptiebelletjes. De tranen stromen over mijn wangen van het lachen terwijl Prem op zijn onderlip bijt en ritmisch op de belletjes drukt. Niet veel later komt een receptiemedewerker gehaast de hoek om.

-“Sorry, sorry, sorry” verontschuldigt Prem zich direct. Ik stop ook direct met lachen. Maar de jonge receptiemedewerker, die Brecht blijkt te heten, laat een ontwapenende glimlach zien.
-“Dat klonk geheel en al niet verkeerd” lacht hij. Ik weet weer waarom ik zo dol ben op België in het algemeen en Belgen in het bijzonder.

Uit eten gaan in Brugge is een uitdaging in het weekend als je niet gereserveerd hebt. Onze receptiemedewerker bevestigd dit. En dat hebben we niet. Hij vraagt waar we “goesting” in hebben.
“Indiaas?” stel ik voor. Dat is een veilige keuze. Ik ben op mijn hoede en wil niets triggeren.
-“Ik weet alles over restaurants in Brugge, maar ik heb nog nooit iemand over een Indiaas restaurant geïnformeerd. Ik weet niet eens of we die wel hebben.” peinst Brecht. Als Google even later met vijf resultaten komt, moeten we allemaal lachen.
“Kijk, Curry Palace” zeg ik “als het Palace heet, moet het wel goed zijn, toch?”. Beide heren lachen en Brecht pakt de telefoon op om te reserveren en om een taxi te regelen.

Het is druk en drukkend in het restaurant. Terwijl ik een slok Mango Lassi neem, hoor ik links van ons een stelletje heftig ruzie maken. Rechts van ons zit een groepje van vier mid-twintigers. Ze voeren een geanimeerd gesprek over seks. Ik kan elk woord van hun conversatie verstaan. De restauranteigenaar schenkt ze met een tevreden blik nog een glas wijn in.

Ik ben overweldigd. Ik kan absoluut niet tegen drukte en ik heb het voelt alsof ik stik. Ik open de menukaart. De kaft zit vol met vlekken en de insteekhoezen plakken aan elkaar. Prem merkt op dat ik me niet op mijn gemak voel.
-“Is er wat, Nien?”
“Nee, nee. Alleen is dit niet een ideale plek om te zijn met Hooggevoelgheid”.
-“Ach, wat een onzin” antwoordt Prem. “Hooggevoeligheid bestaat helemaal niet”. Misschien heeft hij gelijk. Misschien stel ik me aan. Maar op de een of andere manier hoor ik elk woord van het kibbelende stelletje naast ons en snijden de woorden in mijn ziel. Ik kan de negativiteit als een ping-pong bal heen en weer zien gaan. Waarbij het spel sneller en agressiever wordt. Ik kan me er niet van afsluiten.

-“Weet je al wat je neemt?”. Ik besef dat ik al 5 minuten naar dezelfde pagina zit te kijken. Ik antwoord dat het gerecht waar ik “goesting” in heb, niet op de kaart staat.
-“Ach, wat zeur je toch altijd. Wees blij dat je wat kunt eten. Er zijn mensen op de wereld die niets te eten hebben” snauwt Prem terug. “Verwend nest” hoor ik hem op gedempte toon zeggen. De toon is gezet. Gezellig.

Als de gerechten even later opgediend worden, beginnen we zwijgend te eten. Ondanks dat ik zo’n honger heb dat ik het tafelkleed wel op zou kunnen eten, prik ik afwezig in mijn curry zonder wat in mijn mond te steken. Opeens staat Prem op.
-“Hier heb ik geen zin in. We gaan”. Ik schrik. Maar als ik me wil verweren, is Prem al weggelopen om af te rekenen.

-“Nou, zeg maar wat je nu wilt doen, NINA”. Hij spreekt mijn naam net te hard uit. “Dit was niet volgens je standaard, dus zeg maar wat wel goed genoeg is”. Ik ben verbluft.
“Zullen we dan maar een cocktail ergens gaan drinken?” stel ik stamelend voor. Ik heb geen zin in een escalatie en ben vooral opgelucht dat we buiten staan. Weg uit die drukke, bedompte sfeer.
-“Zeg maar waar” antwoordt Prem. Het leek zo’n goed idee om onze telefoons in de hotelkamer te laten. Tot nu. “jij bent toch al zo vaak in Brugge geweest?”. Ik raak geïrriteerd.
“Weet ik veel! Normaal regelde Chander altijd alles van te voren”. Het was gewoon een antwoord op een vraag. Maar Prem ontploft.

-“J*ZUS!” schreewt Prem door de straten van Brugge. “Wat ben jij voor een mens? Met je moeilijke gedoe. Ik doe alles voor je. Alles. En het enige wat ik krijg, is gezeur”. Prem is in alle staten. Hij beent weg en ik doe moeite om hem bij te houden. Vandaag heb ik, voor het eerst, geen hakken aan en ik ben daar blij om.

Prem scheldt en tiert. Als we op de Markt aankomen, probeer ik hem te kalmeren. Maar er is geen speld tussen te krijgen. “We gaan naar huis. Ik ben helemaal klaar met je gedrag”. Razendsnel bedenk ik waar het mis is gegaan. Maar ik blijf erbij: ik gaf een normaal antwoord op een vraag, dus ik vind niet dat Prem het recht heeft om me zo te behandelen. Het staat totaal niet in verhouding met elkaar.

"Het is goed, Prem. Maar wil je alsjeblieft ophouden met schreeuwen? Ik schaam me dood". Ik heb nog nooit iemand zo hard in het openbaar horen schreeuwen. Het is donker op de Markt en er zijn andere mensen, maar in tegenstelling tot in Amsterdam, doet iedereen hier net of ze niets zien.
-"Ik schaam me juist dood met JOU!". Ik had me vergist. Prem kon toch nog harder schreeuwen.

Er is iets met deze persoon. Maar het voelt opeens niet mijn als mijn pakkie-aan.

Prem houdt een taxi aan en we stappen in.
-“Waarom doe je zo?” vraagt Prem als we zitten.
“Prem, het maakt niet uit. Het is goed zo. Dit is nu de derde keer dat dit gebeurt". En terwijl ik dit zeg, voel ik de tranen in mijn ogen prikken.

Vanbinnen heb ik met mezelf de afspraak gemaakt dat ik drie teleurstellingen nodig heb om echt los te laten. Twee, zo houd ik mezelf voor, kan nog toeval zijn, maar drie duidt op een zich herhalend patroon. Eerst Antwerpen, toen Amsterdam, nu Brugge. Hoe duidelijk wil ik het hebben?

to be continued

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:42

Hopelijk gaat ze weg bij hem, al ben ik er bang voor...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:04

Ongelofelijk, wat een eikel! Maar Nina blijft ook maar aan hem hangen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:15

Neenee, die ex van Prem is helemaal niet zo verkeerd! Steeds minder.
Zal wel lang duren voordat Nina daar achter is, als ze zo doorgaat. Hoop voor haar dat het niet te lang duurt, want iemand zo naar je laten uitvallen is echt niet oké.
Zou de eerste de beste trein naar huis pakken, of als ze met haar auto zijn (ben ik even kwijt, sorry) gewoon weggaan. De groeten.