[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:41

@ Michellette: Ik doe het je niet na, hoor, elke dag een afgemaakte tekening op dat niveau. +:)+

@Selina: Ik vind hem mooi. Misschien niet realistisch, zeg maar, maar een beetje abstract-achtig. Als je begrijpt wat ik bedoel, haha, ben niet zo goed in uitleggen. :+

@xTitanic: Ziet er weer erg mooi uit. Je bent zo goed in alle details, echt knap.

@joey_lover: Leuk effect zo met dat zand. Schilderen wil ik ook nog een keertje oppakken, maar ik wil nog zoveel. :D

@eclair98: De eerste keer dat ik keek zag ik echt niet wat het was, maar nu wel. Knap gedaan!

@Seven: Ohh ... die is supermooi!

@Telpeva: Wat een gepriegel, zeg, zo'n klein borsttuig. Ziet er al knap uit. En die cartoonkoppies ... <3

Mijn poging tot wat meer realistisch tekenen. Als eerste een bloem nagetekend (in november 2017, dus telt niet mee voor dit jaar) en daarna de ringstaart maki's. Wel al in 2017 begonnen, maar nu net pas afgemaakt, dus ik tel hem wel mee voor dit jaar. Faber Castell en Caran D'ache kleurpotloden en papier is een "School Office Home" boek met waardeloos tekenpapier, haha.
Fotokwaliteit is niet echt super, helaas:
Bloem:
Afbeelding

Ringstaart maki's:
Afbeelding

Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:49

Victory-boy: Die maki's zijn echt schattig <3 Bloem is ook mooi met z'n felle kleurtjes!

Ik heb die van mij vandaag toch nog niet afgekregen, had er een beetje ruzie mee. Dus nu moet hij morgen af zijn :+

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:41

@victory-boy Mooie bloem en die maki's zijn echt schattig!
@telpeva wat ben je weer heerlijk aan het priegelen, super <3 Paardje vindt ik ook heel gaaf!
@eclair98 leuk idee, is weer eens iets anders!
@joey_lover gaafff... kun je hiermee ook makkelijk met details schilderen?
@xTitanic oh hij is zo ontzettend gaaf <3
@seven mooi, dat oog !

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:21

Pleun: dank je! Nee, details worden wel iets lastiger, aangezien het allemaal behoorlijk ruw wordt door het zand. Maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik vaak ook niet het geduld heb voor veel details :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 02:02

Stukje verder (je ziet het er niet aan af maar dit is uren verder :+ )

Afbeelding

Seven

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 02:05

Geweldig Telpeva
Stuur mij eens een how to als je wil en kan ben reuze benieuwd

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:11

Die heb ik wel, maar kan ik eigenlijk niet zomaar kopieren want het zijn complete boeken, ook met patronen en werkbeschrijvingen er in :) Ik zal je later een lijstje sturen van auteurs + titels dan kan je zelf een beetje rondkijken als je dat leuk vind!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:36

Ja graag bedankt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:27

Gaaf! Ik heb het een tijdje met Schleich gedaan maar dat was echt houtje touwtje werk :')

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:50

Wat een priegelwerk, Telpeva! Maar hij wordt wel erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:58

Wat ziet dat er netjes uit! Knap zeg, maak je de gespen ook zelf?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:28

culaccino schreef:
Wat ziet dat er netjes uit! Knap zeg, maak je de gespen ook zelf?

Deels, de gewone simpele ringen ogen en vormpjes maak ik zelf van ijzerdraad, maar de mooiere gespen en D ringen die koop ik kant en klaar. Daar zitten alleen geen tongetjes in, die maak ik er met de hand in. Zo koop je ze, de 'kant en klaar' versies http://shop.modellpferdeversand.de/imag ... es/527.JPG
Alles met de hand maken kan ook, maar dat ziet er vaak een beetje goedkoop uit en niet zo gelikt. Ik maak ze wel zelf, maar alleen voor op plaatsen waar je ze niet ziet zitten, of waar ik ze kan verbloemen O:)

Nog wat cartoonpaardjes :D de laatsten van de serie
Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:20

Echt zulke leuke schetsjes!!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:27

Dank jullie wel joey_lover en Pleun02. :)

@Telpeva: Die koppies ... vooral de onderste 3 vind ik zo schattig. <3 En dat borsttuig ziet er heel professioneel uit, mooi hoor. :j

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:52

Nooit gedacht dat ik het bewerken van die beeldjes zo interessant zou vinden, echt top dames.

En hele toffe tekeningen/schilderijen komen er voorbij.
Ik spiek nog wel elke keer even, maar ben momenteel blij als ik aan schetsen toe kom.

Paar schetsen van de afgelopen dagen. Kijk nu wel echt uit om weer met kleur aan de slag te gaan.

Afbeelding

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:09

Wauw wat een gave werken komen er voorbij! Ik zal later de tijd nemen wat uitgebreider te reageren. Ik ben begonnen met mijn februari project. Ik heb denk ik al 2 jaar niet meer getekend en al 6 jaar niet met grafiet en nog nooit zo'n fluffy vacht. Een beste uitdaging dus!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 02:44

Ik heb echt zo'n ruzie met dit schilderij. Dacht dat ik hem 2 dagen geleden al wel af zou hebben, maar hij werkt niet echt mee -O- Morgen dan echt hopelijk de laatste update, als ik de manen tenminste goed krijg...

Afbeelding

horsiegek: ooh, die is echt al heel fluffy! Knap ook hoe het je lukt om de verschillende haar soorten te tekenen en wat een details zitten er in!

sanneb: Weer goede schetsen hoor. Erg leuk om jou vooruitgang en experimenten met portretten te volgen :j

Telpeva: aaah, die zijn echt heel schattig! Super knap hoe jij al die verschillende gezichtsuitdrukkingen erin krijgt. Het ziet er bij jou ook altijd zo simpel uit.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:37

@joey_lover Soms heb je dat nou eenmaal... Vindt dat je het al heel goed doet, doe het je niet na <3
@horsiegek De vacht ziet er al ontzettend goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
@sanneb Mooi, die ogen <3

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:07

@sanneb: Als ik jouw schetsen zie ziet het er allemaal zo makkelijk uit. En dan wil ik het ook proberen en komt er niets op papier, haha.

@horsiegek: Wauw, die ziet er héél erg fluffy uit. Hartstikke mooi al!

@joey_lover: Ik vind hem mooi, hoor. :j Ook je kleurgebruik vind ik erg mooi.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:52

Thanks! Ik hoop dat ik mijn fluffy friend nog kan afmaken. Heb vanmiddag mijn laptop laten kletteren en mijn harde schijf is overleden. Hoop dat ik de referentie nog ergens kans vinden...

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:13

Hoi allemaal, ben weer begonnen aan een nieuw schilderij!

Afbeelding

Als jullie nog iets niet vinden kloppen aan de proportiet ik krijg graag tips! Dan ga ik als alles goed is vanavond beginnen met schilderen :j Er zijn trouwens veel lijnen die uitgegumt zijn daarom kan hij er een beetje raar uitzien.

Groetjes,
Pleun

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:29

pleun Leuk ik ben benieuwd! Zonder referentie geen tips.

victoryboy Dank je, dit zijn ook geen uitgewerkte schetsen en dus ook niet echt moeilijk. Ik ben vooral blij dat de verhoudingen lukken en dus ook de pose van het model klopt. Verder zie je niet echt gelijkenis met het model.

joey lover Ik blijf zo'n fan van je kleurgebruik en schildertoetsen. Je verhoudingen kloppen niet altijd maar dat boeit in jouw schilderstijl helemaal niet. Echt tof, jaloers hier.

horsie gek wouw, heel mooi fluffie vacht al.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:47

Reageren doe ik later even
Momenteel met deze bezig
Begin

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:11

Seven,
Mooie verandering in hoofdhouding! De hals vind ik in uitvoering nog wel wat grof ogen zo op de foto's. Je bent in dit model wel heel sterk (goed) bezig met de shading. Mooi om te zien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:50

Ik verklaar mijn experiment af. Dit ga ik nog wel eens doen. Maar nu weer snel terug naar de kleuren!
Afbeelding