[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:12

Dat vind ik erg knap gedaan :j

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:49

Xtitanic, je schetsen zijn zo herkenbaar van jou hand. Leuk om ze ook naast elkaar te zien op instagram.

Pompompom, je haflinger vind ik erg knap. Ik kan zelf helemaal niets met houtskool. Bij je inkt vind ik het erg knap dat je in deze stijl toch nog een duidelijk paard weet neer te zetten.

Eclair98, de verhoudingen van je kikker zijn goed gelukt. In kleur is hij helemaal leuk.

Amylyklama, je eekhoorn doet me een beetje aan een kruizing met een panter denken. Erg leuk met deze kleuren. Uit je hoofd gemaakt?
Ook je maagd is goed gelukt. Bij deze ben ik ook benieuwd of je er voorbeelden bij gebruikt.

Kallipooh, dank je voor je feedback op mijn tekeningen. Je poema is echt Top, wat een stoere blik. Is dit met pastel? Je kleur papier heeft me vanavond geïnspireerd om cadeaupapier op A4 maat te knippen en daar eens op te schilderen. Maar ik ga ook maar wat dikker papier kopen in deze kleur.

Seven, wat een mooi idee zo springend uit het water. Er zit ook echt beweging in. Je vos vind ik ook leuk, hij kijkt alleen een beetje scheel volgens mij, maar dat maakt hem ook wel weer schattig.
Ik ben benieuwd naar jou uitwerking dan van het idee wat je in je hoofd hebt, zal vast ook weer iets moois worden.

Joey_lover, ik had het al gezegd. Hij blijft geweldig, die kleuren ik hou ervan.

Telpeva, ik heb nog nooit zo'n schattig ratje gezien. Mooie diepte heeft hij ook.

8nnemiek, leuk zo al die verschillende houdingen.
Je naambordje vind ik echt heel mooi. Zo knap als je dat kan.

Eclair, ik vind je vosje niet misvormd hoor. Hij mist alleen een oortopje maar dat kan best zo in het wild toch. Knap dat je het uit je hoofd kan.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 02:04

sanneb schreef:
Kallipooh, dank je voor je feedback op mijn tekeningen. Je poema is echt Top, wat een stoere blik. Is dit met pastel? Je kleur papier heeft me vanavond geïnspireerd om cadeaupapier op A4 maat te knippen en daar eens op te schilderen. Maar ik ga ook maar wat dikker papier kopen in deze kleur.

Bedankt! Het is geen pastel, maar Windsor and Newton brush markers, kleurpotloden en en witte stift/pen. Het is inderdaad een mooie kleur papier, ik ben er ook helemaal weg van :D Ik ben benieuwd naar jouw creaties!

Ik geloof dat nog iemand het vroeg, maar het is een jaguar :j

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 02:21

Haha, poema?? Schreef ik dat echt.. ik had panter in m'n hoofd, bijna goed ook vlekken toch *\o/*

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 03:22

Ooh, wat geinig dat jullie de beer nog wel leuk vinden. Ikzelf vind hem echt ontzettend lelijk. Smaken verschillen :D

Maandag tentamen, dus moet eigenlijk leren. Zeer goed excuus om toch even wat te doen :j

Mijn vader kwam vanochtend met een foto van een ijsvogel aanzetten 'Die moet je schilderen, mooie kleurtjes!' Dus dat maar gedaan :+

21/01
Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 03:28

Wederom wow!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 05:15

Stom, lelijk, bah
*jaloers*

Wat mooi weer zeg Joeylover, jij maakt het hoe ik het fantaseer en het dus niet op papier krijg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:15

Seven, welke duim klopt niet? Ik kan em niet ontdekken :')

Joey_lover: waaw, heel gaaf! Die zou ik zo aan de muur hangen! Prachtig kleurgebruik!

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:53

@joey_lover, Hij is echt heel erg gaaf geworden! Nu is de achtergrond ook iets rustiger. Echt nice.

@sanneb Ik teken vrijwel altijd uit m'n hoofd haha. En af en toe voor studie natuurlijk wel natekenen. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:56

Annemiek
De bovenste rechts hand wijst de duim horizontaal en de vingers ook

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:17

Ah bedankt, lastige pose ook, ga ik nog eens oefenen!
Hij moet iig hier op gaan lijken:
Afbeelding
:D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:50

Daar lijkt hij inderdaad op maar kan anatomisch niet :o

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:22

Er komen weer allemaal leuke schilderijen/tekeningen voorbij. Zou niet weten wat ik daar van moest zeggen behalve dan dat ze prachtig zijn!

Heb gisteren een schetsboek gekocht en pastelpotloden. Thuis gekomen wou ik natuurlijk direct aan de slag maar ben inspiratieloos!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:01

Seven schreef:
Daar lijkt hij inderdaad op maar kan anatomisch niet :o

Ah dat bedoel je! Sja, zo worden cartoons bijna altijd getekend. Gek genoeg ziet het er heel vreemd uit als je in een cartoon een duim naar voren tekent. Zie je ook bv heel duidelijk bij neuzen; in het ene frame wijst de neus naar links en in het volgende frame plopt ie ineens naar rechts als een personage het hoofd draait, die worden ook nauwelijks recht van voren getekend omdat het er gewoon fout uitziet :))

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:39

Bedankt voor je uitleg Annemiek nooit geweten :j

Vandaag een cardinaal vogel
Weer niet zoals ik wil maar we oefenen verder
Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:45

Ook gaaf seven! :j

Ik moet aardig mijn best gaan doen wil ik deze maand nog een tekening plaatsen, ik heb er nog geen zin in :o ook al zie ik heel veel mooie en inspirerende werkjes voorbij komen. Echt super mooie dingen maken jullie dames, een genot om dit topic te volgen! *\o/* *\o/* *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:23

22/365
Wasbeer met promarkers.Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:16

Dank jullie wel. Ben ook wel erg blij hoe die uiteindelijk geworden is (was wat minder blij met het tijdstip waarop ik naar bed ging :') )

Seven schreef:
Wat mooi weer zeg Joeylover, jij maakt het hoe ik het fantaseer en het dus niet op papier krijg

Dit is echt zo herkenbaar! Van al mijn werkjes in kleur tijdens deze challenge is denk ik alleen die van de 2 spelende katten een beetje geworden zoals ik in eerste instantie in m'n hoofd had. Zo ook bij deze ijsvogel, hoewel ik erg blij ben met hoe die nu is, was dit eigenlijk niet hoe ik hem in eerste instantie had willen maken.

Ik vind het sowieso erg lastig om af te wijken van een foto. Een dier natekenen kan ik ondertussen denk ik wel redelijk (niet zo goed als sommigen hier, maar voor mij goed genoeg). Maar dat hele realistische is iets wat ik nu dus juist weer een beetje probeer los te laten, omdat er zo weinig 'eigen' aan zit. Maar juist een eigen draai aan mijn werken geven vind ik erg lastig. Dan heb ik wel iets in m'n hoofd, maar echt geen flauw idee hoe ik dat dan op papier moet krijgen. Bij het realistische werken merkte ik dit ook al aan de achtergronden, daar ben ik namelijk ook erg slecht in, omdat je die vaak zelf moet verzinnen.

Ik zou zelf heel graag wat meer het abstracte in gaan, waarbij je dan nog wel het dier kunt herkennen.
Zo vind ik deze stijl bijvoorbeeld heel gaaf:
http://images.fineartamerica.com/images ... nsford.jpg
Of dit:
http://i329.photobucket.com/albums/l399 ... 86cc47.jpg

Alleen om dan zoiets zelf te verzinnen en maken....
Gelukkig duurt deze challenge nog even, en heb ik dus nog tijd om te oefenen :D

Ik vind jou vogel trouwens ook wel ontzettend gaaf hoor!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:18

Ik herken me in jou post die stijlen vind ik ook erg mooi

Ik heb moeite met los laten en gewoon kliederen :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:21

Seven schreef:
Ik heb moeite met los laten en gewoon kliederen :D

Dit inderdaad :D

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:10

Ik sluit me ook helemaal bij jullie aan. Moeilijk he loslaten en een eigen stijl. Ik vind de voorbeelden ook echt waanzinnig mooi. Ook die heldere kleuren, bij mij gaan de kleuren toch steeds wat verloren helaas.

Gisteren kwam ik op bokt mijn allereerste pastel pogingen tegen uit 2009. Een ervan was een foto op de voorpagina van het Bit en laat ik nou toevallig het voorbeeld gevonden hebben.
Omdat ik al een stuk langer bezig was qua tijd dan het oorspronkelijke plan ben ik gestopt. Maar ondanks de vingerafdrukken vind ik het toch de moeite waard hem verder uit te werken.

Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:11

sanneb schreef:
Ik sluit me ook helemaal bij jullie aan. Moeilijk he loslaten en een eigen stijl. Ik vind de voorbeelden ook echt waanzinnig mooi. Ook die heldere kleuren, bij mij gaan de kleuren toch steeds wat verloren helaas.

Gisteren kwam ik op bokt mijn allereerste pastel pogingen tegen uit 2009. Een ervan was een foto op de voorpagina van het Bit en laat ik nou toevallig het voorbeeld gevonden hebben.
Omdat ik al een stuk langer bezig was qua tijd dan het oorspronkelijke plan ben ik gestopt. Maar ondanks de vingerafdrukken vind ik het toch de moeite waard hem verder uit te werken.

[ [url=m/gFBLYg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat een verschil!
Wat gaaf zeg :D
Leuk voor jezelf ook om te zien hoe je gegroeid bent in de jaren.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:18

Bedankt lovelyfiefy, en dan te bedenken dat ik over de eerste echt uren heb gedaan. Vandaag denk ik 1,5uur.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 16:32

Pag 27 & 28

Seven
:
Vogel: Speels, met die vlekken erdoor
Paard: leuk werkje
Vogel: Hoe de vleugels uitlopen in stippen vind ik mooi
Vos: Voor een snel werkje, heel goed. Ogen lijken alleen niet gelijk
Titanic: Oh nice, zou ik echt niet kunnen zonder hulplijnen :P
Pompompom: Knap hoe je nog zoveel detail kan krijgen
Eclair:
Kikker: Voor een eerste keer al heel knap!
Vos: Gezichten van de voorkant is ook lastig omdat je dan die diepte moet zien te krijgen, lijf is wel heel mooi
Wasbeer: heel schattig!
Amy:
Eekhoorn: Ik dacht eerst dat het een lynx was hihi, maar vind de kleuren wel gaaf
Vrouw: Jouw mensen zien er tenminste uit als mensen :P De glans in de sjaal heb je mooi gedaan
Kallipooh: Wow, mooi. Leuk ook hoe je papier hebt gebruikt als vacht
Joey:
Beer:Kleurrijk! De beer is één met de achtergrond en toch valt ie op
Ijsvogel: Wowie
Telpeva: omg so cute
Annemiek: Handen zijn ook pittig. Maar je speelt al vals al door er 4 vingers te tekenen haha.
Naambordje is mooi!
Sanneb: Beide heel gaaf, door jou ook geïnspireerd zoiets te proberen.
In je 2009-2017 tekening zie je ook al dat je verbeterd bent. Meer fijntjes gaan tekenen. Wel kijk ik wat raar tegen de verhoudingen van het hoofd

WIP van mijn bijrijdpaardje :)

Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:22

Er komen echt weer super mooie dingen voorbij. Ik zit midden in de tentamens en heb allemaal deadlines dus voor mij al even geen tekeningen. Ik hoop aankomende week weer, ik heb namelijk wel wat ideeën al...