[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 19:36

Kan je iets van ARC ook in de winkels krijgen? Vind alleen maar webshops als staples en amazon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:44

Helaas ligt de Arc alleen in de winkels van Staples, of je moet online bestellen.
www.Atoma.be is de uitvinder van de disc-notebooks en verkoopt de chique varianten maar ook goedkope. Die schijnt in Belgie overal in de winkel te liggen maar in Nederland helaas ook niet. Ik ben vooral blij dat ik door dit systeem van alle losse notitieblaadjes af ben; gewoon gaatjes erin maken en je kunt het zo in het notitieboek 'plakken' ;) waar het in thuis hoort. :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 19:50

xyzutu2 schreef:
Helaas ligt de Arc alleen in de winkels van Staples, of je moet online bestellen.
http://www.Atoma.be is de uitvinder van de disc-notebooks en verkoopt de chique varianten maar ook goedkope. Die schijnt in Belgie overal in de winkel te liggen maar in Nederland helaas ook niet. Ik ben vooral blij dat ik door dit systeem van alle losse notitieblaadjes af ben; gewoon gaatjes erin maken en je kunt het zo in het notitieboek 'plakken' ;) waar het in thuis hoort. :)

Ik kom er achter dat wij een gebouw van staples in de buurt hebben! :o Geen idee of het een winkel is of alleen bestelcentrum oid. maar oh boy dit is niet goed voor mijn portemonnee.. Dit systeem vind ik zo tof omdat je papiertjes gewoon kan verplaatsen of verwijderen :o

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:00

Ik haak hier even in, naast dat ik ook fanatiek BuJo'er ben gebruik ik voor school atoma notitie boeken :) Die kon ik ook krijgen bij de lokale boeken winkel, maar bestel tegenwoordig online bij 24papershop.nl (waar ik ook het meeste van mijn journal spullen haal) :)

*kruipt weer onder steen om op een ander moment meer over mijn Bullet Journal te vertellen* :o

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:09

Als je op de site van Staples kijkt kun je bij de producten die je wil de winkelvoorraad bekijken. Je kunt bij bestellen ook kiezen voor afhalen bij vestiging. Dan betaal je geen verzendkosten. Wellicht kun je een bestelling aan maken en op die manier zien of je bij jouw vestiging kan afhalen. Betalen komt toch pas daarna. Geen idee of ze dan ook een echte winkel hebben, maar het scheelt iig verzendkosten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:28

Tezzy schreef:
Ik haak hier even in, naast dat ik ook fanatiek BuJo'er ben gebruik ik voor school atoma notitie boeken :) Die kon ik ook krijgen bij de lokale boeken winkel, maar bestel tegenwoordig online bij 24papershop.nl (waar ik ook het meeste van mijn journal spullen haal) :)

*kruipt weer onder steen om op een ander moment meer over mijn Bullet Journal te vertellen* :o

Wat grappig dat jij de atoma spullen wel gewoon via de boekhandel kon krijgen! Ik heb een Atoma Alain Berteau A6 besteld met grijze vilten omslag die straks mijn agenda moet worden en een simpele zwarte Atoma Elégant Collection A5 waar in ik alle projecten in wil verzamelen inclusief alle losse notitieblaadjes die daarbij horen, van elkaar gescheiden met tabbladen.

Ik moet zeggen dat ik echte boekjes nog steeds mooier vind ogen, maar dit is toch wel heel erg makkelijk, vooral omdat ik als ik onderweg ben ik alleen mijn agenda bij me wil hebben en ik zo alle A6 agendanotities thuis meteen in het A5 notitieboek kan stoppen. Ook leuk is dat als je de bijbehorende Arc gaatjesmaker koopt je voortaan alleen nog maar losse ringen hoeft te kopen en zelf pagina's en kaften kunt maken.

Ik moet zeggen dat ik de Staples spullen er in de winkel niet heel aantrekkelijk uit vond zien en ik was ook erg bang dat het flutblaadjes zou hebben die snel uitscheuren, maar doordat ze zulk dik papier gebruiken blijft het mooi, ook als je verschillende keren heen en weer bladert.
Ik ben wel heel benieuwd naar hoe compatibel Atoma en Arc zijn. Ik lees steeds dat de gaatjes bijna hetzelfde zijn en dat je alles dus ook kunt uitwisselen, alleen heeft Atoma 11 ringen bij A4 formaat en Arc 12... Ik heb geen A4 formaat nodig maar daar zit blijkbaar toch een verschil.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:07

Het lijkt best veel op het systeem van de action.... maar dat papier was bagger....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:18

Daar was ik ook bang voor bij Arc, maar daar zijn ze blijkbaar echt helemaal voor oersaai en oerdegelijk gegaan, dus dat papier is goed. 8-)
Het enige jammere is dat ze geen stipjespapier hebben, maar blijkbaar is dat nog niet helemaal doorgedrongen tot de office supplies managers. Bij Atoma kun je gelukkig wel losse pakken stipjespapier kopen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:22

Kan je een linkje doen van stipjespapier bij atoma? Ik kan hem echt niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:34

Hun site is enorm omslachtig, maar als je naar deze pagina gaat: https://www.atoma.be/en/paper-refills/4 ... eamy_paper en je selecteert 'creamy paper' in een van de formaten, dan verschijnt er vervolgens een extra keuzevakje waar je kunt kiezen tussen blank, line en point (de stipjesvariant). Om de een of andere reden hebben de andere papiersoorten niet de optie van stipjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:00

Er is via etsy ook aan stipjes papier te komen voor ARc, eventueel volgens mij zelfs een bestandje dat je het zelf kan printen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:22

Keet schreef:
Er is via etsy ook aan stipjes papier te komen voor ARc, eventueel volgens mij zelfs een bestandje dat je het zelf kan printen

Deze website heeft ook van zulke downloads, misschien ook leuk voor de liefhebbers die zelf willen printen? Allerlei verschillende formaten en opdrukken, veel keuze
https://www.printablepaper.net/category/dot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:50

Ik had al wat printables aangevinkt op Etsy, waaronder een agenda, maar deze verkoper ziet er ook goed uit, bedankt voor de link!

Intussen heb ik mijn Atoma boekjes ook binnen en ze kunnen vergelijken met Arc: het positieve is dat de plaatsing en de vorm van de gaatjes voor de ringen (bijna helemaal hetzelfde zijn en je arc papier dus in atoma ringen en boekjes kunt gebruiken en andersom. *\o/*

Het 'slechte' nieuws is dat atoma een beetje in de war lijkt als het om papierformaten gaat, want wat zij A5 noemen is veel breder, waardoor je er niet de échte A5 formaat tabbladen van Arc in kunt gebruiken, want die flapjes vallen helemaal weg onder de Arc pagina's. :')

Met A6 heeft Atoma ook een probleem, want het A6 Atoma Alain Berteau blok met ringen dat ik had besteld is veel smaller dan een echt formaat A6, terwijl als je bij Atoma los A6 papier koopt dit wel weer het echte A6formaat is. Met andere woorden; Atoma A6 papier past niet in Atoma A6 notitieboekjes want dan steken de pagina's aan de zijkant verder uit dan aan de kaft. Erg vaag.... :?

Maar goed, gelukkig heb ik de Arc gaatjesmaker dus ik ga van een stuk karton of leer gewoon een nieuw omslag maken voor een écht A6 formaat boekje. Zo heb ik van de Hema zipzakjes waar ze shirts in verkopen al twee zipzakjes kunnen maken door ze in te korten en er gaatjes in te maken. Past perfect in de Arc/Atoma en scheelt weer dure speciale zipzakjes kopen. :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 20:38

Ik ben vanmiddag naar Staples gegaan en ohmy. Hemel op aarde. Ik heb een ARC boekje gekocht met tabbladen, lineaal, postitblad, ruitjes, lijntjes en grotere ringen om de ruitjes en lijntjes te kunnen combineren! Ben nu pagina's aan het maken. Dit is wat ik tot nu toe ga maken:
- serie trackers
- minecraft locaties (in een grote server kan ik niks terug vinden :+ )
- books I own list
- boeken die ik nog moet kopen
- boeken die ik wil verkopen (of misschien combineer ik die met de own list.

Iemand nog ideetjes? Ik maak geen agenda oid.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:17

Mijn handen kriebelen zo om een BuJo achtig iets te beginnen, maar ik weet zó goed dat ik er toch niet mee verder ga als ik het eenmaal op heb gezet :')

Echter ga ik wel op reis binnenkort, dus dan lijkt het me ook heel vet om een travel journal bij te houden. Ik ben alleen de naam van het merk kwijt die van die leuke travel journals maakt met leren kaft. Iemand die me hier bij kan helpen?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:19

Midori!
Kan je ook vrij gemakkelijk zelf maken, zoek maar eens op fauxdori of fauxidori.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:26

BarbaravdW schreef:
Midori!
Kan je ook vrij gemakkelijk zelf maken, zoek maar eens op fauxdori of fauxidori.

Dan ga ik er nooit tevreden mee zijn, dus ik wil liever iets moois bestellen :')

Toevallig iemand ervaring met Midori? Ik wil absoluut geen doordrukkend papier.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:45

Prugelpiet bedoel je misschien de Moleskine travel journal? Nog een leuke winkel/merk waar ze misschien ook iets voor je hebben is de paperchase, die verkopen ze in de bijenkorf.

Leuk idee die minecraft pagina! Nu kan ik meestal mijn weg in het spel wel vinden, maar ik krijg door jouw idee nu spontaan zin om de dots in mijn bujo te gebruiken om ideeen en schetsen voor huizen, redstone meuk en dergelijke uit te tekenen. Pixel art in mijn Bujo, waarom dacht ik daar niet eerder aan! Dank voor dat idee :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:57

Telpeva schreef:
Prugelpiet bedoel je misschien de Moleskine travel journal? Nog een leuke winkel/merk waar ze misschien ook iets voor je hebben is de paperchase, die verkopen ze in de bijenkorf.

Ik bedoelde Midori, maar Moleskine ziet er ook goed uit!
Dankjewel voor het aanraden van paperchase, zitten zeker leuke dingen tussen zie ik al! Mocht ik is in een grote stad zijn ga ik er zeker kijken!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 09:22

Telpeva schreef:

Leuk idee die minecraft pagina! Nu kan ik meestal mijn weg in het spel wel vinden, maar ik krijg door jouw idee nu spontaan zin om de dots in mijn bujo te gebruiken om ideeen en schetsen voor huizen, redstone meuk en dergelijke uit te tekenen. Pixel art in mijn Bujo, waarom dacht ik daar niet eerder aan! Dank voor dat idee :D

Hihi wat tof! Wel showen he? Ik vind de weg nooit terug maar ik vlieg ook 10 minuten 1 richting op

xdandelion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:12

Oeh ik meld me aan bij dit topic! Geen idee dat hier een topic van was, leuk!
Ik heb sinds kort de zwart geruite bullet journal van 'Mijn Bullet Journal'. Ga binnenkort beginnen alleen zit echt nog in een dubio over de volgorde van de indeling. Dus handige starters tips mogen altijd haha!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:04

Ik meld me hier ook. Vandaag de zwart geruite Bullet journal binnen gekregen en heb al de hele middag en avond zitten tekenen. Heerlijk!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:34

foto's!

xdandelion:
je kunt beginnen met een index met cijfers, of met tapejes.

Zo heb ik met tapejes. Roze tape=weekindeling, dan heb ik van roze tape een tabje gemaakt en op de pagina geplakt.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:30

Dit is mijn Bullet Journal tot nu toe, ik heb ook een montly log in de maak, maar m'n gum is kwijt dus die moet ik eerst even hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 09:36

Ik ga vanmiddag mijn boekje ook maar eens showen