[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:58

Ik heb vandaag geen tijd :(
Dat zal denk ik meestal op woensdag wel zijn, dat is een enorm drukke dag. Dan plaats ik er morgen 2 :D

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:06

Doordat ik zo al wil gaan slapen :z zal ik vandaag geen reacties doenn :o
Morgen zal ik op wat tekeningen reageren..

Hier mijn paard voor vandaagg, nog niet echt af maar ik had vandaag niet veel tijd dusjah :(
6/366

Afbeelding
Hij staat schuin, sorryy :Y)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:08

sindykaya: eerlijk gezegd vind ik de eerste mooier dan de tweede. de eerste klopt meer qua verhoudingen ;)
kashmino: mooi! :D ik kan niet zeggen dat hij niet klopt, omdat draken toch fantasiedieren zijn. er kan niks aan mankeren! ik vind hem cool :j
silverstorm: ik hou van jouw stijl :D <3 echt super!
selina: je hoefjes zouden zo in een boek kunnen! alleen let er wel op dat sommige nét een beetje te ver zijn doorgezakt. :j
larissajulia: ik vind die pony's echt mooi! het meisje inderdaad minder, maar je moet gewoon blijven oefenen! :D
mabelbohms: al veel beter! ga zo door ;)
elle108030: ik vind hem zonder mond juist mooi! <3 echt mooi gedaan _/-\o_
henrike5: leuk, alleen let erop dat de rug van het paard niet té kort wordt en de ruiter heeft wel erge spillebeentjes :) verder toch wel erg leuk :j
sanneb: ook echt heel mooi, alleen vind ik dan de borst wat vlak vergeleken het hoofd. ;)
Laatst bijgewerkt door Jeika op 06-01-16 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:13

Ok, ik speel vandaag even vals.
Plaats een tekening die ik al eerder heb gemaakt, maar omdat ik pas gisteren ben ingehaakt en de eerste dagen heb gemist vind ik hem tellen

Pastel op A4 formaat in 4 uur tijd ongeveer.
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:21

Mijn lelijkste tot nu toe : nr 6
Afbeelding
Geen zin of inspiratie vandaag

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:30

6/366

Een hele snelle. Had geen zin. Heb echt een klote dag. Hele happening hier. Sorry maar ook geen bijleespost vandaag.

Afbeelding

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:38

SindyKaya : hij is best goed gelukt. Paar kleine verhouding dingetjes. Plaatsing van het oog is iets te ver naar achteren, als je die beter leert plaatsen krijgt hij al een hele andere uitdrukking. Die van vandaag is indd grappig gelukt.

Kashimo: mooi fantasy beest! Lijkt ook goed in elkaar te zitten . Vind vooral de neus leuk.

Silverstorm: gaaf! Mooie mysterieuze uitstraling.

Selina: hoefjes! Leuke oefening . De 4e lijkt iets te weinig vorm rond de kogel te hebben. Die van voren ben ik jaloers op, vind ik altijd zo lastig!

Larrisajulia: ik vind hem heel goed gelukt ! Mooi veel details . De haren van de vrouw mogen iets meer zoals die van de paarden. Gezichten vind ik verschrikkelijk lastig. 1 mm een streep anders en een hele andere uitdrukking . Je hebt het goed gedaan!

Mabelbohms: goede vooruitgang! Probeer het halster nog iets verder door te tekenen. Dan lijkt hij meer om het paard heel te vallen ipv erop vast te zitten .

Elle108030: monden gewoon proberen hoor! Bij mij werkt het vaak als je vast loopt niet gummen maar even laten zitten . Met iets anders bezig en dan goed naar een voorbeeld kijken en naar de verschillen zoeken.

Henrike : leuk met die elegante lijnen zo! De achterbenen kijk ik wat raar tegenaan .

Jeika: heel mooi elegant paard! Niets op aan te merken :)

Martine: soms is weinig tijd goed voor de creativiteit . Ik vind hem leuk :)

Sanneb: hij mag meedoen hoor ;p hij is leuk mooi hoofd en kleurgebruik. Verhoudingen in het lijf kijk ik iets wat raar tegenaan, kan het moeilijk benoemen .

Vandaag van mij mijn nr 5 en 6 samen. 5 redelijk in comfortzone en 6 absoluut niet...

Afbeelding

Klein formaat met Grafiet. Ongeveer 15 min per paard.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:42

Bedankt voor jullie feedback, lichaam klopt niet idd. Ik had geen tijd meer en dus kloppen de lijnen niet en heb ik hem niet verder uitgediept
Ik was al blij met het hoofd.

Sunny44, echt knap om toch zo gedetailleerd in zo'n korte tijd te tekenen.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:46

Even een reactie rondje,

Kashmino, Gaaf beetje fantasy!
Silverstorm, wat een interessante werken die van jou. Ik vind ze alleen een beetje griezelig door die witte ogen. Maar ze zijn heel fijn om naar te kijken. Wat is dat voor witte inkt?
Selina, altijd handig even een studie op lichaamsdelen. Ik vind de onderste rij erg goed gelukt!
Larissajulia, ga zo door, ziet er al heel realistisch uit, ik zou alleen het contrast nog iets duidelijker maken.
Mabelbohm, goed dat je met de tips aan het werk gaat, leer je veel van. Je tweede paard heeft alles in verhouding weer iets te kort, als je hem nog een derde keer gaat maken, maak dan een mix tussen de beide tekeningen, dan zit je goed.
Elle108030, heel mooi, doet me een beetje denken aan een figuur aan Disney films, ik zou zeggen maak wel een mond de volgende keer. Oefening baart kunst!
Henrike5, leuk paard! Beetje cartoon achtig maar wel in een piaffe? Misschien voor de volgende schaduwen erbij voor wat meer een 3d effect?
Jeika, stoer, gedurft met die kleuren maar is goed uitgepakt!
Martine12h, goed bezig, leuk!
Sanneb, mooi! Pastel werkt super fijn hè! Ik zal wat meer kleuren en contrast toevoegen om meer diepte te creëren.
Damned, wat goed! Mensen tekenen is altijd moeilijk.

Ik ben ook druk bezig met tekenen, heerlijk! Ik heb alleen ruzie om ze op de pc te krijgen, dus jullie krijgen ze nog te goed.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:43

Gisterennacht om half 12…. Don't skip!
Dan maar een hele snelle Przewalski.
5/366, 'Toendra'
Fineliner, marker, balpen
Afbeelding

En vandaag weer weer eens m'n favoriete materiaal afgestoft (dat zich nooit op de foto laat zetten)…
6/366 'Dive'
Aquarel, gelpen
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:21

Feedback vanaf pagina 27:
Sindykaya: Ik vind hem niet lelijk hoor, al lijkt zijn linker voorbeen en het oogniet helemaal correct maar ik vind het lichaam goed. Moeilijk perspectief die tweede, de bovenste lip is goed gelukt maar bij de tweede zou ik de haren meer op haren laten lijken, lijken nu losse stukjes.
Kashmino: Ik vind je contrast heel zacht ogen, origineel!
Silverstorm: Jouw werkjes zijn altijd heel creatief. Beetje duister vaak :P
Larissa: Ik vind het rechterpaard echt goed gelukt en ik vind het meisje ook mooi gelukt, wel zouden de haren iets zachter mogen.
Mabel: Wat leuk dat je zo met de tips omgaat. Je oren lijken nu meer kattenoren, probeer ze langer te maken. Het oog iets kleiner maar ziet er al beter uit hoor.
Elle(cijferreeks): Challenge voor jou dus een 'mond-studie' :D Het is namelijk wel zonde, vind je stijl bij deze namelijk echt leuk.
Henrike: Z'n lichaam lijkt wat te klein om bij die benen te horen. Ik vind dat je wel de dressuuroefening goed getekend hebt, vooral het hoofd vind ik goed.
Jeika: Apart zo, die kleuren. Vind het wel een gaaf gezicht.
Martine: De manen zijn meteen een eye-catcher. De neusgaten lijken iets te groot.
Sanneb: Kan ik alleen maar over zeggen: prachtig
Damned: De hoofden lijken iets hoekig maar lelijk issie niet.
Nayomie: Ondanks je klotedag heb je wel iets origineels gemaakt door met kleuren te spelen.
Sunny: Ik vind ze mooi! De rechterpose is uitdagender qua tekenen maar wel geslaagd
Elanor: Je toendra vind ik echt mooi, toffe stijl. Wel vind ik het jammer dat je 2 benen niet getekend hebt. Dive vind ik prachtig, mooi die kleuroverlopen.

Nou, nu bedtijd :Y) Ik hoop dat tips worden gewaardeerd ondanks dat ik zelf een beginner ben qua tekenen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:49

7/366
Afbeelding
"Bowie "

Mijn inbreng voor vandaag :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:11

Nummer 7:
Keertje digitaal

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:43

Mijn tekening van 7 januari, probeer te werken aan de details....Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:09

Tekening 2 voor dit jaar :)
Ditmaal geprobeerd om meer op details te letten ^-^

Achtergrond is texture, daar niet op letten :p Die is gewoon van deviant art en daar even een oil paint filter overheen geknald :')
Uitdaging voor verder in het jaar is voor mij om landschappen te kunnen tekenen :)
Afbeelding

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:57

Hier mijn schilderwerkje voor vandaag, ik wil eigenlijk zo veel mogelijk met aquarel verf gaan doen.
Ik zag dit idee bij iemand anders en het leek me wel leuk om zelf ook zoiets te maken, ben er wel tevreden over. :)

Afbeelding

En natuurlijk ook weer een rondje

Tigres: Tof! Leuk dat je ook de weerspiegeling op de grond hebt gedaan.
Larissajulia: Wat kijkt ie schattig! Niks op aan te merken eigenlijk
Selina: Het bewegende voorbeen lijkt wat "flubberig", de knie zou wat strakker mogen. :) Misschien ook nog wat strepen er in voor de spieren?
Seven: Het oog is volgensmij wat groot, maar verder weer even tof als de vorige!
Elanor: Je stijl is super! Die schildpad vind ik helemaal mooi!
sunny44: Wat schattig. Het hoofd van het rechter paard lijkt een beetje krom, maar verder erg leuk

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:14

Martine: Heel erg mooi vooral die manen zijn apart
SanneB: echt ook heel erg mooi <3 vind de hals alleen zo dik lijken.
Sunny44: Nou zijn beide heel erg mooi vooral die uit je comfortzone
Elanor: Ik snap niet hoe mensen zo mooi een snelle schets kunnen maken die van mij zien er dan helemaal niet uit, Die schildpad is ook erg gaaf
Seven: Erg leuk en heel anders dan de rest, heb niet echt tips
Selina: Ben het wel eens met diegene boven mij ;)
LarissaJulia: Vind hem erg leuk vind de ogen alleen niet zo goed bijpassen
Tigress: Echt wou je kan en goed fotograferen en dit ook al <3
IngeCharlie: Ook erg mooi.

Zoals ik het zij allemaal een beetje de zelfde reactie, zelf ben ik alweer bijna klaar met me repaint en ben nu al een stuk meer tevreden ermee, gisteren dus absoluut niet. Ik moet alleen nog een deel manen, nog een laag op het hoofd, de hoeven en nog varnishen.
Afbeelding
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:16

Ik doe line-arts nooit met spieren :) Dat is gewoon m'n dingetje. Benen blijven lastig, maargoed, daar is de challenge gelukkig ook voor. Was het ook wel zat, heb elk been 6x overnieuw gedaan, het hoofd wel 10 keer. Toen deed m'n pols zo zeer dat ik maar gekapt ben.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:49

Wow dat je daar geduld voor heb zeg,

Ik heb mijn repaint zo goed als af.
Als ik dry bush begrepen heb is dat dus het minder scherp maken van de vlekken.
Ook ben ik niet helemaal tevreden over het oog.
Morgen maar naar kijken met goed licht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips mogen uiteraard gegeven worden vooral het oog. (Nu tot eind janurari wachten tot ik met een nieuwe kan beginnen en hem mag laten zien aan me vriendin)

edit; Op de foto ziet die er een beetje anders uit dan in het echt zeg maar

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:39

1/52

Afbeelding

Net op tijd :Z
Tinted Charcoal (gekleurd houtskool) potloden+Pastelkrijt

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:15

JoycexEnya: met drybrush bedoelt ze denk ik het effect dat je met pastel ook een beetje krijgt. Daarmee kun je mooie overgangen maken op bijvoorbeeld de benen. Ik heb zelf ook veel gerepaint maar ik werkte met pastelpoeder voor overgangen en schaduwen.
Het oog kun je wit maken, waarna je hem bruin maakt (behalve het stukje in het hoekje van het oog zeg maar) en daarna maak je met zwart een pupil in het bruine. Aan het eind een mini wit stipje voor 'glans'. Zo maak(te) ik altijd ogen! Succes ;)

Wauw saskiakefie, heel mooi gedaan!

ik heb echt al heel veel gave werken gezien! Ik loop een beetje achter met plaatsen maar met tekenen gewoon goed :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:51

noox schreef:
JoycexEnya: met drybrush bedoelt ze denk ik het effect dat je met pastel ook een beetje krijgt. Daarmee kun je mooie overgangen maken op bijvoorbeeld de benen. Ik heb zelf ook veel gerepaint maar ik werkte met pastelpoeder voor overgangen en schaduwen.
Het oog kun je wit maken, waarna je hem bruin maakt (behalve het stukje in het hoekje van het oog zeg maar) en daarna maak je met zwart een pupil in het bruine. Aan het eind een mini wit stipje voor 'glans'. Zo maak(te) ik altijd ogen! Succes ;)

Wauw saskiakefie, heel mooi gedaan!

ik heb echt al heel veel gave werken gezien! Ik loop een beetje achter met plaatsen maar met tekenen gewoon goed :)

Shettepret had het over verf.
Maar bedankt voor de tip, moet eerst spuit varnish halen voor ik met pastel ga werken dus niet eerst met acrylverf

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:06

Jaa dat weet ik, met dry brush krijg je volgens mij vergelijkbaar effect als met pastel! Dat bedoel ik :) en graag gedaan :)
Edit: dat kun je gewoon bij de action halen, matte varnish in een spuitbus.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:09

noox schreef:
Jaa dat weet ik, met dry brush krijg je volgens mij vergelijkbaar effect als met pastel! Dat bedoel ik :) en graag gedaan :)
Edit: dat kun je gewoon bij de action halen, matte varnish in een spuitbus.

Ooh echt, dan maar eens naar action heb wel smeerbare meegenomen(dat je met een kwastje moet aanbrengen)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:15

Dry brush lijkt totaal niet op pastel.. Eerder op houtskool