[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:15

15 min schets! Ja ik loop achter !

Foto uit aanvraag topic gebruikt.
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:33

9 min schets!
Afbeelding

xxCYNNxx

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:03

Begin jouw stijl nu aardig te herkennen Yvanna :) Vind vooral de schets 1 pagina terug heel erg mooi.

Telpeva; grappig, dacht vanmiddag nog 'hey Telpeva heeft ook al een paar dagen niks gepost' en kom vanavond online en zie daar een hoop in een keer. Vind die met die 2 merries heel mooi. Zo lief een aandoenlijk zij aan zij; echt geslaagd.

Janique's schetsen zijn ook stuk voor stuk prachtig. Hou wel van dat stijltje.

Marley93; je renpaard is echt goed gelukt. Lijkt echt goed op de foto. En wat een schattige gedachte eigenlijk; een paard met een knuffeldier als speeltje <3
Dat twisterpaardje (zoals die in de link van de foto genoemd wordt) zal echt een draak van een tekening zijn geweest om te maken zeg. Flexibel halsje en huid zeg.

Dearlove's tekening is idd een heel leuk plaatje. Wat meer diepte erin en hij wordt helemaal mooi.

Lauraa: wauw mooie schets, helemaal zo met alleen kleur bij de ogen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:13

Heb voor deze week nog een tweede tekening.
Er valt eigenlijk een hoop op aan te merken, vooral de benen en hoeven...en het hoofd heb ik met inkrassen veel te fanatiek bekrast en is nu te donker. Zelfs de houding is mislukt, want had eigenlijk met zn neus in het gras moeten staan, want grazend paard moest het worden. Maar ja zoals jullie zien had ik de hoek van de hals helemaal verkeerd gedaan en viel dat na inzet van de fineliner niet meer te corrigeren. Dus maar een plukje gras getekend die half uit zn mond steekt. Kan er nog van gemaakt worden dat het paard even opkeek tijdens het grazen :)
Maar ben er toch trots op, want is helemaal uit het hoofd getekend. En heb voor het laatst het paard uit mn hoofd getekend toen ik 12 was ongeveer.
Dus ja in die zin toch aardig geslaagd.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:13

xxCYNNxx: hij kijkt gewoon even op tijdens het grazen? Ik vind het een mooie houding, als je niets gezegd had was het mij niet opgevallen :)
Yvanna is ook fijn bezig :) knap; dat springende paard!
Niek: ik ben en blijf fan! Fijne, vlotte schetsen, fijn om te zien.
Telpeva: wat een mooie sfeer bevat jouw werk!
Marley: beiden niet makkelijk qua houding, maar toch heel geslaagd.
Pluizebolplum: ik vind jouw lijnen-schetsen heel geslaagd! Zou zo een lijstje om kunnen :)

Afbeelding
23/365 :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:17

Oliiviia Ik ga lekker meelezen als je tips krijgt over acrylverf, ben er zelf ook maar net aan begonnen. Vind 'm verder gewoon mooi. De manen kunnen misschien nog wat maneriger, maar de neus is echt zo'n heerlijke neus!
RenskeFrea Dat met die pan was iets met een net te hoog vuurtje, niet helemaal recht neerzetten en niet op letten totdat je een verbrand plastic luchtje ruikt. Op zich niks bijzonders voor iemand die zelfs siliconen ovenwanten in de fik krijgt. _O-
Mooi boek ook, die heb ik ook al op de plank liggen. Tekening is ook goed gelukt hoor. Misschien nog iets krasserig en de ogen zijn iets te rond en zwart (kan ook liggen aan het uploaden) maar de vormen op zich komen aardig goed naar voren.
Lauraa Gewoon mooi. Vooral die ogen! Die hebben echt wel een hoog wow gehalte!
DearLove Leuk! Het maakt mij niet uit wat voor en of je een bepaalde stijl hebt, hoe meer verschillende manieren van paarden maken hoe beter, is alleen maar goed voor de inspiratie.
Ik zou wel commentaar kunnen geven over de vorm van het hoofd en de manen maar vind het eigenlijk wel passen binnen het werk. Heel leuk en vrolijk met die beestjes en bloemetjes ook.
yvanna Mooie schets weer, misschien wat hoekig, maar ergens misstaat dat ook niet. De manen zijn wel erg briljant geworden hoor. Van de tweede is het jammer dat de hoeven wat minder lijken, verder is die ook hartstikke mooi, vooral die hoofd en halslijn is heel goed gelukt. Die derde, lol, leuke manier om lastige ogen te bedekken :D , lekker harig koppie!
marley93 Och, die eerste met die krokodil, die is gewoon lief. Met die tweede had ik wat moeite totdat ik de foto bekeek. Och, over onmogelijke poses gesproken...
Telpeva Lol, zat net nog te denken dat het alweer een tijdje terug was dat ik wat van jou gezien had. :D Dat pegasusje is toch veel te snoezig voor een linkje? De bonte is gewoon mooi geworden, dat pluizige van die manen en dat oog..., die van 18 is inderdaad weinig op te zeggen maar zie toch wel dat je er druk mee bezig bent geweest, zitten evengoed wel mooie lijnen bij. Die oortjes tekening is gewoon grappig en leuk. Maar die laatste...Och...Daar moet je niks op willen zeggen en alleen maar naar kijken. Hoe lief en mooi...Ik zou als eigenaar wel heel erg blij zijn met zo'n werk.
janique Ja, jij was ook even kwijt. Mooie schetsen weer hoor. Dat gekleurde papier geeft het ook wel een extra mooi effect, vind ik.
xxCYNNxxHeb maar even in je profiel gespiekt om te zien hoe lang dat dan geleden was dat je voor het laatst uit je hoofd hebt getekend, dus, tja, als je al zo'n tijd dat niet gedaan hebt is dit inderdaad wel iets om trots op te wezen! Denk dat zo regelmatig paarden natekenen ook wel kan helpen om de lijnen en schaduwen nog beter te leren kennen, maar je bent al een end op de goede weg!
O ja, en grazende paarden lijken alleen maar makkelijk. Paarden hebben een vreemdsoortige harmonicahals die dan ineens heel raar lang lijkt. Om dat dan in verhouding te houden met het lijf en de benen vergt best wat oefening. Briljante oplossing om hem dan maar te laten opkijken.
Fnanne Ik blijf jouw werk heerlijk vinden om naar te kijken. Leuk zo deze keer weer met geel en blauw!

Voor vandaag een gekkigheidje. Op deze site http://29a.ch/sandbox/2011/neonflames/# kun je zelf sterrennevels maken. Heb er al eens eerder geprobeerd een paard te bouwen maar dat viel nog niet mee. Nu nog maar eens geprobeerd. Heel veel losser ga je me denk ik niet zien :D en voor een gekke geit is ie best leuk gelukt. Een hoofd (voor het geval dat het niet helemaal duidelijk is):
Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:20

Wauw heel erg gaaf Pluizebolpum.

Hier mijn volgende inzending.
Paard van een vriendin en ze wou graag een roze achtergrond.
Ik kreeg de oren alleen echt niet goed dus tips daarvoor zijn welkom.
Het is Acryl op een linnen doek trouwens.

Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:48

Pluizebolpum schreef:

:Y) wat een geweldige site, dank voor de link! Heb ik ook weer wat te doen op vrijdagavond haha.. *\o/*

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:53

Ginger18, ik vind hem erg leuk gelukt. De roze achtergrond vind ik wel passen. Alleen de voorpluk ligt wat plat op zijn voorhoofd, en niet er bovenop, denk dat daar iets meer diepte in zou kunnen door schaduw :)
Pluizebolpum, ik vind hem echt enorm gaaf. Prachtig zo die stijl en je ziet meteen dat het een paardenhoofd is :P
Fnanne, mooi, kan je goed neerzetten zelfs met een paar simpele lijntjes.
xxCYNNxx, ik vind hem super gelukt. Zit goeie diepte in en de houding is ook prima, ook al had je iets anders voor ogen :) Heb ik ook altijd enorm veel moeite mee om in te schatten hoe die hals moet bij een grazend paard, is mij ook nog niet gelukt :')
Yvanna, lekker bezig, vind je schetsen beide erg leuk, prima oefeningen.

Ik besloot dat het misschien handig was om te tekenen terwijl ik in het restaurant beneden op eten aan het wachten was ( je moet toch wat als je in je eentje moet gaan eten :P).
Echter was het daar best schemerig, en mijn voorbeeld nogal klein en donker, dus terwijl ik dacht paars te gebruiken bleek het uiteindelijk groen te zijn :')
Ik krijg de kleuren helaas helemaal niet op de foto, in het echt is het felpaars en blauw enzo (ik mis mijn scan apparaat, ook al weet ik niet of die wel kleuren goed pakt)

Afbeelding

Over lastige poses, ik vraag me elke keer als ik begin af waarom ik in hemelsnaam zoiets ingewikkelds kies, maar uiteindelijk lukt het toch best aardig. Al vind ik de benen wel een beetje erg vaag, en het water waar hij in rondrent is totaal mislukt bij gebrek aan juiste lichte potloden meegenomen :P
Ben in elk geval mijzelf uit mijn comfortzone aan het halen van brave zijkant schetsen en proberen op meer diepte te oefenen vanuit verschillende hoeken.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:57

Renske, nu je het zegt, inderdaad die voorlok kan nog een stuk beter. Bedankt, die ga ik nog aanpassen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 15:02

Wat ontzettend leuk pluizebolplum :j en overduidelijk te zien wat het is toch?
Ginger: bijzonder zo met deze achtergrond, het heeft wel iets :) probeer in het paard zelf wat meer contrast te brengen, denk dat het daar nog wat beter van wordt.
Renskefrea: lastige pose. Knap dat je buiten je comfort-zone durft te stappen!

Afbeelding
24/365
Acryl op papier.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:42

Fnanne, bedankt.
Heb je ook een tip hoe ik dat beter kan doen dat contrast? Ik heb nu al veel met verschillende tinten gewerkt.
Foto is ook niet geweldig dus ik zal nog eens een betere foto proberen te maken morgen.

En jouw inzending ziet er ook weer goed uit. Ik kijk alleen een beetje raar aan tegen dat stukje tussen de kaak en de hals.

Renske, die van jou is ook leuk. Hoofd had denk ik iets korter gemogen. De kleuren die je gebruikt hebt vind ik leuk.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 15:46

Probeer wat te experimenteren met verschillende kleuren; bijvoorbeeld blauw, paars of groen op schaduw plekken. Werk wordt daar vaak veel levendiger van :)

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:52

Was ik toch bijna vergeten om iets in te zenden :') , nou goed nog even snel mijn week 4:

Afbeelding

Tips en commentaar welkom :)

Ik zal later vandaag proberen zelf ook weer wat te reageren, maar moet nu echt aan het huiswerk :+

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:03

Had vorige week ivm tentamens geen tijd om hem hier te plaatsen dus bij deze ook mijn week inzending van week 3. Helaas niet afgekregen maar de schets is zo goed als klaar, al een stukkie gelined. Tips over de anatomie mogen sowieso nog want ga hem wel afmaken!
Afbeelding
Uit het aanvraag topic, paardje van IsaCalixa, ik wil hem nog net wat meer vercartoonen.

Week 4 was een hervatting van experimentje van week 2
Afbeelding
(credits voor de referencies staan bij de paardjes)
Anatomie klopt niet helemaal, hoofdje van de shet is wat aan de bolle kant, maar denk wel dat het een geslaagd experimentje was :j

Nog even wat reacties op tekeningen van anderen;
yvanna; De anatomie klopt niet helemaal, maar vind je manier van schetsen wel tof. Sowieso al je tekeningen uit dit topic meegenomen, ik zie echt een eigen stijl in je tekeningen terug. Ga zo door :j
xxCYNNxx; pfoe grazende paarden zijn ook echt lastig om te tekenen :oo maar wel knap hoor dat je dit uit het blote hoofd hebt getekend. Het mag dan wel niet 100% anatomisch correct zijn maar in grote lijnen kloppen de verhoudingen zeker wel, en het is ook gewoon een leuke vlotte schetsstijl :)
Fnanne; lekker wat meer alternatief werkje. Geel is een lastige kleur om mee te werken vind ik altijd, en zeker als je ermee een basis wil maken. Maar dat is je goed gelukt.
Pluizebolpum; Oeww ziet er cool uit :D Ik vind het duidelijk een paard hoor ^^
ginger18; Mooi dekkend geverfd. ook het paard ziet er goed uit. Niet helemaal anatomisch 100% correct maar vind het niet storend, denk dat het gewoon jou eigen stijltje is, zeker zo door gaan +:)+ Er mag hier en daar wat meer contrast (kan ook aan de foto liggen) maar ik denk dat die vriendin er heel blij mee zal zijn.
RenskeFrea; mooie kleurtjes zo bij elkaar. Ook de pose is inderdaad zeker niet makkelijk, maar wel goed dat je uit je comfort zone stapt. het resultaat mag er zeker wezen hoor. Ben alleen niet bang om meer contrast toe te voegen.
Fnanne; Oeww cool! hij oogt bijna een beetje cartoony :D
SergeantRoos; Ziet er netjes uit. Geeft wel een tof effect met dat blauwige op dat gelige. Leuke simpele schets :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:03

dank je wel allemaal :) Blij dat de tekening zo goed ontvangen word. En ja idd grazend paard tekenen is een stuk lastiger dan ik gedacht had. Maar dat maakt niet uit; daar leren we van, nieuwe dingen doen.

Komen voor vandaag weer mooie werken voorbij hoor. Ik ga nu even niet al te uitgebreid reageren, want niet echt met mn gedachten erbij atm; verzorgpaard had koliek vanmiddag en halve middag met dr rondgelopen en luisteren naar darmgeluiden etc, voordat het weer beter met dr ging. Nog niet helemaal 100 % dus heb een half oog op mn mobiel en fb just in case. Ben met mn gedachten nu helemaal bij haar, dus reacties geef ik later nog wel.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:08

whaaa ik moet echt bijwerken... drukke week geweest vandaar ook overwegend aceo formaat gemaakt aceo.
k doe later weer een rondje comments. :(:)

en maar per twee uploaden eerste dagen :o

19/365
Afbeelding

20/365
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:13

xxCYNNxx Sterkte met verzorgpaardzorgen :(:) . Heb afgelopen zomer zo rondgesjouwd met mijn ouwe verzorgdame, snap helemaal hoe je je voelt.

Bimmerd Wat een leukerds. De onderste twee vind ik gewoon mooi, vooral die tweede. Bij de bovenste krijg ik het idee dat je stiekem mijn foto's hebt bekeken? ( https://lh6.googleusercontent.com/-gHHI ... amloos.jpg ) Zo 'simpel' is eigenlijk ook wel heel mooi, het neusje oogt misschien wat 'raar' maar als cartoon kan natuurlijk alles. En de hoed is natuurlijk briljant. :D
SergeantRoos Lekker vrolijk koppie zo met die kleurtjes! Tja, als je commentaar wilt, de manen lijken een beetje op dreadlocks, maar vind dat hier eigenlijk helemaal niet misstaan.
Fnanne Oei, gaaf, een Achal Teke! Haal je er zo uit, ook zonder die halsband. De keel lijkt inderdaad wel iets te dik? Je zou toch meer een soort zwanenhals verwachten bij een AT. Maar verder is ie gewoon weer prachtig, zoals gewoonlijk.
RenskeFrea Lol, ja, daar kun je heel aparte dingen van krijgen, kleuren in het donker. Op zich ook best eens een aardig experiment. Jammer dat je de kleuren er niet goed op kreeg, lijkt me hartstikke gaaf om hem in het fel te zien. Knap dat je jezelf uit je comfortzone durft te trekken! Water is gewoon vreselijk moeilijk, eer je dat goed op papier kunt krijgen...Voor de rest is ie toch echt allesbehalve slecht en er zit een soort van beweging in. Lekker bezig!
ginger18 Dat roze is in ieder geval al goed gelukt. De oren vind ik niet eens zo verkeerd en passen eigenlijk wel erg goed in het geheel. Je zou kunnen mieren over meer details en fluffy manen maar vind het zo eigenlijk ook wel mooi. Vooral het oog, ook net dat ene beetje wit wat er in zit maakt 'm zo mooi af.
SilverStorm Ah, ja, jij miste ook al. Gaaf werk weer. Kan niet wachten op de rest!

Vandaag een lossepols tekening met stift op knalgeel papier. Dat was wel zo allemachtig knalgeel op het scherm dat ik het digitaal maar even heb bewerkt. Is trouwens ook een leuke les in hoe je iets kunt verprutsen door te ver door te gaan. Ik was begonnen met oranje en rood en dat was erg aardig aan het worden en toen kwam er dat invulduiveltje en die zei dat ik vooral door moest gaan met kleuren...
Hij is nu nog niet onaardig, maar ik denk dat ie zonder het grijs en donkergrijs mooier was geworden.
En wat doen we voortaan met inkleurduiveltjes? Juist: _-:(
Afbeelding
O ja, en we noemen hem Stampertje. :D

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:36

Fnanne, ja dat is ook een beetje het doel hiervan, dat ik gewoon kilometers weer maak met tekenen, aangezien ik jaren amper getekend heb en alles beetje vastgeroest is in perfect willen doen.
Ik vind jouw schildering weer mooi, alleen kijk ik raar aan naar dat stuk onder zijn halsband. Het lijkt een beetje of het hoofd los van het lijf is.
SergeantRoos, ik vind je schets mooi, alleen vind ik de manen er toch niet helemaal bij passen. Maar wel leuk probeersel, lekker door blijven gaan :)
Bimmerd, ik ben benieuwd wat je week 3 uiteindelijk wordt. Ik vind je andere tekeningetjes erg leuk. Ik ben wel fan van jouw stijl. Het bredere hoofd van de shet vos past er toch ook wel weer bij.
Ik worstel flink met contrast, dat is iets wat ik eigenlijk nooit veel heb gedaan, dus weet nog niet zo goed hoe dat goed te krijgen :)
Silverstorm, ik ben wel fan van jouw fantasiewerkjes. Mooi vuur ook. En je tinker met bossen haar vind ik ook heel schattig.
Pluizebolpum, ik vind hem in elk geval prachtig weergegeven qua houding. Bijna jammer dat de grijze stift het wat streperig maakt. Had hem ter vergelijking wel willen zien voor het duiveltje je door pushte, maar ik vind hem nu ook wel erg leuk hoor :)

Vandaag heb ik zo'n 5-6 uur in de trein gezeten terug naar huis, hoofdzakelijk door prachtige sneeuwlandschappen. Zag in de verte van die Belgische trekpaarden in de sneeuwstorm staan met een laag sneeuw bovenop. Dat inspireerde voor dit krabbeltje terwijl ik toch onderweg was. Wel volledig uit mijn hoofd, al mijn voorbeeldblaadjes had ik in mijn koffer verstopt :P
Het is een potloodschets, maar ik heb het op de computer wat donkerder gemaakt om het duidelijker te maken, en vind het zo wel leuk eigenlijk.

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:22

3/52
Afbeelding

Helaas weer geen tijd om commentaar te leveren. Mij mag je dus ook overslaan..

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 12:19

SiemxFunny: doe het lekker toch: gave tekening. Lastige pose fijn neergezet :)
Renskefrea: ingesneeuwde paarden :) heel actueel. (Hoewel de sneeuw hier nu rap verdwijnt...)
Pluizebolplum: je Stampertje is leuk! Mooie vormen gebruik je in je tekeningen :)
Silverstorm: beiden weer aansprekend! Ruil je deze ook eventueel?
Bimmerd: die eerste is een mooi karakterkoppie :j

Afbeelding
25/365
Wederom acryl op papier :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:18

Fnanne, jeming weer zo hele verschillende, maar beiden wel heel mooi, vind je laatste persoonlijk mij het meeste aan spreken.
Qua stijl.
SiemxFunn. mooi geworden hoor.
RenskeFrea, hij is leuk met die ondergesneeuwde paarden. En je kleurrijke andere is ook leuk, mooie manier om kleurtjes te oefenen.
Pluizenbolpum, :Y) inkleur duiveltjes :') Maar zie het probleem niet zo.
SilverStorm, leuk di met dat vele haar, gewoon eigenlijk heel simpel, toch cortoonesk en leuk om naar te kijken.
Bimmerd, die zwarte met lange staart vind ik het mooist. Shet hoofd inderdaad wat uit proportie op de een of andere manier, of beetje het idee van van dicht bij gefotografeerd met niet top lens.
SergeantRoos, goed gelukt, knap met die rare kleuren, heel leuk, zou ik nooit op gekomen zijn.

Van mijn geen zinvol commentaar te verwachten, behalve dat wat ik leuk vind aangezien ik zelf heel hard aan het ploeteren ben om er iets van te gaan maken.

Tekening 8 ( ga voor de 1 per week, maar probeer er 2), dan maar, bruynzeel kleurpotloodjes, A 4, uur werk, naar een foto van Rikifotografie (met toestemming).
Ik ben dus echt niet goed met kleurtjes.. Doe mij maar een fijnschrijver/potlood en niet meer dan dat, dus toch maar elke keer flink met kleurtjes oefenen.
Toobs.
Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:44

Ik vind juist dat je een heel mooie stijl hebt. En het stukje omgeving geeft echt een toevoeging! Ik zeg verder gaan met die kleurpotloden!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:14

Bezig met posten van de werkjes van deze week inhaalslag }> k had alleen per ongeul verkeerde nr erop gezet bij nr 21

21/365
Afbeelding

22/365
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:00

Afbeelding

Tekening van deze week. Ik ben er niet tevreden mee maar ja