[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:37

Sandrina schreef:
Kai rosa: meld je maar; is prima altijd leuk meer mensen erbij. Jij bent zeker lekker creatief. Een oude jas verknippen; wat ga je daarvan maken? Een bodywarmer ofzo? Of lees ik verkeerd dat je hem van nieuw materiaal maakt?
Stretchstoffen zijn lastig. Kan je wel bi stretch vinden dan?

een jas? Was dat naar mij?
daar ben ik niet aan bezIg hoor.

patpen, ik wil nog graag naar het stoffen spektakel want daar komt ook een kraam met ontzettend mooie stoffen! (www.tst-stoffen.nl) deze zijn inkjet geprint en bijna haar scherp.
maar verwacht dat er op het stoffen spektakel wel bi stretch stofjes te vinden Zijn.

maar zal deze week niet veel meer naaien want begin volgende week in m'n nieuwe filiaal en moet nog een hoop doen om m'n opleiding goed te kunnen eindigen.

owja had op de site van de lapjes schuur wel rijbroeken stof gevonden maar dat was alleen in rood en wit. (zou je dat kunnen verven met textiel verf?)

patpen

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:19

Nee die stof kun je niet verven! Maar ik heb het toen gekocht bij het stoffenvosje. Net even gekeken maar ik zie het niet meer op de website staan. Zucht. Er zijn al zo weinig winkels die paardrijbroekenstof verkopen...
Uiteraard kan een goede bi-stretch ook goed gebruikt worden. Een stof met goede stretch (hoeft dus niet eens bi te zijn) kan ook prima. Mijn 1e zelfgemaakte rijbroek heb ik gemaakt van een stretch spijkerstof, gewoon enkele stretch.

Die suede jas wordt mooi +:)+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:13

Patpen: Dank je. Ik ben er ook best trots op.
Kai rosa: ik denk dat ik eea verkeerd heb gelezen.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:32

We zullen wel zien wat ik tegen kom op het stoffen spektakel:D

Net nog een patroontje uitgeknipt voor een rok.
Ik heb een tijd de hobby gehad om zo slim mogelijk je patroon uit de stof te halen. dus eigenlijk zo min mogeljk stof over houden...
Nu is dat wel een leuke sport, maar zo'n nadeel als je net een stukje te kort komt van 6 bij 20 cm.
ag gelukkig zit dat toch aan de binnen kant en mag dat dan best wel uit de lappen mand komen :Y)

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:53

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:57

Kai_Rosa schreef:
Ik heb nog een site gevonden waar ze bi stretch verkopen.
http://www.textielstad.nl/catalogsearch ... bi+stretch
Zou dit de juiste stof zijn?

Dat kan Patpen je vast vertellen.
Wat een mooie stoffen staat daar, maar ook veel verschillende prijzen. Ik houd dat even in gedachte.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:04

Zijn ook wel mooie stoffen voor een leuk prijsje! en voor een staaltje hoef je niets te betalen :D

nikkyily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:44

Ik wil me ook graag melden. Ik heb vandaag een Jamona gekocht. Heel erg leuk en ik had vanochtend zelf de draad opgezet. Alleen nu kan ik stap drie niet meer maken want mijn draadhevel is ineens weg? Heeft iemand een idee hoe dit moet?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:15

Kai_Rosa schreef:
Ik heb nog een site gevonden waar ze bi stretch verkopen.
http://www.textielstad.nl/catalogsearch ... bi+stretch
Zou dit de juiste stof zijn?

Ja en nee :D.
Niet elke bi-stretch is geschikt! Ik zou kiezen voor een stof uit deze categorie http://www.textielstad.nl/catalogsearch ... etch+keper (en dan zonder wol).
Keper heeft een sterkere "schering en inslag". Je kunt een staaltje aanvragen, dat zou ik doen vóór ik een grote lap bestel.

nikkyily: Ik neem aan dat je met draadhevel dat ding bedoelt waarmee je de draad door de naald haalt? Normaal gesproken "springt" die naar boven als je hem niet gebruikt. Dan moet het te pakken zijn via een knopje oid. Anders even uitleggen wat je precies bedoelt ;)

nikkyily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:39

Oh ja bedankt. Ik moest de naald gewoon meer omhoog doen indd. Bedankt :D

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:13

Ja, Dat zou ik graag doen alleen de site werkt niet meer?

(Edit van de rok) Ondertussen het lok-machine terug in elkaar gezet, (deze moest even een beetje ge-olied worden en afgestoft) Weer terug opgetuigt, Wat is dat toch een werk.
hebben jullie ook een lok-machine?
Maar goed... heb de zakjes gelokt en aan de rok gezet.
Maandag even naar de markt in Roosendaal voor een stukje elastiek voor aan de rok.
Dan is hij zo goed als klaar:D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:42

Ja, ik heb ook een lock machine. Mijn 2e inmiddels, een zwaardere uitvoering van mijn 1e. De 1e was niet versleten; mijn tante heeft er nog altijd veel plezier van. Omdat ik (veel) zware jeans stof gebruik is een zwaardere niet overbodig. Ik zou niet meer zonder willen!

Edit: ik kan nog gewoon op de site om een staaltje te bestellen...

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:21

He wat gek, nu laad hij de site wel.

Wat voor kleding maak jij dan meestal?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:40

In geheel willekeurige volgorde: (spijker)broeken, jassen, truien, vesten, bermuda's, werkkleding, pyjama's. Ook wel eens kleding gemaakt voor mijn nichtje toen ze nog kleiner was.
Incidentele uitspattingen waren: zéér bewerkelijke pak voor het trouwen van mijn broer (colbert zelfs 2x gemaakt; 1x in fluweel), rokjes en jurken (maar die staan mij eigenlijk niet).
En verder ook paardrijbroeken.

Dus wat eigenlijk niet :D.
Mijn trouwjurk is door mijn moeder gemaakt, evenals de jurkjes van de bruidsmeisjes. Zonder patroon want ik vond van 4 jurken verschillende onderdelen mooi.

Maar ik maak nooit kleding in opdracht...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:52

Ik heb geen lockmachine. Dat hoeft niet als je met fleece en leer werkt. :) Die stoffen die rafelen zigzag ik om. Gaat nog best.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:15

Voordat ik een lok had deed ik het ook zigzaggen. Maar vind met de lok toch wat netter.

ik heb ooit ook wel eens wat gemaakt in opdracht maar dat beviel me niet echt.

verder maak ik veel jurkjes eb rokjes, Soms wat tops en blousjes.
ik heb het patroon voor een broek al uitgekozen en wil de stof Online bestellen, maar vind het toch n beetje eng.
je kunt de stof niet voelen enzo...
ik kan wel staaltjes bestellen maar dan betaal ik 2,50 excl per staal en das een beetje te.
maar daar in tegen is het wel dezelfde stof als uit het boekje.
duss miss komt het wel goed.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:34

Hallo allemaal. Erg stil hier. Is iedereen al weg achter de naaimachine? Ik niet. Ik ben nog steeds bezig bijna elk 'leeg' zeg maar vrij uurtje. Ik ben nu bezig met twee identieke jeansrokken voor een verkleedpartij tijdens de intocht van de Eper-paarden4daagse. Een voor groom en voor mij. Die voor mijn groom was nogal lastig; het was maat 20 (Am.) en zijn heeft ong maat 24. Dat kostte het nodige omrekenen, maar het lijkt er op dat dat gelukt is. Vooral de heuppas had mijn speciale aandacht; die loopt rond van onderen. Morgen komt ze nog eens passen.
Vandaag ga ik mijn rok in elkaar zetten en ik twijfel of ik zal rijgen of meteen( in elk geval de rokpanden) met de naaimachine in elkaar zetten.
Wie raadt mij wat aan? Ik hoor graag jullie antwoorden.

Oh ja en de suéde jas heeft nu knoopsgaten, daar komen morgen de knopen op. Zodra ik een goede foto heb, zal ik hem plaatsen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:42

ik zit momenteel met de hand te naaien aan mn galajurk, leuk joh een hobby :')

heb je foto's sandrina?
vind alles leuk om te bekijken, zelfs spullen die nog niet af zijn.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:02

Minikatje: Galajurkenstof glibbert zo lekker weg. Kost vaak veel geduld om dat goed te doen. Maar als ie goed zit..... roetsj onder machine. Voor wanneer heb je hem nodig? Leuk feest?
De foto's die ik heb zien er niet uit. Moeten echt betere voor komen! Even nog geduld hebben. Morgen of vanavond komen de knopen erop. Op de jas dan.
Jeansrok zit half in elkaar; heb de voor en achterpanden met de passen gestikt, de zij-naden doe ik nog even met de hand; mocht ik nog wat moeten veranderen kan dat makkelijk. Maar als ik zo alles bekijk denk ik dat hij goed op maat is.
Oh ja even een TIP: as vrijdag 11 april is er stoffenspektakel in Woerden. Kerkplein. Heel knus en gezellig marktje. In de open lucht. Stoffenspektakels zijn nooit in-doors.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:04

het is galajurkenstof maar daarover soort tule (ben hem aan het innemen)
buhhhhhhh wat een piepwerk. als het klaar is kan ik wel lekker met de naaimachine de laatste dingetjes doen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:21

minikatje schreef:
het is galajurkenstof maar daarover soort tule (ben hem aan het innemen)
buhhhhhhh wat een piepwerk. als het klaar is kan ik wel lekker met de naaimachine de laatste dingetjes doen.

Jaja en daarom begin ik niet eens aan galajurken. Die stof is nog gladder dan een paling in een emmer snot!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:34

ach, ben wel weer heel creatief met vloeken aan het worden.
*pierperdepieppieppieppiep wat een pieperdepieppiepwerk. *
dit klint btw grover dan het is, zeg meestal chips of koe door de aanwezigheid van jonge kinderen
koedekoekoekoekoet :')

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:40

Hallo, sinds kort zit ik ook op naailes, vroeg me af of iemand een leuke site weet waar ze veel soorten tricot/jersey verkopen??

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:23

Smickey2011 schreef:
Hallo, sinds kort zit ik ook op naailes, vroeg me af of iemand een leuke site weet waar ze veel soorten tricot/jersey verkopen??

Kijk even op : Textielstad.nl

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:50

Ben al even aan het meelezen, ik wil binnenkort beginnen met de zitkussens van de caravan, maar weet geen raad met welke stof ik hier voor moet gebruiken. Het is voor de kinderen, zij spelen in de caravan als speelhuisje zeg maar. Ik zie veel meubelstof, canvas ed voorbij komen, dit is natuurlijk zwaardere kwaliteit, maar werkelijk ik kan geen mooi motief vinden. In katoen is er zoveel leuks te verkrijgen. Zou katoen ook kunnen? Of zou de levensduur maar heel kort zijn?