Essie73 schreef:Leuk uitdeel idee! Hoe heb je die lintjes gemaakt?
Een stukje tekst dat ik eerder elders geplaatst heb:
Soms wil je graag je sleutelhanger, knuffeltje, poncho of theepot graag kenmerken dat jij de ontwerper bent.
Via verschillende sites kun je naamlabels bestellen, maar zelf maken kan natuurlijk ook!
Laat je creatieve brein het werk doen met je naamlabels.
Nodig:
* strijkpapier van de action (kun je op printen en op textiel strijken)
* schaar
*printer
* lintjes van de markt, €2 voor 5 meter ofzo. Dat is op een rolletje. Kan ook gewoon een lapje stof zijn, net wat je wilt.
* klemmetjes.
Maak een A4tje vol met de tekst die je hebben wilt (in mijn geval was dat ''wat een dropje.tk'') print dit in spiegelbeeld uit op dat strijkpapier. Knip iedere lijn tekst uit, leg op je lintje en strijk het vast.(strijken volgens de aanwijzingen van het strijkfolie) Losknippen en in een klemmetje en klaar!
Ik heb nu dubbelzijdig tekst gedaan, aan allebei de kanten van het lintje. Als je dat wilt doen, moet je pas de beschermfolie van je tekst aftrekken als je beide teksten erop gestreken hebt. Doe je dat niet, dat gaat de tekst die je aan de achterkant hebt zitten, in je strijkplank zitten....
Uiteraard kun je allerlei verschillende kleuren lintjes en letters doen (misschien een beetje overbodig, maar hou er rekening mee dat je geen wit kunt printen, dus zwarte labels/donkerbruin/donkerblauw is wellicht niet handig)
Tip: in word heb je het lettertype ''Wingdings'' waar je geen letters typt maar symbolen. Zo kun je voor of achteraan je labeltje nog een bloemetje, hartje, pijltje of wat dan nog niet meer zetten. Uiteraard kan dat (door tekstopmaak) met een ander kleurtje als je letters.