[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:31

De tweede! Ik vind dat effect namelijk altijd zonde van mijn tijd en dus eigenlijk niet zoveel toevoegen. Oveirgens, http://lokeshdhakar.com/projects/lightbox2/ heeft wel de animatie die je eerst had. (Kon 'm bij fancybox niet vinden.)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:54

Bedankt voor de berichten. Lightbox had ik eerst, maar ik kreeg die met geen mogelijkheid weekend en heb dus gekozen voor Fancybox.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:20

En ik heb besloten om definitief over te gaan naar Fancybox, dus morgen een mooi klusje voor de boeg. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:20

annepaardoes schreef:
http://www.mhilariusfotografie.nl
Prachtige website!
Meer gericht op de achterkant van je website: als je op je website aan het rondkijken bent, zijn de adressen in je internetbalk allemaal erg lang en bevatten veel tekens (ik ben niet zo technisch, dus weet niet wat de juiste termen daar voor zijn). Als ik bijvoorbeeld kijk bij je tarieven staat in de internetbalk: http://marithilarius.wix.com/mhilariusf ... even/c24tf
Mooier zou zijn dat dit bijvoorbeeld wordt: http://marithilarius.wix.com/informatie-en-tarieven. Volgens mij is dit ook beter voor je vindbaarheid op internet. Je moet er alleen even verstand van hebben hoe je dat moet aanpassen. (Mijn vriend heeft dat voor mij bij mijn site gedaan, want ik snap daar niets van :P)
Kun je van de “more” knop niet meteen “contact” maken. Ik dacht al, hé ik mis een contact gedeelte en moest er dus eerst achter komen dat dat onder “more”stond. Bij je contact heb je het alleen maar over het contact opnemen om een shoot te boeken. Het nodigt niet zo uit om, als ik vragen of opmerkingen heb, contact op te nemen. Daar zou je met je tekst nog iets aan kunnen doen.
Je velden in je contactformulier zijn nog Engels. Mooier zou zijn als deze Nederlands zijn.
Kun je die wix reclame niet weg krijgen? Dat doet echt afbreuk aan je mooie site.

Bedankt voor je tips! De adressen zijn inderdaad erg lang, maar heb eerlijk gezegd zelf geen idee wat ik eraan kan doen.. En domeinnaam krijgen kostte al bloed, zweet en tranen :+ Maar dat is in elk geval de eerste stap. Die 'more' knop hoort er niet te zitten, zag dat ik de balk blijkbaar per ongeluk iets smaller heb gemaakt, scheelde 1 mm, is nu weer gefixt! :D
Contact formulier ga ik aanpassen :) Wix reclame kán weg tegen 4 euro p.m. Heb eraan getwijfeld maar tot dusver ga ik het nog niet doen. Wellicht iets voor in de toekomst :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:23

Marit schreef:
Bedankt voor je tips! De adressen zijn inderdaad erg lang, maar heb eerlijk gezegd zelf geen idee wat ik eraan kan doen.. En domeinnaam krijgen kostte al bloed, zweet en tranen :+ Maar dat is in elk geval de eerste stap. Die 'more' knop hoort er niet te zitten, zag dat ik de balk blijkbaar per ongeluk iets smaller heb gemaakt, scheelde 1 mm, is nu weer gefixt! :D
Contact formulier ga ik aanpassen :) Wix reclame kán weg tegen 4 euro p.m. Heb eraan getwijfeld maar tot dusver ga ik het nog niet doen. Wellicht iets voor in de toekomst :j

4,- per maand :oo afzetters. Ik betaal 28,- per jaar voor de domeinnnaam en hosting van de website.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:45

Ja, ik betaal nu ook al een domein, hoewel dat vrij weinig kost. Maar €4,- p.m. vind ik inderdaad best fors. Dus ja, beetje 'wat weegt zwaarder' geval.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:59

De groto foto van 2de link Makwa kan ik op foon niet zoen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 01:11

Marit schreef:
Ja, ik betaal nu ook al een domein, hoewel dat vrij weinig kost. Maar €4,- p.m. vind ik inderdaad best fors. Dus ja, beetje 'wat weegt zwaarder' geval.

Vreemd dat jij voor jou domein moet betalen, want uiteindelijk staat er toch nog .wix.nl achter. Alsof het een gratis website is.

Edit: je zit met je domein niet vast aan wix hè. Je kan altijd je domijn verhuizen naar een andere hosting.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:40

Ik zit bij goedkopewebhoster, m'n domein heb ik geforward :) Je komt er namelijk nu door mhilariusfotografie.nl in te typen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:41

Gianti schreef:
De groto foto van 2de link Makwa kan ik op foon niet zoen

Klopt, dat is een testpagina die ik gebruik voor het testen van nieuwe snufjes. Hij gaat straks weer offline. Vandaar dat daar geen grote foto etc staat.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:19

Gianti schreef:
Applelover schreef:

Als eerst, ik zal eerlijk zijn, ik vind je Copyright absoluut niet mooi. Waarom? irriteer mij aan dat die niet overal het zelfde staat, soms van boven naar beneden, soms schuin etc. Daarnaast, wat ik het belangrijkste vind van de copyright, is dat ze de fotograaf eraan herkennen, doe dus iets met je naam, zet er gewoon mooi op "Yentl shots". Ook vind ik hem veel te groot, je hebt nu een leuk achtergrond bij de copyright, ipv foto met copyright.

Ik zou nog niks vragen, aangezien je behoorlijk wisselende kwaliteit foto's hebt :) gewoon lekker door oefen! Er zitten wel hele mooie foto's tussen!

Persoonlijk zou ik ook niet zo erg je portfolio onderdelen, aangezien je niet heel veel foto's hebt.

Ik heb een nieuw watermerk, even hierzo en dan helemaal onderaan kijken, ze worden later allemaal gedaan
http://yentlshots.weebly.com/portretfotos1.html

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:24

Handig topic!

Marit: Bij goedkopewebhoster heb je gratis 250mb site erbij, ik zou je site dus overzetten. Werk je bij wix ook met html?
Ik was overigens bij en eigen site altijd bang dat je alleen met codes kon editten, maar bij goedkopewebhoster heb je dus ook een gewone editor. Dat typt wat makkelijker :)

Applelover: Dat is een veel netter copyright :j Mits je hem niet in het midden van de foto gaat plaatsen. Dat doet af aan je foto's, lijkt mij niet aantrekkelijk voor klanten.

Heb zelf deze week eindelijk een .nl site aangemaakt: http://www.marrietfotografie.nl
Ik ben niet commercieel ingesteld kwa fotograferen, ik doe het voor de hobby :P
Maar het is wel handig om als je gevraagd wordt een site te hebben waar je naar toe kan verwijzen :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:27

Is dit alleen voor fotografie sites? :o

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:28

Bij wix werk ik niet met HTML. Als ik naar goedkopewebhoster verhuis ben ik m'n hele layout zoals ik nu heb kwijt :P

@ hierboven, nee hoor!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:33

OK leuk, ik ga dan zo eens even wat sites bekijken :)

Bij deze mijn site alvast (moet wel wer eens even een update hebben :j)
www.stalvantheideveld.nl

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:41

_Sanne schreef:
Nou heb mijn site aangepast.
http://www.petspictures.nl

Tips zijn nog altijd welkom!!

Mooie strakke en overzichtelijke site!
Misschien een idee om bij het stukje over jezelf een foto van jezelf neer te zetten?

Ik merkte ook een typfoutje op ;) in het stukje informatie -> paarden -> lijstje met tips. Staat ergens hengsteketting ippv hengsteNketting. En soepjes ipv sNoepjes (dit staat bij de huisdieren ook ;))
Of je moet je paard soep willen geven, dat kan ook :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:43

Marit schreef:
@ Femke;
Eerste indruk; ik moet scrollen om de hele pagina te kunnen zien. De foto achter de tekst zou ik weglaten. Verder ziet het er netjes uit. Op je pagina 'over femke' vind ik je foto's niet helemaal netjes staan, zelfde als bij tarieven. Het lettertype van je titels vind ik erg mooi, maar het lettertype van je teksten weer wat minder. Je tarieven pagina zou ik nog wat oppoetsen wat betreft euro tekens en layout. Verder ziet het er best netjes uit!

Mijn domein is eindelijk in de lucht! :D

Eerste indruk als ik je site open is dat het wat druk is. Allemaal heel mooie kleuren maar ik denk dat de foto's mooier uitkomen als de achtergrond een egale kleur is.

Verder ziet het er allemaal overzichtelijk uit.

Waar ik mij wel aan stoor is dat je op je site de lezer aanspreekt met je. Het staat netter als je dit met u doet :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:10

@Air: Ik vind de tekst op je homepage heel erg formeel! Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg om op een persoonlijke, vlotte manier aangesproken te worden op een site. De tekst die er nu staat vind ik eigenlijk te zakelijk en komt op mij wat kil en onpersoonlijk over.

Ook zou ik kijken of je de site nog iets meer aan kunt kleden, het ziet er niet slecht uit, maar allemaal heel erg basic. Ook valt me op dat je heel veel tekst centreert, ik vind dat niet altijd lekker lezen en vooral bij je tarieven ziet het er heel rommelig en aan elkaar geklonterd uit. Het zou al heel veel schelen als je bijvoobeeld de opsommingstekens netjes onder elkaar staan. Dat komt gelijk wat professioneler over!

Ik heb ook even vlot naar je tarieven zelf gekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bij anderen niet heb gedaan. Mijn oog viel er bij jou toevallig op en ik heb er verder ook geen verstand van, dus als ik rare dingen zeg moeten jullie dat maar aangeven hoor! Maar het verschil tussen de "normale" shoot en de "extra" shoot vond ik nogal tegenvallen. Je betaald €5,- extra voor twee afdrukken op een 10x15 formaat. Persoonlijk zou ik dat niet interessant vinden, als ik een speciale foto van een shoot af wil laten drukken, dan wil ik een mooi groot formaat! Ik heb ook het idee dat €5,- voor 2 kleine afdrukken best aan de prijs is, ik zou het dan ergens anders af laten drukken. En wat ik me ook afvroeg, is waarom er zo'n prijsverschil zit in het formaat van de originele bestanden. Is het niet veel handiger om gewoon 1 formaat aan te houden, waar de klant gewoon alles mee kan? Want, correct me if I'm wrong, het kost jou toch net zoveel om het kleinste formaat op te sturen, als het grootste? Bij een afdruk is het logisch dat een groot formaat meer kost, dat kost meer papier, meer inkt, een grotere enveloppe, etc. Maar bij een bestand gaat dat niet op.

Hopelijk kan je hier wat mee! Ik heb verder weinig verstand van fotografie, dus daar laat ik me verder niet over uit ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:19

cp112 schreef:
Marit schreef:
@ Femke;
Eerste indruk; ik moet scrollen om de hele pagina te kunnen zien. De foto achter de tekst zou ik weglaten. Verder ziet het er netjes uit. Op je pagina 'over femke' vind ik je foto's niet helemaal netjes staan, zelfde als bij tarieven. Het lettertype van je titels vind ik erg mooi, maar het lettertype van je teksten weer wat minder. Je tarieven pagina zou ik nog wat oppoetsen wat betreft euro tekens en layout. Verder ziet het er best netjes uit!

Mijn domein is eindelijk in de lucht! :D

Eerste indruk als ik je site open is dat het wat druk is. Allemaal heel mooie kleuren maar ik denk dat de foto's mooier uitkomen als de achtergrond een egale kleur is.

Verder ziet het er allemaal overzichtelijk uit.

Waar ik mij wel aan stoor is dat je op je site de lezer aanspreekt met je. Het staat netter als je dit met u doet :j

Hier wil ik even op inhaken, een lezer aanspreken met "u" is niet zaligmakend :o Zelf gebruik ik ook "je" in de teksten voor mijn webshop en ik krijg van heel veel klanten te horen dat ze dat heel erg prettig vinden en veel persoonlijker. De manier van schrijven past bij mijn doelgroep en bij wat ik uit wil stralen en dat is het aller belangrijkste! Ga voor jezelf na wat voor een soort publiek je aan wilt spreken. Ik ben een jonge, vlotte ondernemer, die hippe producten voor huisdieren verkoopt. Mensen willen lekker relaxed shoppen, vlotte teksten lezen en ze moeten een klik krijgen met mijn webshop. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar tijdschriften, sla een Flow, Cosmopolitan, etc. open en daar zie je ook dat de lezer niet met "u" aangesproken wordt. Waarom? Omdat de lezer zich anders niet kan identificeren met het blad. Dat geld ook voor je website! Dus mijn tip: Blijf dicht bij jezelf en je doelgroep, dan komen de juiste klanten vanzelf op je pad!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:35

annepaardoes schreef:
Ik heb wel geen fotografiewebsite, maar zou er ook graag feedback op willen hebben. :D
De website is vandaag in de lucht gegaan: http://www.funnyfleece.nl

Wie wil zich wagen aan de feedback op mijn site?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:54

annepaardoes schreef:
annepaardoes schreef:
Ik heb wel geen fotografiewebsite, maar zou er ook graag feedback op willen hebben. :D
De website is vandaag in de lucht gegaan: http://www.funnyfleece.nl

Wie wil zich wagen aan de feedback op mijn site?

Ik ga me eraan wagen! Het eerste wat ik zie als ik de site open zijn de vrolijke kleuren. Vervolgens zie ik geloof ik foto's van o.a. Zuci en Assad voorbij komen? Leuk!

De site ziet er simpel maar overzichtelijk uit, met nette en duidelijke productfoto's. Iets waar het bij veel webwinkels vaak aan schort (ik ben zelf bijv. ook bij lange na niet tevreden over bepaalde foto's in mijn eigen shop). Ook je logo is erg leuk en vind ik perfect passen bij de producten!

Het is hier geloof ik al een paar keer genoemd, maar je bent verplicht om meer informatie op je website te vermelden, omdat je een product verkoopt via internet. Zo hebben mensen bijvoorbeeld het recht om hun product zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen terug te sturen, tenzij je het product op bestelling voor ze maakt en dit moet dan ook duidelijk zwart op wit staan om misverstanden te voorkomen. Als er op je website niets te vinden is over hoeveel dagen bedenktijd mensen hebben, wordt de bedenktijd zelfs verlengt tot 3 maanden (tenzij je tussentijds de juiste informatie aan de klant geeft, dan gaat vanaf die dag de 7 dagen weer in)! Als je meer wilt weten over je rechten/plichten, kan je het beste hier even kijken: http://www.mkbservicedesk.nl/1070/wette ... bshops.htm en http://www.mkbservicedesk.nl/1069/hoe-s ... winkel.htm en deze site vond ik ook altijd handig http://www.consuwijzer.nl/elektronica/k ... t-verkoper

Ik weet trouwens niet of het aan mijn browser ligt, maar als ik naar je teksten kijk, vallen bij mij de onderkantjes van de letter "g" weg. Alsof de letters te groot zijn voor de regels! Misschien kunnen de anderen daar ook even naar kijken?

Hopelijk heb je hier wat aan!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:54

Bedankt voor je commentaar Joyce!
De prijzen voor afdrukken zijn idd. 'hoog'. Dit omdat ik ze niet bij de appie of kruidvat laat afdrukken bijv, maar bij profotonet. Dit om de kwaliteit een stuk beter te houden. 2 losse foto's 10x15cm zijn incl. verzendkosten 9euro, dus neemt de klant een fotoshoot extra, dan wordt daar op bespaart. :) Misschien moet ik dan idd voor een grotere afdruk gaan.

Over het formele heb je inderdaad gelijk.. ik ben er nog niet over uit wat het beste is. Ik zal eens even kijken hoe het staat als ik de teksten niet centreer :)

De verschillen in prijzen van de originele digitale bestanden zijn er omdat de klant met de ene max. 10x15 kan laten afdrukken en met de andere groter. ;)
Is denk ik wel echt een fotografending.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:58

Ja daarom zei ik al, ik heb er geen verstand van :D Bedankt voor je uitleg!

Misschien nog een kleine tip: Zet deze uitleg op je site, ik snap nu namelijk veel beter hoe je aan je prijzen komt! Aangezien ik er dus de ballen verstand van heb, zullen er vast meer mensen/klanten zijn die zo denken als ik ;) Maar ik denk dat het zeker aantrekkelijker is voor de klant als je een groter formaat afdruk aanbied, als ik naar mezelf kijk ben ik eerder bereid om meer neer te leggen voor een mooie grote afdruk (of in dit geval voor twee afdrukken), dan €5- voor twee 10x15 afdrukken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:03

Annepaardoes / http://www.funnyfleece.nl : Ik vind het een leuk logo en leuke fleecedingen :j Maar de site vind ik overweldigend wit. Het ziet er heel verzorgd uit, dat zeker. En daardoor ook wat mij betreft betrouwbaar. Dus dat ziet wel goed.
Maar ik vind het toch ook vrij steriel, en omdat er zo weinig contrast is in veel van de structuur, is het niet makkelijk om meteen te zien wat waarbij hoort. Dat geldt wat mij betreft met name voor de pagina's van de webshop zelf. Maar bv ook de witte ruimte bovenin versterkt dat effect. En de belangrijke dingen (nl je producten) zijn vervolgens niet meteen te zien.

Ik zou dus zorgen dat het logo helemaal bovenin komt, en 'winkelwagentje' en de menu-bar ernaast (niet onder elkaar, ook bij wat smallere schermen.)

Ik zou wat meer contrast aanbrengen en wat visuele markeringen om de delen van je site te onderscheiden, dus header, linkermenu en main. Een paar lijntjes of een lichte achtergrondkleur kunnen wonderen doen.

Verder ben ik niet zo'n fan van animaties, dus ik zou zelf de al te nadrukkelijke animaties van de honden op de frontpage wat rustiger maken, en de animaties bij de menu-items ook iets minder doen (niet de tekst verschuiven bv.) Ook zou ik op de frontpage al meteen duidelijk maken waar je site over gaat. Als je de site namelijk in eerste instantie bekijkt (zonder scrollen op een niet te groot scherm), dan zie je alleen de foto's, en zou het ook zomaar een site van (bv) een fotograaf kunnen zijn. Je kunt bv een tekst naast je logo, in de headerbalk, zetten of een tekst op de frontpage boven de foto's. Hoeft ook echt maar heel kort te zijn, maar dat het toch meteen duidelijk is voor de nieuwe bezoeker. (En het is ook niet verkeerd voor Google bv.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:06

Is er ergens een recente lijst te vinden met websites? Of niet?