Ik heb bij hobbyhuis rond 23.00 besteld en had het een dag later dus ze zijn heel snel! Kwastjes heb ik een aantal zelf gekocht vooral hele kleine dunne.
Wow wat goed, op de site staat dat het voor 15.30 uur besteld moet zijn maar dat geldt dus niet altijd?
Dallista
Geplaatst: 04-12-12 23:04
Ik schilder alleen maar met manet galaxy synthetique rond nr. 2 (de kleinste dus). Gebruik nooit de penseeltjes die bij de schilderijen zitten, die zijn me allemaal veel te grof en hebben ook niet zo'n rubberen grip thingy, dus vallen sowieso af voor me.
Ik ben gelukkig iets opgeschoten..nog niet super veel. Maar ik hoop dat ik zondagavond het midden paneel klaar heb!
Hierna ga ik ff een wat kleinere maken denk ik...
Dallista
Geplaatst: 07-12-12 11:40
Ik ben ook met een kleinere bezig, en die gaat (voor mijn doen) razendsnel. Maar is eigenlijk ook niet te vergelijken met de Japanse tuin; compleet andere 'schilder'stijl, d.w.z. de Japanse tuin had alleen maar heeeeele kleine min of meer ronde vlakjes, er zat eigenlijk geen recht stukje in. Waar ik nu mee bezig ben heeft op een aantal stukken veel grotere vlakken, en ook rechtere stukken. Aan de andere kant is dit een Paintworks schilderij, m.a.w. ik moet nog allemaal kleuren gaan mixen (leuk!), en na het schilderen zitten er ook nog een heleboel 'finishing touches' aan, dus daar gaat nog wel wat tijd inzitten. Die zijn overigens wel precies aangegeven en beschreven, het is niet zo dat je, zoals bij Reeves, zelf maar moet gaan uitzoeken hoe of wat in de hoop dat het er een beetje professioneler uitziet dan simpelweg wat vakjes inkleuren!
Tja, ik weet niet wat voor problemen je voorziet om iets bij amazon te bestellen? IMHO is amazon heel betrouwbaar. Van .co.uk en .de komen de spullen meestal binnen een dag of drie. Maar als je rechtstreeks van amazon.com gaat bestellen, krijg je wel met relatief hoge shipping kosten en evt. andere kosten te maken (= buiten Europa). Tegenwoordig is het wel zo dat ze alle extra bijkomende kosten (douane, inklaringskosten e.d.) meteen aan je doorberekenen bij de bestelling; dat voorkomt dat je aan de deur contant moet gaan betalen aan de postbode.
Haha jaa .. Moet nu nog even een paar ''verplichte''dingen doen, en ga dan weer aan het schilderen haha
AnoukS_
Geplaatst: 08-12-12 15:12
Hoi!
Mag ik mij hier ook melden? Ik zit veel op Bokt te neuzen en te lezen, en kwam dit topic tegen. Houd het wel een beetje bij en begint toch wel erg te kriebelen hihi. Ik weet dat ik zo acreatief ben als de pest, dus durfde het niet aan om direct een dure schipper te kopen, met het idee dat ik die zou kunnen verpesten! Nu heb ik voor sinterklaas een kleinere gekregen, van Royal en Langnickel, zodat ik kan oefenen Valt me toch nog wel beetje tegen, dekt niet heel goed, en het mengen van kleuren is mijn moeilijkheid hihi.
Helaas is Royal and Langnickel echt het slechtste wat er is (imho), dus als eerste ervaring is dat niet echt een goede. Voordeel is dat elke andere die je hierna doet, altijd vele malen beter is! Ik heb er hier een paar met paarden, die zijn zoooo crappy dat ik ze niet eens heb afgemaakt. Veel te dikke en donkere lijnen en de verf... Je kan er tien lagen op doen en dan zie je de cijfers er nog door!
Tip voor het mixen: neem meer van de lichtere kleur, en minder van de donkere. 50 % en 50 % is waardeloos, wordt altijd te donker.
Ik zal morgen bij daglicht even foto's maken! .. Moet je echt is op amazon.de kijken! Daar hebben ze hele mooie!
Omdat ik nu best wel opschiet..en denk dat ik voor de kerst deze nog af heb.. Zit ik te denken dat ik http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d2139.html wil bestellen. Is niet verven, maar schetsen.. Maar ik weet niet of reeves een goed merk is... Weten jullie dat?
Ell_en ik weet niet hoe ze daarmee zijn.. maar met schilderen op nummer zijn ze slecht.. (zie de wolf van mij en paarden met water van...........*weet eventjes niet meer wie*)