[VER] Gebroken lucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmsel

Re: [VER] Gebroken lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:59

Haha, jij doet het net als mij. Een 'open einde' houden, waar in principe nog van alles achteraan kan komen. :p Dus waag het niet mij te beschuldigen van mijn open einde! Anders ga ik jou ook vragen om een tweede deel hoor, zo snel mogelijk, en zoveel mogelijk. Leesvoer. ;)

Nog wel een opmerking/verbeterpuntje. In dit stukje gebruik je 3 x achter elkaar het woord lachen. Daarvoor zou ik in de plaats gewoon iets anders bedenken, anders is het zo dubbel.

'Ik kijk hem verbaasd aan en proest het dan uit van het lachen. Ik kom niet meer bij van het lachen en Blake wacht geduldig tot ik klaar ben. Met moeite weet ik uiteindelijk mijn lachen in te houden.'

Bij 'ik kom niet meer bij van het lachen' kun je misschien het 'van het lachen' gewoon weglaten, en bij die zin daarna (Met moeite weet ik uiteindelijk mijn lachen in te houden) zou ik iets anders neerzetten, iets in de richting van; Moeizaam krijg ik het voor elkaar om hem weer aan te kijken, en een sarcastisch weerwoord terug te kaatsen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 18:00

thnx! ga het gelijk veranderen... ja dit is wel een open einde maar het voelt wel 'af'. En deel 2 gaat er zeker komen, maar eerst dit deel helemaal verbeteren enz.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:58

Ohh wat een mooi einde! Alleen zooooooo jammer dat het nu afgelopen is :( genoot er echt van om je stukken te lezen en ik kan niet wachten tot dit deel op papier uit komt en ik kan zeker niet wachten op het volgende deel! Dankjedankjedankje voor alle leesplezier in ieder geval!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 19:02

dank je tijgerr91. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die vind dat het een einde is. Ja heel erg jammer, maar aan de ene kant ben ik blij dat ik het nu heb afgesloten en me kan concentreren op de verbetering! Daar gaat zoveel tijd in zitten en lukt gewoon bijna niet terwijl je aan het schrijven bent.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:16

wat ik jammer vind is dat de vraag waarom hij haar gered heeft en haar moeder niet alsnog niet is beantwoord, want dáárom ging ze naar hem toe.
verder geweldig stuk, al vond ik de vorige beter :o

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:29

En de witte schim waardoor Tippy gewond raakte. :O Daar had ik ook nog wat van verwacht! Maar ik snap wel wat je bedoelt met het 'af' gevoel, dat had ik dus ook met mijn verhaal. :p Ga maar snel verbeteren, en dan hard doorschrijven. ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:17

een 2de deel zou heel gaaf zijn,
al vind ik zo een open einde ook wat hebben.
op die manier kun je als lezer je fantasie zijn gang laten gaan en er zelf een verhaal van maken zo blijft het voor iedereen toch een ander verhaal

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:19

Ssssst hanny_jelke, ik wil meeeeeeer! Hahaha :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:22

Toch een mooi open einde!
En ik ben blij dat ze uiteindelijk voor Blake heeft gekozen <3

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:33

Haha nou ik heb deel 2 al schematisch neergezet op papier dus die komt er zeker, het is alleen nog even kijken wanneer. Ik zit namelijk met het dilemma dat ik óók nog 2 andere verhalen heb die ik nog wil uitwerken.
Ik denk in ieder geval dat mijn eerste prioriteit nu toch bij school ligt (helaas) want komende 2 weken heb ik toetsen. Daarna kijk ik verder want dan heb ik stage dus dan een periode geen huiswerk.
Ondertussen ga ik volop van jouw verhaal genieten, delaja!
Ook een hele goede aanrader om te lezen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:18

Hmm ik vind het jammer dat dit het einde is.. Er zijn nog wel wat vragen.. Wat is er met Jerry gebeurd bijv?? En idd wat is er met tippy gebeurd? en Zack hoe gaat hij het verwerken.. En de vraag die Sue nog wilde over haar moeder..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 23:37

Die dingen wil ik inderdaad allemaal in het boek verwerken. Er zijn meerdere dingen die niet kloppen en nu ook totaal niet terugkomen, maar het globale deel is wel af. Je kunt dit eigenlijk zeg maar als een kladje beschouwen ;) Dus als er nog meer is waarvan jullie denken dat mist hoor ik het graag!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:51

sunny_l0ve schreef:
Die dingen wil ik inderdaad allemaal in het boek verwerken. Er zijn meerdere dingen die niet kloppen en nu ook totaal niet terugkomen, maar het globale deel is wel af. Je kunt dit eigenlijk zeg maar als een kladje beschouwen ;) Dus als er nog meer is waarvan jullie denken dat mist hoor ik het graag!

de mama :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 09:03

Alvast een kleine sluier opendoen, die komt ook weer voor in deel 2 ;)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:09

Volgens brechtje gaan gevallen engelen naar de hel. (A)

Hoewel... dit is een fantasy, dus dan kun je er van maken wat je wilt natuurlijk. Maar misschien kun je het dan anders noemen?

Nog een tip als je het gaat verbeteren enzo... Soms wisselt de hoofdpersoon heel erg snel van emotie, en dergelijke. Dan is ze in de ene zin 'verbaasd' en in de andere 'sarcastisch'. Dat is soms een beetje verwarrend. En je noemt de namen van de personages best vaak. (Bijvoorbeeld in het stuk waar ze Tippy uitlaat, daar wordt de naam misschien wel 10 keer in één stukje genoemd. ;))

Oh, en deze: (in het een na laatste stuk): Ik zoen hem zachtjes op zijn mond en blijf hem zoenen tot hij eindelijk toegeeft en me terug zoent.
3 keer zoenen in één stukje. :p

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:14

Haha heeft zij lekker pech :P nee, dat hou ik gewoon zo want dat is echt de rode lijn in het verhaal. Dat is ook iets dat niemand kan weten, het is mijn kijk erop.

Klopt ja, dat wil ik ook nog veranderen. Die emoties kloppen soms net niet helemaal....

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:20

Dat kan natuurlijk. ;) Maakt mij ook niet uit, want ik wist het zelf ook niet. Ik wil hem trouwens ook nog wel een keer helemaal doorlezen als je 'm verbeterd heb enzo, om er misschien nog wat foutjes voor je uit te halen. :)

En welke 2 andere verhalen wil je uitwerken dan? (A) Mag ik weten waar het een beetje over gaat?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:22

haha nee, die blijven een verassing :P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 22:46

Even een korte update. Ik ben nu druk bezig met het verhaal te verbeteren/herschrijven.
In grove lijnen blijft het verhaal hetzelfde, alleen ik schrok er zo erg van hoe de eerste hoofdstukken eruit zagen dat ik die helemaal opnieuw aan het schrijven ben en alles overhoop gooi.
Ondertussen ben ik wel al bij het tweede hoofdstuk, dus het gaat sneller dan verwacht!
Mits het na deze vakantie goed gaat op stage en ook nog tijd over heb voor m'n verhaal denk ik het wel eind mei af te hebben en het naar een uitgever te kunnen sturen!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:16

Super!

Vergeet dan niet om het boek op Bokt in de voorverkoop te doen O:)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 00:38

haha nee zal ik niet vergeten... als het zover is zal ik wel weer een update plaatsen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:32

sunny_l0ve schreef:
haha nee zal ik niet vergeten... als het zover is zal ik wel weer een update plaatsen! ;)

O:) Wanneer is zover ? :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:38

Ik vind het een mooi verhaal, ik heb het zeker geboeid gelezen, en als er een 2e deel mocht komen.. I'm on!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 18:01

Haha voorlopig nog niet... Ik ben nog bij Hoofdstuk 4 met herschrijven, dus het loopt nog niet zo heel snel. Komt ook omdat de afgelopen paar weken nogal heftig waren waardoor ik niet echt veel behoefte had om aan mijn verhaal verder te gaan. Nu ben ik druk bezig met stage en met een stageverslag.
Totaal niet interessant en het kriebelt alweer om verder te schrijven maar helaas... :(

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:56

Is het nu eindelijk klaar of ben je al met een nieuw verhaal begonnen? Ik heb leesvoer nodig. En momenteel heb ik ook inspiratie voor mijn eigen verhaal dus ik ben vlot bezig :D