Dank, motiveert me weer om vanaaf toch nog maar een beginnetje te maken met een grote kol, bijpassende polswarmers en een oor/haarband erbij (of grote muts, moet ik nog even over denken, heb prachtig patroon, maar wil altijd afwijken van de gebaande paden;).
Brom, jeetje mens! Wat ontzettend mooi gebreid, maar 4 maanden! Daar heb ik het geduld dus echt niet voor, ook geen pennen dunner dan 8!
Soowww bromfiets, wat een werk zeg , maar wel super mooi hoor ben benieuw als ie klaar is
Krissis
Geplaatst: 03-11-11 00:48
Marieke, hier komen ze
^ in de breedte, van punt naar punt is 100cm, van boven naar beneden 82 cm. Ik gebuik hem veel, mede omdat de uiterste punten in de breedte dichtkunnen (als een wikkelvest maar dan met drukknoopjes) Dezr kan ik denk ik nog een maand of 5 gebruiken (dus van de catagorie 0-9 maanden) Maar alleen in de maxi Cosi doordat die split erin zit. Das niet handig voor echt mee rond te lopen als je d'r op de arm hebt. Als ie dat niet had en vierkant was geweest (dus 100x100) was wat wel mogelijk geweest. Vandaar dat ik er 1 gebreid heb.
Mijn eigen gebreide deken is 103 bij 95, toevallige maten. Die ga ik nu veel gebruiken, heerlijk warm. Met aan de hoeken lintjes waardoor ik straks de deken kan vastmaken aan een slee e.d. Dus van 4 maanden tot 4 jaar ofzo? Denk/hoop dat deze deken veel gebruikt wordt en zo ook emotionele veiligheid kan geven. Ook als ze ouder is bijvoorbeeld op schoot, met de deken buiten natafelen van een BBQ
70x70 of diagonaal 94 cm. Wel gebruikt en pastnu nog, handig voor bezoek aan consultatie bureau. Denk ook 0-6 maanden.
Kun je er wat mee? Owja... Ligt natuurlijk ook aan de groei van het kind. Onze dochter is lang en smal.
De wol is net bezorgd Maar 2 weken na de bestelling. Hoe moeilijk is het om een adres over te nemen? De straatnaam niet goed, postcode niet goed. Tjonge wat een bedrijf . Bijna een wonder te noemen dat het aangekomen is . En dan maak je het pakket open, zit er op 1 bol geld geplakt . Natellen, ja, ik had van die kleur 9 bollen besteld en er zitten er 8 in. Maar geen briefje of zo dat ze niet de bestelde hoeveelheid hebben....... Maar goed, ik kan verder met haken. Van mijn 2e sok heb ik alleen nog maar de steken opgezet. Die schiet dus ook lekker op
Jeetje Patpen, wat een prutsers. Tis niet voor niets denk ik dan dat je een x aantal bollen besteld...
Ik heb voor suprise mijn schoonzus en het toeval wilt.. Ze wilt een grijze kol ik heb weer een brei-doel. Maare, hoe zat het ook alweer... 1 tour recht,1 averecht toch? En hoeveel steken op 10 is mooi lang voor een kol (wil dus rondbreien)
Ja, het is een geweldige service! Gelukkig had ik nog een bol van die kleur (alleen ander verfbad) dus daar was ik al mee begonnen. Maakt in dit geval niet echt uit omdat het haakwerk gestreept is. En ik had van elke kleur 1 bol extra gekocht zodat ik hem eventueel wat groter kan maken. Op zich dus geen drama maar handig is anders......
Op een rondbreinaald kun je in principe alles recht breien tenzij je een patroon er in wilt. Misschien heb je hier iets aan voor het aantal steken: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 22&lang=nl. Ik vind het zelf ook wel erg leuk. Wie weet ga ik hem zelf ook een keer breien
Gerstekorrel. Dus 1 recht, 1 averecht voor de oneven naalden en 1 averecht, 1 recht voor de even naalden. Ik schrijf elk breiwerk uit op papier (voor het geval ik iets 2x wil breien). Maar de bedoeling is bij gerstekorrel dat je recht boven averecht breit en uiteraard averecht boven recht
Krissis
Geplaatst: 03-11-11 19:11
Dus een oneven aantal steken opzetten Maar dan moet ik, zeker met rondbreien, wel ff goed m'n begin in de gate houden met een hulpdraadje. Eens kijken of ik het snap.. 10 St. 15 toten = 10x10cm. Dus voor een breedte van 150 cm heb ik 15x10= 150 steken nodig. Dan is het even aantal
Je hebt ook een even aantal steken nodig voor gerstekorrel. Probeer het maar met het proeflapje; 10 steken opzetten en dan gerstekorrel breien. Bij een oneven aantal steken kom je niet uit!
Gerstekorrel is gewoon 1 av 1 r en de rij er boven verspringen patent steek is toch anders die kan ik niet brieen en op de gerstekorrel maak ik vele variaties 2 om 2 en dan 2 toeren boven elkaar de 3 verspringen enz.
Patent is toch echt niet zo moeilijk hoor! Dit is de meest simpele. Omslagen zijn veel lastiger om te doen.
1e nld: (goede kant): alle st. recht breien 2e nld: 1 kantst., 1 r., *1 dubb. r. st., 1 r.*; van * tot * herhalen. Eindig met 1 kantsteek. 3e nld: 1 kantst., *1 dubb. r. st., 1 r.*; van * tot * herhalen. Eindig met 1 kantsteek. Herhaal steeds nld. 2 en 3
Dubbele r. st.: De naald in de steek van de onderliggende naald steken Kantsteek: altijd recht breien
waaah, nog ff en we kunnen dankzij onze breigoeroe écht breien!!
oOoKellyoOo
Geplaatst: 03-11-11 23:59
hele dag weg geweest met mn oma Naar Vaals en kaufland , wou wat haaknaalden meenemen toen zei ze dat ze die nog ergens had en die kon ik da hebben dus ben benieuwd hihih , maar ben echt kapot zoveel pijn, morfine slaat nog niet echt aan , dus morgen hpelijk meer actie van mijn kant uiy
Kelly: je bent toch niet met morfine achter het stuur gaan zitten? Heavy hoor, morfine. Neem je de morfine elke 4 uur in? Anders heb je een te lage pijnstillingsspiegel . Ja ja, ik heb ook morfine gebruikt (1 jaar zwaar verslaafd geweest) dus ik ken de werking . Chronisch pijnpatiënt dus weet (helaas) wat pijn met je doet. En morfine krijg je ook niet zo maar. Neem zelf dagelijks medicijnen om de pijn draaglijk te houden en die spiegel op peil te houden. Misschien helpt het om wat te handwerken. Beetje afleiding.....
Krissis: met de dingen die ik voorbij zie komen, wordt er al echt gebreid hoor . Nu nog wat meer soorten steken voor de variatie. Straks breit iedereen hier sokken, kabels, zandsteek, 2 kleurig (voorkant wit, achterkant blauw bijvoorbeeld), honinggraat, ajour (ook leuk met die omslagen) . Daarna gaan we verder met de andere 101 steken .
Voor degene die patent willen uitproberen: houd er rekening mee dat je 2x zo veel naalden moet breien als normaal. Die steek vraagt dus ook meer wol. Bovendien kan het gebeuren dat de zijkanten langer worden dus goed opletten!
magriet
Geplaatst: 04-11-11 08:47
Oh Bromfiets die is echt heel mooi. Ik ben nog maar een beginner op breigebied. Ben nu met een popje bezig, hierna nog zo eentje maken en daarna maar eens rondneuzen om een boek met verschillende steken. Ik wissel het borduren en breien af. Straks ook de kerstkaarten nog maken, heb gewoon te weinig tijd
Ik pak altijd pas savond na 6 7 uur anders ben ik geen zak waard, ik wil niet dat mn gezin er te veel onder leid , ik heb al zenuwblokades gehad in de onderrug de laatste heefd redelijk wel zn werk gedaan, maar de midden rug einde lende en begin borst wervels , die zijn echt hel ik wil nu ook maandag dat ze er iets aan gaan doen , weet niet of daar ook zenuwblokade kan, , maar de laatste tijd houd ik het niet meer, het word met de tijd alleen maar erger terwijl ik juist rustig aan doe gewoon ellker op de bank idd wat breien of naaien dat geefd in mn hoofd wel de rust en wat afleiding in de middag is het enigsins te doen allemaal maar zodra de avond naderd brrr , maar ja nog even volhouden maandag mag ik weer gaan , ben benieuwd op wat voor een behandeling we gaan uitkomen
Ah, dus mijn sjaal wordt ook een soort gerstekorrel. Ik brei 2 steken recht, 2 averecht en dan 2 toeren boven elkaar hetzelfde. Dus ik heb 'blokjes' van 2x2. Ik wil hem per sé dit weekeind af hebben. Maar of dat gaat lukken... Denk dat een nieuwe auto even belangrijker is dan mijn sjaal af
@Kelly; bah, wat rot dat je zo veel pijn hebt... Sterkte ermee!
@margriet: de breibijbel is een heel fijn boek met heel veel verschillende steken.
Ik ben ook weer aan de brei ipv aan de haak :p Kunnen we niet met de mods afspreken dat we het ook over haken mogen hebben :p dan kan ik veel meer meekletsen.
Maargoed ben dus een zakje aan he breien. Voor de baby van mijn zus. Een soort opbergzakje voor de sokjes die ik ga maken.
Met hake. Ben ik ook met allemaal verschillenxe projecten beZig :p
Twee ponchos. Twee mutsen. Een deken met kattenpatroon echt super tof
Ik kom tijd te kort. Gisteravond weer tot half 1. Ben bang vanavond ook :p
haha 1 voorkant helft van het vest heb ik al af, heerlijk die pompom wol dalijk even met de fiets naar mn ouders en dan die andere helft, en dan alles aan elkaar naaien , dan kan ik beginnen met gewone wol en het echte werk , verheug me al