[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:58

Al op plaatsen gedrukt, voordat ik het door had dat er nog een was!
Colorado: Leuke cavia! Knap gedaan met grafiet. €45

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:06

Wow! Wat een hoge taxaties Bloos!
En over dat zwart.. Ik heb geen zwart gebruikt Haha! Alleen paars,blauw, lichtpaars en wat wit Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:36

Bedankt allemaal voor de taxaties Lachen
@ Astridjuh: Het komt inderdaad uit een film, maar het is wel mijn eigen stijl.
@ Edelweis1: Dat heb ik vaker gehoord, en hij hangt nu bij mij op de slaapkamer Haha!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:51

Ik taxeer later wel 2 pagina's bij, moet zo koken.

Afbeelding

A4, pastel, Hugh Laurie.

Heel lastig op de foto te krijgen, helemaal omdat er al een anti-veeg plastic hoesje omheen zit nadat de kat er mid-sprong achterkwam dat er al wat anders op mijn schoot lag. Kat blauwe pootjes, en ik moest een stukje wang overnieuw doen. Zie je gelukkig niets meer van Knipoog

De kleuren zijn in het echt wat zachter, de rimpels veel minder hard, en alles is véél minder 'neon' en het loopt allemaal wat vloeiender in elkaar over (kleuren lijken op de foto minder goed bij elkaar te passen dan irl).
Gebruikt: lichtblauw, donkerblauw,donkerpaars,wit en zwart.
Maak bij beter weer/licht ooit nog wel een betere foto - voorlopig is dit de beste qua kleur, maar nog niet af.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:39

_malu_ : niet je sterkste tekening, wat ik nu later van je gezien heb vind ik veeeel beter Ja Vandaar dat ik deze taxatie even laat schieten.

Evelijn: Heel knap gedaan €20,-

Horsefury: Jammer dat hij wat rommelig oogt, en dat je alleen het paard hebt geschilderd. Had hem met achtergrond mooier gevonden, alhoewel het zo ook wel een sterk beeld is Ja €30,-

_malu_ : Kijk dit bedoel ik, vind ze alledrie werkelijk prachtig €50,- (arabier met tuig: Mooi, maar vind ik weer iets minder dan deze drie)

astridjuh: Mooi, je gaat echt vooruit Ja €20,-

Mliez88: Heel netjes €75,-

Malu: €50.,-

Fiffill: Leuk, volgende keer weer zelf van die mooie figuurtjes bedenken! *LOL* €50

Malu: minimaal €50,-

Colorado: Gooi die prijzen van je omhoog, moet je zien wat voor tekening! €20,-

hwk: Djees man, wat ga jij vooruit Wow!werkelijk prachtig gedaan €120,-

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:16

Wen overgeslagen Bloos

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:52

Afbeelding

Houtskool op A4 - 8/9 uurtjes werk. Lachen

_malu_ : Mooie tekening, maar niet je beste. Hij is een beetje slordig. Nagelbijten / Gniffelen 5 euro

Evelijn: Eef, erg gaaf Haha! Zoals altijd ! 25,- euro

Horsefury: Hij is wat rommelig, en mis toch wat. Kan alleen niet zeggen wat 20,- euro

_malu_ : Deze vind ik echt een stuk mooier dan je vorige tekening Ja alledrie 15,- euro

astridjuh: Hij is gááf Haha! 35,- euro

Mliez88: Erg gaaf gedaan ! 45,- euro

Malu: Mooi Ja 20,-

Fiffill: Ik vind hem zó leuk he Haha! ! 50,- euro

Wen; Hij is gaaaf! Heb je btw nooit eerder mensen zien tekenen. Wil nu wel meer zien hoor Haha! ! 45,- euro

Colorado: Kwijl. Hij is echt gaaaaf! Je gaat echt zó hard vooruit! 40,- euro

Highwaykind; Wauw, hij is echt gaaf geworden! Die blauwtinten geven echt een gaaf effect! 80,- euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:39

highwaykind: Wow! vind hem zo super lijken he Wow!
helemaal te gek!! 100 euro Ja

rooslovertje: Wow! je gaat steeds meer vooruit. halster had iets meer gedetaileerd gekund Lachen
maar verder helemaal supers!!
25/30 euro.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:49

Hihi Oeps wen, dacht dat ik toch echt een taxatie neergezet had Blond Vind hem iig heel mooi, erg knap wat je met die paar kleurtjes hebt neergezet. Meer pastels graag! Haha! €40,-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:54

Rooslovertje: ziet er mooi uit. Probeer alleen in de oren wat meer diepte te geven het lijken nu een beetje op ezeloren.
15 euro

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:04

Mliez88; ik zag iemand 120 op die van jou taxeren.
Dit vind ik dan wel weer overdreven veel. Ik vind hem
wel leuk maar zou er niet meer al €40,- voor betalen
aangezien ik hem niet 'bijzonder' vind.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:59

Vanaf halverwege pagina 24. De meerderheid zal inmiddels wel weten waarop ik mijn taxaties baseer. Lachen

Let op: DIT ZIJN MINIMUM PRIJZEN!

Fiffill: Kritiek heb ik je al op dit werk gegeven. Gezien het formaat 100 euro.

Ciinderella: pastel? Het zou fijn zijn als je ook even het materiaal en formaat erbij vermeldde. De afwerking van het hoofd is heel goed gedaan. De manier waarop je hem hebt af laten lopen is beduidend minder. 100 euro voor A4.

Fiffill: Ook hier heb ik je al commentaar op gegeven. 100 euro. Let net als bij de wolf op de neus, dat drukt de prijs wat.

Pagina 25

oneilltje79: Mooi werk. Ik vind de ruiter wat minder en dat drukt de prijs een beetje. 450euro.

sexy_back (opmerking): als je het te veel vindt en niet meer in opdracht werk, waarom plaats je je werk dan hier? Om te horen dat iemand die er totaal geen verstand van heeft hem op 15 euro taxeert of om te horen dat iemand die er wél een idee van heeft 80euro al schandalig weinig vindt? Ik volg je niet helemaal.

Lontje: heel feestelijk, al mis ik de pinda. Clown 250 euro.

Fnanne: 100 voor de eerste, 300 voor de anda.

highwaykind: beide 85 euro. Ik vind vooral bij de tweede de textuur erg mooi gebruikt.

sexy_back: Je tekening klopt perspectivisch niet, daarnaast heb je te weinig kleurvariatie gebruikt. 60 euro.

*leest comment van highwaykind* Bloos

Malu: Je hebt an sich een heel erg goede stijl maar je mag hem wat verfijnen en je nog wat verdiepen in de anatomie (qua verhoudingen klopt hij maar qua diepte en bespiering niet). Ook mag er meer kleur in. 60 euro.

XxLietjuhxX: Ik vind je kalf er moeilijk te zien. Ik kan vooral niet zien wat je hebt gedaan met de witte delen. Maak een wat betere scan/foto, dan taxeer ik hem.

Rooslovertje: ja mag wat mij betreft gebruik maken van een basislaag. Nu komt de tekening over als bestaande uit alleen maar losse streepjes. Er mag NOG meer kleur in en je kunt wat voorzichtiger zijn met wit. 40 euro.

Pagina 26

Malu: sorry maar ik ga Kalief niet taxeren: deze foto is gewoon TE erg. Daar valt gewoon weinig mee te beginnen. Voor zover ik uit beide foto’s kan opmaken: verdiep je wat meer in de anatomie, dat zal je werk echt helpen.

Evelijn: leuke schets! 30 euro. Dit omdat schetsen bedoeld zijn voor mensen met een wat minder ruime portemonnee. Knipoog

HorseFury: hij mist wat uitstraling in het hoofd, terwijl de rest juist vlamt. 75 euro.

Malu: ik blijf erbij dat als je je wat meer zou verdiepen in de anatomie, je werk echt vele malen hoger getaxeerd zal worden. Daarnaast zou je nog altijd veel meer van wit en zwart af mogen blijven. En over grijs begin ik al helemaal niet… sorry, dat is voor mij echt een heikel iets, vooral als er dan bijstaat ‘kleurpotlood’. Waar is de kleur? 60euro.

astridjhu: 50 voor de eerste, 70 euro voor de vis. Vooral de vis vind ik erg goed.

MlieZ88: ik stoor me aan de techniek die je gebruikt hebt voor de lucht en voor de manen. Ook de schaduw in de hals vind ik erg slordig. 300 euro.

Malu: wederom de anatomie maar in dit geval ook echt de verhoudingen. Je keuze van dat viezige bruin te gebruiken heeft goed uitgepakt omdat nu de nadruk enorm ligt op het tuig. Zonder dat kleurrijke tuig was dat bruin maar niks geweest als je het mij vraagt. Ik vind het nog steeds erg jammer dat je highlights zo volkomen willekeurig zijn. Vanwege de verhoudingen en de snoet kan ik deze jammer genoeg niet op meer taxeren dan 40 euro.

Wendy: ik mis de gelijkenis toch wel een beetje, en je had je palet wat warmer mogen maken met wat meer kleurvariatie. Het rood/paars is namelijk heel hard tegen het groen. 100euro.

Malu: Ik zou hier veel meer kleur in willen zien, juist ook omdat de ijsvogel zo mooi kleurrijk is: het punt is dat je tekening nl niet zo kleurrijk is. 60 euro.

Fiffill: helaas mag fanart in NL officieel niet zonder licentie verkocht worden. Ik kan hem dus niet voor je taxeren, want dat heeft geen zin. Wel ben ik nog altijd zeer te spreken over je kleurstelling en techniek.

Malu: ik taxeer deze even niet als je het niet erg vindt. Je laat wel enorm veel taxeren terwijl je zelf niet zo hard mee taxeert. Dus ik laat het even voor nu.

Colorado: je overgangen mogen iets subtieler maar verder ben je prima bezig Isa! 35 euro.

Wendy (opmerking): hoge taxaties? Ik vind van niet. Ik ben erg blij dat er nu eindelijk eens niet continue tussen de 5 en 15 euro getaxeerd wordt. Dat is namelijk om te huilen.

Pagina 27

Hwk: 150 euro. Erg goed.

Rooslovertje: oefenen op die oortjes! Verder vind ik hem al heel mooi harig en het neusje mooi zacht. Besteed nog wat extra aandacht aan anatomiestudie 35euro.

@Tumba: heb je enig idee van de materiaalkosten van olieverf en de enorme uren die er in het schilderen met olie gaan? Zelfs voor studentenverf ben je klauwen geld kwijt (5 tot 25 euro voor een KLEIN tubetje en je hebt wel meer dan 1 kleur nodig en ook doek, kwasten, medium, terpentine, een schildersezel enz). Olieverf is 1 van de duurste materialen om mee te schilderen en wel wat anders dan een tekening. Niet vervelend bedoeld hoor. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:13

JoSav schreef:
Let op: DIT ZIJN MINIMUM PRIJZEN!
astridjhu: 50 voor de eerste, 70 euro voor de vis. Vooral de vis vind ik erg goed.

Bloos! Wow! zoveel? Bloos!

dat zou ik zelf, echt niet ervoor geven Bloos vind ze zelf niet zo super Bloos

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:32

Zeg astrid, ze zijn wel op A3 formaat he. Het zijn geen miniaturen. En waarom wil je ze dan laten taxeren als je ze niet zo super vindt? Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:39

Citaat:
Wendy: ik mis de gelijkenis toch wel een beetje, en je had je palet wat warmer mogen maken met wat meer kleurvariatie. Het rood/paars is namelijk heel hard tegen het groen. 100euro.

Ik heb geen rood en groen gebruikt Bloos
Heb het expres alleen in paars en blauw gemaakt, eens kijken wat voor effect dat zou geven Tong uitsteken

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:44

Wat vreemd, want mijn beeldscherm is prima afgesteld... toch is hij helemaal niet blauwig maar eerder groen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:46

Heb donkerblauw, donkerpaars, lichtpaars en een beetje wit gebruikt Haha!
Krijg de foto niet beter Zal paps wel es vragen ofk 'm onder de scanner mag leggen, hoewel die er met al dat stof vast niet blij mee gaat zijn Nagelbijten / Gniffelen Hoe doe jij dat met je pastel tekeningen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:03

Ik kom er net achter (omdat ik in dit topic was) dat ik alweer schandalig lang geleden voor het laatst heb getaxeerd:
dus bij deze vanaf halverwege pagina 24:

Janique: Wauw! echt mooi, leuk ook om een keer een schaap te zien in plaats van de standaard
paarden en honden en katten. voor ons linker oogje lijkt iets anders, maar stoort me niet.
zeker € 100,-

Cyntje: Leuk, neigt een klein beetje naar cartoonkant heb ik het idee, maar hé das mijn idee...
oog lijkt beetje nep en neusje beetje uit vorm, de lip aan de rechterkant.
€ 40,-

Plaudar: mooi, ik krijg het niet voor elkaar met alleen potlood. pony lijkt alleen een
beetje "waterhoofd" te hebben, maar verder geen commentaar.
€30,-/40,-

Fiffill: mooi! echt een typische houding voor een wolf, oogje geef je zelf al aan. let wel op de
haartjes aan de bovenkant van het hoofd, die lijken een beetje nep.
€ 40/50,-

Ciinderella: waar is zijn rechteroog? voor de rest wel mooi, alleen hoofjde lijkt een beetje te
verdwijnen in het zwart.
€60/70,-

Fiffill: ergens geeft het me het gevoel dat er iets niet klopt, maar kan er niet mn vinger op
leggen.
€ 30,-

Pagina 25:

Oneilltje: zo ongeloofelijk herkenbaar, al zou ik deze schilderijen niet op bokt zien dan nog weet
ik direct wie ze gemaakt heeft, echt super! ondanks dat het niet mijn stijl is...
€ 100/120,-

Lontje: Afgod (grote fan van jouw tekeningen) gewoon weg prachtig, alles klopt!
€ 150,- minimaal...

Fnanne: 1: mooi! oren lijken iets aan de grote kant en hals lijkt onderaan een beetje breed.
€ 60,-
2: heel mooi, hierbij verlang je er gewoon naar dat de tekening verder af gemaakt wordt Nagelbijten / Gniffelen
€ 80/90,-

HK: Wauw... alleen jammer dat het hempje niet zo mooi uitgewerkt is
€ 100,-
nog een keer wauw... en ook hierbij jammer van de trui, lijkt hier gewoon een zwart vlak...
€ 80,-

* toen kwam ik zelf*

Malu: beetje duistere foto... vind de neus niet helemaal kloppen
€ 40,-

Rooslovertje: deze komt echt over als een wollige kinderpony...
€ 20/30,-

vanaf hier pagina 26: (dacht ik)
Malu: zeer slechte foto, dus hierbij even geen taxatie

Malu: (nogmaals Haha! ) weer een duistere tekening, jammer maakt het allemaal zo triest en duister...
kloppen wat dingen niet aan de tekening (oog, neus, hals)
€ 20/30,-

Evelijn: is het een tekening of moet het meer een schets voor stellen, het hangt er nu namelijk
een beetje tussen in en dat is zonde...
€ 20,-

Horsefury: hoofd is in verhouding te klein, en jammer dat de benen niet verder afgemaakt zijn.
dat stoort me een beetje, kleuren zijn niet mijn smaak, maar dat is persoonlijk
€ 30/40,-

Malu: 1: leuk, typisch arabier, jammer van rechter oor die lijkt niet af...
€ 50,-
2: mooi de angst weergegeven in de houding en ogen, (of was dit niet de bedoeling Haha! )
zwart op zwart geeft apart beeld...
€ 50,-
3: minder mooi, verhoudingen kloppen niet en ook kleurgebruik is niet mooi.
€ 20/30,-

Astridjuh: 1: lekker orgineel! nog nooit een eend gezien hier... ziet er leuk uit, weet er weinig over te
zeggen.
€ 40/50,-
2: ook al weer orgineel, ook hierbij weinig commentaar, schubben zijn nou eenmaal raar
om te tekenen.
€ 40/50,-

Mliez: knap werk hoor! olie verf waag ik me niet aan!
€ 100,- minimaal

Malu: (jee heb jij nog een leven naast het tekenen Knipoog ) neus en oog kloppen niet
€ 40,-

Wendy: doordat de neus scheef is klopt de rest ook niet... hand is ook een beetje
alien achtig .. wel leuk concept!
€ 40,-

Malu: dit kan nog kleurrijker, een ijsvogel heeft zóveel prachtige kleuren op dat kleine lijfje
zitten, die ik hier niet terug vind...
€ 40,-

Fiffill: tja... om heel eerlijk te zijn, geen idee wat dit zou kunnen opbrengen...

Malu: voor alle drie de tekeningen geld, minder krassen en meer detail... waarde is voor mij voor alle
3 hetzelfde ongeveer €30/40,-

Colorado: cool een cavia!! leuk koppie is het geworden,
€ 50,-

en hehe pagina 27:
HK: mooi, echt mooi.
€ 80/100,- (jammer dat het niet legaal is)

Rooslovertje: leuk, jammer van het donkere oogje en de lange oren...
€ 50,-

hehe klaar... en nu kramp in mn handen Nagelbijten / Gniffelen

binnenkort ook weer een nieuwe tekening van mij...

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:06

Ik zal het hier gewoon zetten omdat het onder de presentatie van je werk valt en dat gaat anderen in dit topic denk ik ook wel aan. Lachen

Ik scan mijn pastels. Ik fixeer mijn pastels alleen als het niet anders kan (door ruimtegebrek word ik doorgaans gedwongen het grootste gedeelte met tegenzin te fixeren, ik stel het meestal zo lang mogelijk uit in de hoop de loterij te winnen en weer een atelier te kunnen hebben maar dat terzijde). Gefixeerd geven ze nauwelijks nog stof af maar worden ze stukken grauwer. Ongefixeerd leg ik ze net zo goed onder de scanner, die al jaren trouw dienst doet. Om een resultaat te verkrijgen waarmee je kunt leven is een goede scanner een absolute vereiste. Die combinatiegevallen zijn niet aan te raden. Ik gebruik al jaren een canon scanner en scan op 300dpi. Lager dan 300 is niet aan te raden: voor publicaties is 300dpi immers ook het minimum. Ik heb het type scanner waarbij je de klep kunt verbreden, los kunt halen en zelfs de hele scanner rechtop kunt zetten. Bij het scannen, als het papier buiten het blad valt (vanwege de grootte) dan til ik dat voorzichtig op zodat er nog voldoende licht op de randen valt, anders krijg je randen in een donkerdere tint en dan is het straks erg problematisch om de tekening die je in delen scant (als het formaat stukken groter is dan A4, ik heb een wat grotere scanner) aan elkaar te plakken, want dan krijg je lijnen. In photoshop plak ik de delen aan elkaar. Zorg ervoor dat je de delen recht scant, want anders kun je ze niet goed aan elkaar plakken. Het stof dat telkens op het scanblad komt blaas ik voorzichtig weg om vlekken te voorkomen want die worden gewoon meegescand. Als je een goede scanner hebt en enige ervaring hebt met ermee omgaan zijn scans veel mooier en gedetailleerder dan foto's en zijn de kleuren ook niet vertekend. Bij een slechte scanner is dat helaas wel zo.

Voor diegenen die dus een scanner willen aanschaffen: informeer je goed!

Voor schilderijen geldt dat de scanner doorgaans veel te klein is. Schilderijen kun je bij een drukkerij laten scannen, al kost dat geloof ik al gauw een euro of 10. Helaas zijn de meeste onder ons (ik dus ook) voorlopig nog gedwongen er foto's van te maken. Oplossing? Fatsoenlijke taxaties wellicht, dan kunnen de scankosten bij de prijs inbegrepen? Knipoog

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:36

sexy_back schreef:
HK: mooi, echt mooi.
€ 80/100,- (jammer dat het niet legaal is)

Moet ik mij zorgen gaan maken Haha! Haha! ?
*wat bedoel je trouwens, egaal? Qua kleur of qua dat je het zwarte er onder ziet?
Hij is in het echt een stuk vloeiender , ik zal proberen morgen een nieuwe foto te maken/scannen*

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:30

HWK: Bijzonder met deze kleuren, knap hoor! €100 (minstens Knipoog)
rooslovertje: Leuk gemaakt! Probeer je paarden wel iets meer uitstraling te geven, door de ogen niet helemaal zwart te maken Knipoog. €20

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:47

Afbeelding
ongeveer A4, acrylverf. Minstens 20 uur werk.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:28

Edelweis1; Gaaf gedaan! Super met acryl! 60,- euro

Ik, taxatie's van 40/50,- euro?

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:09

Deze tekening is ook van een tijd geleden, hij hangt inmiddels al aan de muur bij Appelflapje, maar ik ben toch benieuwd naar jullie taxatie:
Afbeelding
Derwent Studio, A4. Zo'n 10 uur ;o.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:22

@ Tumba: vind ik bijznder vreemde opmerking van je om te zeggen dat het schilderij niet 'bijzonder' is DUS 40 euro...
natuurlijk is het paard voor jouw niet bijzonder. dit is een portret dus als het goed is alleen voor de eigenaresse BIJZONDER.
de rest kan hem van goeie kwaliteit vinden, of niet! je kan een schilderij nit taxeren op 'bijzonderheid'maar moet op kwaliteit.
zo vind ik een tekeing van HOUSE totaal niet boeiend, maar ik zie hem erin en kijk naar het materiaal gebruik en zie dat het van behoorlijke kwaliteit is. en daar taxeer ik op!
als jij nog eens een olieverfschilderij (portret) van 40 euro kan vinden wil ik hem wel zien Tong uitsteken