xoranlover schreef:Ik woon niet gek ver van Venlo af. Je bent altijd welkom.
De 3 bekendste merken zijn cricut, siser en silhouette.
Cricut heeft 2 kleiner machines. De joy en de joy extra. Met de joy kun je voornamelijk kleine stickers snijden uit vinyl of flex (voor kleding). Wil je wat meer en wat groter dan kun je de joy extra pakken. Deze machine kan print and cut (stickers printen of afbeeldingen en die dan uitsnijden) de extra gaat tot een formaat van 21 cm breed (als ik het goed heb)
Dan heb je de explore en de maker (3) beide kunnen snijden tot 29 en nog een beetje in de breedte.
De maker 3 kan smart vinyl snijden dat is zonder mat. De explore 3 kan dat volgens mij ook.
De maker 3 kan graveren, debossen, scoring lijnen maken op papier, stof snijden zelfs dun hout kan die snijden.
Siser heeft 2 machines de julliete en romeo. Julliete snijd tot 30 cm breed. Romeo tot 60 cm.
Ze hebben sinds kort een graveer tool en nog een andere tool.
Silhoutte kan tot 30 cm breed snijden volgens mij. Heeft sinds kort een elektrostatische mat voor print and cut. Kan niet graveren. Verder weet ik hier niet zo veel vanaf.
@libiris ik zie staan letters plakken op bekers. Let wel op vinyl is niet voedselveilig. Het zal ook minder goed blijven zitten als je het af moet wassen.
Wil je kleding bedrukken zul je ook een pers nodig hebben. Een strijkijzer gaat wel maar die wordt niet evenwijdig warm. Bovendien moet je goed persen en niet strijken.
@marije. Ontwerpen in procreate en canva zijn prima geschikt voor print and cut. Ik gebruik ze in de cricut software ook. Silhouette kan dat ook volgens mij. Je kunt beide software programma’s (design space via cricut site (niet de appstore) en silhouette studio) eventueel downloaden om eens te kijken of het je bevalt en welke je fijner vind.
bedankt voor je informatie!! denk dat ik dan liever direct voor de maker 3 ga
wel ff sparen denk ik... Welke heb jij dan? ik zou anders graag een keertje langs komen om te kijken hoe het werkt, als je dat goed vindt
Ik zag op tiktok leuke filmpjes van mokken en drinkbekers beplakken, die volgens hun gewoon in de vaatwasser kunnen, mss ander materiaal dan gebruiken?
verder wil ik ook dan graag een pers hebben...haha