[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:56

_toverbal: zó! mooie binnenkomer!! Ik wil me knuffelen. :o
Overgang naar het lichtste grijs wil ik nog wat mooier. Hij heeft wel veel ‘wang’ (dus het haarloze loopt verder door dan bij de meeste paarden.) maar het is nog te afgelijnd nu. :D
Ik heb de kleuren ook dieper gemaakt dan op de referentie foto dus moet Wb licht en donker grotendeels mijn plan trekken. :))

Tallie: thx! :+:
Ander papier, andere potloden en zest-it (soort terpentine) doen wonderen! :D Ben best fan van mijn luminance potloden. Maar moet toch de derwents ook nog eens testen. :j


Thx Solleke_noah, wat knap trouwens die olifant! Jij doet zulke leuke dingen! Ga je topic van String art zoeken. :j ik volg je pyrpgrafie topics al in stilte omdat ik dat ook zo boeiend vind om te zien!
Maar mezelf kennende is er een reële kans dat ik brandwonden overhoud aan pyrografie-pogingen. _O-

Sam heeft altijd intense blikken. :+: er zit altijd een beetje hysterie gemengd met wat hij op dat moment ook voelt. _O-

Shiloh: toch een mooi resultaat?
Met grafiet is het ook een beetje werken met ‘negatieve ruimte’. Wat wit of licht moet blijven niet in kleuren. Dat voelt heel onnatuurlijk maar het effect is wel mooi.
Mensen zijn inderdaad wel meteen een moeilijk onderwerp. Dit doe ik je niet na hoor. :=

huricane
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 07:50

Heel mooi begin ayasha.
Leuk hondje toverbal, teken je met grafiet potlood?

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:55

@Tallie haha ja is een corgi inderdaad. Heb er zelf niet zo veel mee, maar ik wist niet wat ik moest tekenen en mijn vriend vind corgi's wel leuke hondjes :=

@Aysha thanks!! hij is ook nog laaaang niet klaar hoor, eigenlijk is alleen het linker gedeelte van het hoofd klaar en de snuit, het rechter gedeelte van het hoofd heb ik laatst een beetje aangepast en een begin gemaakt met het rechter oor (is ook kleiner nu dan dat ik wil), net als die harde lijn van het pootje, maar ik ga ermee aan de slag *D ik ga vaak kriskras door mn tekeningen en ik begin meestal mild/onafgemaakt zodat ik er op een andere dag een helderdere kijk op heb en hem dan zo mooier kan maken. Maar ik snap jouw punt wel, want ik zie iedereen hier van linksboven naar rechtsonder het heel mooi afmaken met kleine aanpassingen tussendoor, mijn hoofd werkt blijkbaar niet zo 8)7

@Huricane bedankt! Ja is inderdaad met grafiet. Ik wil hierna met kleur beginnen, dat heb ik eigenlijk nog maar 1 keer gedaan dus ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.. :=

Jis_

Berichten: 11777
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 12:11

Corgi's! Vind ik zooo leuk, en dan met name de Pembroke. <3 <3 Heel mooi aan het worden. :j

Mooi begin Solleke, heel benieuwd hoe deze gaat worden.

Mooi die schaduwen en licht Kathleen, je gaat lekker!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:22

Ik pik trukjes van jou en seven Jis. _O- Het is door jullie tekeningen te zien dat ik mezelf een beetje dwing om met contrasten te durven werken. :j Onder het mom van "je kan het altijd nog wat zachter maken als het echt te fel is." :))

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:30

Huricane: Het paard is heel mooi geworden <3 Lieve blik heeft ze.
Seven/Marjolein: Die bloemen zien er net al prachtig uit! Ik ben benieuwd hoe je deze verder uitwerkt, prachtig sfeertje heb je al.
San: Flamingo is mooi geworden! Ik ben benieuwd hoe deze er ingelijst uit komt te zien.
Ayasha/Kath: Goed bezig met je paard, dit wordt volgens mij echt een topper! De blik heb je mooi vastgelegd.
Siloh: Welkom! Je grafiettekeningen zien er goed uit! Ik vind het contrast dat je hebt toegevoegd net heel geslaagd. Je zou trouwens, als je niet bang bent om te experimenteren, de tekening kunnen fixeren en dan met witte inkt of gouache highlights aanbrengen. Maar ik vind je tekening erg geslaagd.
Solleke_Noah: Ik vind je string art zo tof! Ik ben benieuwd hoe deze olifant eruit komt te zien, tof.
Toverbal: Wat een dotje, mooi! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:42

Shiloh schreef:
Wat geprobeerd op het haar, maar weet niet of dit nou helemaal de bedoeling was. Weet niet of ik hem nou beter heb gemaakt of juist verpest heb :o? _-:(

Ik wil achteraf kunnen highlighten darnit!

Oh well... volgende keer beter, nieuwe ronde nieuwe kansen, blijven proberen..


[ [url=m/nfvzCP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zo een stuk minder plukkerig, dus wat mij betreft is je probeersel geslaagd :P.

@Solleke_Noah, cool die olifant :D. Ben benieuwd naar t resultaat. En bedankt voor je compliment :D.

@__Toverbal, aaahw schattig <3. Ziet er super uit! En jij ook bedankt voor t compliment :D.

@Kallipooh, thanks :D. Ik ook.

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:05

Bedankt voor de leuke reacties!

Eens googelen wat gouache is.

Ik heb na een instructie filmpje op YouTube eindelijk door hoe je een kneedgum hoort te gebruiken.

Ik gebruikte heb als een gewone gum en dacht “waarom is iedereen hier nou zo hyper over? Vind het maar onhandig, gaat met gummen alle kanten op”. |o

Toen keek ik filmpje en dacht ik “Oooooh! Zo!, je “dept” het er gewoon zo af” Haha. Nu toch nog wat highlights erin gegumd, door een smalle rand te kneden.

Ik leer van alles bij, waarvan ik wilde dat ik dat 10 jaar geleden al wist.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 19-01-21 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:07

Shiloh _O- _O-
Het heeft bij mij ook even geduurd eer ik het handige van een kneedgum zag. :))

Jis_

Berichten: 11777
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 14:57

Ghè ghè, had dit ook niet geweten over kneedgum. Als ik het ooit ga gebruiken dan zal ik meteen hieraan terug denken.


Ayasha schreef:
Ik pik trukjes van jou en seven Jis. _O- Het is door jullie tekeningen te zien dat ik mezelf een beetje dwing om met contrasten te durven werken. :j Onder het mom van "je kan het altijd nog wat zachter maken als het echt te fel is." :))


:D Leuk!


Beetje verder met de IJsvogels. Ben er nog niet met de achtergrond.

Afbeelding

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:06

Hier dacht ik, leuk, ik ga een uil tekenen. Nu heb ik net de schets gemaakt maar nu durf ik niet meer _O-

Afbeelding

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:15

Wat een scheetje toverbal
Ik hou van corgis zulke leuke honden

Ayasha
Heel goed dat doe ik net zo, daardoor is dit topic ook zo onmisbaar :j

Kallipooh
Dank je van een afstandje ben ik ook best tevreden met de tulpen op het moment

Jis
Ik vind dr achtergrond al heel mooi zeker met de kleuren van de vogels erbij :j

Mooie schets selina
Gewoon doen dat kun jij :D

Deze meneer is klaar
Afbeelding
Zn buik lijkt wat krassig maar dat is in het echt veel egaler net als dr borst en voeten veel meer kleur en details hebben.
Blijft lastig fotos maken :=

Jis_

Berichten: 11777
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 15:50

Kijk even naar die Tijger van je Selina, <3 dus dit kan je ook :j ....en gaan.

Dank je Marjolein.
Ik vind hem geweldig! die achtergrond en schaduw ook. <3 Heel klassiek vind ik.
Wel zonde dat de foto van je werk, (is toch ook je visitekaartje) zoveel minder is in kwaliteit, ''wit'' is heel lastig. Zou wat meer daarin stoppen als dat mogelijk is. Beetje dichter bij de werkelijke kleuren in het wit komen in een bewerking?

Ook kan je nog meer spelen met kleuren in je tekening zelf. Ik vind het lichtste stuk bij de IJsvogels nog te veel wit hebben op de foto dus ga dat nog weer donkerder maken. Dan wordt het verschil tussen foto en werk ook kleiner. Voor mij was, is soms nog steeds, foto's tussendoor maken een grote hulp naar het bereiken van fijne kleuren in het wit wat uiteindelijk je werk goed doet.

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:00

Ja ik moet daar inderdaad eens meer tijd in steken heb een prima spiegelreflex camera, dus zou ergens een plekje kunnen creëeren om mn werk op de foto te zetten. Maar eerst gaat de verbouwing voor :)

Voor de opdrachtgevers maak ik altijd filmpjes van de details dat werkt vaak ook beter.

Mn telefoon lijkt ook steeds minder scherpe en raar gekleurde fotos te maken gelukkig is het weer tijd voor een nieuwe :D

Kleuren zijn hier beter. Je ziet nu het bruin/roze op de voeten maar de borst blijft wat overbelicht. Die heeft ook meer roze doordat de huid daar wat zichtbaar is.

Afbeelding

Buiten eens kijken of het dan beter is
Laatst bijgewerkt door Seven op 19-01-21 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:05

De groene achtergrond past goed bij de hond. Goed gelukt.

Voor een foto helpt recht van boven ook zodat hij niet vertekend. Ik heb inmiddels een plekje in huis gevonden waar het lukt met m'n iphone maar er komt binnenkort een professionele camera dus dan kan ik hopelijk ook scherpere foto's maken <3

Ijsvogeltjes worden leuk <3

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:16

Wat nieuwe fotos geprobeerd zag dat er een pro functie op mn telefoon zit dus de iso etc wat aangepast
Een stuk beter zo

Afbeelding

En samen met de fries in de bescherm hoesjes waar ik ze in verzend.
Afbeelding

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:16

Oh ja die is al veel beter!

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:17

Gelukkig :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:18

Mooi neer gezet Seven. Groen past inderdaad verrassend goed. Terwijl het een kleur is die ik niet snel zou nemen..
Kleuren komen op de 2e foto wel veel mooier naar voren!

Selina: waarom durf je niet verder? Scan de schets anders in?

De ijsvogels worden mooi Jis! Leuke sfeer zit er in.

Deze is ook af denk ik. Bekijk ‘m morgen nog eens of ik er nog wat aan doe.

Afbeelding

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:35

Heel mooi Ayasha
Mooie diepe kleuren

Ja eigenaar wou graag groen dus daarin meegegaan en ik moet zeggen het past inderdaad heel mooi

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:41

Ayasha: ik durf niet verder omdat de uil zoveel veren heeft :') En op een grote tak zit vol mos. En met takken en veren ben ik nog zo nieuw haha.

Je paard is mooi geworden! Je krijgt de kleuren mooi dekkend.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:46

wauw ayasha, wat ben jij weer eens vooruit gegaan zeg!

heel knap gedaan seven, mooie kleur achtergrond.

Jis, wat leuk om te zien hoe je je achtergronden nog zoveel aanpast tijdens het proces, vaak hebben ik een velen het gevoel vermoed ik dat het al 'te laat is' om nog helemaal te veranderen of dat het een slechte beslissing gaat blijken ofzo, en doen we stug verder en zijn we dan ontevreden met het uiteindelijke resultaat :D

Leuk dat er nog nieuwe mensen zich aansluiten, mooie werken.

Ook de tekeningen van solleke-noah op het hout vond ik er mooi!

Zo, misschien later een uitgebreidere post, maar ik moet studeren en ik probeer mijn social media wat te beperken.

Heb zelf ook wat getekend met pastel, eerste goed gelukt, tweede mwah mislukking waardoor ik de moed weer verloren heb :') . Zal het nog eens posten hier, ik denk dat ik vanavond nog wat ga tekenen indien ik goed genoeg gestudeerd heb :=

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:00

Jis_ ik vind de achtergrond super hoor! Wat mis je er nog in? Of waar zoek je naar?

Selina, schets is al super! Gewoon doen joh. In mijn werk zeggen ze altijd “als het pijn doet/moeilijk is, moet je het vaker doen” denk dat dat hier ook geldt!

Prachtig geworden Seven! Groen past inderdaad heel mooi. Op de foto krijgen is inderdaad super lastig. Vooral omdat je hem goed in het ligt wil maar je in no time jezelf er als schaduw overheen hebt.

En Ayasha super mooi ook! Super knap! Geen achtergrond?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:08

Thx voor de complimenten!
Voor het dekkende speel ik vals met zest-it. :)

Shiloh: ik durf niet. _O-

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:10

:D Dat vind ik ZO heerlijk aan digitaal. Je doet het gewoon op een aparte laag en als je bang bent het te verpesten dupliceer je gewoon je laag, waardoor je je huidige staat veilig stelt zeg maar. Niks is permanent verpest.

Maar goed. No guts no glory?