Tieneke schreef:Het is geen lelijk bericht, maar het is niet aan haar om zo te reageren/zich te bemoeien met wat een ander plaatst. Ze kan beter haar kinderen dingen leren plaatsen en weerbaar maken, zeker als kindercoach, dan alles zelf onder een ongepast vergrootglas te leggen.
PRECIES! Mooi gezegd.
Nogmaals, ik vind het echt SUPER hoe iedereen het opvat en deelt, haha! Leerzaam, ook! Ook voor mij of de boodschap goed overkomt (hahaha).
kiki1976 schreef:Vergeet niet dat Nina veel negatieve verhalen hoort via Prem, en ook hoe Manuele en zijn kinderen op haar reageerde. Die waren ook alles behalve aardig te noemen.
Al is het berichtje van Manuele niet echt aanvallend en beroerd, maar denk dat ze dat wel zo opvatte. Iets met gevolg van haha
Spijker op de kop!
Aahhh, ik schiet niet op, had Brugge al af willen hebben, maar kwam "opeens" even een hoofdstuk tussendoor haha! Hoop niet dat het eerste deel weer te slecht is ahhaa, heb er even mee geworsteld. Dan maar snel verder lezen.
Het Instagram-incident - deel 3
Dinsdag 11 juni 2019
’s Avonds bel ik Prem. Het is goed om zijn stem te horen. Ik vertel hem over het 'Instagram-incident' en Prem moet hard lachen. Maar ik hoor ook aan hem dat hij zich ook schaamt. Hij weet dat het laatste wat ik wil, gedoe is.
-“Ze zijn totaal obsessed over jou” zegt Prem. “Ik snap het niet; Manuela heeft toch een andere relatie waar ze heel gelukkig in is?”.
Ik besluit het verder maar te laten rusten. Hear no evil, see no evil. Aan ruzie heb ik helemaal niets en ik wil juist dat het allemaal lekker loopt. Daar heb ik ook alleen maar profijt van. Opmerkingen maken over narcisme laat ik voorlopig wel uit mijn hoofd.
We bespreken de details door over het weekend; we gaan namelijk zaterdag een nachtje weg. Ik kijk er erg naar uit. Het wordt Knokke, Keulen of Brugge. Maar eerst heb ik zaterdag om 12h een wijnproeverij.
-“Ik heb van Manfred een wijnproeverij gekregen bij mij thuis voor vaderdag” zegt Prem trots. “Via vakantieveilingen. Jij moet dan ook komen”. Ik vind het een bijzonder cadeau van een kind van 12 waarvan de moeder absoluut tegen alcohol is, maar ik besluit dat het beter is om sommige dingen alleen maar te denken. Het is wel erg lief van hem. Waarom zou Manuela toch zo tegen alcohol zijn?
Prem praat verder over Manfred.
-“Hij zei van het weekend nog: “Nini is een stoer wijffie, he”. Binnenkort gaan we wel longboarden met zijn drieën.” Ik ben blij om dat te horen. Niet dat ik een stoer wijffie ben. Maar wel dat we elkaar eindelijk gaan ontmoeten. Ik wil geen “geheim” vriendinnetje zijn. En ergens doet het me pijn dat Manuela er schijnbaar geen moeite mee heeft de zwemleraar te betrekken in haar leven. Iets wat Prem blijkbaar wel heeft. Prem gaat verder.
-“Ik heb hem gevraagd waarom hij jouw Intstagram bekijkt." Ik krimp in elkaar. “Omdat het een lekker wijf is”, antwoordde hij.” Mijn wenkbrauwen schieten omhoog. Er zijn toch heel wat dingen veranderd sinds dat ik 12 jaar was.
“Hij wilde ook alles weten over Tinder” gaat Prem verder. Opeens word ik argwanend. Ten eerste heb ik nooit op Tinder gezeten en ten tweede vind ik het vreemd dat Prem daar opeens mee komt.
Als we even later ophangen, open ik onbewust Happn. Ik moet me weer opnieuw aanmelden. Maar als ik even daarna inlog, staan al mijn oude berichten er nog. Ik open het gesprek met Prem. Met trillende handen open ik zijn profiel.
Laatst actief: 1 uur geleden.
Mijn wereld stort in.
Het Happn-incident
Donderdag 13 juni 2019
Levert denken iets op? Zet het aan tot handelen? Lost het de problemen van de wereld op? Heeft het nut? Waarom laten we ons in met een activiteit die niet alleen geen enkele waarheid oplevert, maar die tegelijkertijd ook geen enkel praktisch nut dient?
Ik heb het de afgelopen dagen laten rusten. Maar het laat mij niet met rust. Moet ik Prem confronteren met mijn constatering? Of wordt het dan alleen maar erger? Wil ik horen wat hij gaat zeggen? Als Prem me het hotel van zaterdag doorstuurt, kan ik me niet langer inhouden.
“Waarom heb je nog Happn?”
-“Ik heb geen Happn. Hoe kom je daarbij? Ik heb de app ook verwijderd”.
“Tuurlijk. Jammer dat je niet eerlijk bent.”
Mijn telefoon gaat over. Het is Prem. Ik druk hem resoluut weg.
-“Heeeeee. Ik heb het niet. Echt niet. Waarschijnlijk gebruikt iemand anders mijn foto."
“Dit valt me echt tegen, Prem.”
Prem stuurt een screenshot van zijn app-store. Ik zie dat de app momenteel niet gedownload is. Ik stuur hem een screenshot terug van zijn profiel welke ik even ervoor gemaakt heb. Ook nu staat er, ondanks dat het twee dagen later is, “vandaag actief”. Ik kromp in elkaar toen ik het zag.
-“Ja. Ik heb het net gedownload omdat ik dit hoor. Ik heb hier niks mee gedaan. J*zus. Waar haal ik de tijd vandaan. Begin jij ook!??"
“Net gedownload? Mijn screenshot was van voordat ik het vroeg.”
-“Waarom doe jij dit. Ongelofelijk. Gisteren moest ik Manfred laten zien dat ik geen Happn en Tinder had. Manuela had hem wijsgemaakt dat ik daar nog steeds op zat.
J*zus, ik doe hier niks mee.
Ik heb jou.
Ik heb niemand anders nodig.
Ongelofelijk dit.
Neem je telefoon op aub.
Ik vind dit flauw.
Ik heb niks gedaan.
Ongelofelijk Nien doe niet zo gek.
Ik heb met niemand afgesproken, niet ergens naartoe gegaan, echt niet.
Ik heb me uitgelogd. Al lang.
Please answer."
“Doe gewoon eerlijk. Waarom kijk je er dan nog op? Echt, het is goed. Je kunt vast wel wat beters vinden dan ik.”
-“Doe dit niet, Nien. J*zus”.
Tranen stromen over mijn wangen. Als Prem niet veel later weer belt, neem ik op. Ik voel me zwak en minderwaardig.
Waarom ben ik ook zo stom, denk ik, als we even later ophangen. In zijn screenshot was tenslotte duidelijk te zien dat hij de App inderdaad niet meer had. Waarom wantrouw ik hem zo? Ik maak mezelf gek en ik wil hem niet kwijt. Ik slaak een zucht van verlichting. En ook al heeft hij er wel op gezeten, hij weet in ieder geval dat ik niet achterlijk ben.
Het zal ons beide goed doen om zaterdag weer samen te zijn. Het is uiteindelijk Brugge geworden. De lucht is geklaard en ik ben opgelucht.
to be continued