[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:56

Ik snap ook wel dat, als je je al een beetje 'aangevallen' voelt (wat niet heel vreemd is gezien de berichten van de kinderen voorheen.) je alles van zo iemand helemaal k*t vind. Ookal komt ze je een heerlijke appeltaart brengen, dan nog is het de lelijkste, veeeeels te appeligste appeltaart EVER. :')

Dus kan me er wel wat bij voorstellen dat Nina verontwaardigd is, misschien ook een beetje van de leg, dat Manuela ineens zo direct contact op neemt. Ik zou het ook heel vreemd en een beetje overrompeld zijn en denken van NAHHHHHHHH wat zijjjjj nu doet!

Divers

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:42

Waar is Manuela's reactie dan? Of lees ik er overheen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:50

Divers schreef:
Waar is Manuela's reactie dan? Of lees ik er overheen

Stond in een eerder verhaal

Citaat:
Hey Nina, hier Manuela ex-vrouw van Prem.

Wat leuk dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden en fijne tijden hebben.
Ik heb wel een verzoekje of je wilt oppassen met wat je post.
Je bent actief op social media en mijn kinderen kunnen dat ook allemaal zien en hebben via social media bekendheid gekregen van jullie relatie en wat jullie allemaal hebben gedaan.
Insinuerende posts over narcisme raken hier en zijn niet respectvol naar de kinderen en mij toe.
Ik hoop dat je rekening wilt houden met het gegeven dat we hier veel schade hebben opgelopen en dat de scheiding veel impact heeft op de kinderen en ze nog midden in het proces van verwerken zitten. Er is veel rust en vertrouwen nodig om weer veiligheid op te bouwen zodat ze ook weer zorgelozer kunnen worden/zijn.

Groetjes Manuela

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:05

Ik vind het ook geen lelijk bericht van Manuela.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:12

Ik vind het ook geen lelijk bericht, máár het is de IG van Nina waar ze niet op hóeft te kijken als het haar niet bevalt.

En toch blijf ik erbij dat dit bericht meer te vertrouwen is dan die hele Prem.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:57

Het is geen lelijk bericht, maar het is niet aan haar om zo te reageren/zich te bemoeien met wat een ander plaatst. Ze kan beter haar kinderen dingen leren plaatsen en weerbaar maken, zeker als kindercoach, dan alles zelf onder een ongepast vergrootglas te leggen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:50

Haha gek dat iedereen anders interpreteert idd. ik vind het geen lelijk bericht maar had wel direct iets van 'waaaattt waar bemoei jij je mee om een ander eens op de vingers te gaan tikken??' Toen ik dat bericht van manuela las. Moest ik Nina zijn zou ik ook echt wel iets hebben vestuurd van back off en bemoei je niet met mijn leven.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 00:55

Ze vraagt het netjes, nee heeft ze ja kan ze krijgen.
Eigenlijk is het ook een heel logische vraag en in de normale liefdes wereld houden nieuwe partners ook graag rekening met exen en kinderen uit een vorig huwelijk, maar helaas werkt het in de praktijk niet altijd zo. :') Ik vind het verbazingwekkender dat Nina er zo kinderlijk mee om gaat en op reageert. Beetje provocerend lijkt het wel! “Ik doe het lekker toch niet, puh!”

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:27

Vergeet niet dat Nina veel negatieve verhalen hoort via Prem, en ook hoe Manuele en zijn kinderen op haar reageerde. Die waren ook alles behalve aardig te noemen.
Al is het berichtje van Manuele niet echt aanvallend en beroerd, maar denk dat ze dat wel zo opvatte. Iets met gevolg van haha

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 13:33

Tieneke schreef:
Het is geen lelijk bericht, maar het is niet aan haar om zo te reageren/zich te bemoeien met wat een ander plaatst. Ze kan beter haar kinderen dingen leren plaatsen en weerbaar maken, zeker als kindercoach, dan alles zelf onder een ongepast vergrootglas te leggen.

PRECIES! Mooi gezegd.

Nogmaals, ik vind het echt SUPER hoe iedereen het opvat en deelt, haha! Leerzaam, ook! Ook voor mij of de boodschap goed overkomt (hahaha).

kiki1976 schreef:
Vergeet niet dat Nina veel negatieve verhalen hoort via Prem, en ook hoe Manuele en zijn kinderen op haar reageerde. Die waren ook alles behalve aardig te noemen.
Al is het berichtje van Manuele niet echt aanvallend en beroerd, maar denk dat ze dat wel zo opvatte. Iets met gevolg van haha

Spijker op de kop!

Aahhh, ik schiet niet op, had Brugge al af willen hebben, maar kwam "opeens" even een hoofdstuk tussendoor haha! Hoop niet dat het eerste deel weer te slecht is ahhaa, heb er even mee geworsteld. Dan maar snel verder lezen.

Het Instagram-incident - deel 3
Dinsdag 11 juni 2019

’s Avonds bel ik Prem. Het is goed om zijn stem te horen. Ik vertel hem over het 'Instagram-incident' en Prem moet hard lachen. Maar ik hoor ook aan hem dat hij zich ook schaamt. Hij weet dat het laatste wat ik wil, gedoe is.
-“Ze zijn totaal obsessed over jou” zegt Prem. “Ik snap het niet; Manuela heeft toch een andere relatie waar ze heel gelukkig in is?”.

Ik besluit het verder maar te laten rusten. Hear no evil, see no evil. Aan ruzie heb ik helemaal niets en ik wil juist dat het allemaal lekker loopt. Daar heb ik ook alleen maar profijt van. Opmerkingen maken over narcisme laat ik voorlopig wel uit mijn hoofd.

We bespreken de details door over het weekend; we gaan namelijk zaterdag een nachtje weg. Ik kijk er erg naar uit. Het wordt Knokke, Keulen of Brugge. Maar eerst heb ik zaterdag om 12h een wijnproeverij.
-“Ik heb van Manfred een wijnproeverij gekregen bij mij thuis voor vaderdag” zegt Prem trots. “Via vakantieveilingen. Jij moet dan ook komen”. Ik vind het een bijzonder cadeau van een kind van 12 waarvan de moeder absoluut tegen alcohol is, maar ik besluit dat het beter is om sommige dingen alleen maar te denken. Het is wel erg lief van hem. Waarom zou Manuela toch zo tegen alcohol zijn?

Prem praat verder over Manfred.
-“Hij zei van het weekend nog: “Nini is een stoer wijffie, he”. Binnenkort gaan we wel longboarden met zijn drieën.” Ik ben blij om dat te horen. Niet dat ik een stoer wijffie ben. Maar wel dat we elkaar eindelijk gaan ontmoeten. Ik wil geen “geheim” vriendinnetje zijn. En ergens doet het me pijn dat Manuela er schijnbaar geen moeite mee heeft de zwemleraar te betrekken in haar leven. Iets wat Prem blijkbaar wel heeft. Prem gaat verder.

-“Ik heb hem gevraagd waarom hij jouw Intstagram bekijkt." Ik krimp in elkaar. “Omdat het een lekker wijf is”, antwoordde hij.” Mijn wenkbrauwen schieten omhoog. Er zijn toch heel wat dingen veranderd sinds dat ik 12 jaar was.

“Hij wilde ook alles weten over Tinder” gaat Prem verder. Opeens word ik argwanend. Ten eerste heb ik nooit op Tinder gezeten en ten tweede vind ik het vreemd dat Prem daar opeens mee komt.
Als we even later ophangen, open ik onbewust Happn. Ik moet me weer opnieuw aanmelden. Maar als ik even daarna inlog, staan al mijn oude berichten er nog. Ik open het gesprek met Prem. Met trillende handen open ik zijn profiel.

Laatst actief: 1 uur geleden.

Mijn wereld stort in.

Het Happn-incident
Donderdag 13 juni 2019

Levert denken iets op? Zet het aan tot handelen? Lost het de problemen van de wereld op? Heeft het nut? Waarom laten we ons in met een activiteit die niet alleen geen enkele waarheid oplevert, maar die tegelijkertijd ook geen enkel praktisch nut dient?

Ik heb het de afgelopen dagen laten rusten. Maar het laat mij niet met rust. Moet ik Prem confronteren met mijn constatering? Of wordt het dan alleen maar erger? Wil ik horen wat hij gaat zeggen? Als Prem me het hotel van zaterdag doorstuurt, kan ik me niet langer inhouden.

“Waarom heb je nog Happn?”
-“Ik heb geen Happn. Hoe kom je daarbij? Ik heb de app ook verwijderd”.
“Tuurlijk. Jammer dat je niet eerlijk bent.”

Mijn telefoon gaat over. Het is Prem. Ik druk hem resoluut weg.

-“Heeeeee. Ik heb het niet. Echt niet. Waarschijnlijk gebruikt iemand anders mijn foto."
“Dit valt me echt tegen, Prem.”
Prem stuurt een screenshot van zijn app-store. Ik zie dat de app momenteel niet gedownload is. Ik stuur hem een screenshot terug van zijn profiel welke ik even ervoor gemaakt heb. Ook nu staat er, ondanks dat het twee dagen later is, “vandaag actief”. Ik kromp in elkaar toen ik het zag.

-“Ja. Ik heb het net gedownload omdat ik dit hoor. Ik heb hier niks mee gedaan. J*zus. Waar haal ik de tijd vandaan. Begin jij ook!??"
“Net gedownload? Mijn screenshot was van voordat ik het vroeg.”
-“Waarom doe jij dit. Ongelofelijk. Gisteren moest ik Manfred laten zien dat ik geen Happn en Tinder had. Manuela had hem wijsgemaakt dat ik daar nog steeds op zat.
J*zus, ik doe hier niks mee.
Ik heb jou.
Ik heb niemand anders nodig.
Ongelofelijk dit.
Neem je telefoon op aub.
Ik vind dit flauw.
Ik heb niks gedaan.
Ongelofelijk Nien doe niet zo gek.
Ik heb met niemand afgesproken, niet ergens naartoe gegaan, echt niet.
Ik heb me uitgelogd. Al lang.
Please answer."
“Doe gewoon eerlijk. Waarom kijk je er dan nog op? Echt, het is goed. Je kunt vast wel wat beters vinden dan ik.”
-“Doe dit niet, Nien. J*zus”.

Tranen stromen over mijn wangen. Als Prem niet veel later weer belt, neem ik op. Ik voel me zwak en minderwaardig.

Waarom ben ik ook zo stom, denk ik, als we even later ophangen. In zijn screenshot was tenslotte duidelijk te zien dat hij de App inderdaad niet meer had. Waarom wantrouw ik hem zo? Ik maak mezelf gek en ik wil hem niet kwijt. Ik slaak een zucht van verlichting. En ook al heeft hij er wel op gezeten, hij weet in ieder geval dat ik niet achterlijk ben.

Het zal ons beide goed doen om zaterdag weer samen te zijn. Het is uiteindelijk Brugge geworden. De lucht is geklaard en ik ben opgelucht.

to be continued

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:04

Pff... wat moet ze met hem?

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:24

Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan, want ik volg al gewoon doodleuk vanaf het begin. :') Maar wat een vreselijk manipulatieve zak is het. Ongelofelijk hoe hij haar gevoelens naar zijn eigen hand draait. Ik kan er echt niet tegen. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:36

Ik denk dan van joh heeft dat ventje er niet op gezeten onder zijn vader zijn naam om eens lekker rond te neuzen ofzo?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:47

pmarena schreef:
Ik denk dan van joh heeft dat ventje er niet op gezeten onder zijn vader zijn naam om eens lekker rond te neuzen ofzo?

Dat denk ik niet. Ik vertrouw Prem voor geen meter. :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 15:49

pmarena schreef:

Hahahaha, precies, nog iemand die van het "goede" van Prem uitgaat. I can relate :') !

Maar het was geen nepprofiel, want Nina opende echt het gesprek wat ze met hem had (voordat ze elkaar ontmoet hadden). Maar, het KAN :) . Misschien onder zijn vader's account.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 15:52

Sicayes schreef:
Ik snap ook wel dat, als je je al een beetje 'aangevallen' voelt (wat niet heel vreemd is gezien de berichten van de kinderen voorheen.) je alles van zo iemand helemaal k*t vind. Ookal komt ze je een heerlijke appeltaart brengen, dan nog is het de lelijkste, veeeeels te appeligste appeltaart EVER. :')

HAHAHA ik had deze reactie helemaal gemist maar ik vind hem wel echt geweldig hahaha!

Maar heb hem ook omgekeerd (lekker, omgekeerde appeltaart): ik denk dat, maakt niet uit wat voor appelige appeltaart (MET dikke bodem) Nina voorschotelt aan Manuela en de kids, het ook geldt: ze hoeven hem (haar) niet. Ondanks dat ze hem (haar) niet eens geproeft hebben.

En dat is hele ingewikkelde dynamiek.

...De apppeligste appeltaart ever... Die ga ik echt onthouden hahaha...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:00

Ik heb geen idee hoe die site / app / wat is het werkt, maar wellicht dat een Prem dan die app van zijn telefoon heeft verwijderd maar het account nog bestaat en dat gozertje daar via een andere weg op inlogt om eens rond te kijken? Gezien hij graag meer wilde weten :)

De mate waarin Prem verbluft lijkt te te reageren vind ik toch wel iets waardoor ik denk van even na gaan of het inderdaad naast elkaar kan bestaan dat hij er zelf niet meer op gaat, maar zijn account toch gebruikt wordt...ze hebben immers al problemen genoeg zonder dergelijk gedoe van eventuele valse beschuldigingen :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:11

Niemand komt op het idee, dat hij ook de app verwijderd kan hebben voordat hij het screenshot maakt? Overigens dacht ik ook dat het profiel evt door een ander gebruikt zou zijn. Maar waarom, Prem zou dat moeten kunnen zien.

Een leugenaar moet je nooit melden dat je weet dat ie liegt. Hij (of zij uiteraard) gaat daarna alleen maar gewiekster te werk. Niks melden, wel alert blijven, dan ben je ze een stap voor.

En dat Prem nu zo huiliehuilie doet: jaja, stroopsmeren, want met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:23

Rocamor schreef:
Niemand komt op het idee, dat hij ook de app verwijderd kan hebben voordat hij het screenshot maakt? Overigens dacht ik ook dat het profiel evt door een ander gebruikt zou zijn. Maar waarom, Prem zou dat moeten kunnen zien.

Dat was dus ook mijn gedacht!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:30

Mooi dat hier zo intensief mee gedacht wordt over ‘gewoon een verhaal.’ We zitten er zó in allemaal. :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:59

Xanthippe schreef:
Rocamor schreef:

Of hij heeft twee telefoons...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:05

Scherp Tieneke!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:18

Tieneke schreef:

Oeh, the plot thickens *\o/*

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:30

Giolli schreef:
Mooi dat hier zo intensief mee gedacht wordt over ‘gewoon een verhaal.’ We zitten er zó in allemaal. :')

Ja echt heerlijk :') Dik compliment naar de TS :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 00:33

Tieneke schreef:
Xanthippe schreef:

Ajooooo!