[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:02

Telpeva schreef:
Imandra heb je toevallig ook noodler flex nib pennen? Ik overweeg al langere tijd om er een te bestellen, dat lijkt mij zo leuk!

Mijn pennenverzameling zal ik denk ik maar niet posten, dan kom ik denk ik over als een heel vreemde rare pennenhoarder. Want eigenlijk ben ik dat ook gewoon :')

Linoleum, ik gebruik daarvoor graag copic multiliner SP's, op de pentest pagina's die ik heb kwamen die er steeds het beste uit (snel drogen, het minste vlekken, minste doorschijnen, niet doordrukken)

Jup, heb er 3 :o. Zegt genoeg, hihi.
Ik heb FPR pennen en de Noodlers Ahab, en de Noodler is 100x fijner!
Je moet alleen niet zo veel flex verwachten als bij dip nibs, maar hij schrijft prima :)

@Rena: Ik heb mijn hele BuJo in 1x getekend dus alle maanden en weekoverzichten staan erin. Scheelt weer!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:21

IMANDRA schreef:
Telpeva schreef:
Imandra heb je toevallig ook noodler flex nib pennen? Ik overweeg al langere tijd om er een te bestellen, dat lijkt mij zo leuk!

Mijn pennenverzameling zal ik denk ik maar niet posten, dan kom ik denk ik over als een heel vreemde rare pennenhoarder. Want eigenlijk ben ik dat ook gewoon :')

Linoleum, ik gebruik daarvoor graag copic multiliner SP's, op de pentest pagina's die ik heb kwamen die er steeds het beste uit (snel drogen, het minste vlekken, minste doorschijnen, niet doordrukken)

Je moet alleen niet zo veel flex verwachten als bij dip nibs, maar hij schrijft prima :)

@Rena: Ik heb mijn hele BuJo in 1x getekend dus alle maanden en weekoverzichten staan erin. Scheelt weer!

En als je dan een tijd niets doet erin, en er dan een 'gat' valt in wat er ingevuld is- vind je dat niet storend?

Voor mij is een reden van het afhaken / opnieuw beginnen het te lelijk vinden van zo'n gaten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 00:18

Mijn boekje hoeft niet perfect te zijn, want niemand gaat hem nakijken en een cijfer geven zodra hij vol is :D Sterker nog niemand krijgt hem in zijn handen want er staan ook gewoon prive dingen in die ik helemaal niet wil delen.

Hebben jullie ook schoonmaak to do lijstjes? ik kwam van de week de Konmari opruim methode tegen en die heb ik maar meteen in mijn BuJo gezet. (sorry voor mijn kraaiepootjes handschrift :') )
Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 00:33

Mag ik mij ook melden? Zag dit topic al een paar keer, maar nooit echt op geklikt :+
Een bullet journal lijkt mij echt heel gaaf om bij te houden etc. Alleen ik ben zo'n persoon die na een tijd het weglegt en er niet meer naar omkijkt... ik ga het wel proberen! Zie al wat leuke journals :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 02:28

khirshanta schreef:
IMANDRA schreef:

En als je dan een tijd niets doet erin, en er dan een 'gat' valt in wat er ingevuld is- vind je dat niet storend?

Voor mij is een reden van het afhaken / opnieuw beginnen het te lelijk vinden van zo'n gaten

Bedoel je qua afspraken enzo? Ach, als er een of twee afspraken niet ingeschreven worden, is geen ramp :-).

thirteenn

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 19:48

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:55

Dat is een arc-schrift met bijbehorend 5mm ruitjespapier. Te koop bij staples.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 19:58

Mizora schreef:
Dat is een arc-schrift met bijbehorend 5mm ruitjespapier. Te koop bij staples.

dankuu!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:01

Qua gaten bedoel ik dat het me stoort als ik een 'gat' heb in een tracker.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:49

NEEEE!
Ik heb mijn spullen binnen, ben lekker begonnen met mijn agenda deel.
Maak voor elke maand een maand overzicht waarin in één oogopslag te zien is wanneer er afspraken, schooldagen ed staan.
Mijn agenda loopt tot september volgend jaar, zodat ik het hele schooljaar verder kan.

Nou heb ik per ongeluk januari op maandag ipv dinsdag laten beginnen... Waardoor dus 9 maanden niet kloppen.
Nou twijfel ik alle data aan te passen of enkel de dagen er boven...
Afbeelding

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:54

Huh, ik snap er niks meer van 1 januari is wel op maandag... Paniek om niks dus, whaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:00

1 jan 2017 is op zondag en 1 jan 2018 is op maandag, ik weet niet welk jaar je hebt gebruikt?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:00

1 januari 2018 valt inderdaad op een maandag, dan is er niks aan de hand toch?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:04

Heb je toch nog goed gekeken! :D

Bij deze die van mij. Het vlaggetje moet nog ingekleurd worden, maar spectaculairder gaat 'ie verder niet worden

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:30

Ik kom echt super leuke voorbeelden tegen hier :)

Dat laatste weekoverzicht vind ik ook super leuk, daar zie ik ook nog wel wat in om het op die manier te doen.

Hoe houden jullie prive en werk gescheiden?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:36

Op mijn werk gebruik ik een ander systeem (veel al-hoc namelijk). Belangrijke dingen die ik niet moet vergeten zet ik er wel in.

Zo moeten we volgende week een dag in pak, en moet ik niet vergeten dat ik rapportages over moet nemen tijdens de vakantie van mijn baas.

De vergaderingen enzo zet ik er echter niet in.

edit: ik voel me vereerd dat je 'mijn' overzicht wellicht kunt gebruiken :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:51

Voor mijn werk hoef ik thuis niks te doen. Werk biedt zich op moment zelf aan als ik aanwezig ben. Dus hoef alleen werktijden te noteren. Die wisselen tussen 8.30 of 9.30 :+ op elke maandag t/m vrijdag.

Zal vanavond even foto maken van mijn week indeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:04

Ik kreeg gisteren mijn A4 Arc notitieboek binnen en die heeft echt de beste papierkwaliteit die ik tot nu toe gezien heb, veel beter dan van Leuchtturm of Moleskine, hij drukt met balpen totaal niet door en wat aan de andere kant geschreven staat is echt onzichtbaar als je de pagina omslaat. Ik ga hem trouwens niet gebruiken als bullet journal maar als muziekboek, want nu kan ik alles wat ik aan muziek uitprint gewoon wat gaatjes geven en dan meteen opbergen in het Arc ringensysteem.
Morgen krijg ik als het goed is de A5 en A6 Atoma boekjes binnen die hetzelfde ringen/schijvensysteem hebben, deze zijn gevuld met papier met stipjes. Van de A6 ga ik van de voorste helft een agenda maken door Etsy agendapagina's uit te printen en de achterste helft krijgt gewoon het stipjespapier die ik kan gebruiken voor aantekeningen. Ik werk namelijk aan verschillende projecten tegelijk en met mijn gewone notitieboekje/agenda betekent dat dat alles door elkaar heen loopt aan aantekeningen. Nu kan ik steeds nieuwe blaadjes toevoegen, elk blaadje aan 1 project wijden en de blaadjes die vol zijn uit de A6 overhevelen nar de A5 wat mijn grote projectboek wordt.
Ik ben benieuwd!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:33

Klinkt echt leuk, ik word daar echt hebberig van als ik dat zo allemaal hoor :9

Vandaag liep ik door de action en ik zag dat ze nu ook handlettering spulletjes hebben, een pakketje van 3 calligrafie pennen (viltstift achtig materiaal), en ook een werkboek over handletteren met (uiteraard) uitleg en veel referentiemateriaal voor handletteren, maar er staan ook leuke voorbeeldjes in voor kaders, borders en andere ideeen. Ik denk ik geef die info even door, ik ben vast niet de enige die dat ook leuk vind voor in zijn/haar bujo :D het boek kost 1,99 en het pennenset 0,94, wel iets goedkoper dan via een boekhandel zeg maar

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:37

goh, wat jammer dat ik nu spontaan naar de Action moet

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:39

khirshanta schreef:
goh, wat jammer dat ik nu spontaan naar de Action moet

:')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:41

Die pennen heb ik laatst in handen gehad, ik vond het niks. Ik kon er geen fatsoenlijke letter mee op papier zetten. Dat boek is nog wel leuk :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:48

Nou inderdaad zeg, n.a.v. je berichtje heb ik die pennen even getest. De eerste test was prima, maar toen ik de dop er weer op wou doen... kwam de punt klem te zitten, nu heb ik dus geen mooie brede punt meer maar een beschadigde punt. Meh, enkeltje kliko dan maar... zonde

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:51

En ik hoef spontaan niet meer naar de action!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 18:03

Telpeva schreef:
Klinkt echt leuk, ik word daar echt hebberig van als ik dat zo allemaal hoor :9

Vandaag liep ik door de action en ik zag dat ze nu ook handlettering spulletjes hebben, een pakketje van 3 calligrafie pennen (viltstift achtig materiaal), en ook een werkboek over handletteren met (uiteraard) uitleg en veel referentiemateriaal voor handletteren, maar er staan ook leuke voorbeeldjes in voor kaders, borders en andere ideeen. Ik denk ik geef die info even door, ik ben vast niet de enige die dat ook leuk vind voor in zijn/haar bujo :D het boek kost 1,99 en het pennenset 0,94, wel iets goedkoper dan via een boekhandel zeg maar

Ik heb een doel morgen.