[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yvanna

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 14:49

Yeey de titel is veranderd! super :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:04

Ben opnieuw begonnen heb hem uit frustratie in de verf gegooid. In me hoofd is die zoveel mooier en dat moet ok uit me hoofd zetten. Ben nu zo gefrustreerd dat ik wil kappen maar ook weer niet.

Weet iemand hoe ik moet accepteren dat die in gedachten mooier is dan dat die word als perfectionistisch zijnde

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:15

Door een foto te maken, in te sturen, te leren van de tips, blij te zijn met de tops, en weer door te gaan aan een nieuwe :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:21

Ik ben nu zo gefrustreerd omdat die mislukt is dat ik de repaint keihard wil wegsmijten en wil hem niet wegleggen en andere keer verder gaan want weet niet wat ik anderd moet doen en heb wel zin om te repainten maar ook weer niet. Soms vind ik mezelf vreselijk

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:32

Sorry heb nu even geen tijd om bij te lezen, doe ik vanaaf!
Deze was van gister :x
Ik vind hem zo lelijk _O-

Afbeelding

En deze van vandaag, mijn flemende pony, vind deze wel grappig :)

Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:35

yvanna schreef:
Yeey de titel is veranderd! super :)

Na veel modmeldingen wel haha _O- Nouja beter zo !

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:02

Wat komen er weer mooie dingen voorbij. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang iedereen net z'n werken bezig is. Zouden jullie dat bij het plaatsen erbij willen vertellen? En eventueel formaat en materiaal

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:03

JoycexEnya schreef:
Ben opnieuw begonnen heb hem uit frustratie in de verf gegooid. In me hoofd is die zoveel mooier en dat moet ok uit me hoofd zetten. Ben nu zo gefrustreerd dat ik wil kappen maar ook weer niet.

Weet iemand hoe ik moet accepteren dat die in gedachten mooier is dan dat die word als perfectionistisch zijnde

Dit is 1 van de repaints die ik ooit op dat model gemaakt heb en ik weet zeker dat jij dat ook kan.

Afbeelding

Afbeelding
Flink overbelicht zie je de glanzende manen, en de appeltjes erop.

Als je die van jou ook zwart zou maken en met lichterbruin met dry brush de oksel, flank, benen en op het hoofd wat lichter maakt heb je een hele gave repaint.

Probeer het jezelf niet te moeilijk te maken en kijk heel goed op foto's hoe kleuren verlopen. Probeer het dan wel realistisch te houden, dus dat kleuren kloppen.
Kijk anders goed naar het beedl in je hoofd van hoe je wil dat ie wordt en ga daar dan stapje voor stapje mee aan de gang.
Iets gelig doe je door een miniscuul stipje geel toe te voegen aan je wit. Meer is niet nodig.

Succes

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:11

Wat een gave werken komen er weer voorbij! En alle zo origineel. Heb momenteel geen tijd voor reacties. ..

Bedankt voor de tips! De schedel is ook wat breed, maar dat vertekend wel heel erg door de foto (van mijn mobiel).
Ik denk nu trouwens dat ik toch een tekening per dag ga maken, heb tijd over!

Dit is mijn tekening van vandaag. Gemaakt in de biologie les en in een tussenuur. Ong 70 minuten. Het contrast is in het echt beter, maar dat vertekend wat door de foto van mijn mobiel. Het is trouwens een zeepaard-draak.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:11

Mooie werken weer! Heel inspirerend :j Ik upload vanavond even mijn nummers 5 en 6. Ik zag een paar goede vragen/opmerkingen voorbij komen waar ik alvast even op wil reageren :D

Drawerlover: Heb je wel eens gehoord van de sandwich methode? Dat houdt in dat je begint met iets positiefs, dan een tip geeft en weer afsluit met iets positiefs. Op die manier komt het voor zowel jezelf als voor de lezer echt niet over als afkraken :) Overigens heb ik nog bij niemand het gevoel gehad dat tekeningen worden afgekraakt hoor! Afkraken zal ook vast en zeker niet de bedoeling zijn.

JoycexEnya: heel herkenbaar! Mijn vorige werk vond ik ook niet goed genoeg, maar ik heb hem toch gepost, omdat ik vind dat ook de mindere werken meetellen in deze challenge. Als je tekening naar jouw idee mislukt moet je maar zo denken: morgen is er een nieuwe dag en een nieuwe kans :). Van je fouten leer je en kun je alleen maar beter worden.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:26

Bij de volgende doe ik weer een commentaarrondje. Het is nu vliegende kiep tussen alles door.

Hier tussendoor nr 5. Denk dat ik maar beter alles om de zoveel dagen kan gaan scannen. alle dagen lopen scheef zo haha

Witte en zwarte inkt a4

Afbeelding

Goed bezig iedereen! *\o/*

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:52

JoycexEnya: Echt supercool hoor! Alleen zou ik iets oefenen met het oog. Gewoon zwart maken en dan nagellak topcoat eroverheen. (En geen kleine hoeveelheid :') )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:53

Mijn rondje doe ik zo. Al zie ik iedereen dit zeggen en weinig komen het na maar ik doe het echt :+

Waar ik wel mee zit is dat ik de tijd heb voor 366 werken maar hoe ga ik ooit inspiratie genoeg vinden voor 366 paarden? Op een gegeven moment weet je ook niks meer :+ (Wil wel paarden blijven doen)

Maargoed. Nummer 6:
Hoef 'studie'
Merk dat ik in m'n pixel tekeningen er altijd moeite mee had dus dit is wel even handig.

Afbeelding

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:53

JoycexEnya schreef:
Ik ben nu zo gefrustreerd omdat die mislukt is dat ik de repaint keihard wil wegsmijten en wil hem niet wegleggen en andere keer verder gaan want weet niet wat ik anderd moet doen en heb wel zin om te repainten maar ook weer niet. Soms vind ik mezelf vreselijk

Joh, laat het even rusten. Je zult vanzelf wel weer zin en inspiratie te vinden om hem af te maken. dit is een leerproces, fouten horen daarbij! Bovendien is zo'n beeldje heel vaak weer over te schilderen ;) Je kan dus 'oneindige' vaak opnieuw beginnen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:54

SilverStorm schreef:
Bij de volgende doe ik weer een commentaarrondje. Het is nu vliegende kiep tussen alles door.

Hier tussendoor nr 5. Denk dat ik maar beter alles om de zoveel dagen kan gaan scannen. alle dagen lopen scheef zo haha

Witte en zwarte inkt a4

[ [url=m/LxJ3cO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed bezig iedereen! *\o/*

Groot fan van je werken!! :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:09

Gave werken weer! Ik kan niet echt goede tips bedenken voor jullie...

Aangezien ik een boekje maak, heb ik vandaag ook de voorkant gemaakt. De pony's zijn voor mijn doen echt goed gelukt, helaas blijven mensen een hel :')Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:12

Heel erg bedankt iedereen.
Shettenpret wat is dry bush?
Heb haar nu weggelegd. Ik moet trouwens voor een andere challenge grijsbont maken. Doe dat met een vriendin we kiezen het model en de kleur. Ga morgen dan verder met me repaint

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:35

Dry brushen is heel simpel eigenlijk. Je doopt je penceel in de verf en haalt dan het meeste eraf door het over papier heen te halen. Er blijft dan heel weinig verf over op je penceel. Als je dat dan over je model heen haalt dan krijg je een mooie overloop. Alsof het paard gebleekt is in de zon bijvoorbeeld.

Je kan deze techniek overigens ook op papier of canvas (en veeeeeel andere dingen) toepassen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:50

Heel erg bedankt, zou ik je af en toe mogen pben voor tips.
Wil het ook wel hier plaatsen als dat mag maar aangezien dit om de tekeningen gaat

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:06

Dit topic is er natuurlijk om te leren dus ik heb mijn tekening en mijn tips erbij gepakt om hem nog een keer te maken.
Misschien leuk als meerdere mensen dit doen?

De vorm van het hoofd is nou heel anders. Geen idee og dot beter is of niet maar in ieder geval is de rest (oren, ogen, schaduw enzo) beter gelukt :)
Tips zijn natuurlijk nog steeds welkom

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:21

Ik vind de tweede stukken beter! Goedzo, je ziet nu dus al vooruitgang! :D

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:34

ik ga deze week allemaal mensen doe en volgende aan paarden beginnen denk ik.

nr 6, weer geen mond want monden zijn irritant :')
Afbeelding

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:38

Yvanna:
Prachtige tekening, heel mooi. Ik vond de oog pleister eerst lijken op een blauw oog :o
Seven:
Heel mooi, de neus lijkt wel wat groot. Verder echt gaaf.
Larissajulia:
Ik zou de hoeven wat minder vierkant maken en de hals lijkt wat dik. Toch is de hoofd wat dik. Verder prachtig gemaakt. Ook je andere tekening van het mensen portret die vind ik nog mooier. Leuk dat het een boekje is :D
IngeCharlie:
Je paardje vind ik echt helemaal geweldig prachtige uitstraling :D
plovesp:
Prachtige tekening. Heel mooi en abstract.
Uska:
Heel mooi de verhoudingen kloppen niet helemaal maar de baby is echt prachtig.
Michellette:
Wauw, hals van het bovenste linkse paard lijkt wat te dun/klein maar verder wauw.
Bambi1995:
Heel erg mooi, de manen vind ik wat te gevormd maar het hoofd is echt heel erg mooi, respect.
JoycexEnya:
Heel mooi patroon, inderdaad de kleur overgangen nog iets beter en misschien het oog net als een echt paard maken :D
SindyKaya:
Die laatste vind ik echt heel erg leuk, ook van een leuk punt :D
Kashmino:
Heel erg mooi, en hele mooie schaduwen.
Silverstorm:
Ik vind jou stijl toch altijd zo mooi, echt heel gaaf!
Seline:
Vooral de hoef van de hoef vind ik echt heel erg mooi. De gebogen beentjes kloppen niet helemaal de buiging duurt te lang.
mabelbohms:
Wat leuk dat je hem verbetert hebt, hij is al echt veel beter!
elle108030:
Heel mooi, de mond zal zeker lukken. De achtergrond vind ik eigenlijk ook heel mooi :o

Ook weer een snelle tekening van mijn kant, tips zijn handig :) Helaas is de ruiter niet zo goed gelukt en mist ze een deel van haar hoofd :+
Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:29

JoycexEnya schreef:
Heel erg bedankt, zou ik je af en toe mogen pben voor tips.
Wil het ook wel hier plaatsen als dat mag maar aangezien dit om de tekeningen gaat

Graag gedaan! En ja hoor dat mag!!

Mijn week 1 komt er aan. Ben bezig met verhuizen dus loopt iets vertraging op.
Gelukkig heb ik nog tot zondag dus komt goed!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:33

Afbeelding
Afbeelding
twee foto's omdat ik denk dat je op de een nét beter de verhoudingen ziet. :D
6/366 nog 360 :')
reactierondje komt zo ;)