[VRAAG] Fotoshoot aanbieden; wat doen wij fout?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: [VRAAG] Fotoshoot aanbieden; wat doen wij fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:24

Oh dat vind ik dan weer niks :+ Kwestie van smaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:31

De kleurversie ook niet? :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:32

Ik vind het zonde dat de benen er half op staan en hij is wat flets. :j
Daarbij stoor ik me enorm aan het niet passende halster haha, het is echt een kwestie van smaak. :)

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:34

Ik vind het ook helemaal niks. De zwart-wit foto niet en het origineel ook niet.
Erger me ook heel erg aan het niet passende halster en het is denk ik ook een kwestie van smaak/

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:48

De allereerste foto die je postte van vandaag vind ik heel erg mooi, die met dat touwhalster vind ik in kleur en in zwart wit niet mooi.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:51

Die eerste met de oranje gloed zie ik niks in de nek, maar wel duidelijk op de kont van het paard. Maar vind dat niet zo storend eigenlijk.

Zwart wit met dat gekleurd oog vind ik ook maar niks. Maar ik ben sowieso wel anti kleur met zwart wit foto's, ook nog niet zo heel lang maar vind het tegenwoordig echt verschrikkelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:54

Bedankt voor de feedback. :j

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:52

ik vind het oog in de zw foto ook niet mooi. maakt de foto minder echt...

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:10

Mar ik hoor je ook steeds zeggen dat de fotos er totaaal verschillend uitzien op mac en pc en dat daardoor de fotos minder zijn enzo maar ik vind dat eigenlijk een beetje klinken als een soort smoes waar je excuses achter zoekt. iedereen heeft andere pc's en de fotos zullen altijd er wel wat anders uitzien overal. bewerk gewoon zoals jij denkt dat goed is op die pc waarop je werkt. je kan niet rekening houden met iedereen..

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:31

Het is al vaak gezegd geweest door verschillende mensen maar waarom is dit topic nog niet op slot..
Zo kan iedere amateurfotograaf even een topic openen mij zijn of haar problemen. Nu geven we tips aan 1 persoon. Zij plaatst alleen haar foto's, dat is makkelijk zeg.. als het van mij zou afhangen doe dit topic dicht en plaats eens een algemeen topic daarover man man.. en dan nog, als je tips wilt maak dan gewoon een topic aan met 15 foto's en daar heb je ze. Of wil je alleen een topic voor tips om bekender te worden als fotograaf, algemeen topic, oké maar hier gaat het om 1 persoon en ja mij irriteert het en ja ik zal het ontstippen hoor en gewoon negeren maar wilde mijn mening even duidelijk maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:23

Hes_Han, daar wil ik toch even op in gaan. :)
Kailey is hier gisteren geweest en had haar laptop mee, we hadden hier dus 2 laptops en de Mac.
Ik was lekker aan het bewerken op de Mac en plaatste daar een foto van op Facebook, totdat Kailey ineens zei; wat zit er veel ruis en een waas op die foto!
Toen hebben we de laptops erbij gepakt en daar zag de foto er compleet anders uit!

Het is absoluut GEEN smoes; als ik een fout maak, heb ik totaal geen probleem om dat toe te geven.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:28

xTitanic schreef:
Het is al vaak gezegd geweest door verschillende mensen maar waarom is dit topic nog niet op slot..
Zo kan iedere amateurfotograaf even een topic openen mij zijn of haar problemen. Nu geven we tips aan 1 persoon. Zij plaatst alleen haar foto's, dat is makkelijk zeg.. als het van mij zou afhangen doe dit topic dicht en plaats eens een algemeen topic daarover man man.. en dan nog, als je tips wilt maak dan gewoon een topic aan met 15 foto's en daar heb je ze. Of wil je alleen een topic voor tips om bekender te worden als fotograaf, algemeen topic, oké maar hier gaat het om 1 persoon en ja mij irriteert het en ja ik zal het ontstippen hoor en gewoon negeren maar wilde mijn mening even duidelijk maken.

Kan er ook normaal gereageerd worden Bah wat zijn sommige mensen erg om te :r :r
Je klinkt wel jaloers

Tineke het kan zeker wel hoor en dat mensen denken dat t een smoes is vind ik dom.
En er kan wel degelijk verschil zitten in foto,s op een andere laptop of computer, heb dat zelf ook of ik mijn foto,s doe op dr pc of laptop daar zit best verschil in
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 14-12-14 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:31

Maar ook echt extreem. :j
De foto van zonsondergang had op beide laptops een soort lichte waas over zich, waardoor je gewoon alle aftekeningen kon zien, terwijl hij op de Mac gewoon mooi zwart is en je alleen een klein stukje van de vlek op de kont ziet.

Op mijn laptop zie ik zelfs de bles, op de Mac echt niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:33

KoudbloedKim schreef:
Maar ook echt extreem. :j
De foto van zonsondergang had op beide laptops een soort lichte waas over zich, waardoor je gewoon alle aftekeningen kon zien, terwijl hij op de Mac gewoon mooi zwart is en je alleen een klein stukje van de vlek op de kont ziet.

Tineke heb t hier soms ook met foto,s dan ben ik er niet echt tevreden over, maar als ik ze dan bij b.v mijn ouders op de pc bekijk dan zijn ze gaaf en zien ze er goed uit.
Dus dat extreme geloof ik zeker wel

Wat je eventueel eens kunt doen is je scherm van je laptop laten bijstellen, kalibreren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:38

Klopt, daar zijn we nu naar aan het kijken, maar ik denk dat dat in Januari/Februari wordt, aangezien December voor ons (voor wie niet trouwens) een erg dure maand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 10:53

Een korte tip omdat ik vanaf mijn mobiel lees; stop met bewerken op je windhoos laptop. Die schermen hebben een kleinere beeldhoek, check het maar eens door je scherm in verschillende hoeken te zetten en let dan op de kleur en het contrast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:03

WiancaR, je hebt gelijk, dat is erg lastig! En inderdaad op de Mac geen last van.!

Nog een paar blackfoto's kunnen maken. :j

Afbeelding

Afbeelding

En voor de grap eens geoefend met wegwerken. :)
Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, Minikatje vroeg het eerder al, maar van mij mag iedereen hier foto's plaatsen voor tips hoor. :j

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:31

Inmiddels is dit topic al een tijdje geleden verzand in een topic waarin om tips wordt gevraagd voor het maken van mooie foto's en bewerkingen. Dit zijn vragen die je in een normaal topic op FK kwijt kunt, let er hierbij wel op dat je één keer per week zo'n topic mag openen en ook geen foto's in een topic mag bijplaatsen. Voor algemene tips is er ook een centraal topic op FK, dat je hier kunt vinden: [FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Voor FK heeft dit topic in ieder geval geen toegevoegde waarde, daarom plaats ik hier een slotje.