[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:34

Ruth1995: geruit want dan gaat de tussenvulling niet schuiven ;)

Urielle: iets terug staat een andere quilt van mij in felle kleuren. Daar is geen steekje met de hand gedaan! Volledig machinaal. Het is niet per definitie dat een quilt handmatig wordt gedaan. Voor een wat traditionelere look kiest men vaak het handquilten. Deze wordt op de machine in elkaar gezet en met de hand gequilt.
Hier staan meerdere quilts op die ik zowel machinaal als met de hand heb gemaakt: _Mondy_ @ [UK] Quilten.

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:25

Oke het word geruit zo maar eens lijnen trekken met de liniaal dan (rotklusje). Denk ook dat geruit mooier is aangezien ik een stofje heb zonder printje.

Ik heb nog niet helemaal bedacht hoe ik de 2 delen aan elkaar ga zetten wat dat staat op veel sites echt super onduidelijk beschreven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 17:30

Oooooooh je gipsyquilt... <3

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:11

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:52

Bismarck: houd je ons hier ook op de hoogte? Mooie kleding hoor!
Ik ben halverwege mijn suéde jas. Er zitten een paar lastige naden in en die vormen dan een (denkbeeldige) drempel. Ik kan daar uren soms dagen omheen lopen eer ik die naden durf te stikken. Heb eerst de zakken aan het verkeerde eind van het pand gestikt; daar begon het al mee. Als ik die lastige naden heb 'overwonnen'gaat het snel, voering erin kloppen dan komt ie eind van de week af. Nog knoopsgaten (laten) maken en klaar is Sandrina!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:50

Sandrina schreef:
Bismarck: houd je ons hier ook op de hoogte? Mooie kleding hoor!
Ik ben halverwege mijn suéde jas. Er zitten een paar lastige naden in en die vormen dan een (denkbeeldige) drempel. Ik kan daar uren soms dagen omheen lopen eer ik die naden durf te stikken. Heb eerst de zakken aan het verkeerde eind van het pand gestikt; daar begon het al mee. Als ik die lastige naden heb 'overwonnen'gaat het snel, voering erin kloppen dan komt ie eind van de week af. Nog knoopsgaten (laten) maken en klaar is Sandrina!

Ja dat dikgedrukte gaat wat lastiger; twee naaiateliers in het darp, maar eentje durft het leer niet aan. Kennelijk niet zulke sterke machines, en de andere haar knoopsgatenmachine is overleden.
Wie helpt mij aan een adres waar wel knoopsgaten worden gemaakt????????

Ik heb zelf wel zo'n machine, maar ik kan het zelf niet echt mooi maken. (stom hè?)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:48

Hier even een vraagje.
Ik wil graag een dekje maken, maar ik weet niet goed welke stof ik hiervoor kan gebruiken?
Ik heb nu wel enkele staaltjes besteld, om te vergelijken, maar weet ook niet wat de stof is die gebruikt wordt voor een dekje dat je in de winkel koopt?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:11

Het beste is katoen Bumblehorse met een beetje polyester. Katoen neemt het vocht beter op dan volledig polyester.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:13

Super! Bedankt!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:42

Ik heb een adres gevonden die mijn knoopsgaten kan maken. Internet hè? Jas 'even' af maken en dan brengen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:23

Doe je toch even Sandrina? := :=

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:03

patpen schreef:
Doe je toch even Sandrina? := :=

Inderdaad even. Soms gáát het ook werkelijk zo; In een dag een jack in elkaar stikken. Nu krijg ik eind van de week (leuke) visite en ik wil nog wat klaar hebben voor vrijdagochtend.Zoals: ruiten gelapt, boerenkoolstampot klaar en sucadelapjes gaar, de badkamer moet even een dweil hebben gezien en nog meer van dat soort wensen.
Dus ik heb jas even terzijde gelegd; ga er volgende week aan door. 'Knoopsgatenvrouw' gaat eerst nog een week op vakantie, dus ik heb nog 'even'.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:05

patpen schreef:
Het beste is katoen Bumblehorse met een beetje polyester. Katoen neemt het vocht beter op dan volledig polyester.

Goed advies van Patpen; Kleine aanvulling van mij: het polyester in het materiaal maakt het sterker (dan 100% katoen)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:02

Sandrina schreef:
patpen schreef:

Goed advies van Patpen; Kleine aanvulling van mij: het polyester in het materiaal maakt het sterker (dan 100% katoen)

*vind ik leuk!*

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:33

Een vriendin van ons belde; of ze interesse hebben in huis van schoonmoeder die naar een flatje is gegaan. Voor de diepvriezer had stiefzoon wel interesse en om het ding te halen ging ik mee. Kom ik op zolder; staat daar een nooit/weinig gebruikte Toyota naaimachine! Ik heb hem gekocht voor zeer weinig. Ik vind €20,- heel weinig. 'k Heb geen tijd om hem uit te testen; dat doe ik volgende week.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:01

Heb even hulp nodig of eigenlijk bevestiging of t wel klopt/goed is wat en hoe ik het wil:
Heb suede jas gemaakt en voering ook. Voorpanden hebben een terugslagdeel. Jas heeft raglan mouwen; kraag zit er nog niet op. Nu wou ik de voering en jas met goede kant tegen elkaar aan elkaar stikken. En dan t geheel omdraaien. Komen dan de verkeerde kanten op elkaar? Dan kraag erop zetten met voering ertussen naaien.

Doe ik dat goed?
Ik kom niet in de knoei met de voeringmouwen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:37

Wat bedoel je met terugslagdeel? Is dat het beleg?
Ik stik doorgaans met een grotere steek de kraag vast op de panden. En dan niet stikken op de juiste naadbreedte maar korter naar de kant.
Maar je legt idd de goede kanten op elkaar, rondom vaststikken (of de zoom loslaten) en dan keren. Doorgaans laat je een stuk voeringmouw open om de jas te keren. Later stik je die opening vlak langs de kant dicht. Op die manier zie je er het minste van ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:29

Patpen:Ja ik wou de voering aan het beleg stikken. Dan kan ik hem nog makkelijk keren. Ik heb al gecheckt met knijpertjes; ik kan hem keren zonder problemen. (soms vind ik het moeilijk me voor te stellen hoe het eruit ziet als je het gestikt hebt, dan zijn knijpertjes (ipv spelden) erg makkelijk)
Als ik hem heb gekeerd heb de kraag erop en de tweede kant ook stikken.
Daarna de zoom van de voering en de mouwen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:00

Ohohoh Nu heb ik de kraag erop en daarna de zoom doen (van de suede jas weten jullie het nog)? Nu zie ik dat ik de voering aan de zoom van het suede had moeten/kunnen stikken, dan kon ik hem keren door de bovenkant toen die nog open was; grrrrrr nu zit de kraag er al op! Heb de verkeerde volgorde aangehouden. Kraag zit er zo netjes op; die blijft erop. Ik stik de zoom wel door en daarin verstop in de voering. Volgens mij wordt dat ook netjes.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:45

Poe wat is het stil hier. Ben ik de enige op de naaimachine deze weken?

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:50

Hoi, ik wil me ook nog even melden.

Naai ongeveer 5 jaar nu en sinds vorige week weer lekker aan de slag op de naaimachine bij oma :Y)
Mijn naaimachine moet al 3 kwart jaar naar de reparateur maar dat komt er telkens niet van.
Mijn laatste werkje was een rijbroek, overgenomen van een oude maar.... ja ik had geen rekening gehouden met de stretch... Nu is hij wat aan de kleine kant. dus ik ga kijken of ik er nog een deel tussen kan zetten aan de zijkanten. En anders beginnen we gewoon met frisse moed aan een nieuwe poging:D
Maar dan met bi-stretch :7

Verder was ik nog bezig aan een imitatie leren jasje en er lag nog een uit teknippen jumpsuit!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:21

Kai rosa: meld je maar; is prima altijd leuk meer mensen erbij. Jij bent zeker lekker creatief. Een oude jas verknippen; wat ga je daarvan maken? Een bodywarmer ofzo? Of lees ik verkeerd dat je hem van nieuw materiaal maakt?
Stretchstoffen zijn lastig. Kan je wel bi stretch vinden dan?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:37

welkom :)

wat een project heb jij toch gemaakt, sandrina :D

ben momenteel de eczeemdeken aan het maken, leuk joh paarden :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:11

Kai_Rosa schreef:
Hoi, ik wil me ook nog even melden.

Naai ongeveer 5 jaar nu en sinds vorige week weer lekker aan de slag op de naaimachine bij oma :Y)
Mijn naaimachine moet al 3 kwart jaar naar de reparateur maar dat komt er telkens niet van.
Mijn laatste werkje was een rijbroek, overgenomen van een oude maar.... ja ik had geen rekening gehouden met de stretch... Nu is hij wat aan de kleine kant. dus ik ga kijken of ik er nog een deel tussen kan zetten aan de zijkanten. En anders beginnen we gewoon met frisse moed aan een nieuwe poging:D
Maar dan met bi-stretch :7

Verder was ik nog bezig aan een imitatie leren jasje en er lag nog een uit teknippen jumpsuit!

Welkom! Gezellig hoor. Al gedacht aan speciale paardrijbroekenstof? Heb ik ook gebruikt voor rijbroeken ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:44

minikatje schreef:
welkom :)

wat een project heb jij toch gemaakt, sandrina :D

ben momenteel de eczeemdeken aan het maken, leuk joh paarden :')

Dat zal ik je vertellen aan de hand van foto's. 't Ding gaat eindelijk afkomen; ik heb mezelf in de kont gebeten en de 'knoopsgatenvrouw' opgebeld; moet jas morgen brengen en dan moet (vind ik) de zoom ook klaar zijn.
Dit is de juiste kleur, goudgeel
Afbeelding

Iet wat flets van kleur, maar nu zie je hem in het geheel: er komen 5 knopen op; een op de kraag.
Afbeelding

Zakken zijn moeilijk! Heb hier een dag overgedaan om ze goed te krijgen, Was een heel gepuzzel.
Afbeelding

Jas met voering
Afbeelding

Paarden zijn heerlijke beesten, maar er zitten ook slopers tussen. Heb jij er zo een misschien?