[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:45

Vanavond eens op zoek naar opvulspul en een stopnaald.. zou de Hema dat hebben? Anders moet ik op zoek naar een hobbywinkel die vanavond open is.. dus in Houten of Nieuwegein :=

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:30

Even kijken of N'gein of Houten een kwantum heeft dan. Of dat die in Utrecht nog open is :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:33

Nou, ik heb het "probleem" gevonden. Je moet je haakwerk dubbeldoen en dat is zijn snuit :+ slimpie ben ik.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:05

Ik heb een uiltje, paddenstoel en een bloempje gehaakt. Ben nu bezig met een egel. Ik zou nog wel foto's plaatsen.

Vulspul heb ik bij de action gehaald. Was een kussen die je in eennkussehoes doet voor 1,69 geloof ik.
Stopnaalden kan je halen bij de hema. :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:12

Johnnydepony schreef:
Nou, ik heb het "probleem" gevonden. Je moet je haakwerk dubbeldoen en dat is zijn snuit :+ slimpie ben ik.

Nu je het zegt.... Daar heb ik ook een tijd mee lopen pielen voor ik het snapte :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:03

Nou eerste probeersel waar ik dus de tel bij kwijtraakte :') en het losse uiteinde meehaakte _O-
Afbeelding

En wat ik nu doe:
Afbeelding

Niet overal even netjes, maar nog niet de tel kwijt geraakt!

Volgens het patroon moet Winston ongeveer 10 cm worden, dat gaat hij bij mij volgens mij echt niet halen _O- en zo strak haak ik nu niet :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:10

Voor een pas beginnende haakster ziet het er al mooi regelmatig uit hoor! Complimenten!

Ik heb winston zelf nooit gemaakt dus ik ken het patroon niet, maar is het de bedoeling dat je alleen door de achterste lus haakt (backloop only, BLO)?
Want dat doe je nl wel :)

Daarom zie je een randje in je werk.
Als je onder beide lussen doorhaakt wordt je haakwerk wat steviger, afhankelijk van of je een strakke of losse haker bent kan dit een voor of nadeel zijn.

Goed dat je lekker een clover hebt gekocht om mee te beginnen, dat vind ik persoonlijk toch de lekkerste naalden.

Ik zal vanmiddag weer eens wat fototjes plaatsen van mijn creaties van de laatste tijd, hoewel ik even 2 weken haakpauze heb gehad dus iets minder productief ben geweest als normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:13

Staat niet bij of het backloop only is :D ik ben ook nog steeds aan het aftasten. Kan inmiddels wel vlot haken :D

Ik ga nog wel het door beide lussen haken proberen :) kan best dat hij dan ook groter wordt :+

Met de roze aardbei achtige constructie zijn mijn katten overigens echt heel blij _O-

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:20

Jans schreef:
Staat niet bij of het backloop only is :D ik ben ook nog steeds aan het aftasten. Kan inmiddels wel vlot haken :D

Ik ga nog wel het door beide lussen haken proberen :) kan best dat hij dan ook groter wordt :+

Je steekt nu je haaknaald in het v-tje en 'pakt' alleen de buitenste (kant die het meest van je af is) lus op om je steek omheen te maken, voor een normale vaste moet onder de v door en dus beide lussen pakken.

Aan het formaat zal dat helaas niet veel veranderen lol, omdat het geheel ietsje strakker is zal hij eerder nog iets kleiner uitvallen ipv groter. Persoonlijk zou zo door blijven haken iig voor dit onderdeel, of opnieuw beginnen, want je ziet duidelijk verschil tussen de beide steken en dat kan minder mooi uitvallen.

Opvullen doet veel voor het formaat hoor vergis je daar niet in.

:')
Mislukte dingetjes vulde ik ook altijd gewoon op, stopte er wat kattekruid in en gaf ik aan de kat :)
Voorbeeldjes hiervan:
Afbeelding
Niet zozeer mislukt wat betreft haken... wel wat betreft kleurkeuze (oogleden/irissen van konijn achtig ding) als wel materiaalkeuze (niet lekkere wol maar prima voor de kat), als wel mijn dieptepunt in aannaaien :)

edit:
dit spul stop ik erin en heb al heel wat katten blij gemaakt ermee, ook een zooi van dit soort kleine frutsels gemaakt voor kattenopvang ed...
http://www.agradi.nl/pet-products-catnip-in-doosje-20-gram.htm
Andere soorten catnip achtige dingen reageert mijn kat niet op (en heel veel soorten uitgeprobeerd!) maar deze wel, en ben nog geen kat tegengekomen die deze niet geweldig vond, echt een aanrader en niet duur (je hoeft er maar weinig in te doen)

Wel opletten trouwens bij loshangende draadjes of vulling die er doorheen komt moet je het speeltje weggooien! Heb teveel nare verhalen gelezen over katte/honde speelgoed wat opgegeten werd en enorme schade (tot dood aan toe) aanrichtte in maagdarm-kanaal
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 18-06-13 11:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:23

Ja ik vul ook de mislukte dingen op voor de katten :))

Ik ga met deze ook nog wel zo door, en dan gewoon nog een keer proberen met de dubbele lus :D heb katoen genoeg :') euroland in utrecht koopt Phildar :)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:38

Jans schreef:
Ja ik vul ook de mislukte dingen op voor de katten :))

Ik ook! :D

Heb deze de afgelopen tijd gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Uiltje en paddenstoel komen uit amigurumi en forest friends, bloem is een gratis patroon van drops en de kat heb ik met eigen inzicht gemaakt.

Ben op het moment hier mee bezig.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BZ4G7JAM.jpg

Een egeltje en vogeltje uit amigurumi en forest friends. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:44

Ik heb Amigurumi & More als boek, ik vind vooral het ridderpatroon en de draak zo onwijs leuk :D

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:49

Voor Dibbes de draak heb ik al garen liggen. :D Als het goed is, kan ik dat boekje aan de eind van de week bij de bibliotheek ophalen.. Dus die vind ik ook leuk! Ga die maken voor een jongetje van 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:50

Gebruiken jullie wel eens het katoen van Phildar trouwens?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:52

Ja, ik heb hier thuis Catania, Brazilia, Phildar en Drops liggen. Verder nog 2 bolletjes van de boekenvoordeel, maar die vind ik minder.

Hoezo? :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:01

jahoor ik heb een heel aantal bolletjes Phildar liggen hier... ik werk alleen zelden tot nooit met katoen :P
Maar phildar kun je prima combineren (wat mij betreft) met andere 'wat duurdere' katoen.
In mijn geval Catania, Katia Capri, Rio (van Lammy), Lana grossa zijn de merken die ik uit mijn hoofd heb liggen, omdat ik ervaren heb dat deze onderling allemaal zijn te combineren kijk ik dus puur naar de kleur als ik nieuwe bolletjes wil, de geel van Katia vind ik bijv. mooier dan de geel van Catania, Phildar heeft een mooie terrakleur etc...

Boekenvoordeel bij mij in de stad heeft trouwens 2 soorten katoen liggen zowel Phil als een andere maar weet niet meer welke, echter ik haal het niet daar want online bestellen is voor mij goedkoper (grotere aantallen, als ik maar 1-3 bolletjes nodig zou hebben oid of voor een specifiek project/verzoek dan zou ik het eventueel wel in de winkel halen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:03

Ben benieuwd hoe jullie ze vinden, ik ga soms wel eens tussen twee draden door namelijk, maar ik denk dat dat bij andere katoenen ook wel is toch?

Ik heb phildar bij de euroland gehaald trouwens. Hadden vrij veel kleuren liggen :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:06

Is er iemand hier die het boek van Amineko heeft liggen en dat wil verkopen? Ik kan het nergens meer vinden en ik wil heel graag een grote amineko maken :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:13

Johnnydepony schreef:
Is er iemand hier die het boek van Amineko heeft liggen en dat wil verkopen? Ik kan het nergens meer vinden en ik wil heel graag een grote amineko maken :D

Bedoel je dit patroon?:
http://www.hiphaakwerk.nl/a-25423025/ha ... ko-de-kat/

Deze is namelijk gratis te vinden. :+

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:22

Ik ben opzoek naar een patroon van de zwarte Angry Bird. kan er een heleboel vinden van de rode, maar zoonlief wil perse de zwarte. Weet iemand die toevallig?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 23:27

Ik weet wel dat er een hoop commotie is geweest rondom verschillende patronen van de Angry Birds. Degene die het copyright heeft op de karakters heeft ontwerpers van birds patronen op de vingers getikt dat het inbreuk was. Aan de hand daarvan zijn veel patronen verwijderd.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:45

Cobiie, das de kleine variant, ik wil graag een grooooote amineko maken :D en dat patroon staat in het boek, althans ik kan het online niet vinden. En nu kan ik het boek ook niet meer vinden |(

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:58

Krissis schreef:
Ik weet wel dat er een hoop commotie is geweest rondom verschillende patronen van de Angry Birds. Degene die het copyright heeft op de karakters heeft ontwerpers van birds patronen op de vingers getikt dat het inbreuk was. Aan de hand daarvan zijn veel patronen verwijderd.

dat verklaard een hoop! Uhm dan moet ik zelf wat gaan verzinnen... gaat goed komen (hoop ik)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:24

Ik heb op ravelry wel kleine angry birds gezien dacht ik.

Iemand een idee hoe je zorro masker haakt?