[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:55

AZNLady schreef:
Nayomie schreef:
Weebly heeft ook geen reclame hoor :n
Overigens ben ik het niet met jou eens. Er zijn een goede en leuke site, die gratis zijn. Niet iedeeen kan over een betaalde host beschikken. ;)

Dat kan ik inderdaad niet,
Maar het is toch iets om te laten zien wat ik kan.

Precies. Of je moet iets voor school maken :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:07

AZNLady schreef:
Nayomie schreef:
Weebly heeft ook geen reclame hoor :n
Overigens ben ik het niet met jou eens. Er zijn een goede en leuke site, die gratis zijn. Niet iedeeen kan over een betaalde host beschikken. ;)

Dat kan ik inderdaad niet,
Maar het is toch iets om te laten zien wat ik kan.

Nogmaals, dat is geen probleem, mits je hobbymatig bezig bent en je jezelf niet perse professioneel neer wilt zetten. Wil je dat wel, investeer dan €10,- per jaar in een domeinnaam waar je je gratis website aan kan koppelen. Zodra je geld gaat vragen voor shoots, vind ik persoonlijk dat je je eerst verdiende tientje het best kan investeren in een nette domeinnaam. Overigens, wat ik zeg hoef je niet op te volgen, maar jullie vragen om advies en dat geef ik :)

@nayomie: Iets maken voor school is totaal iets anders dan een site waarmee je jezelf wilt presenteren aan (toekomstige) klanten. Daar heb ik het dus ook niet over.

_Sanne

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:41

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:08

je tarieven paGINA klopt niet

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:24

@_Sanne Dit staat op de tarieven pagina: "De reiskosten beginnen te tellen vanaf de 10e km vanuit 5561TT, daarna kost het €0,25ct per km." Misschien kan je de zin beter zo maken: Vanaf de 10e km vanuit postcode 5561TT zijn de reiskosten €0,25ct per km. Binnen de straal van 10 km reken ik geen reiskosten.

Nu staat het woordje daarna niet op zijn plaats namelijk :)

Bij Informatie - Paarden staat dit als tip: "Zorg ervoor dat uw paard netjes is geborsteld en eventueel is getoiletteerd."
Toiletteren is gewoon algemeen voor verzorgen. Dus je zou geborsteld weg kunnen laten in deze zin :)

Bij Informatie - Honden, katten & overig: "Ik beschik over een aantal leuke attributen die met uw dier op de foto zou kunnen." Ik zou hier van maken: Ik beschik over een aantal leuke attributen die we kunnen gebruiken om de foto's van uw dier wat extra op te leuken.

"Voor een reportage van uw kat kom ik sowieso naar u thuis." - Het is of bij u thuis of naar uw huis, niet naar u thuis :) Ook zou ik sowieso vervangen door; het liefste.

Eigenlijk zou ik in zijn geheel neer zetten: De reportage van een kat doe ik het liefste in zijn of haar eigen omgeving. Dit omdat vaak de katten dan het meeste op hun gemak zijn en zich zo van hun beste kant laten zien.
Laatst bijgewerkt door Mear op 31-12-12 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:29

Gianti schreef:
je tarieven paGINA klopt niet

Gina :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:42

woops _O- lijkt nu net of ik wil benadrukken dat mijn naam in pagina voor komt _O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:10

Mear schreef:
@_Sanne Dit staat op de tarieven pagina: "De reiskosten beginnen te tellen vanaf de 10e km vanuit 5561TT, daarna kost het €0,25ct per km." Misschien kan je de zin beter zo maken: Vanaf de 10e km vanuit postcode 5561TT zijn de reiskosten €0,25ct per km. Binnen de straal van 10 km reken ik geen reiskosten.

Bij Informatie - Honden, katten & overig: "Ik beschik over een aantal leuke attributen die met uw dier op de foto zou kunnen." Ik zou hier van maken: Ik beschik over een aantal leuke attributen die we kunnen gebruiken om de foto's van uw dier wat extra op te leuken.

Ik zag hele goede tips voorbij komen, maar deze 2 tips zou ik zelf nog net even anders verpakken :o

De 10e kilometer vind ik zelf een beetje raar klinken. Toen ik nog paardrijles bij mensen aan huis gaf, had ik dit in mijn advertenties staan "Binnen een straal van 10 kilometer zijn de reiskosten voor mijn rekening. Buiten een straal van 10 kilometer komen er reiskosten bovenop de lesprijs: 0,18 cent per kilometer gerekend vanaf postcode ..... in .... (woonplaats)." Je kan hier zelf je eigen draai aan geven, in combinatie met bovengenoemde tip, maar ik zou "de 10e kilometer" echt even veranderen ;)

Het stukje "om de foto's met uw dier wat extra op te leuken" zou ik persoonlijk niet gebruiken, want dat komt een beetje op mij een beetje onprofessioneel over. Ik zou er net wat verder op in gaan en er bijv. van maken: Heeft uw dier een favoriet speeltje, een prachtige mand, of een leuke halsband? Dan mag u dit gerust meenemen naar de studio, zodat we dit kunnen gebruiken tijdens de shoot. De foto's krijgen hierdoor een extra leuke en persoonlijk twist! Wanneer u zelf geen geschikte attributen heeft is dat uiteraard geen probleem, we kunnen er dan voor kiezen om gebruik te maken van de attributen die ik hier in de studio heb liggen. (Of zoiets)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:51

Ben het met je eens, Joyce. Had iets te vlug een andere zin willen typen :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:56

Haha dat heb ik ook wel eens! :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:43

Ah bedankt voor jullie tips!! Zal dit zo snel mogelijk aanpassen! :j

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:50

YelaBrenda11 schreef:
Hallo,

ik zou me ook graag willen melden! Ik doe alleen niet aan fotografie,ik heb een website op anders gebied.
Dit is geen punt hoop ik?

daniella:

eerste indruk: strak,overzichtelijk,rustig maar niet saai. Ik houd zelf meer van bruin-tinten maar dit paars staat wel heel fris!

tekst: Heel duidelijk wat je aanbiedt en mensen zien ook goed waar ze op kunnen rekenen aangezien je een uitgebreid portfolio hebt!

mijn eigen website:

http://www.horseandspirit.tk

zou iemand deze website nog willen beoordelen?

groetjes Femke

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:24

@ Femke;
Eerste indruk; ik moet scrollen om de hele pagina te kunnen zien. De foto achter de tekst zou ik weglaten. Verder ziet het er netjes uit. Op je pagina 'over femke' vind ik je foto's niet helemaal netjes staan, zelfde als bij tarieven. Het lettertype van je titels vind ik erg mooi, maar het lettertype van je teksten weer wat minder. Je tarieven pagina zou ik nog wat oppoetsen wat betreft euro tekens en layout. Verder ziet het er best netjes uit!

Mijn domein is eindelijk in de lucht! :D
www.mhilariusfotografie.nl

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:12

Marit gooi je tarieven is omhoog! Je maakt onwijs mooie foto's!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:14

Schitterende site Marit _O_

wat ik alleen niet mooi vind, is at menu'tje boven als je iets hebt geselecteerd, dus dat je dat grijze vlak krijgt. rest vind ik je site prachtig

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:25

Krijg je een grijs vak als je iets geselecteerd hebt? Daar heb ik mee zitten klooien, op mijn computer was het opgelost.. Maar dankjewel, heb er best lang aan gewerkt. :D

Mijn tarieven durf ik echt nog niet omhoog te doen :') Mijn paarden foto's zijn nog lang niet te vergelijken met de rest van m'n foto's. Eerst maar eens wat fotomeetings af :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:26

heb precies hetzelfde :) wil net wat meer ervaring hebben ^^ En mijn foto's zijn nog half niet zo mooi als die van jou, maar snap wat je bedoelt :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:29

Ben je gek, jouw paarden foto's zijn veel beter dan de mijne! Die van de mini's zijn hardstikke gaaf.
Ik raak altijd gefrustreerd als bokkers 'nog maar 1 jaar fotograferen' en idioot mooie foto's maken. Ik ben al 3 jaar bezig en nog wil het niet vlotten :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:30

Dat heb ik dus ook, vooral nu al die jaar overzichten voorbij ziet komen en dan heb ik echt zo iets van "fack, hoe kan je net je camera hebben en zo fotograferen" :')

vind die van jou toch echt mooier hoor Marit!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:31

Haha eeuwige discussie, kan niet snappen dat je mijne mooier vind :') Maar ja, ik weet ook niet hoe ze het doen. Een fotografie knobbel ofzo :+

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:04

bedankt voor de reactie over mijn website.

Ik zou hem graag eens willen up-daten,maar ik ben er zo verschrikkelijk slecht in.
Is er iemand hier in dit topic die mij hierbij zou kunnen helpen?

Er is echt iets dat ik 'mis',ik zou hem graag wat levendiger willen maar niet te druk als iemand snapt wat ik bedoel.

Is er iemand hier doe goed is in website's bouwen en mij hierbij wil helpen?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:45

Ik heb er volgensmij de drie laatste uitgepakt:
http://petspictures.nl/
Ziet er mooi uit!
Ik zou de indeling van je knoppen persoonlijk anders doen.
Van je evenementen foto’s zou ik een eigen knop in je menu maken. Als je iemand op de foto hebt gezet tijdens een evenement kan deze de foto’s niet direct vinden.
Onder de knop evenementen zou ik dan het foto album, je agenda en de webshop voor de evenementen foto’s zetten.
Dan zou ik de tarieven voor de particulier gewoon in één pagina plaatsen onder de knop tarieven.
Het verhaaltje over jezelf zou ik in aparte kop doen en ik zou een andere kop fotografie doen waarin je verteld over de paarden, honden, katten en overige fotografie.
Je hebt veel twee knoppen/menu’s in je website zitten. Elke knop die een bezoeker van je site extra moet aanklikken, verlies je mensen mee.
Ik zou dus als knopen bijvoorbeeld doen: De fotografe - informatie - evenementen (en hier onder agenda, foto's en webshop) - galerij - tarieven - contact. Dan heb je alleen bij evenementen een tweede menu.
Ik zie de lijnen of vormen van je achtergrond niet terug komen in de rest van je website. Ik vind je achtergrond ook een totaal andere stijl hebben dan de rest van je website. Je hebt als het ware nu twee huisstijlen.
Je algemene voorwaarden zou ik wat uitbreiden. Kijk bijvoorbeeld naar wat er rond een shoot geregeld moet worden. Wat doe je als iemand een shoot op de dag zelf af zegt of je staat opeens voor een dichte deur? Ga je dan kosten in rekening brengen? Wat je je richtlijnen hiervoor? Dit moet je van te voren wel vast hebben staan. Dan heb je iets om op terug te vallen als er iets gebeurt.
Je kan ook bedenken, wat kan er allemaal gebeuren ten nadele van mij?-> welke regelingen tref ik daarvoor.
De stijl van je website (even de achtergrond buiten beschouwing gelaten)vind ik erg mooi!

http://www.mhilariusfotografie.nl
Prachtige website!
Meer gericht op de achterkant van je website: als je op je website aan het rondkijken bent, zijn de adressen in je internetbalk allemaal erg lang en bevatten veel tekens (ik ben niet zo technisch, dus weet niet wat de juiste termen daar voor zijn). Als ik bijvoorbeeld kijk bij je tarieven staat in de internetbalk: http://marithilarius.wix.com/mhilariusf ... even/c24tf
Mooier zou zijn dat dit bijvoorbeeld wordt: http://marithilarius.wix.com/informatie-en-tarieven. Volgens mij is dit ook beter voor je vindbaarheid op internet. Je moet er alleen even verstand van hebben hoe je dat moet aanpassen. (Mijn vriend heeft dat voor mij bij mijn site gedaan, want ik snap daar niets van :P)
Kun je van de “more” knop niet meteen “contact” maken. Ik dacht al, hé ik mis een contact gedeelte en moest er dus eerst achter komen dat dat onder “more”stond. Bij je contact heb je het alleen maar over het contact opnemen om een shoot te boeken. Het nodigt niet zo uit om, als ik vragen of opmerkingen heb, contact op te nemen. Daar zou je met je tekst nog iets aan kunnen doen.
Je velden in je contactformulier zijn nog Engels. Mooier zou zijn als deze Nederlands zijn.
Kun je die wix reclame niet weg krijgen? Dat doet echt afbreuk aan je mooie site.

http://www.horseandspirit.tk
Ik vind je “layout” mooi! Het is een mooie, rustige stijl.
Zelf zou ik de tweede tekst “horse &spirit” in de zwarte letters weg halen. Het staat al bovenaan je website en de witte letters zijn ook mooier.
Een gastenboek doet afbreuk aan de professionaliteit van de site. Deze zou ik persoonlijk weglaten. Wil je reacties van mensen in je website vermelden dan zou ik een pagina maken met recensies. Die zou je dan kunnen weergeven in een citaat.
Wees consequent in je hoofdletters in je menu. Het een is wel met een hoofdletter geschreven en het ander niet.
Het staat mooier als je de je je contactformulier naar het Nederlands kunt vertalen.
De linkenpagina is leeg. Als je geen linken hebt zou ik deze weglaten.
Als je in je menu op voorbeelden gaat staan, komt er een tweede menu naast met de namen van de paarden van de voorbeeldreadings, maar dit is niet te lezen.
Om je site levendiger te maken kan ik zo niet 1,2,3 iets bedenken. Misschien hebben andere mensen daar nog goede tips voor.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 06-01-13 00:51, in het totaal 2 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:46

Ik heb wel geen fotografiewebsite, maar zou er ook graag feedback op willen hebben. :D
De website is vandaag in de lucht gegaan: www.funnyfleece.nl

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:09

Ik zal vanavond weer bijlezen, maar heb ondertussen wel een vraag.

www.makwafotos.nl/Paarden.html is de basis lay-out die ik toen gemaakt heb voor mijn fotoalbum. Voordeel: mooi effect als je de foto opent. Nadeel: je kunt op groot formaat niet doorklikken naar de volgende foto.

Dus toen heb ik www.makwafotos.nl/Test.html gemaakt met behulp van fancybox. Hierbij kun je wel scrollen door de foto's. Maar heb ik geen mooi effect, hopelijk krijg ik dat nog wel terug.

Welke van de twee vinden jullie mooier?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:43

magda_90 schreef:
Ik zal vanavond weer bijlezen, maar heb ondertussen wel een vraag.

http://www.makwafotos.nl/Paarden.html is de basis lay-out die ik toen gemaakt heb voor mijn fotoalbum. Voordeel: mooi effect als je de foto opent. Nadeel: je kunt op groot formaat niet doorklikken naar de volgende foto.

Dus toen heb ik http://www.makwafotos.nl/Test.html gemaakt met behulp van fancybox. Hierbij kun je wel scrollen door de foto's. Maar heb ik geen mooi effect, hopelijk krijg ik dat nog wel terug.

Welke van de twee vinden jullie mooier?

De eerste vind ik ook mooier, maar de tweede vind ik gebruikersvriendelijker. Persoonlijk vind ik het zelf vervelend als ik een fotoalbum niet kan door scrollen en de hele tijd de foto moet afsluiten voordat ik een nieuwe kan openen.
Het is maar waar jij prioriteit aan geeft.