[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:42

Ik was altijd al dol op Japanse tuinen, maar tijdens een (werkelijk fenomenale) vakantie in Japan precies twee jaar geleden nog veel verliefder geworden, dus toen ik zag dat er een paar PbNs van Japanse tuinen bestonden, gingen die natuurlijk bovenaan mijn must-haves lijstje.

Eerste van de twee is bijna af, nog twee kleuren, plus nog alle stukjes die ik in ronde 1 over het hoofd heb gezien, haha.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:55

Dallista schreef:
Ik heb die Japanse tuin hier liggen, maar ben nog met een andere Japanse tuin bezig, hehehe.

Let er wel op dat die Japanse tuin op amazon.de van Paintworks is, en de seller een third party (dus niet rechtstreeks van amazon!)... en deze third party seller zit in de VS. Komen dus wel shipping kosten bij (en mogelijk ook andere kosten, inklaring etc.)

Ik zie het inderdaad. Dat is wel jammer. Ik heb totaal geen ervaring met bestellen via amazon, durf het dan ook niet zo gauw aan.. :o

kiki1983

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:41

Ik ben zo dom geweest om gelijk 3 van royal nickel te bestellen...de 1 ste ( beagle pup) was echt mislukt en dacht dat het aan mij lag. Nu ben ik bezig met paard en veulen en het ligt echt aan het merk..de nrs en lijnen zijn zeer dik en donker dus met delichte kleuren zie je alles er nog doorheen en de verf is wel fijn maar veeeeels te weinig! Potje 13 zit helemaal vol en moet ik 3 kleine stukjes meedoen. Potje 25 die ik met elke andere kleur moet mengen is nu al op ( heb 25 pas 1 x gemengd..) en zit niet eens vol. Kwasten vind ik wel van goede kwaliteit alleen zitten er steeds dikke kwasten bij terwijl de dunne nodig zijn. Als mijn geld er deze week is bestel ik er 1 van schipper.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:23

Royal Langnickel is echt heel slecht. Ligt niet aan jou! :-(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:27

Welk merk vinden jullie het fijnste?

Ik heb er nu 1 van Reeves, maar het is echt verschrikkelijk. Kleuren zijn niet mooi, weinig details, veel te veel of juist veel te weinig verf, verf dekt voor geen meter enz.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:49

sowieso geen royallangnickel!! zit nu voor schipper te kijken maar vind ze welerg duur en zie er zo 123 ook niks bij zitten wat ik echt leuk vind

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:06

Mijn favoriet is Paintworks (van Dimensions / EK Success Brands), gevolgd door Plaid (al ken ik daar pas 1 painting van). Verder heeft alleen Schipper dezelfde soort details in hun schilderijen, tenmiste van de merken die ik ken. Maar daar zitten (nog) geen afbeeldingen bij die mij aanspreken, dus paint ervaring heb ik er niet mee.
Reeves is aardig voor een paar keer om erin te komen.
Royal Langnickel is Heel Erg Slecht.
Heb een keertje eentje van Mammut gemaakt (de vliegende Pegasus in mijn profiel, als ik me niet vergis), die was ook wel redelijk, zo'n beetje op hetzelfde niveau als Reeves.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:08

Ik heb alleen ervaring met Schipper maar bevalt me erg goed.
Ben met het boeket nu blij kleur 18 (van de 36).

Afbeelding

Weet iemand waar je goedkope lijsten kunt halen? Denk rond 5 euro voor een lijst van 50x40 cm. Ik zat zelf te denken aan de Action, dus wil daar van de week even langs gaan.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:24

ikea ook heb een hele mooie lijst voor 7 euro

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:29

Thanks voor de tip, ook op 50x40 formaat? Ga zo ff de site checken!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:31

ja maar bij barendrecht hadden ze die niet en bij delft wel dus ik weet niet of elke ikea ze heeft

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:33

Ik denk dat ik binnenkort een klein schilderij van Schipper ga bestellen :)
Reeves kan ik jullie in ieder geval niet aanraden :=

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:36

ik wil ook van schipper maar wil niet meer dan 20 euro inc verzendkosten uyitgeven en wil ook alleen een paardenschilderij moeilijk te vinden haha

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:40

Ik heb de wolf van reecees gemaakt en viel mij ook heeeeeeeeeeeeel erg tegen... sloeg echt nergens op.. Ik heb er nu 1 klaar van schipper en nu ben ik weer met een van schipper bezig en ik blijf echt bij schipper..!!

Ik heb mijn lijst bij de leen bakker vandaan.. Die hadden van een lijst het glas kapot dus was super goedkoop.. Voor een schilderij moet je vind ik ook geen glas hebben dus kwam super uit.. :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:10

Oh ja, behalve amazon.de is ebay.de natuurlijk ook een hele leuke site. (En heel slecht voor je credit card, hahaha.) Een snelle zoektocht op ebay.de levert zo al drie sellers die bv. Dimensions paintings verkopen (zag de grey stallion van mijn avatar ook), en die cupcakes van Schipper zag ik ook al voorbij komen.

Vanuit Duitsland dus, ergo, geen inklaringskosten e.d., maar goed, dat zit al een beetje in de prijs die de sellers ervoor vragen op ebay, ze zijn er niet goedkoop (ze hebben ze waarschijnlijk zelf moeten importeren uit de VS), en eentje verstuurt naar NL, en de anderen mogelijk ook als je het vraagt. Voor de geinteresseerden, vast de moeite waard om een kijkje te nemen met malen nach zahlen als zoekwoorden.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:50

Moet je bij ebay perse met een creditcard betalen? Die heb ik namelijk niet

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:10

Nee, veel sellers accepteren ook IBAN BIC overschrijvingen. :-)

En PayPal. Weet zo even niet of PayPal ook zonder cc eraan gekoppeld kan, staat me iets van bij van wel, namelijk...
Edit: ah ja dus, gekoppeld aan je bankrekening kan dus ook.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:53

ik ben me ook alweer een beetje aan het orienteren welke ik hierna ga maken.. Maar ben vandaag weer wat verder gekomen.. :) begin het nu eindelijk wat te gaan vinden.. :D

Afbeelding

Focussed hoe krijg jij dat altijd zo snel voor elkaar..?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:10

XxLiEsJuHhxX schreef:
Focussed hoe krijg jij dat altijd zo snel voor elkaar..?

Haha, ja, dat vroeg ik me ook al af. Lukt mij niet, hoor, met een full-time baan en 'tig andere dingen die tijd vreten. :(

XxLiEsJuHhxX: die van jou begint ook al aardig op te schieten, en wat een apart plaatje!

Vanavond zelf ook even doorgezet en hier is het resultaat! Deze was best lastig, er zit werkelijk geen normaal recht lijntje in, hehe. Close up vind ik hem niet superdeluxe, niet zoals de schimmel hengst, maar vanaf een meter afstand, aan de muur, woooow. *zwijmel* Alleen die witte vlek (reflectie) in het water, ben ik niet helemaal happy mee, denk dat ik die kleur vervang door een ietsiespietsie donkerdere tint. Dit is een beetje *te*.

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:19

Hihi geen idee hoe ik het zo snel doe :') Heb ook een studie met 60 studie-uren per week en werk ook nog 20 uur per week + een paard :D ... Werk er wel steeds veel aan, deze zondag 5 uur zitten schilderen... Gaat gewoon lekker eigenlijk hahahaha.

Die Japanse tuin is ook mooi! Idd dat witte steekt mis iets te veel af van de rest! Kleuren zijn verder erg mooi (dat blauw en roze en grijs)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:20

ik ben werkloos, zit de hele dag thuis en doe nog weken over 1 schilderij ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:23

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:30

Focussed schreef:
Idd dat witte steekt mis iets te veel af van de rest! Kleuren zijn verder erg mooi (dat blauw en roze en grijs)

Raar he, dat witte! Dat ga ik wel aanpassen.
Deze foto is vanaf dichtbij genomen, vanaf een metertje of twee of aan de muur komen die kleurencombinaties echt mooi tot hun recht. Ik ben helemaal weg van Japanse tuinen met waterpartijen, deze is zo heerlijk rustgevend, yummy.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:43

Als je bij Hobbyhuis besteld, weet iemand hoe lang het duurt voordat het binnen is? En het kwastje dat erbij zit, is die goed genoeg? Of kopen jullie nog kwastjes bij?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:45

Als je bij het Hobbyhuis voor 15.30 besteld heb je het morgen in huis.
De kwasten van Schipper vind ik zelf niet geweldig. Het is wel te doen, maar met een beter kwastje is het fijner schilderen.