[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:30

Formaat 75x100 cm voor wieg matrasmaat 40x80 cm.
Formaat 100x150 cm voor ledikant matrasmaat 60x120 cm.
Dat zijn de "officiële" maten. Hier geen ervaring omdat wij (helaas) geen kinderen hebben.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:38

Misschien is 100x150 wel leuk want dan kan het kindje het later nog gebruiken :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:08

Vandaar dat mijn lap/deken ook zo groot is geworden, voor de toekomst ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:41

Jeetje, dat is lang Patpen... Waar had je besteld? Weten wij meteen dat we die shop over kunnen slaan ;)

Mooi geworden Krissis! Daar is je dochtertje vast blij mee!

Ben maar blij dat je vriend je auto alleen inpikt Kelly, een van onze auto's is dood, dus wij moeten een nieuwe kopen :( En we hadden hem pas ruim een jaar...

Ik ga vanavond in ieder geval weer lekker verder breien, want moet echt ff mijn verstand op 0 zetten :+

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:13

Ik ga toch weer een andere sjaal maken. Ben wel eens wat wispelturig. Ga toch weer voor de gaatjes sjaal, al heb ik het patroon wat verbouwd, waardoor het makkelijker is.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:18

Maartje: Het is gewoon bespottelijk lang! Plus telefonisch niet te bereiken (enkel mobiel en dan ook nog het antwoordapp) en zéér trage reactie op mail. Staat er onder de bestelling: "Zodra wij uw betaling ontvangen hebben, ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Uw bestelling zal vervolgens zo spoedig mogelijk worden verzonden."
Bestelling heb ik de 20e gedaan, meteen betaald, nooit een bevestiging gekregen en dan zo'n k*smoes dat het adres door haar collega verkeerd is genoteerd.
Deze website (http://www.tbezigebijtje.nl/) bezoek ik dus niet meer }>

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:57

Eindelijk hebv vandaag mn ma gebeld of ze morgen met mij naar de stad wilt rijden , kon op internet geen keus maken grrr , neem ook gelijk een haakboek mee, leuk voor de afwisseling lijkt me .

haha bedankt igg voor de naam patpen dan zijn we tenminste gewaarschuwt, hopelijk verzenden ze je alsnog de bestelling of ze storten het geld terug, dit is geen stijl .

@maartje, haha ja dat is ook niet fijn nee, de ellende is gewoon dat je hier echt afhankelijkbent van een auto anders kom je nergens stel er gebeurt wat met mijn zoon dan heb ik nu een groot probleem als mn vriend werken is , en dat geefd me eigenlijk de kriebels vooral omdat hij astmatisch is. Hopelijk vinden jullie ook weer gauw een auto!!!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:38

Als het goed is, komt de wol morgen. Wordt tijd ook want kan nu niet verder met mijn haakwerk ;).

Hier moet je ook 2 auto's hebben. OV stopt om 18 uur (als het überhaupt al rijd). En als mijn man late dienst heeft, wil ik toch wel weg kunnen als het noodzakelijk is. Voor mijn werk heb ik geen auto nodig (350 meter afstand) maar wil toch mijn eigen auto niet kwijt hoor!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:40

Autopech :(:) Dan kan je zo onthand zijn, zonder tuutje...

Mijn achterpand is af *\o/* Hij is alleen wat smaller uitgevallen := Maar het lijkt denk ik altijd wat uit verhouding als je de stukken los ziet. Ik zal morgen een fotootje trekken, er zit niet een fout in :P En ik vind het kabelwerkje zelf erg chique :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:08

Wij moeten ook 2 auto's hebben, vriend werkt in het westen, ik in het oosten dus carpoolen zit er niet in. Openbaar vervoer is voor beide ook echt niet te doen. Vriend heeft wel een motor, maar ik heb liever niet dat hij met nat weer/kou (vorst) op de motor gaat. En eigenlijk ook niet dat hij dan door het donker terug moet. Gelukkig mag ik mijn broers auto nu lenen, en hopelijk hebben we snel een andere.

Foto's zijn altijd leuk bromfiets ;)

Site ziet er ook lekker hobby-ig uit Patpen. Echt zo'n thuiswinkeltje := Ik ga er nu iig niet meer bestellen!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:15

grrr had de achterkant van mn ochtend/avond jasje/trui zo goed als af, dus ga hem afkanten ging allemaal goed zag er goed uit knup hem af, pak het ding ophoog valt het hele gedoe uit elkaar terwijl ik het goed heb afgekant, gelukkig nog een stukkie kunnen redden , maar oohh wat baal ik zeg

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:52

Dat is echt knap waardeloos!!!!! Ben je blij dat je klaar bent, wilt natuurlijk een *-:) maken om te showen, ligt het uit elkaar |o. Om uit je vel te springen zoiets......
Veel succes met het opnieuw breien :(:)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:52

ja ik baalde zo vreselijk, ik was zo trots op mn heerlijk dik warm dingsboems, te erg, ach morgen maar flink gas geven dan heb ik hopelijk toch die achterkant af , al wou ik eigenlijk morgen al 1 voorkant doen, ach we zien wel... eerst maar even de stress wegslapen , ben kapot van de rugpijn, zelfs de morfine houd het niet bij pfff hopelijk morgen beter

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:07

Ik meld me ook! Nog niet zo heel erg lang (weer) aan het breien dus tot nog toe hele siimpele werkjes. Een poncho gewoon uit een grote rechte lap, maak ik vanaaf even foto's van en een sjawl voor dochterlief waar ze helemaal blij mee is:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is meteen omgegaan naar school, dus moest int donker foto's maken;)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:54

lekkere sjaal
mijn echte lap / bolero is af heerlijk savonds zal foto maken vandaag
het topic gaat goed we zijn allemaal goed bezig
@kelly jammer maar het breid vlot dus komt goed

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:38

zo mijn slof sokken zijn af nog even aan het drogen van het vervilten.
nu ben ik aan het wachten op mijn rondbrijnaalt en dacht ik ik ga even bleometjes breinen (nieuw boek gekocht) en nu moet ik rva breien. recht insteken voor en achter in een steek om twee steken te maken.
ik heb aleen geen idee hoe
kan iemand helpen??

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:53

Dat is een manier om te meerderen. Je breit 1 steek gewoon recht maar laat hem op de linkernaald staan. Dan steek je achter in de steek op de linkernaald en breit daar de 2e steek. Daarna af laten glijden.
Als het niet duidelijk genoeg is, zal ik ff kijken of er een filmpje of zo van is.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:57

aah bedankt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:51

Ik heb 3 boeken de breibijbel en 300 technieken blabla voor breien en die voor haken heb ik ook meegenomen , dus 2 keer 7,95 en 1 keer 9,95 dus een koopje

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:53

Mooie sjaal pussinboots, helemaal mijn kleuren :D

Hierbij mijn achterpandje, op naald 2 met glanskatoen. Heb er maar 5 maanden over gedaan :')
Afbeelding

En wat dichter bij, dan zie je de kabeltjes wat beter :)
Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:00

Bromfiets, wat een monnikenwerk!!! :oo
Wel erg mooi en foutloos. _O_

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:02

Ja, dat vindt ik ook. Brommer netjes gedaan hoor !!!
Wat een karwei moet dat zijn...........

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 21:07

N.a.v. de berichten over de dekentjes... ik ben bezig met een gehaakt dekentje. In het patroon staat dat ie 60 x 75 wordt, wie weet of dit een beetje een goede maat is voor een baby. Want als ik het vergelijk met de maten die hier in het topic voorbij kwamen, dan ben ik bezig met een foetus-dekentje :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:10

Maar wel erg leuk om te doen, vind het wel fijn om zo klein te frunniken :D

Ben ook gelijk aan mijn rechtervoorpand begonnen, maar die kon ik al weer uithalen. Het patroon kwam niet uit omdat het verkeerd in het boekje stond. Maar je bent er mee bezig he :P

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:18

xMarieke schreef:
N.a.v. de berichten over de dekentjes... ik ben bezig met een gehaakt dekentje. In het patroon staat dat ie 60 x 75 wordt, wie weet of dit een beetje een goede maat is voor een baby. Want als ik het vergelijk met de maten die hier in het topic voorbij kwamen, dan ben ik bezig met een foetus-dekentje :+

ik zal zo eens wat dekentjes voor je opmeten die ik na de geboorte qua maat fijn vond en nu. Is dat wat?