[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:15

*oeps, niet goed gelezen*

35,- mooi contrast, oog mocht wel iets levendiger. :)
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 07-11-10 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:16

Is ze al aan het doen ;)

Fudge

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:25

Blz 23
_Laura_: 10-15 euro? Iets te weinig contrast nog
Shanna_: Gaaf, vind hem alleen misschien iets te braaf (buiten de manen dan, die zijn erg goed!) 30-40 euro?
wendyP: dit is niets waard. Ga eerst werken aan je verhoudingen.
_Bitje_: Dit is iets waar je van moet huoden. Vind het zelf iets te krasserig over komen. 25 euro?

Blz 24
_Arwen_:10 euro? Vind het te schetserig nog.
Cyntje: 20 euro? Ook ik vind de rug wat te ‘nep’
boooo: de foto vind ik te slecht om te kunnen taxeren, misschien een betere foto?
saskiakefie:20-25 euro?
HorseyDude: weet niet zo goed hoe ik dit moet taxeren? 15 euro?
nanette1: 20 euro?

Blz 25
tessyke: 5 euro?
saskiakefie: 20 euro?
Century5: best heel leuk, ik zou alleen de ogen meer laten spreken. 20 euro?
_l_amanda_l_: mooi maar vind hem iets te streperig. 25 euro?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:38

_l_amanda_l_ schreef:
Century5: jammer dat de achtergrond maar leeg is, vind de highlights op de linker lynx (?) wel goed gelukt! Misschien iets over formaat en materiaal zeggen? €10

Het zijn caracals :). Achtergrond ben ik niet zo van, maar het zou het wel afmaken, dat ben ik met je eens. Het is A5-A4 (iets tussenin) en met pastelpotloden gemaakt. Helaas maakt de scanner de kwaliteit wel minder... maar dat geldt waarschijnlijk voor iedereen ;).

En wat het taxeren betreft, er zijn soms tekeningen die wel meer waard zijn naar mijn idee, maar waar ik niet voor zou willen/kunnen betalen. Dus dan is het bedrag dat ik op schrijf eigenlijk te laag. Dat is de manier waarop ik getaxeerd heb (en ook zal blijven doen).

Amanda: erg mooi! Leuke stijl heb je. 30 euro.
Floran: leuk gedaan, zou hem graag in het echt willen zien. Ik denk dat het contrast dan beter naar voren komt. 15 euro.

En een nieuwe dan. Heb er nog veel liggen :) A5, pastelpotlood. Highlights, en zeker de ogen, kunnen beter.

Afbeelding

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:29

Floran: 10,- omdat het mooi gemaakt is maar heel erg over genomen van een andere stijl. Precies het zelfde soort paard te zwarte achtergrond! Ik weet zo niet van wie maar ik denk dat je het zelf wel weet of niet?
Herkennen niet meer bokkers dit?
edit gevonden:
Van fnanne
hier een paar voorbeelden, ik kan de foto die ik bedoelde niet vinden maar hier wel wat voor beelden:
Afbeelding
http://www.tinekevandervelde.nl/Pagina's/DA3.jpg
Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:40

Wat is het probleem als je de achtergrond zwart maakt? :+ De manier van
'kleuren' is verder heel anders en het is geen kopie van.... Zijn zoveel mensen die weleens de achtergrond bij een tekening inkleuren :+

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:42

de onderste foto is overigens fan mij niet van fnanne, weet niet of dat je bedoeling is?
En dit is overigens ook niet mijn eerste tekening waarbij ik de achtergrond zwart maak. Deze foto is (door haar) ook nog niet eerder getekent.
En het lijkt mij ook niet dat als zij dit doet, er verder niemand anders meer gebruik mag maken van een zwarte achtergrond?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:57

Pagina 26:
Century5 7,50 vind de koppen nog niet zo sprekend
Amanda: Zeker 20
Floran: zeker mooi, ik denk toch ook 20 *alleen 1 kanttekening, het linkeroog is wel iets te groot*

Pagina 27L
Century5: Hetzelfde commentaar als op pagina 26, maar deze 10 euro

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:18

ietjelover schreef:
Floran: 10,- omdat het mooi gemaakt is maar heel erg over genomen van een andere stijl. Precies het zelfde soort paard te zwarte achtergrond! Ik weet zo niet van wie maar ik denk dat je het zelf wel weet of niet?
Herkennen niet meer bokkers dit?

Ik snap het probleem niet? :?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:56

Wendy15 schreef:
Wat is het probleem als je de achtergrond zwart maakt? :+ De manier van
'kleuren' is verder heel anders en het is geen kopie van.... Zijn zoveel mensen die weleens de achtergrond bij een tekening inkleuren :+

Geen probleem maar ik vroeg me af, want alles lijkt het zelfde zeg maar of ze bijvoorbeeld heel veel naar haar tekeningen heeft gekenen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:02

Ik vind het totaal niet hetzelfde lijken eigenlijk :+
Dan kun je ook zeggen dat élke grafiet tekening op elkaar lijkt, want het is állemaal met grafiet :+ Vindt het erg overdreven....

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:07

Ik zie er toch wele cht het zelfde in maarja dat zal dan wel aan mij liggen!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:00

Toen ik het werk zag dacht ik ook aan Fnanne haar werk! Toevallig. Maar als je het naast elkaar legt vind ik de stijl niet gekopieerd. Het is puur het arceerwerk/zwarte achtergrond dat me eraan deed denken, maar meer ook niet.

p25:
_Arwen_: Gaat de goede kant op, ik mis alleen erg veel diepte en de manen/staart zijn wat sprieterig. Schaduwwerk lijkt wat eentonig, wees niet bang voor meerdere stijlen. €5,-

Cyntje: Heel leuk werk. Koppie vind ik erg goed gedaan, lijfje is me een beetje 'een groot vlak' tov het koppie. €35,-

boooo: Vind hem te eentonig in kleur. €5,-

saskiakefie: Erg leuk gedaan. Goede uitdrukking op het hoofd. Vind hem nog iets te vlak in het hoofd. €25,-

HorseyDude: Leuk, maar puur een lijntekening met wat grijs. €5,-

nanette1: Heel apart! Het is jammer dat hij wat scheef is, maar het lugubere heb je mooi te pakken. Uitsnede en verhoudingen liggen niet zo lekker. €20,-

p.26:

tessyke: Leuke lijntekening met vlakken. Bij dit soort werken vind ik goede verhoudingen echter heel belangrijk en dat mis ik. Daarom nog even niks.

saskiakefie: Wederom heb je de blik heel goed te pakken. Verhoudingen voor het oog lijken niet optimaal maar storen niet erg. Ik zou wel, net als bij de andere, iets meer highlight in het werk willen zien. €25,-

Century5: Leuke illustratie, mis een beetje de achtergrond en de variatie in de kleuren. €10,-

_l_amanda_l_: Mooi werkje, en mooi gespeeld met de kleuren. De highlight haren op het hoofd vind ik alleen een beetje aan de witte kant. €40,-

Floran: Mooie plaat! Het contrast had imo wat groter gemogen €30,-

p.27:

Century5: Zelfde als de vorige, ik vind het kleurgebruik te eentonig. Hier storen de verhoudingen me, vind het nog even niets waard.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:25

_Denise_ schreef:
Century5: Zelfde als de vorige, ik vind het kleurgebruik te eentonig. Hier storen de verhoudingen me, vind het nog even niets waard.

Dat komt ook wel door de scanner. Er zitten best wat verschillende potloden in, maar dat komt er niet helemaal lekker uit. Ben het wel met je eens :)

Tessaa95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:32

Century5 : Mooi gemaakt, ik zou er 10 euro voor geven.
ietjelover: Super mooi! Vooral die laatste <3 ik zou er 35 euro voor geven!

En nu mijn tekening.
oke ik zou er zelf denk nog geen cent voor willen uitgeven :+
doe het nog niet zo lang, foto's natekenen enzo. ivm met school enzo.
Maar wil het wel graag meer gaan doen, meer oefenen enzo. want dit is nog niet zo mooi haha.
Oja hij is heel licht op de foto, had m daarna ook donkerder gemaakt, maar heb hem toen niet gescand.
de oren zijn heel lang, zie ik nu, en de bovenkant van de nek loopt iets raar... :+

Het is m'n overleden "verzorg"paardje:
Afbeelding

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:39

Century5: ik mis wat contrast, maar een scanner laat inderdaad een hoop weg helaas. wel is ook de verhouding niet helemaal oké. en een tip voor de ogen: zorg dat er altijd een glinstering en groot verschil tussen licht en donker is, dat maakt een tekening al snel levendig! nu zou ik er 10 euro voor geven.
Tessaa95 :ik kan hier idd ook niets voor geven nog. er is nog te weinig contrast, te crasserig inkleurd het oog is te groot en volgens mij ben je het onderste stukje van de sperriem vergeten in te kleuren? maar blijf oefenen!! (die onderste tekening bij ietjelover is overigens van mij;) )

Tessaa95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:03

Floran schreef:
Century5: ik mis wat contrast, maar een scanner laat inderdaad een hoop weg helaas. wel is ook de verhouding niet helemaal oké. en een tip voor de ogen: zorg dat er altijd een glinstering en groot verschil tussen licht en donker is, dat maakt een tekening al snel levendig! nu zou ik er 10 euro voor geven.
Tessaa95 :ik kan hier idd ook niets voor geven nog. er is nog te weinig contrast, te crasserig inkleurd het oog is te groot en volgens mij ben je het onderste stukje van de sperriem vergeten in te kleuren? maar blijf oefenen!! (die onderste tekening bij ietjelover is overigens van mij;) )

hahaha inderdaad! die sperriem. nooit opgevallen :+
ik zal m wel als ik tijd heb bijwerken. of gewoon helemaal opnieuw beginnen, haha.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:09

Pagina 26
saskiakefie: €30,- (vind het zo'n zielig paardje :+ )
Century5: €7,50
_l_amanda_l_: €35,-
Floran: €35,-

Pagina 27
Century5: iets meer diepte en schaduwen mag wel. €5,-
Tessaa95: sorry niks, probeer meer schaduwen (kan het niet goed zien ook; )

@Century5: neij, de achtergrond van m'n tekening was creme..;)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:30

Mijn nieuwste werk, sommige zullen het al gezien hebben, maar ik heb nu eindelijk de goede foto. :)

Afbeelding

Taxatie's:

p.26:
tessyke: Leuke plaat, maar net iets te simpel, geen schaduwen, verhoudings gewijs niet in orde. Probeer eens wat ander materiaal.
saskiakefie: Leuk gedaan, oren hadden iets kleiner gemogen. Contrast zit er goed in. € 10,-
Century5: Hier en daar klopt de schets niet. Kleurgebruik is zeer goed. € 10,-
_l_amanda_l_: Prachtig weer, ik herkende hem meteen! Mooie, prettige sfeer. € 25 / 30,-
Floran: Mooi, maar ik vind de zwarte achtergrond geen goede keuze. Deze had je beter met ander materiaal kunnen doen. € 25,-

p.27:
Century5: Hij stopt erg abrupt, bovendien mis ik sterk contrast. € 7,50
Tessaa95: Probeer eens goed te kijken naar de verhoudingen, en speel wat met contrast.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:51

casperzot; Sorry, ik vind'm niet zo mooi. De hals over laten lopen lijkt mij mooier dan een lijn.
De neusgaten vind ik iets te hoekig. Veder wel een leuk idee, maar er klopt iets niet zo aan. 5 euro..
Met veel oefenen kom je er zeker!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:24

Century: Ik vind hem een beetje te simpel: 5 euro
Amanda: 15 euro
Floran: 40 euro, mooi!
Century: Weer erg simpel, weinig diepgang: 7,50 hooguit
Ietjelover: 1e 45, 2e 35
Caperzot: 15 euro

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:39

casperzot : 15 euro ik ga een beetje mee met de reactie van tinekehorses, alhoewel ik het wel echt heel knap en mooi vind, maar ergens klopt er iets niet... maar niet stoppen, zeker zo door gaan!!

Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:44

Floran: Ik vind de oren te klein en te puntig, jammer. Verder de manen erg slordig en te simpel. Ik vind het ook wel lich en weinig contrast, maar dat kan natuurlijk ook door de scanner komen? Zoals ik hem nu zie een tientje.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:37

Hier eentje van mij, gemaakt in 3 á 4 uur, A4 formaat.
Afbeelding
Ik ga nu de afgelopen 3 pagina's taxeren :-)

Gr

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:51

Pagina 25:
Arwen: Ik vind het nog geen geld waard, maar je bent zeker onderweg! Probeer details te brengen in je tekening waar mensen wauw van zeggen! Als je van plan was in kleur te werken (gezien het gras) probeer dan meer kleur in je paard te brengen zie: Bruin, blauw enz.

Cyntje: Leuk gedaan! Ik heb het paardje vaak zien langskomen hier op bokt en je hebt de uitdrukking prachtig gepakt! Ik zou alleen de wimpers iets subtieler maken.
Zeker zo'n 75,-

Booo: Sorry, ik vind het ook nog geen geld waard. Probeer hier ook details in te leggen, werk met kleuren, maak het spannend! Succes!

Saskiaefie (volgens mij haha): Leuk gedaan, maar vind hem nog te vlak. Jammer dat het scannen hem zo achteruit laat gaan, je ziet daardoor niet echt mooi het contrast.
Zo'n 15,-

Horseydude: Leuk gemaakt! Ik weet niet of dit nagetekend is of dit uit een eigen reeks komt? Als je het zelf hebt bedacht vind ik het zeker zo 20,- waard per stuk.

Nanette1: Wouw, apart, zoiets zou ik zeker wel thuis hebben willen hangen. Voor de liever hebber zou ik zeker zeggen 100,-

Pagina 26:
Tessyke, leuk bedacht, alleen niet compleet! Ga lekker oefenen! Succes!

Saskiaefie: Ook een leuk werk van je, alleen voorm ij nog steeds te vlak. Ik hou van meer contrast, maar goed over smaak valt te twisten toch? Ik geef hem zo 15,-

Century5: Apart, ik weet niet goed of ik er zelf geld voor zou wegleggen, maar voor je technieken, vind ik 15,- voor de moeite een leuk bedrag. Zoek spanning hiermee. Zoek iets wat dit dier bijzonder maakt en werk hiermee!

Amanda (voor het gemak ;-)) Ik vind het moeilijk om digitale bestanden te taxeren, ik weet niet hoe het werkt enz. dus ik kan ook niet zeggen hoeveel moeite dit kost... 25,- ?

Floran: Leuk! Erg leuk dat witte en dat zwarte, leuk contrast, graag ook gezien in het paard op plekker nwaar het kan (zie hoofdstel e.d.) Ik vind het toch zeker 35,- waard.

Pagina 27:
Century5: Jammer dat de welpen niet zijn afgemaakt! Ik vind het nl. wel een mooi portret! Geef meer diepte in de ogen, zorg dat ze leven, ik zie nu alleen maar kleuren, geen ogen. Ook deze geef ik 15,-

Tessa95:
Leuk begin, maar niet af. Het oog is te groot. Ik zou hier geen geld voor geven :-)

Caspetzot:
Apart, ik had hem alleen graag door wiillen zien lopen, hij loopt zo... dood nu. Dan had hij net wat meer gedad. Nu toch 35,-

Floran:
Lief, veel knuffel gehalte. Maar heb het gevoel dat er niet genoeg diepte in zit. Je kan met zachte tinten, ook veel neerzetten. Probeer dat er wat meer in te leggen. 15,-

Groetjes!