_Daniella schreef:maar je hebt dan zo'n pakket, er zit zo'n telpatroon bij en dan?
Moet je dan een vlakverdeling maken op de stof van zo'n patroon?
of een kruis om midden te bepalen? hoe gaat zoiets

_Daniella schreef:http://www.borduurpakketten.nl/index.ph ... uctid=6477waarom moet zoiets zo duur zijn?

vond zoiets wel leuk maar DAMN wat duur.....
EDIT:
http://www.magereman.nl/oscommerce/inde ... 678e080d6bdit vind ik echt super leuk! er staat compleet pakket, maar heb je dan garen en patroon? of zit er nog meer bij?
Als er is aangegeven dat het een kompleet pakket is zit er stof, garen, telpatroon (indien van toepassing) en soms zelfs een of meer naalden bij. Meestal zit er bij de standaardpakketten ook een werkbeschrijving waarin wordt aangegeven hoe je het beste te werk kunt gaan. Zoals alle steken op dezelfde manier maken en in het midden beginnen.
Dat laatste doe je dmv gewoon meten, zowel horizontaal als verticaal en vervolgens kun je een hulpdraadje rijgen en dan vind je vanzelf het midden. Dat midden is ook aangegeven op het telpatroon. (Op voorgedrukt stramien gaat dat natuurlijk niet op he.) De stof die erbij zit kan ook nog verschillen. Hier en hier vind je ook meer verkoopadressen en info.
Die van Bambi is idd ook een leuk plaatje maar aardig groot, vandaar ook de stevige prijs. Zit wel alles bij in dan dus. Borduurzijde van DMC (dat is de beste kwaliteit) is ook aardig aan de prijs hoor, gauw 1,50 per streng. Maar op Marktplaats heb ik verschillende gevonden tussen 0,30 en 0,50 ct. Dat loont dus wel de moeite. De pakketjes van MagereMan zijn ook schattig en wat minder groot. De rozen vind ik ook erg mooi.
WiskyBokjes schreef:Het handigst is (volgens mij) om te beginnen met een patroon die al voorgedrukt is. Dan hoef je alleen maar met de juiste kleur wol over de juiste kleur op het patroon te gaan. Dan hoef je dus nog niet te tellen.
Ziet er leuk uit zeg. Het is wel groot maar ook vrij grof zeg maar. Dus dat is een leuke om mee te beginnen.
Ik heb eigenlijk nooit met voorbedrukt stramien gewerkt. Heb je geen moeite om de kleuren te herkennen bij kunstlicht? Daar zit ik flink mee te worstelen omdat er zoveel bijna dezelfde tinten in mijn project zitten. Daarom ben ik nu dus ook aan het afstrepen - dan kan ik aan de positie herkennen waar ik zit in het patroon.
Ergens in een doos heb ik ook nog het e.e.a. aan patronen die ik ooit gemaakt heb of van plan was te maken. Zal eens zien of die morgen boven water kan krijgen. Als er belangstelling voor is kan ik wel wat inscannen en mailen ofzo. Maar dan moet je dus zelf stof en garen aanschaffen.
Ondertussen is het wel weer bedtijd