Prachtig Janique! Echt een superwerkje. Lekker vlot! (toch stiekem jammer dat het oog minder glimmertjes heeft gekregen)
En heel gaaf Silkie! Je hebt echt een gave stijl! Ik heb alleen het idee dat je scanner je tekening een stuk minder tot z'n recht doet komen en de tekening in het echt echt 10x mooier is.
Door veel te oefenen krijg je er gevoel voor en krijg je meer oog voor verhoudingen en details En niemand tekent hetzelfde, door het veel te doen ga je een eigen persoonlijke stijl ontwikkelen, wat juist erg leuk is
Je moet er wel een beetje feeling voor hebben, er zijn mensen die nooit zullen leren tekenen...maar ook mensen die nooit getekend hebben en ineens een prachtwerk neerzetten. Eigenlijk is dat met alles de een heeft er aanleg voor de ander niet. maar met veel oefenen wordt je wel steeds beter en leer je steeds meer.
Ik denk inderdaad dat je met heel veel oefenen prima zo ver kan komen. Talent is denk ik maar 10% van het hele verhaal, de andere 90% is goed leren kijken en veel oefenen.
Als je maar plezier erin hebt toch Als je zoiets hebt van ik moet oefenen dan wordt ik beter het moet beter kunnen, dan gaat het naar mijn mening nooit lukken. En dan inderdaad nog dat je je eigen styl kan creeeren.
We hadden het op school over karel appel (dat action painting gedoe) zegt een vriendin: 'tja die kon vast niet tekenen' We hebben toen ook een hele discussie gehad over of het nu talent is of gewoon oefenen oefenen. Het blijft interessant.