[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:53

Afbeelding
waarbenikaanbegonnen.nl :')
Maar stiekem gaat het nog best snel :)

Afbeelding
Maar ja hoe moet ik mijn hokjes afstrepen zo....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:55

Oh my... Wat een werk! Ben benieuwd naar het eindresultaat. :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:23

MissToseland schreef:
[ [url=m/39V58g.jpg]Afbeelding[/url] ]
waarbenikaanbegonnen.nl :')
Maar stiekem gaat het nog best snel :)

[ [url=m/CdiAGt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar ja hoe moet ik mijn hokjes afstrepen zo....

:wow: Daar ben je wel even zoet mee, haha!

Mando schreef:
In het Engels. Wat jammer.
Hij is echt heel leuk.

Oh ja. Ik kan Nederlandse, Engelse en Japanse patronen lezen, dus daar let ik niet zo op :o

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:55

Wat een werk hea, ik krijg ook telkens bijna spijt als ik begonnen ben haha. Ziet er al wel goed uit en volgens mij gaat C2C in pixel best snel! :o

Mijn tijgerdeken schiet niet op. Ik was heel enthousiast begonnen met 2 x 2 vasten per blokje. Ik ben nu op een kwart en heb nog zo'n 250 toeren (heen- en terug dus 500 toeren) te gaan in pixel :')

Ik ben nu ook bezig met het haken van een hond. En heb van de week een boek gekocht om te leren breien, ik ben benieuwd of dat me ook gaat bevallen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:37

Ik heb wel een x of 10 geprobeerd te breien maar ik vind er echt niks aan. En dan zie ik weer een armbreien video op Facebook en dan probeer ik het weer een keer, maar nee.. Niks voor mij!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:53

Giolli schreef:
Ik heb wel een x of 10 geprobeerd te breien maar ik vind er echt niks aan. En dan zie ik weer een armbreien video op Facebook en dan probeer ik het weer een keer, maar nee.. Niks voor mij!

Waardoor niet?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:35

Armbreien vind ik ook niks aan, vind sowieso haken leuker dan breien. Maar gewoon breien wil nog wel, maar je kan dan gewoon niet zoveel grote dingen maken, mijn breinaalden gaan niet zo ver. Met haken kan je makkelijker grote dingen maken.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:24

Ik kan niet breien en dat vind ik best jammer. Recht averecht dat kan ik wel maar dan houd het op :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:55

Blue_flower schreef:
Giolli schreef:

Waardoor niet?

Omdat ik het gewoon niet leuk vind, met 2 naalden zitten prutsen onder je armen en eigenlijk vind ik het heel saai. Stom he, terwijl haken niet heel veel moeilijker/makkelijker is. Maar vind breien gewoon niet leuk. Armbreien nog nooit gedaan. Bestaat er ook armhaken? :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:21

Vandaag 2 bolletjes van deze leukerds mee genomen bij de Wibra. <3
Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 06:42

Als dat prutsen onder je armen je zo tegenvalt, probeer dan eens een rondbreinaald. Daarop kun je ook heen en weer breien. Plus je kunt met een kabel van 1 meter er ook enorme breiwerken op kwijt.

Ik vind haken heel leuk, maar breien vind ik een stuk makkelijker om gedachteloos te doen voor de tv :D

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 06:53

Ik vind breien veel lastiger dan haken. Zolang het goed gaat gaat het prima, maar als ik ergens een foutje heb genaakt dan heb ik een probleem. Met haken trek je het uit en begin je opnieuw, met breien moet je terug gaan breien, steek ophalen, lastig, lastig. En breien met de kids in de buurt is helemaal een uitdaging, springt er weer eens een in je nek ben je je halve naald kwijt enzo. Nee ik hou het wel bij haken.

Katten weten ook altijd precies waar ze moeten zijn, dat warme zachte dekentje zou een beter plekje zijn, maar zo kan het vrouwtje lekker niks

En wat ga je er van maken Giolli?

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:10

Ik heb mijn breiproject weer opgepakt. Maar ik vind haken ook een stuk makkelijker.
Kan ook alleen maar recht en averechts breien en de breipatronen zijn net chinees voor mij :+
En idd als je een foutje hebt gemaakt is het zo prutsen om weer goed te krijgen.
Maar ik wil hem zo graag afmaken dat ik toch door blijf zetten, al zit er nog wel heel veel werk in ben ik bang.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:47

Is voor mij echt al wel heel lang geleden dat ik heb gebreid, ooit eens een poging gedaan om sokken te breien...dat duurde me echt te lang en met vier naalden breien vond ik dan weer niks.

Misschien ga ik wel een fijne sjaal breien deze winter voor mn vriend :) vind gebreide sjaals wel fijner dan gehaakte, zijn iets zachter naar mijn idee.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:09

Net deze af voor een kindje van een collega! :) Ben er wel tevreden over. Helaas de andere dromenvanger was een stuk groter terwijl ik volgens hetzelfde patroon heb gewerkt. Misschien een toer te veel gedaan... Die past niet op de ring dus moet ik opnieuw maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:56

Ik heb deze net afgemaakt voor een vriendinnetje!

Afbeelding

Nu mag ik eindelijk van mezelf het patroon van de uil bestellen <3

Die dromenvanger is ook leuk zeg!

Breien.. ik heb wel naalden en ooit als klein meisje gedaan maar nog niet weer opgepakt.

WoW succes Misstoseland!

Die hond is ook tof black__kelpie! Super cute!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:58

Afbeelding
Harley Hare is ook weer klaar. En toch met iets andere kleuren dan ik eerst had bedacht. Patroon komt van Dendennis.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:58

Prachtig! <3 Knap hoor die neus. Ik ga daar altijd mee de mist in als ik dat moet borduren.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:21

Die is gaaaaaaf!

Ik ben benieuwd, de uil wordt mijn eerste knuffel...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:04

Ohh die kussens zijn echt gaaf! Heb je daar een patroon van? Leuk kerstkado voor familie!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 04:31

Tnx.

Giolli schreef:
Prachtig! <3 Knap hoor die neus. Ik ga daar altijd mee de mist in als ik dat moet borduren.

Die neuzen, ik heb veel geoefend zeg maar. En de truc is gewoon heel veel keer op ongeveer dezelfde plek heen en weer. En boven en onder horizontaal, voor de afwerking.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:48

Nagini schreef:
Ohh die kussens zijn echt gaaf! Heb je daar een patroon van? Leuk kerstkado voor familie!

Heel makkelijk: neem een kussen dat je niet meer gebruikt.
Haak een rechthoekige lap in de mandensteek. Zo breed als je kussen en zo lang dat je kussen er ‘in past’.
Ik doe dan altijd voor het flapje gewoon stokjes met op 3 punten 2 lossen tussen de stokjes voor de knopen.
Dichtvouwen en met halve vasten haak ik de 2 zijkanten dicht. Dan binnenstebuiten keren, dan zie je niks meer van het dichthaken en de knopen er op zetten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:14

Wat bedoel je precies met stokjes? Letterlijk een stokje? Ga even de mandensteek opzoeken. Het flapje heb je in single crochets gedaan? Sorry, ik ken alleen de steken in het engels. :=

Edit: hoeveel bollen wol heb je voor 1 kussen gebruikt? :) Ga morgen eens naar de winkel toe en kijken welke ik leuk vind. Dan maak ik een oefen variant voormezelf eerst :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:35

jeetje77 schreef:
[ [url=m/b0811p.jpg]Afbeelding[/url] ]
Harley Hare is ook weer klaar. En toch met iets andere kleuren dan ik eerst had bedacht. Patroon komt van Dendennis.

wat een schatje! <3

wauw wat een stoere kussens maartje!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:34

Die kussens zijn inderdaad erg leuk geworden!! :D