[ART] Het hobby topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: [ART] Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:57

Thanks! Waarschijnlijk Sid van Ice Age :P

Overigens zijn de halsbanden niet bedrukt maar met de hand beschilderd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 11:14

Ja, dat is hem :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 11:56

_O- ik hoor het vaker :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:52

Die halsbanden zijn echt heel mooi !
Misschien doe je het al , maar ik zou de hobby uitbreiden .
Er is vast veel vraag naar en anders valt de vraag misschien wel te creëeren.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:57

Ja ik ben ermee bezig :j ik ben nu nog proef halsbanden aan het maken. Het nadeel is wel dat er gewoon ongelooflijk veel tijd in gaat zitten en de prijs dan erg hoog uit komt… ik weet niet of mensen dat willen gaan betalen. Ik doe ook Biothane, dat zou een goedkopere versie kunnen zijn omdat je die niet hoeft te naaien. Maar ik ben nog de duurzaamheid van de verf aan het testen daarop. Ik ben dat nu aan het testen met een geverfde lijn. Laat hem expres af en toe los zodat hij achter d’r aansleept op verschillende ondergronden enzo, het is wel veelbelovend, tot nu toe houdt het best goed :j

Afbeelding
Afbeelding

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:01

Houdt die verf het goed bij nattigheid?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:02

Misschien op honden shows of rasdagen ?
Als je daar dan ook , aan je kraam / tafel , aan het werk kunt blijven mensen vaak kijken.
En als mensen lang kijken wordt de wens het te willen hebben steeds groter .

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:21

judithM schreef:
Houdt die verf het goed bij nattigheid?

Ja :j dat is geen enkel probleem.

mirim schreef:
Misschien op honden shows of rasdagen ?
Als je daar dan ook , aan je kraam / tafel , aan het werk kunt blijven mensen vaak kijken.
En als mensen lang kijken wordt de wens het te willen hebben steeds groter .

Ja dat zou zeker kunnen! Ik ben daar inderdaad mee bezig, voorraad bedenken en maken enzo. Nadeel is natuurlijk wel dat je dan veel nek omvangen moet maken, maar bij windhonden is dat wel aardig gelijk per ras. De meeste Windsprites zitten tussen de 28 en 34 cm, dus dat is nog wel in 1 halsband te doen haha. Als je naar de grotere windhonden rassen gaat is het geloof ik ook wel een redelijk kleine marge per ras.
Zie er nog niet echt naar uit om 60 cm+ halsbanden te gaan maken _O-

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 22:30

Super cool hoor! Lijkt me veel werk, helemaal zelf maken inclusief beschilderen. Prachtig <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:58

Dankjewel! <3
Veel werk is het zeker, maar ik ben wel elke halsband weer sneller haha. Denk dat ik er nu zo tussen de 6 en de 8 uur over doe.

De halsband met de pompoentjes heb ik gisteren afgemaakt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
*pum* *pum* *pum* *pum* *pum* **\O/**

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 16:34

Die is wel heel vrolijk :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 06:42

Stille meelezer komt even binnenvallen :=
Wat onwijs gaaf warboel! Die met die roosjes heb ik volgens mij eens eerder langs zien komen op bokt. Super mooi. Maar die pompoen is ook echt heel tof. Hoe pak je dat aan met schilderen? Verven en dan sealen?
Ik maak inmiddels zo'n 3 jaar leren tassen, maar tuigleer toolen en schilderen staat nog op mijn to do lijstje om te leren :j

Dit doe ik met leer :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:41

Jaaa jij maakt zulke toffe tassen!! <3 echt super strak ook, heel knap!

Ik gebruik Angelus verf, normaal seal ik niet omdat het echt hele goede verf is. Die met pompoentjes heb ik een laagje 4-coat satin overheen gedaan om eens te testen maar die met die rozen is niet geseald en na een half jaar nog steeds erg mooi ondanks dagelijks gebruik.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 10:23

Oh wat goed! Die angelus verf heeft volgens mij ook leuke start setjes met een paar primaire kleuren, misschien maar eens bestellen. Heb laatst wat antiek pasta en resolene gekocht om een start te maken met tooling, maar het is er nog niet van gekomen :=

Ik heb voorheen veel met acrylverf geschilderd (op doek, Amsterdam verf) en vraag me wel eens af of dat niet ook gewoon op leer zou pakken met daarna een laagje vernis erover.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:40

Waarschijnlijk wel hoor, Amsterdam pakt volgens mij overal op _O- Volgens mij is Angelus ook gewoon acrylverf, weet eigenlijk niet of daar nog “speciale” toevoegingen inzitten. Je kan het dan sealen met Angelus 4 coat (die is er in 4 verschillende finishes)
Ik vind toolen ook wel een ding, ik woon in een flat en ben altijd bang dat de buren er last van hebben :=

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:01

Ga het gewoon eens proberen :j
Ja snap ik! Wij zijn verhuisd naar een hoekhuis en daar krijg ik een heuse hobbykamer. Aan de vrije kant zeg maar, dus naar de buurvrouw zit er nog een muur en onze keuken tussen.
En ik heb altijd een beetje zoiets van we wonen aan een speeltuin en veel buren hebben kinderen, die horen wij ook, dus als ik op normale tijden overdag met m'n hamer bezig ben dan is dat zo := Het gaten slaan voor mijn tassen doe ik ook overdag en stikwerk in de avond.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:29

Gewoon doen!

Ohhh jaloers!! Voor ons ligt zo een grote mensen huis nog wel ver in de toekomst :+ probeer nu toolen gewoon doordeweeks om 14:00 te doen ofzo haha, dan hebben het minste mensen er last van. Overigens nog nooit klachten gehad hoor, en heb het wel eens gevraagd aan m’n buurvrouw en die heeft het nog nooit gehoord. Maar toch. M’n knutselkamer zit ook aan de voorkant en de woonkamers aan de achterkant dus dat scheelt ook wel.

Ik heb een pers voor het gaten slaan (leervork kan er ook in) en een spindel voor het dichtmaken van holnieten, ook wel een stuk fijner voor jezelf eigenlijk. Ik word ook helemaal gek van dat geluid namelijk van gaten slaan enzo.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:48

Ik kom hier heel even gluren! Voor een opdracht op mijn opleiding (docent beeldende kunst) ben ik bezig met een project over machinewerk vs mensenwerk. Ik kijk dan vooral naar de technieken met textielwerken die heel lastig door machines zijn te vervangen, zelf heb ik veel ervaring met haken, en ik neem contact op met iemand uit de buurt die les geeft in kantklossen. Maar ik vroeg mij af of jullie nog ervaring op dat vlak hebben of andere technieken die niet of lastig door machines vervangen kunnen worden! Ik had het met mijn docent ook al over breien, omdat dat wel met de machine gedaan kan worden maar daar komt alsnog heel veel menselijke input bij kijken.

Dit is vooral even om mijzelf te orienteren over wat er allemaal is ^^

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:05

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:12

Polarize schreef:
Ik kom hier heel even gluren! Voor een opdracht op mijn opleiding (docent beeldende kunst) ben ik bezig met een project over machinewerk vs mensenwerk. Ik kijk dan vooral naar de technieken met textielwerken die heel lastig door machines zijn te vervangen, zelf heb ik veel ervaring met haken, en ik neem contact op met iemand uit de buurt die les geeft in kantklossen. Maar ik vroeg mij af of jullie nog ervaring op dat vlak hebben of andere technieken die niet of lastig door machines vervangen kunnen worden! Ik had het met mijn docent ook al over breien, omdat dat wel met de machine gedaan kan worden maar daar komt alsnog heel veel menselijke input bij kijken.

Dit is vooral even om mijzelf te orienteren over wat er allemaal is ^^

Meelezer breekt in, maar misschien Naaldbinden of haken? Dat is een techniek ouder dan breien en net een beetje anders, en ik heb het nog nooit door een machine gedaan zien worden :D het wordt levend gehouden in Scandinavië en door re-enactors

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:21

Oeh ik noteer het wel! Want naast het project moet ik voor kunstgeschiedenis ook een verslag schrijven, en ik heb de twee mooi gecombineerd zodat ik geen dubbel onderzoek hoef te doen :Y)

Ohja ik had niet gezegd dwat het project precies was, maar het doel is een conversation piece (oftewel iets wat de kijker tot nadenken zet) maken wat te maken heeft met de gezonde leefomgeving. Ik heb al een vage planning daarvoor, maar vind het altijd fijn om meerdere inkijkhoeken te hebben!

En stiekem vind ik het gewoon leuk om mensen over hun werk te horen praten :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:57

Er schijnt wel een haakmachine gemaakt te zijn, lijkend op die rondbreimachines. maar als je naar de naaldjes van breimachines kijkt zijn dat ook eigenlijk haaknaalden met een extra scharnierend stukje (lijkend op een tapijtnaald)
https://img.kwcdn.com/product/fancy/bf2 ... ormat/webp

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:20

Ja dat lijkt eerder alsof het haken na moet maken met brei technieken? Voor zover ik weet is er voor haken niet echt een specifieke manier om dat met de machine na te doen

Ik ben zelf trouwens wel aan het experimenteren, en ik moet ook echt wel het haken weer actiever oppakken denk ik als ik zo bezig ben :') ik heb vanochtend een stukje gehaakt kant gemaakt adhv een patroon, en wil nog gaan kijken of ik nog iets ingewikkelders hiermee kan doen.

Eigenlijk wil ik dit ook nog een keer doen maar dan met haast komisch dik garen, zodat je alle steken heel duidelijk ziet

Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 16:33

Begonnen met een kettinkje, had de onderkant gemaakt. Ik vond toen eentje die er erg op leek en besloten die na te maken! Vind hem goed gelukt :)
Voorbeeld;
Afbeelding

Mijne;Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 16:57

Wow heel tof gemaakt! Ik hou wel van die stijl!