[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:53

Stop teasing us!!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:40

MoonWencke schreef:
Wat Chichika eigenlijk probeert te zeggen is "Goh, ik baal er van dat er nog geen nieuwe update is, want ik hang aan je lippen!".

Bedank jij snap het om andere reacties kan ik om lachten maar ik snap ze wel

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:09

Wat spanend

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 13:17

Er gaan toch zeker wat dingen veranderen, nu :D .

Het Instagram-incident
Dinsdag 11 juni 2019 (+terugblik)

De avond verloopt fijn en ik ben trots dat ik onderdeel ben van zo’n hecht gezin. Er wordt gelachen en gekletst en even lijkt iedereen vergeten dat Prem veel te laat was. Mijn nichtje maakt de hele avond foto’s. Ik schrok me kapot als ze trots de foto’s op het kleine schermpje toont. Ik lijk in niets op het beeld wat ik van mezelf in mijn hoofd heb. Zie ik er echt zo uit? Wat is er met me gebeurd? Ondanks dat ik er alles aan doe om de avond er niet door te laten verpesten, sluimert het wel.

Als Prem en ik bij mij thuis zijn, spring ik gelijk onder de douche. De onzekerheid stroomt van me af en verdwijnt in het doucheputje. Ik noem dit het Prem-effect. Door hem voel ik me gelijk beter. Ik herpak me als ik me afdroog en Prem en ik smelten even later in elkaars armen. Ik moet morgen echt met Prem praten, bedenk ik me, voordat ik in zijn armen in slaap val terwijl Poppy bij het voeteneind ligt.

Maandag zijn we vrij. Prem stelde voor naar het strand te gaan – het was mooi weer. Het is uiteindelijk een heerlijke dag en we praten, praten, praten. Prem is erg open en hij vertelt over zijn onzekerheden. Over wat het met hem heeft gedaan dat hij door zijn familie wordt uitgemaakt als narcist. Ik voel met hem mee en ben blij dat hij zo open durft te zijn. Wat heb je toch een rare mensen op de wereld, bedenk ik me, terwijl ik zijn gezicht bestudeer. We zitten in de bar van hotel Huis ter Duin. Tegenover ons zit een jong jongetje van een jaar of 3 ons aan te staren. Prem maakt een gekwetste indruk en dat doet mij pijn.

Het lijkt wel of we door dit weekend weer een stuk dichter bij elkaar zijn gekomen. Ik zit op een roze wolk. Als ik op Instagram een grappig bedoelde “meme” tegenkom over narcisme, repost ik hem, in mijn onschuld, direct in mijn story.

“Calls everyone a narcissist. Biggest narcissist of them all”.

Past helemaal in mijn gedachtegang “wat je zegt, ben je zelf”, denk ik met een glimlach als ik op verzenden druk.

Als ik ’s avonds van mijn paard afstap, zie ik dat ik een DM bericht heb op Instagram in mijn berichtverzoeken. Ondanks dat het meestal spam betreft, ben ik toch nieuwsgierig. En terwijl ik het bericht lees van iemand die ik inderdaad nooit persoonlijk ontmoet heb, valt mijn mond verder open.

Hey Nina, hier Manuela ex-vrouw van Prem.

Wat leuk dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden en fijne tijden hebben.
Ik heb wel een verzoekje of je wilt oppassen met wat je post.
Je bent actief op social media en mijn kinderen kunnen dat ook allemaal zien en hebben via social media bekendheid gekregen van jullie relatie en wat jullie allemaal hebben gedaan.
Insinuerende posts over narcisme raken hier en zijn niet respectvol naar de kinderen en mij toe.
Ik hoop dat je rekening wilt houden met het gegeven dat we hier veel schade hebben opgelopen en dat de scheiding veel impact heeft op de kinderen en ze nog midden in het proces van verwerken zitten. Er is veel rust en vertrouwen nodig om weer veiligheid op te bouwen zodat ze ook weer zorgelozer kunnen worden/zijn.

Groetjes Manuela

to be continued
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 18-08-20 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:29

Aangepast omdat ts het ook heeft aangepast.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 18-08-20 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:30

En Manuela ipv Miranda denk ik!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 13:30

Afbeelding
Oeps!

Ik heb het aangepast

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:39

Als het nog kan, moet je even nog een naam aanpassen volgens mij :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:41

Denk het ook, had al 2 pb's eraan gewaagd.

on topic. Onverwachte wending! Hopelijk blijven de temperaturen goed, zodat je snel verder kunt schrijven

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 13:43

Klis schreef:
Als het nog kan, moet je even nog een naam aanpassen volgens mij :D

Sshhhh superthanks! Ook voor je berichtje :) superdankbaar allemaal

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:45

Oei prem hangt mss wel een heel lu. L verhaal op.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:54

Ik denk dat prem het geen leuke meme vind

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:55

Als ie een echte is, heeft ie toch niet in de gaten dat het over hem zou kunnen gaan.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:26

Whaaaat?! Haha waarom stuurt ze Nina een berichtje. Het lef! Xd ik wil meer!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:27

Ga me steeds meer afvragen wie er nou gelijk heeft.. Prem, of stiekem toch zijn ex?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:49

Ik vind het eigenlijk nog wel een heel net bericht wat ze stuurt. Zou ze dan toch niet zo'n heks zijn??

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:32

Wooow wat spannend zegt! In het berichtje klinkt manuela oprecht! Ben heeeeeeeel erg nieuwsgierig nu!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:37

Nou dat klinkt totáál niet als het beeld van M. dat tot nu toe geschetst werd :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:57

Dit is echt het eerste en enige verhaal op Bokt dat ik volg. := Goed bezig TS! De namen die niet gewijzigd waren vielen mij ook als eerst op _O-

Ik vind dat je vergeleken met in het begin echt goed vooruit bent gegaan!

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:20

Spannuunnndddd

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 13:23

Haha, super grappig om te zien hoe iedereen het anders interpreteerd.

Even een kleine intermezzo-update.

En dan natuurlijk de grote vraag: all game voor een romantische weekendje weg aankomend weekend (spoiler-alert :P )?

Het Instagram-incident - deel 2
Dinsdag 11 juni 2019

“Aahhhh Nienke, ik heb nu heel even dringend je advies nodig. Wat ik nu weer meegemaakt heb…! De ex van Prem, Manuela, had Prem natuurlijk 'gediagnostiseerd' als narcist. Dat zat hem best dwars (logisch), maar Prem en ik maken er altijd maar grapjes over.

Nu kijkt Manuela dus ALTIJD mijn Instastory en dat vind ik al vreemd. Want ik heb haar nog nooit gezien. En we zijn ook niet bevriend op Instagram. Maar ik had laatst dus, puur voor de grap en niet op iemand slaand, die meme geplaatst over narcisme. Die heb je vast wel gezien.

Nu komt het: ik heb een heeeeeeellll boos bericht van Manuela gekregen! Ik vind persoonlijk dat ze NIETS met mij te maken heeft en me vooral niet hoeft te zeggen wat ik wel en niet moet doen! Wat vind jij?”
Ik stuur Manuela's bericht door aan Nienke.

-“Tjonge tjonge. Tjonge. Tjonge. Hoe haalt Manuela het in haar hoofd! Dat ze zich zo aangesproken voelt. Jullie zijn niet eens bevriend. En ze zou jouw story niet eens MOETEN bekijken. Alleen hoe te antwoorden?”.

“Ik vind het ZO bijdehand, Nienke. Daarnaast: die meme kan over iedereen gaan. Wie de schoen past, trekke hem aan, toch?”

Nienke klimt gelijk in de pen. Zoals ik van haar gewend ben. Niet veel later verschijnt haar politiek correcte antwoord op de App.
-“Beste Manuela, dank voor je bericht. Echter; wat ik op mijn sociaal media plaats is mijn keuze. Als dat door lezers op een bepaalde manier gelezen /geïnterpreteerd wordt is aan de lezer. Daar heb ik geen rol in. Zo heb ik ook geen rol in jullie scheiding en in hoe jullie omgaan met de scheiding. Daar wil ik ook geen rol in hebben.
Tot slot verzoek ik je vriendelijk om mij mijn mooiste leven op mijn manier te leven.
Groet N.”
Ik moet glimlachen. “En dan als ze bijdehand terug appt, het spreekwoord met de schoen. Want als je daar mee begint, zit ze vast direct heel hoog op de kast” stuurt Nienke er achteraan.

“Heee, dit is wel een goeie thanks!" antwoord ik naar Nienke. "Manuela’s bericht staat in ongewenst (en voor haar dus ongelezen) dus ik twijfel over uberhaubt iets terugsturen. Maar serieus WAT bijdehand heee!”
-“Je kunt ook niks doen inderdaad. Maar dat zou mij teveel dwars zitten. Is ze gek geworden!”
“Nogmaals; die kinderen hebben niks, hoor. Ja, misschien een halfbakken kindercoach als moeder die ze een zelfcomplex aanpraat. Ze zijn niet de eersten die uit elkaar gaan.”
-“Haha omg! Kindercoach! Die zijn het ergst met hun eigen kinderen. En mijn zoon heeft pech want ik hanteer paarden/ hondenopvoedmethediek. Werkt tot nu toe best. Lekker zwart/ wit en consequent.”

Ik weet weer waarom Nienke en ik vriendinnen zijn. Ik update haar nog over het laatste nieuws. Manuela kwam Manfred laatst brengen. Prem was nog niet thuis, maar de huidhoudster, Thea, wel. Dat is tevens een goede vriendin van de familie. Thea vertelde dat Manuela direct doorliep naar boven, zogenaamd om kleding van Manfred te pakken. Maar toen Thea achter haar aanliep, vond ze Manuela op de slaapkamer. Daar lag ze dan, met haar neus op de kussens. Te ruiken of ik in bed geslapen had. Want dan mocht zijn zoon niet in bed. Het bed was natuurlijk verschoond. Maar daar liet ze zich wel kennen. Prem wil ook niet hebben dat ze in huis rondloopt, maar omdat hij er niet was, zag ze haar kans schoon.
Nienke en ik komen tot dezelfde conclusie en nemen even later afscheid.

Toen Prem vertelde over het "snuffel-voorval", moest ik wel lachen. Prem en ik dragen beide hetzelfde geurtje. Dus Manuela sowieso niets kunnen ruiken. Of eigenlijk weet ik niet of dit alles om te lachen of om te huilen is.

to be continued
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 19-08-20 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:47

Ik vind Manuela's bericht helemaal niet zo lelijk := en ook niet zo gek dat een ex de nieuwe vriendin's stories stalkt. Denkt dat elke vrouw zich daar wel eens aan schuldig maakt :+

Dat ze met d'r neus in de kussen ligt te ruiken vind ik dan wel weer apart. :+
Vind Manuela's zelfgestelde diagnose voor Prem ook niet zo vergezocht :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 13:48

Sicayes schreef:
Ik vind Manuela's bericht helemaal niet zo lelijk := en ook niet zo gek dat een ex de nieuwe vriendin's stories stalkt. Denkt dat elke vrouw zich daar wel eens aan schuldig maakt :+

Dat ze met d'r neus in de kussen ligt te ruiken vind ik dan wel weer apart. :+
Vind Manuela's zelfgestelde diagnose voor Prem ook niet zo vergezocht :')

Jaaa, daarom vind ik ook zo leuk hoe iedereen het anders interpreteerd! Ook echt superleuk hoe jullie het delen!

Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit "deel 2" gaan vinden, nu steeds meer de ex en de kinderen erbij komen.............

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:49

Same. :') Ik vind de reactie van Nina veel lelijker. Benieuwd naar een update!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 13:52

Giolli schreef:
Same. :') Ik vind de reactie van Nina veel lelijker. Benieuwd naar een update!

Haha leuk!

Nina heeft overigens niet gereageerd (ik had andere namen moeten kiezen! Nienke en Nina lijkt teveel op elkaar). Nienke adviseerde Nina alleen.