[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:18

Is goedkoop maar toch krijg ik amper opdrachten. Heb ze zelfs aangeboden voor 25€/A4 en nog vonden ze me te duur. Dan stuurde ik ze door naar een véél duurdere tekenaar. :')

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:04

Tja. Mensen zijn gierig, zeker in BE/NL. Ik vroeg max 90 voor een A3 tekening en nog mensen die het teveel vinden. Nu liggen mijn prijzen in dollar wat hoger (120 voor een A3) maar ik merk dat ze hier echt willen betalen voor zoiets, en dan krijg ik er ook nog tips bij
Veel opdrachten heb ik overigens niet maar ga het de komende weken/maanden proberen pushen. Zit al maanden thuis vast wachtend op mijn greencard zonder werk zonder rijbewijs en het is heeel frustrerend, voel mij zo nutteloos

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:19

Voor dergelijke bedragen zou ik het gezeur van een opdrachtgever helemaal niet willen. Ik schilder voor mijn eigen plezier en als ik er iemand blij mee kan maken is dat mooi meegenomen... maar ik schilder voor mijn plezier dus doe dat op mijn manier en en heb geen zin in gezeur. Als mijn schilderijen echt vele honderden/duizenden euroos waard zouden worden zou ik overwegen in opdracht te gaan schilderen maar dat is nu niet en zal het waarschijnlijk nooit worden.

Ik fotografeer vaak in opdracht... dat wil zeggen mensen vragen mij op bepaalde evenementen of wedstrijden te fotograferen... Ze vragen altijd wat ik ervoor wil hebben maar doe ik ook gratis. Ik vond het leuk om te doen. Meestal wordt je goed verzorgt en ik maak mensen blij met mijn fotoos... iedereen blij... nooit gezeur en voor die paar tientjes die je eruit kan halen is me dat de moeite niet eens waard om anders een logo op mijn fotoos te zetten.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:24

Mensen die zelf niet tekenen/schilderen onderschatten imo schromelijk, ten eerste hoeveel moeite en tijd het kost een gedetailleerd groot werk te maken, en ten tweede hoeveel tijd en moeite het kostte om je capaciteit te ontwikkelen.

Het idee is "je bent met dat talent geboren dus je schud zoiets moeiteloos uit je mouw", gecombineerd met "je doet het toch voor de lol".... >;)

En elders in de wereld betaalde iemand $250.000 voor een banaan die met een stuk duct tape aan de muur is geplakt. De wonderlijke wereld van de kunsthandel....

vikawiek

Berichten: 1556
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:33

Kuggur schreef:
Mensen die zelf niet tekenen/schilderen onderschatten imo schromelijk, ten eerste hoeveel moeite en tijd het kost een gedetailleerd groot werk te maken, en ten tweede hoeveel tijd en moeite het kostte om je capaciteit te ontwikkelen.

Het idee is "je bent met dat talent geboren dus je schud zoiets moeiteloos uit je mouw", gecombineerd met "je doet het toch voor de lol".... >;)

En elders in de wereld betaalde iemand $250.000 voor een banaan die met een stuk duct tape aan de muur is geplakt. De wonderlijke wereld van de kunsthandel....

Niet eens de banaan zelf! Het papiertje om het te mogen namaken in z'n collectie van kunt

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 21:01

Mensen die interesse tonen en dan niks meer laten weten is heel herkenbaar :=
Heb nu eindelijk m’n eerste pastelopdracht. Wel spannend.

Vind de leeuw heel mooi geworden trouwens, papier vind ik goed gekozen, heel passend erbij

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:20

Ik zeg maar niet wat ik vraag :=
Ik vind je ook echt niet duur hoor art ificious

Ik hoor self altijd dat mensen me betaalbaar of goedkoop vinden die kennis hebben van de prijzen van schilderijen etc. Maar mensen die geïnteresseerd zijn in werk van me schrikken soms alsnog van wat ik vraag, zeker de grote maten.

Momenteel is het wat rustiger kwa opdrachten vooral kwa naambordjes heb ik het wel echt heel druk gehad vorig jaar maar tis nog vroeg in het jaar en heb de eerste 3 bordjes en 4 schilderijen alweer klaar :D
Laatst bijgewerkt door Seven op 22-02-20 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:20

Ik heb pas de pup van mijn ex collega getekend. Ik vond hem niet geweldig gelukt maar zij vond hem wel mooi en reageerde enthousiast. Ik hem opgestuurd maar niks meer van gehoord.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:14

Eerste opdracht is bevestigd. :)
Heb plots ook een tweede geïntegreerde via mijn facebookpagina.

Ben inmiddels ook gestart met nr 3 van mijn afrikaanse serie

Afbeelding

De kleuren die ik gebruik voor deze tekening

Afbeelding

Weer wat verder
De antilope is wat kleiner dus niet bladvullend, want bij deze wil ik er achtergrond bij tekenen.
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 01:35

Ik ga als een trein haha.

Blijf helaas sukkelen met gras/achtergrond beetje meer realistisch te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding

En om een beeld te geven van de werkelijke grootte
Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1556
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:04

Wat komen er weer prachtige werken voorbij!
Ik heb een vraag voor degene die met acryl en olieverf werken, waarop mengen jullie je verf? Ik ben aan het oriënteren om over te stappen op (watermengbare) olieverf, ik heb wel zo'n klein plastic palletje maar die is volgens mij niet geschikt voor olieverf

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:44

Ik doe het op een glasplaatje. Had ik een keer in een you tube filmpje gezien. Makkelijk schoon te maken en je kan er verschillende kleuren onder leggen als je een bepaalde kleur wilt mengen.

En ik gebruik ook wel van die afscheurbare palletten die je voor een habbekrats bij de kwast kan krijgen. Ik heb geen zin in oneindige schrobpartijen om een pallet weer schoon te maken. De glasplaat doe ik gewoon met een verfkrabber van de gamma en het afscheurpallet gooi je gewoon weg. Ha ha...vind penselen schoonmaken al werk genoeg...

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:03

Ik gebruik een oud porseleinen en geglazuurd bord, ik stop het naar gebruik in de koelkast dan kan je er lekker lang mee door schilderen. Ik meng ook op het bordje.
Ik gebruik water vermengbare olieverf en het is eigenlijk altijd weer makkelijk af te wassen zelfs naar weken in de koelkast

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:09

Ik snap eigenlijk nooit waarom er in zo'n houten schilderskist altijd een houten pallet zit. Lijkt me zo onhandig met de verf die in de nerven gaat zitten.

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:11

Ja dat lijkt me ook niet handig of je moet hem goed lakken of goed oliën
Want echt wassen kun je gewoon hout ook niet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:16

Ik geloof dat die gewoon niet echt schoongemaakt worden. Verf afkrabben, vlekken laten zitten. De verf schijnt niet door dus het is te doen.
Maar ik ben het met jullie eens, verre van ideaal. Toen ik lang geleden een beetje met olieverf bezig was gebruikte ik ook een glasplaat, praktisch.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:21

Daar is het paletmes voor bedoeld :P Daar schraap je de verf mee af.
Als je je palet altijd op dezelfde wijze 'opmaakt' kun je je ongemengde verf ook weer iedere keer op dezelfde plekken kwakken.

vikawiek

Berichten: 1556
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:43

Dank voor de antwoorden allemaal!
M'n moeder had nog een glasplaatje liggen die ze niet meer gebruikte tussen haar hobbymateriaal, dus die mag ik gebruiken

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 20:18

Leuk zo, die serie Art. Ziet er al goed uit

Ik heb de tekening voor de tekenwedstrijd af. Was hem ook een beetje zat haha. Zo ontzettend veel haartjes getekend, zal wel in de duizenden zitten.

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:36

Ik wist niet dat je daarvoor foto's mocht insturen... :D

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 20:38

Haha zag wel dat net iemand daadwerkelijk een foto had ingestuurd.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:43

Selina schreef:
Haha zag wel dat net iemand daadwerkelijk een foto had ingestuurd.

Serieus? Ik dacht dat het uitsluitend om tekeningen of schilderijen ging in die wedstrijd.
En zoals je begrepen hebt, ik maakte maar een grapje over jouw mooie werk.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:50

Napie: wat schattig dat muisje <3 en goed idee dat meetekenen met YT, dat ga ik ook eens doen als mijn huidige project klaar is.

oji: sterk begin!

Art_Ificious: je leeuw is echt gaaf geworden!

Selina: Heel knap gemaakt!

Seven: knappe merrie weer op doek! En hoe staat het nu met je portret?

Mijn palomino project staat even stil, nu bezig met een verassing, kan de tekening ook niet plaatsen omdat ze op bokt kan zitten en ik het zonde vind als ze hem toch toevallig ziet :+

Ik kreeg ook opdracht aanvragen via FB na mijn post van mijn eerste tekening, maar is ook (nog) niks uitgekomen (aangegeven dat ik ervoor opensta, eerst nog 2 oefenprojecten doe en daarna 50 euro vraag). Om eerlijk te zijn ambieer ik het ook niet, misschien sporadisch, ivm gezondheid ben ik gewoon beperkt qua energie en voor jezelf werken is veel fijner qua druk.

Vind die verjaardag deadline al vervelend, nu helpt het natuurlijk ook niet dat dit pas mijn 3de pasteltekening (eigenlijk 2,5 omdat de 2de niet eens af is :+ ) en ik ontzettend perfectionistisch ben :')

Als ik de verrassingstekening af heb ga ik ook lekker gewoon zwart/wit wat schetsen en dan kleiner formaat. Wat kilometers maken tussendoor.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 05:47

Kuggur schreef:
Selina schreef:
Haha zag wel dat net iemand daadwerkelijk een foto had ingestuurd.

Serieus? Ik dacht dat het uitsluitend om tekeningen of schilderijen ging in die wedstrijd.
En zoals je begrepen hebt, ik maakte maar een grapje over jouw mooie werk.

Heb het ook gezien, ik denk niet dat dat de bedoeling is..

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 06:51

Zondag naar de opening geweest van George Stubbs tentoonstelling in Mauritshuis. Het was druk. Lange rij voor whistlejacket. Heel veel kleine penny meisjes gezien die zelf een paard mochten schilderen onder begeleiding, dat was leuk voor Mauritshuis toch heel ander publiek dan anders.
De rondleiding en talk gevolgd.

Mooi als mijn passie voor paarden en tekenen samen komen.en onze Aladdin stamt af van Eclipse, familiebezoek haha



Aanrader om te gaan. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding