[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:14


Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:39

Ik ben even stil geweest. Verzorgpaard helaas overleden en daardoor helemaal nergens zin meer in kwa tekenen. Heb een opdracht gekregen waar ik voor werk (en nog niet mag laten zien tot 11 augustus). Tijdens het uitzoeken van de foto's van mijn verzorgpaard, toch maar besloten om te gaan tekenen.

Grootste inspiratiebron altijd geweest... Y;(

Afbeelding

Afbeelding

d4rkhorse, vind hem erg netjes. Het enige wat mij wel zal opvallen bijvoorbeeld is dat de licht inval allemaal erg donker staat om het zo te zeggen. Een lichtere glanslaag in de vacht zal bijvoorbeeld wel helpen met het paard eruit te laten springen van de achtergrond!

Quebelle, kijk nogsteeds met veel liefde naar jou werk! Ik wou dat mijn krabbeltjes er zo uit zagen :oo

Hiraeth, ik volg je al op instragram. Ik ben toch echt wel verliefd op je werk. Hoe jij met kleuren kan werken.. *\o/*

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:04

Nalonyda schreef:
Ik ben even stil geweest. Verzorgpaard helaas overleden en daardoor helemaal nergens zin meer in kwa tekenen. Heb een opdracht gekregen waar ik voor werk (en nog niet mag laten zien tot 11 augustus). Tijdens het uitzoeken van de foto's van mijn verzorgpaard, toch maar besloten om te gaan tekenen.

Grootste inspiratiebron altijd geweest... Y;(

[ [url=m/Fcsiy0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WHXuqX.jpg]Afbeelding[/url] ]

d4rkhorse, vind hem erg netjes. Het enige wat mij wel zal opvallen bijvoorbeeld is dat de licht inval allemaal erg donker staat om het zo te zeggen. Een lichtere glanslaag in de vacht zal bijvoorbeeld wel helpen met het paard eruit te laten springen van de achtergrond!

Quebelle, kijk nogsteeds met veel liefde naar jou werk! Ik wou dat mijn krabbeltjes er zo uit zagen :oo

Hiraeth, ik volg je al op instragram. Ik ben toch echt wel verliefd op je werk. Hoe jij met kleuren kan werken.. *\o/*

sterkte met het verlies van je paardje! hij was echt mooi! de tekening is ook heel goed gelukt!
bedankt voor je tip! ik had ook al het gevoel dat ie wat aan de donkere kant was :+

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:34

ik ben echt aan het knoeien met de anatomy… er iets niet naar mijn gevoel maar zie niet goed wat

(ik heb het lichaam uit mn hoofd getekend … ik doe dit normaal nooit :+
Afbeelding

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 15:54

Het paardenhoofd is imo te gekanteld en te frontaal om het vanuit die nekpositie te kunnen zien.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:59

is dit beter? ik vind dat mijn paard nu wat te dik lijkt :+
(hij is een trakehner)

Afbeelding

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 23:18

De oren zijn imo te breed, de neusgaten zijn niet evenveel gekanteld als de ogen. Misschien dat de anatomie foutjes duidelijker worden als je de tekening wat draait? Hij helt nu naar de rechter onderhoek, dat maakt het wat moeilijker om te beoordelen.

Deze zijn van vandaag, twee pinterest vrouwtjes.
Afbeelding

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:19

Ik las hier iets over 4 voorbenen tekenen. Wat mij heel erg hielp toen ik Sleipnir probeerde te tekenen, was een reeks stockfoto's opzoeken van hetzelfde paard. Vaak heb je dan wel soortgelijke houdingen met net de benen iets anders. Met wat photoshoppen kun je op die manier heel makkelijk je eigen referentiefoto's maken :)


@Nalonyda: Wat een prachtig eerbetoon aan je dier! Sterkte met het verlies!

@Quebelle: Gave tekeningen weer!

d4rkhorse: Fijne schets! Ik vroeg me alleen af, zitten de neusgaten niet wat hoog?

Fair
Berichten: 3568
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:52

Gaaf Quebelle, ziet er goed uit. :j

Paard is nog steeds schattig, grr. :+

Afbeelding

Xyris

Berichten: 9455
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:20

Ontzettend gaaf Fair, ga je nog iets met het contrast doen van het paard later in je proces?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 23:31

Ik zou je canvas eigenlijk anders versnijden. Je paard is je onderwerp dus ik zou hem rechhoekig opstaand versnijding, dichter bij je paard om. Je paard lijkt nu wat verloren.

Fair
Berichten: 3568
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:35

Xyris, Ja, ik ben nu met de basis bezig en zodra dat erop zit ga ik aan de slag met contrast en kleur!

Quebelle, ik heb nu een uitsnede van het paard, het canvas is eigenlijk nog veel groter! Maar ik zal eens een andere uitsnede proberen. :j

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 03:01

@Fair:

Ik denk dat de ogen iets feller mogen. Je hebt nu de voorste bolling heel rond. Als je die wat hoekiger maakt, wordt hij denk ik feller! Vind het hoe dan ook al een heel mooi plaatje worden!!

Spoiler:
Bokt is niet heel lief geweest voor de kwaliteit, maar anyhowzzzz! Speedies van vanavond! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:56

deze zijn echt leuk!! =D

Pharootz schreef:
@Fair:

Ik denk dat de ogen iets feller mogen. Je hebt nu de voorste bolling heel rond. Als je die wat hoekiger maakt, wordt hij denk ik feller! Vind het hoe dan ook al een heel mooi plaatje worden!!

Spoiler:
Bokt is niet heel lief geweest voor de kwaliteit, maar anyhowzzzz! Speedies van vanavond! :)

[ [url=m/dswU5L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uDWGrF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TaH9Li.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XzA8Ip.png]Afbeelding[/url] ]


Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:19

Ik ben ook weer ergens aan begonnen!
Ik probeer het dit keer wat minder gedetailleerd en duidelijker zichtbare brushstrokes zodat het minder een foto lijkt. (alles in kleine stapjes, heel ruw gaat het bij mij nog niet gelijk zijn :+ ) En daarom ook de toevoeging van de bloemen, om het allemaal wat origineler te maken dan gewoon de foto namaken.

Afbeelding

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:03

Chasingmood schreef:
Ik ben ook weer ergens aan begonnen!
Ik probeer het dit keer wat minder gedetailleerd en duidelijker zichtbare brushstrokes zodat het minder een foto lijkt. (alles in kleine stapjes, heel ruw gaat het bij mij nog niet gelijk zijn :+ ) En daarom ook de toevoeging van de bloemen, om het allemaal wat origineler te maken dan gewoon de foto namaken.

[ [url=m/K3OYEm.jpg]Afbeelding[/url] ]

ziet er al leuk uit! ik ben echt fan van je tekeningen! gebruik je de standaard brushes van photoshop?

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:40

Amke, jouw tekeningen zijn zo gaaf! <3

Sinds gisteren heb ik een tekentablet, heb net even geprobeerd, maar wow, volgens mij heb ik al die jaren iets gemist :') Een hond tekenen met een tablet is toch een stuk fijner dan met de muis _O-
Misschien dat mijn tekenmotivatie nu ook iets groter wordt

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 13:03

Ik kan me inbeelsen dat het een verbetering is als je van een muis komt! Welk tablet heb je gekocht?

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:22


Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 14:13

Veel plezier! :j

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:40

die heb ik ook @nayomie ben er ook heel tevreden over :D

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:40

Afbeelding
Klaar! Ik ben trots op mezelf dat ik m relatief snel heb gemaakt en niet ben blijven hangen in details :Y)

@d4rkhorse ik gebruik inderdaad gewoon standaard brushes

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 19:04

Hij is leuk geworden :j

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:06

Woohoo goed bezig Nayo! Wel je nieuwe creaties showen hè :j

@Chasingmood, erg mooi! Ik vind je werk altijd heel tof maar moet toch eerlijk zeggen, ik vind deze veel "persoonlijker" om te zien. Als in, ik heb het gevoel dat hier meer van jezelf in zit, meer een eigen stijltje dan een foto zo strak mogelijk proberen na te maken (en dat komt niet enkel door de bloemetjes). Zeker vaker doen dit!

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:08

Tof gedaan he! En leuk dat einde van de hals zo opgevuld :D

Uiteraard bimmerd. :))