[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:01

sanneb, dat oefenen werpt duidelijk z'n vruchten af, je krijgt de verhoudingen al in de vingers! Knap :j

Malenka, wat een levendige tekening, zeg. Dat grote contrast tussen donker/licht rond de neusgaten vind ik heel mooi. Ik zou het stiekem ook mooi vinden als je er bijna niets meer aan zou doen!

Pleun02, deze wordt ook leuk! Mooi, dat oog :j

Seven, je bent er wel erg goed in, zeg! Ik vind die harige staarten toch het mooist. En je legt het leuk vast, ze lijken net echt.

murphypower, dat gaat goed! Oortje is al mooi geworden zo :)

FennyPower, ah, d'Olle Grieze! <3 Mooi gedaan, wat een werk met al dat perspectief en al die randjes. Als je één zijde iets donkerder maakt dan krijgt 'ie nog wat meer diepte, al kan dat ook aan de foto liggen. Mooie stijl heb je!

Ik krijg nog niets op papier, maar jullie motiveren me wel! :j

Seven

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:34

Bedankt cullacino
Dat is een groot compliment het streven is zo'n realistisch mogelijk paard te maken :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:25

Mijne van vandaag, paard uit het aanvraag topic. Ik wou eigenlijk cartoons oefenen maar deze foto vond ik te mooi om te versimpelen dus ik heb hem semi realistisch gehouden :+
Met een vulpen
Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:28

Gaaf!

Zo met een paar lijnen iets neerzetten wil ik ook kunnen. Klieder zelf altijd alles veel te vol

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:31

@telpeva Super mooi!Wat een leuke uitdrukking ook!
@sanneb Vind hem al mooi, beter dan wat ik kan qua mensen haha _/-\o_
@malenka Naast de proporties vind ik hem al super gaaf! <3

Heeft iemand van jullie trouwens nog een idee voor goede vernis voor olieverf? Wil graag vernis over mijn schilderijen doen maar wil zeker weten dat het goede kwaliteit is :) Het liefst iets wat ik online kan bestellen :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:35

Bedankt :D

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:26

culaccino schreef:
FennyPower, ah, d'Olle Grieze! <3 Mooi gedaan, wat een werk met al dat perspectief en al die randjes. Als je één zijde iets donkerder maakt dan krijgt 'ie nog wat meer diepte, al kan dat ook aan de foto liggen. Mooie stijl heb je!

Ja klopt en dankjewel! :) Het was deze foto die ik natekende maar had er wel moeite mee :')
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:33

Malenka schreef:
De verhoudingen kloppen van geen kant (ik had geen zin om een goede schets te maken). Maar het gaat er ook om dat ik eens experimenteer met zwart-wit inplaats van kleur. Lastig en nog niet af. Maar ik merk dat het helpt om door te blijven gaan als ik updates plaats.

[ [url=m/hPNhy9.jpg]Afbeelding[/url] ]

He das mijn foto :D
Leuke stijl zo :)

@Seven, ja die eerste had ik al gezien! maar ik dacht, misschien een foto voor na in hetzelfde perspectief :D
Maar leuk zo de verschillen te zien

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:36

:) klopt. Als hij af is zet ik hem in het resultaattopic. Als ik tevreden ben over de techniek maak ik hem nog een keer kloppend. Het is zo'n mooie foto.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:43

Thanks to Seven <3

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:59

Awww wat lief en wat leuk <3

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:19

Ik heb een beetje struggles met het neusje kan iemand misschien helpen.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:37

Wauw dat ziet er echt top uit Granouk <3
Fijn dat ze goed zijn aangekomen.

Begin met de schaduwen Murphypower dan ga je steeds lichter werken. En als laatste de echte highlights. Dus kijk goed naar je voorbeeld foto waar zitten donkere stukjes reken die er eerst in. Voordeel van pastel is dat je het heel zacht kan maken in de lagen als het iets te hard overkomt

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:36

Ik heb mijn best gedaan, niet helemaal tevreden maar voor de eerste keer zo slecht nog niet denk ik.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:52

Ik heb een vectortekening vandaag. Het is nog een WIP :o Ik doe hem voor een vriendin personaliseren zodat hij bedrukt kan worden op kleding (naam van haar zoontje komt er op etc.)

Oude Gameboy <3
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:52

@murphypower Probeer je misschien echt eens te focussen op verhoudingen, gebruik desnoods een raster, daar leer je ook van :) Er zit ook niets van contrast in het hoofd zelf, probeer eens goed te kijken naar de schaduwpartijen in de referentiefoto..

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:24

xTitanic schreef:
@murphypower Probeer je misschien echt eens te focussen op verhoudingen, gebruik desnoods een raster, daar leer je ook van :) Er zit ook niets van contrast in het hoofd zelf, probeer eens goed te kijken naar de schaduwpartijen in de referentiefoto..

Bedankt, het is ook pas mijn eerste keer dus ik denk dat veel oefenen ook wel helpt. Ik zal er eens over na denken.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:36

murphypower Goed begin. Je voorpluk en oren hebben echt al diepte. Als je dit ook bij de rest doet krijgt hij gelijk meer diepte. Lekker door blijven tekenen dan merk je dat je steeds meer ziet.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:38

@sanneb Bedankt! Met de diepte heb ik inderdaad nog moeite, vooral bij zijn neus

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:25

@telpeva wat is een vectortekening precies? :P Vind het wel een leuk idee!
@murphypower Ik vind hem al leuk! Misschien is het een goede oefening om verschillende onderdelen van het paard te gaan oefenen; oog,oren,benen etc.. Daarnaast kun je ook kleine schetjes maken die je dan niet inkleurt zodat je goed kan oefenen met proporties? Oefening maakt kunst en voor een eerste poging is het helemaal niet slecht! Je kunt het *\o/*
@granoek Super ontzettend gaaf mooi! <3 Ik ben echt verliefd op jouw stijl <3

Nou , mijn schilderij is klaar! Ik baal wel echt van mijn camera want hij is een stuk mooier op camera -O- Ik hoop dat mijn vriendin hem mooi vindt, en jullie ook trouwens :D

Afbeelding

Hebben jullie nog leuke ideeën voor mijn volgende schilderij? Heb nog niks in gedachten :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:02

Malenka en die is nog niet af? Hehe dan ben ik benieuwd naar wat je er nog meer mee kan want ik vind hem al vrij compleet? Ik vind vooral de look van het dier mooi, de trekt echt wel de aandacht :)

Sanneb ik heb niet zo'n kijk op tekeningen van mensen maar ik vind hem mooi! Gaaf hoe je kan zien dat ze niet nederlands is, uit welk land ze komt weet ik ook niet maar ze heeft iets aziatisch. Lijkt mij best moeilijk!

murphypower wil het nog een beetje lukken? De oren vind ik al erg leuk met de verschillende kleuren en de haarplukjes er in :) leuk die details!

Ahh hij is echt super leuk geworden Pleun, daar zal je vriendin vast heel blij mee zijn! Mooi ook met de hooglichten er in.

Ps een vectortekening is een tekening op de computer, maar dan wat strakker en meer wiskundig. In het bestand zitten vooral berekeningen, zoals strakke lijnen van punt x naar punt y. Die informatie van zo'n lijntekening kan je dan bijvoorbeeld naar een snijmachine sturen (net zoals je een gewone tekening naar een printer kan sturen) en die doet dan de lijnen netjes uitsnijden. Zo kan je o.a. stickervellen maken :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:02

Telpeva schreef:
Ps een vectortekening is een tekening op de computer, maar dan wat strakker en meer wiskundig. In het bestand zitten vooral berekeningen, zoals strakke lijnen van punt x naar punt y. Die informatie van zo'n lijntekening kan je dan bijvoorbeeld naar een snijmachine sturen (net zoals je een gewone tekening naar een printer kan sturen) en die doet dan de lijnen netjes uitsnijden. Zo kan je o.a. stickervellen maken :)

Voordeel daarvan is dat je het ook oneindig kan schalen (vergroten) zonder informatie kwijt te raken. Iets wat met een normale afbeelding of foto niet kan.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 02:14

Edit: dubbel
Laatst bijgewerkt door Granoek op 31-01-18 02:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 02:15

Pleun02 schreef:
@granoek Super ontzettend gaaf mooi! <3 Ik ben echt verliefd op jouw stijl <3

Haha nou thanks! Maar dit zijn de pasteltekeningen die Seven heeft gemaakt in dit topic van mijn viervoeters :=

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 07:46

@pleun02 Bedankt voor de tip, dat ga ik eens proberen.

@Telpeva Ik twijfel of ik opnieuw ga beginnen aangezien ik de neus niet mooi vind en de neus is te breed.