[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:59

khirshanta schreef:
Hoe houden jullie het zo consistent? Ik begin vol goede moed, raak de interesse dan kwijt omdat iedereen zo'n mooie bujo's heeft, en die van mij dat niet zijn...

Dan staat er weereens iets fout, dan is het weer niet recht, en zo'n icoontje is overal schots en scheef :\

Ik zal denk ik niet de enige zijn die alleen maar de leuke of mooi aangeklede pagina's laat zien op internet, maar die pagina's zijn bij mij maar een relatief klein deel van mijn bujo. Het overgrote deel van mijn bujo is gewoon eentonig, een beetje saai en zakelijk, vol met tekst en 'to do' checkboxes zonder plaatjes...en een deel is ook gewoon mislukt en lelijk.

BarbaravdW

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:19

Ik gebruik mijn BuJo voornamelijk om mijn eetdagboek bij te houden en bij te houden of ik mijn dagelijkse targets haal (30 min bewegen, medicatie, paard, tuin, goede voeding etc). Dat zijn dus twee aparte boekjes; eentje met daylies en eentje met maandtrackers. Daarnaast heb ik een boekje voor recepten er in zitten. Ik heb zelf een fauxidori gemaakt van een stuk leer, karton en elastieken. Bevalt prima!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:15

Leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen draai eraan geeft.
Ik heb nu wat dingen besteld. Een arc notitieboek met gelinieerd papier, navulling met ruitjes, tabbladen en zo'n liniaal ding. Die wil ik gebruiken om mijn lijnen netjes te trekken en in dagelijks gebruik om aan te geven waar ik ben in de agenda.
Ben nu bezig met een grote opruiming actie waarbij ik allerlei dingen tegenkom waarvan ik denk: dat ga ik in mijn bj zetten. En daardoor sta ik op het punt een lijst te maken met de dingen waar ik allemaal lijstjes van wil maken, whaha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:12

Lijstjes maken om bij te houden welke lijstjes je wilt maken, kijk daar hou ik van :D

Ziet er handig uit zo'n arc notitieboek, leuk met al die extra opties!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:17

goriginal schreef:
Zijn er ook nog mensen met 'nieuwe' ideeen voor pagina's? Ik ben door Pinterest en mijn fantasie heen :')

Er zijn ook facebookpagina's van BuJu (Bullet Journal Junkies bijvoorbeeld) waar veel spreads en ideeën op worden gepost. Daar haal ik zelf ook veel inspiratie vandaan (en als ik leuke dingen zie dan zet ik ze gelijk op mijn (privé)lijstje van pinterest!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:05

IMANDRA schreef:
goriginal schreef:
Zijn er ook nog mensen met 'nieuwe' ideeen voor pagina's? Ik ben door Pinterest en mijn fantasie heen :')

Er zijn ook facebookpagina's van BuJu (Bullet Journal Junkies bijvoorbeeld) waar veel spreads en ideeën op worden gepost. Daar haal ik zelf ook veel inspiratie vandaan (en als ik leuke dingen zie dan zet ik ze gelijk op mijn (privé)lijstje van pinterest!)

Ik houd een tracker bij met alles wat ik doe met mijn pony. Elke dag is een bolletje, en elke activiteit heeft zijn eigen kleur. Dus een rood bolletje is rijden, een blauw bolletje is longeren, roze bolletje is kunstjes, paars bolletje is dagje vrij etc.
Andere trackers die ik heb zijn of ik die dag gelezen heb of niet, hoe vaak ik gemediteerd heb op een dag (ik probeer dat 2x kort te doen), hoeveel stappen ik gezet heb (heb een stappenteller) en een moodboard.

Als het gaat om mooie manier van data tracker is het boek 'Dear data' trouwens ook een aanrader, paar voorbeelden komen ook langs in de TED-talk van de schrijfster https://www.ted.com/talks/giorgia_lupi_ ... es_in_data

Telpeva schreef:
khirshanta schreef:
Hoe houden jullie het zo consistent? Ik begin vol goede moed, raak de interesse dan kwijt omdat iedereen zo'n mooie bujo's heeft, en die van mij dat niet zijn...

Dan staat er weereens iets fout, dan is het weer niet recht, en zo'n icoontje is overal schots en scheef :\

Ik zal denk ik niet de enige zijn die alleen maar de leuke of mooi aangeklede pagina's laat zien op internet, maar die pagina's zijn bij mij maar een relatief klein deel van mijn bujo. Het overgrote deel van mijn bujo is gewoon eentonig, een beetje saai en zakelijk, vol met tekst en 'to do' checkboxes zonder plaatjes...en een deel is ook gewoon mislukt en lelijk.

Jup, bij mij net zo :j
Heel veel is vooral handig, maar een paar pagina's zijn mooi :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:21

Vandaag wordt mijn Bullet journal bezorgt. Gisteren al fineliners en meerdere kleuren gehaald bij de AH en zonet in mijn pauze langs de HEMA geweest voor wat spullen. Ik vermaak me vanavond wel :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:06

khirshanta schreef:

Ik houd het ook helemaal niet consequent bij. Bij mij hangt het er heel erg vanaf hoe druk mijn leven is. Ik heb het 2-3 maanden heel intensief gebruikt, omdat ik het razend druk had en om chaos in mijn hoofd te voorkomen echt lijstjes moest bijhouden om mijn werk en privé-leven gecombineerd te krijgen. Maar nu is het weer heel rustig en heb ik er al 2 maanden niets mee gedaan, omdat ik het niet nodig heb.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:08

Ik zag dat een bedrijf op Facebook reclame maakte met stickers voor het bullet journal gebeuren. Erg handig en zijn niet zo heel erg duur, maar wel erg strak :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:07

Mijn Bullet journal is binnen :D heb me al 2,5 uur vermaakt. Maar aaargh die foutjes. Heb een paar kunnen verbergen, maar met de verjaardagen is dat niet gelukt... Paar fotootjes van de eerste pagina's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:14

Ziet er al superleuk uit zeg! leuk met de kleurtjes en titels

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:27

Oeh, ik heb je in-uit tabel aangepast in mijn bullet journal opgenomen (in - doel door MFP aangepast aan beweging). Dat geeft wat meer inzicht dan de dagpagina's van MFP waarbij je dan iedere keer zo moet bladeren.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:23

Ja ben alleen nog niet zon dan van dat per maand bijhouden. Denk dat ik de rest van mijn bijhoudlijstjes per week ga doen. Zal vanavond of morgenavond er nog even voor gaan zitten om mijn week log erin te zetten.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:16

Wat voor stiften gebruiken jullie? Kan me voorstellen dat je daar wel rekening mee moet houden ivm het doordrukken?

Ik wil ook graag beginnen, maar ben nog niet begonnen. Ik heb wel leuke stempeltjes enz gekocht, dat leek mij super handig :P Als ik er aan denk zal ik eens foto's maken van wat ik heb gekocht daarvoor. Alleen nog geen stiften dus. Of pennen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:15

Ik had gisteren bij de Hema fineliners gehaald. Maar die liggen al in de prullenbak. Heb nu gekleurde fineliners van BIC en markers van Hema. Die bevallen goed.

Ben ook nog op zoek naar meer. Vooral stiften/fineliners of meer handlettering stiften/pennen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:34

Ik heb Staedtler Fineliners (36 kleurtjes 8-) ) en dat vind ik zelf de allerfijnste. Ze kosten wel wat, maar dan zit je ook meteen goed.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:36

Ziet er leuk uit linoleum!

Ik krijg als het goed is vandaag mijn spullen binnen. moet gigantisch veel doen in huis dus hopen dat ik snel klaar ben,kan ik vast een begin maken straks...

Ik ga denk ik niet veel specials aanschaffen. Voor mij moet het vooral praktisch zijn. We hebben in huis setjes van vier kleuren fineliners. Denk dat dat in eerste instantie genoeg is voor mij...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:41

Fineliners heb ik inderdaad al wel, ik ben alleen op zoek naar leuke stiften, waarmee je je doodles in kan kleuren, of teksten kan markeren (maar wellicht is een markeerstift daar toch handiger voor). Iets dat dus ook niet doordrukt :)

Maar ik ga denk ik maar gewoon starten met de basis, want heb al best veel gespendeerd aan van alles en nog wat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:41

Ik heb Pigma Microns als fineliners (zwart), stabilo pens & finepoints, Tombow dual brush pens, Faber-Castell PITT artist pens, stabilo highlighters (pastel & neon) en fudonesuke (hard en soft) brush pens. Daarnaast nog verschillende soorten inkt (vulpen en dip pen, o.a ziller, diamine, noodlers, talens india inkt). Heb om te schrijven 'gewone' ballpoints, maar ook Pilot G2 pennen :o :Y).
Dan heb ik nog een hele stapel kleurpotloden, grafietpotloden (inclusief derwent automatische gum & tombow mono zero gum), acrylverf, waterverf en finetec waterverf (vooral die finetecs zijn moooooooi <3)

#verderbeniknietverslaafdaankunstspullenhoor

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:43

Rena100 schreef:
Fineliners heb ik inderdaad al wel, ik ben alleen op zoek naar leuke stiften, waarmee je je doodles in kan kleuren, of teksten kan markeren (maar wellicht is een markeerstift daar toch handiger voor). Iets dat dus ook niet doordrukt :)

Maar ik ga denk ik maar gewoon starten met de basis, want heb al best veel gespendeerd aan van alles en nog wat.

Crayola SuperTips zijn dan wel iets voor jou denk ik! Ze drukken niet door in mijn Bullet Journal. Markeren wil er ook heel handig mee. Ze schijnen ook geschikt te zijn voor handlettering, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:45

MarJon schreef:
Rena100 schreef:

Crayola SuperTips zijn dan wel iets voor jou denk ik! Ze drukken niet door in mijn Bullet Journal. Markeren wil er ook heel handig mee. Ze schijnen ook geschikt te zijn voor handlettering, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Super dank je, dat ziet er veelbelovend uit inderdaad en ook niet mega duur :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:19

En fijne fineliner in verschillende diktes die niet doordrukken?

Inmiddels heb ik al een aardig vol winkelmandje op een website met markers/stiften etc. O:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:29

Imandra heb je toevallig ook noodler flex nib pennen? Ik overweeg al langere tijd om er een te bestellen, dat lijkt mij zo leuk!

Mijn pennenverzameling zal ik denk ik maar niet posten, dan kom ik denk ik over als een heel vreemde rare pennenhoarder. Want eigenlijk ben ik dat ook gewoon :')

Linoleum, ik gebruik daarvoor graag copic multiliner SP's, op de pentest pagina's die ik heb kwamen die er steeds het beste uit (snel drogen, het minste vlekken, minste doorschijnen, niet doordrukken)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:34

Ik ben zo blij dat ik niet de enige met idioot veel pennen ben he _O-

Mijn BuJo lag een beetje op zijn gat door tentamenstress, maar wil eigenlijk wel weer een goede maken om te kunnen plannen voor volgend schooljaar. Uit alle stress bleek dat dat toch wel erg handig geweest zou zijn :=

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:56

Ik vraag me af als jullie bijvoorbeeld een tijdje niets hebben gedaan, gaan jullie dan wel verder in dezelfde journal? dan heb je toch een gat ergens? Of vinden jullie dat niet erg