[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:18

gerlindie schreef:
drawerlover schreef:
Ik voel me altijd zo negatief als ik tips geef :')
Net alsof ik andermans tekeningen aan het afkraken ben.
Hebben dat er meer? :')

Ja ik :=
Maar ja, ik ben zelf wel altijd blij met tips, dus ik denk dat het ergens toch niet heel negatief overkomt.

Yes ik ben niet de enige *\o/*

Ik ben ook altijd blij met tips. Dus daar zal het ook niet aan liggen. Het ligt vooral aan mezelf denk ik dan :j

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:36

Zo nu nog even reageren.....

Flux, wat een lastige houding, netjes gedaan.

Nayomie, ziet er goed uut! als tip, gebruik nog meer kleur. Bij het pootje doe je dat al met blauw...tof.

Sanneb. Gave tekening daar gaan ze blij mee zijn. De ogen vind ik erg sprekend! Tip probeer iets minder te 'vegen ' ( al is dat ook een kwestie v smaak....)

Henrike, wat een leuke. Doet me aan een my little pony denken.

Roodvos, leuk getekend, ik houd van een beetje ruwe tekeningen. Tip, als je ogen moeilijk vindt teken dan eens een vel vol met alleen maar ogen.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 10:17

Afbeelding

nummer 5

Afbeelding

Afbeelding

ik had eerst 2 ogen getekend en toen vond ik dar ze niet genoeg het zelfde waren. hoen heb ik de linker verpest. nu heeft ze op haar oog een oogpleister

nummer 6

Afbeelding

eigenlijk had ik deze al een keer eerder getekend, maar heb nu best weinig tijd. ik hoop dat ik morgen ergens wwer kan tekenen of vandaag voor de middag.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:24

Aniek
De eerste spreekt mij aan simpel doch realistisch
De tweede is kwa neus niet helemaal correct
Bij de derde mis ik details in het voorhoofd hierdoor lijkt hij erg bol
De vierde vind ik leuk maar watte donker inde neus
De vijfde vind ik weer goed gelukt

Drawerlover
Ik heb persoonlijk niets met olaf maar hij is goed gelukt

Nelleke
Super leuk de hond is realistisch doch duidelijk geschilderd. Erg mooi
Klein puntje de ogen focussen zich naar mijn idee niet op de juiste plek maar te veel voor de kijker rechts

Titanic
Ik vind ze beide mooi, de eerste heeft meer details een sterke uitdrukking en de tweede is sterk in zijn eenvoud

Kittydylan
Mooi doch simpel, Let wel op je linkerkant daar zit het jukbeen te laag

Jeika
Mooi erg knap zo ingevuld, ik vind hem erg leuk.

Roodvos
Super origineel portret last zien wat je wil, het oog stoort mij totaal niet. De achtergrond vind ik jammer omdat de pen ervan in weg valt

Henrike
Super schattig

Sanne
Heel knap dit portret, zacht onschuldig en toch zeer veel details

Nayomie
Mooie opzet
Ga je nog kleur toevoegen?
Het koppie oogt wat smal wat Siamees

Flux
Geweldig idee
Knap gemaakt zo op de bal. De tekens vind ik persoonlijk niet zo :o

Pompompom
Mooi de oortjes studie en ook het veulen vind ik zeer goed gelukt.
Ben benieuwd als jij meer contrast toevoegt wat je dan krijgt :j

Voor vandaag eens mijn scharpies gepakt
Zwart oranje en geel

6/366
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 10:50

seven
mooi gemaakt, leuke kleur combinatie. ga zo door.

pompompom
alle 2 mooi gemaakt! mooi in verhouding.

flux
gave stijl heb je zeg! erg mooi gedaan!

nayomie
mooi gemaakt!voor mijn gevoel klopt de verhouding van het gezicht niet helemaal, maar iedere kat ziet er natuurlijk anders uit. iederfeval wrl mooi gemaakt met diepte

sanneb
erg mooi gemaakt! uit de losse pols? of met raster? erf mooi gedaan.

henrike5
leukk! het heeft wel echt een sxhattigheidsfactor 10

roodvos
mooi gedaan, ik kijk allren een beetje raar tegen zijn wang op.alsif het uitsteekt. het doet mij denken aan anime. alsnog mooi gedaan :)

Jeika
gave stijl!eerg leuk en creatief gedaan!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:52

Pompom: Geweldig al die oortjes :D Blad vol ogen is een goed plan, eens kijken of ik daar vandaag tijd voor heb.
yvanna: Ook een ogenprobleempje? :Y) Verder wel een hele gave tekening. Ik dacht eerst dat het een blauw oog was, past ook wel bij de gezichtsuitdrukking.
en de wang is inderdaad wat puntig geworden, ik zie het. Oeps. :P
Seven: Dankje :D Mij nu eigenlijk ook wel, ik had de achtergrond gekleurd toen hij nog uit alleen potlood bestond en toen zag het er wel beter uit, maar nu met pen zit 'ie er inderdaad wat voor niets.
Wat zijn scharpies? Ziet er wel heel leuk uit met die kleurtjes.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:59

Sharpies zijn stiften, permanent markers.(m'n telefoon maakt er steeds scharpies van :+ )

Afbeelding

_roodvos_

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:08

Hm, hoe tekent dat? (waarom specifiek dat/permanent markers en niet een gewone stift?)
En sharpies klinkt beter, scharpie klinkt meer als *stopt aardappel in keel* 'ik heb hele scharpe polodan.'
Die stift zag er alleen niet uit als een scherp potlood. Meer als stift.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:19

Echt prachtige tekeningen komen er voorbij!!! Ik ben niet zo goed in tips geven als de andere, de meeste goede tips zijn al gegeven.

Ik ben nu met nummer 6 bezig. Probeer nu iets meer details te doen. Heeft iemand tips?Afbeelding
Afbeelding

Bij de laatste foto lijk het alsof het hoofd te klein is, maar de foto is een beetje van onderen genomen. Valt mee dus ;)
Laatst bijgewerkt door Larissajulia op 06-01-16 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 11:19

Citaat:
yvanna: Ook een ogenprobleempje? :Y) Verder wel een hele gave tekening. Ik dacht eerst dat het een blauw oog was, past ook wel bij de gezichtsuitdrukking.

oow gelukkig! nouja ze waren eerst mooi... maarja ik vond dat de linker te donker was dus dacht ik gs met witte gelpen er een licht dtipje in zetten. Het hielp niet dus dan nog maar een stipje en toen was het teveel. rn toen ging ik er met potlood overheen en was r n zwart oog en ka perpest xD dus toeb maar helemaal zwart gemaakt eb er een oog pleister van gemaakt.... :')

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:58

yvanna
erg mooi gemaakt! uit de losse pols? of met raster? erf mooi gedaan. (Moest een citaat zijn)

Leuk alle tips en reacties. Grappig hoe verschillend iedereen ook naar tekeningen kan kijken.

Helaas heb ik nog een raster nodig. Ik heb ook een topic geplaatst over de broers hemsworth die ik onlangs heb getekend, dat waren de eerste sinds jaren en de eerste ooit met Raster en een hele verbetering tov jaren terug.
Ik zit er wel over te denken om hier toch dagelijks mee te gaan doen, maar dan met schetsen uit de losse pols om ook dat door te blijven ontwikkelen.

Larissajulia

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:00

6/366

Weer eens met een lichaam geoefend. Is toch aardig lastig.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:09

Zijn gewoon dikke stiften, ik heb geen goede potloden etc meer tegen vrijwel nooit meer op papier.
Nu had ik deze wel en teken ik wel eens op andere materialen en hiermee kun je op alles tekenen :D

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:17

Bedankt voor alle feedback en tips die ik heb gekregen! :D
Gister helaas niks kunnen uploaden omdat ik errug laat terug was van school, dus vandaag maar 2.

Iets totaal anders geprobeerd: Katjes. Heb het erg simpel gehouden maar vind het wel leuk zo
Afbeelding

En als 2e nog een paard, wel weer een voorbeeldfoto gebruikt, had geen zin in de achterhoeven :')
Ik twijfel of ik er nog aquarelverf aan toe wil voegen aan de achterkant, zodat het lijkt alsof het paard uit de kleur "spat"
Afbeelding

Elsa91: Ik vind hem heel mooi! Wat voor materiaal gebruik je daar voor?
Kashmino: Die tandenrij vind ik vooral gaaf, hij toont wel een beetje breed.
Anniek22: Ze zien er allemaal leuk uit, het enige wat me opvalt is dat t touwhalster bij de 1e wel erg groot is :P
drawerlover: Olaf *\o/* Ik vind m leuk!
Nelleke_H: Mooi gedaan! Jammer dat de ogen zo klein zijn, verder super! Mag ik vragen waarmee je die gemaakt hebt?
xTitanic: _/-\o_ mooimooimooimooi
KittyDylan: Leuk gedaan! De oren lijken wat te veel naar rechts te zitten, maar dat kan ook aan mij liggen
Jeika: Zulk soort tekeningen vind ik er altijd gaaf uit zien
_roodvos_: ogen zijn idd stom xd Verder vind ik m mooi :)
Henrike5: Wat schattig! <3
sanneb: Wauw! Super mooi en realistisch!
Nayomie: Lief! Zijn rechter oogje (ons linker) lijkt een beetje vaag, maar verder vind ik m schattig
Flux: Leuk zo die tekeningen op het paard! Leuke stijl ook
pompompom: Allemaal heel mooi gedaan!
yvanna: Jammer van het oog idd, verder vind ik hem wel gaaf
Seven: Leuk gedaan! Het kleurgebruik vind ik ook leuk
larissajulia: Het hoofd lijkt nog wat te klein, en lijkt samen met de hals niet recht boven de borst te staan. Verder vind ik m erg leuk
Laatst bijgewerkt door IngeCharlie op 06-01-16 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:26

Dag 6 - even een andere richting gekozen vandaag, tegen het abstracte aan en met kleur :) Snel werkje en geen tijd voor feedback vandaag ivm werk/paarden

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:58

Woow, wat gaat het hier hard! :D
Hierbij mijn tips, hoop dat ik niet te streng ben :P
Vanaf pagina 24 :)

Nayomie:
Moeilijke houding, zo'n uitgestrekte draf! Je zou plaatjes van het skelet en spierstelsel van een paard kunnen opzoeken voor de anatomie.

MCSchout:
Grappig werkje! De arm lijkt nog iets te lang.

SilverStorm:
Jij hebt zo'n unieke stijl!

LexieFlexie:
Het oog is iets te groot en de benen en borstpartij kloppen niet helemaal. Wel vind ik het een vrolijk plaatje.

Seven:
Mooie kleuren en wat een heerlijk zacht plaatje! Je zou nog wat meer details in het lichaam kunnen verwerken.

Larissajulia:
Nmr. 1
Je bent goed op weg! I vind het oog mooi gelukt. De hals en neus kloppen nog niet helemaal.
Nmr. 2
Deze lijkt anatomisch gezien minder te kloppen. De beweging van het paard heb je wel goed weten te vangen.

Nienke15:
Heerlijke stijl heb jij! Mooi zo met die gekleurde stukjes tegen het zwartwit.

Selina:
Leuk dat je hem hebt ingekleurd! Anatomisch gezien klopt hij niet helemaal. Ook voor jou de tip: zoek eens wat plaatjes van het skelet en spierstelsel van een paard op :)

Martine12h:
Nmr. 1
De manen geven hem een cartoonuiterlijk, was dat de bedoeling? Zoja, je zou hem in kunnen kleuren om hem af te maken.
Nmr. 2
Deze klopt anatomisch niet, maar ik vind dat je het hoofdstel goed gedetailleerd hebt gemaakt :j

Paard_Aap:
Vriendelijke blik heeft'ie! Voor de hals zou je de spieren extra kunnen aanzetten, dat geeft al een heel andere kijk. Ook zou je de kleur net iets verder onder de neus kunnen doortrekken, dat laat hem minder afgesneden lijken ;)

Plovesb:
Gaaf plaatje!

Damned:
Origineel idee! Vind het oor goed gelukt, de veertjes van de pijl iets minder.

Elle108030:
Leuk plaatje! Jammer dat je de mond niet hebt getekend.

Pagina 25:

Elsa91:
Leuk plaatje, mooi zacht! Hier en daar mis ik nog wat details en de neusgaten kloppen niet helemaal.

Kashimo:
Op zich heb je de details goed weten neer te zetten, maar probeer eens het verschil tussen licht en donker wat groter te maken :)

Anniek22:
Nmr. 1
Leuk dat je pen hebt gebruikt, dat is altijd een goede oefening omdat je niks weg kan halen. Hij is nog wel wat krasserig.
Nmr. 2
Deze klopt anatomisch een stuk minder dan je 1e. Weer de tip: zoek eens wat plaatjes van het skelet/spierstelsel van een paard, daar leer je heel veel van!
Nmr. 3
De neus is te smal en de nek klopt niet helemaal. Wel heb je hier een mooi effect gekregen door het hoofd vrij open te laten en het lichaam verder in te kleuren.
Nmr. 4
Grappig plaatje, al klopt hij niet helemaal.
Nmr. 5
Wat een geweldige uitdrukking! Deze zou ik in cartoonstijl inkleuren :)

Drawerlover:
OLAF!!! :D Leuk plaatje!

Nelleke_H:
Leuke kleuren met dat bruin en blauw. Je zou nog meer verschillende kleuren kunnen gebruiken om meer diepte te krijgen.

xTitanic:
Nmr. 1
Leuk gedaan met dat zwarte vlak en wat een vriendelijke uitdrukking heb je hem gegeven! De wang en ooraanzet lijken anatomisch niet helemaal correct.
Nmr. 2
Mooi werkje! De snelheid die er in zit, geeft het een mooie sfeer.

KittyDylan:
Je bent goed op weg, maar ik zou hem uitwerken in kleur. Hij is nu nog een beetje leeg.

Jeika:
Leuk gedaan! De anatomie klopt nog niet helemaal. Vind het wel mooi dat je er een stukje achtergrond bij hebt getekend, dat maakt het plaatje af :)

Roodvos:
Grappig werkje! Je zou hem nog kunnen inkleuren.

Henrike5:
Deze is echt leuk!

Sanneb:
Wat een prachtig plaatje! Mooie zachte sfeer en die blik is echt geweldig!

Nayomie:
Mooi gedaan! Vooral in het rechteroor is veel diepte te zien. Je zou nog evt. wat meer verschillende kleuren kunnen gebruiken en een achtergrond kunnen toevoegen.

Flux:
Grappig plaatje :D Jammer dat hij niet helemaal op het papier past.

Pompompom:
Nmr. 1
Mooi gedaan, vooral de oren van het bovenste paard. Wel zou je meer contrast kunnen gebruiken.
Nmr. 2
Wat een vrolijk veulentje! Je hebt hem mooi neergezet zo. Wel lijken het hoofd en de nek wat te klein/smal.

Pagina 26:

Yvanna:
Nmr. 1
Jammer van het oog! Je hebt hem wel een pakkende blik gegeven die maakt dat je wat langer blijft kijken. Je zou nog een achtergrond en meer details kunnen toevoegen.
Nmr. 2
Leuk gedaan, maar bij deze mis ik de uitwerking.

Seven:
Leuk zo met die kleuren! De volgende keer zou je evt. ook stukjes wit kunnen laten.

Larissajulia:
De anatomie klopt niet helemaal, maar ik vind het oog goed gelukt. Tips voor details: goed kijken naar waar spieren en licht/donker zit en deze uitwerken met verschillende tinten (lichte, middelmatige en donkere stukken maken). Probeer niet alles in één kleur te doen.

Ik zie dat je hem al ingevuld hebt :P
Hij is mooi geworden. De volgende keer zou je nog meer contrast kunnen gebruiken.

IngeCharlie:
Nmr. 1
Wat een vrolijke katjes!
Nmr. 2
Deze is goed gelukt. Het hoofd klopt alleen niet helemaal: ik mis de buitenste oogkas en de bovenkant van de neus is te lang.

Plovesb:
Je kleurgebruik vind ik hier echt heel gaaf! Dat watereffect vind ik ook mooi.

Dan mijn tekening, heb me eens een keer aan een portret gewaagd, mijn zwakke punt :P
Het is grafiet op A3, een Mongoolse vrouw met kind.
Helaas heb ik hem niet echt goed op de foto kunnen krijgen.
Voor het idee: het papier is heel licht creme gekleurd.

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:00

Uska: Dank je voor je tip, maar ik gebruik al van die hulpboeken bij mijn tekeningen :) Waar je dus begint met cirkeltjes en lijntjes. Er staan ook pagina's in over anatomie en spieren maar daar kan ik echt totaal niks mee, dat is voor mij Chinees.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:04

Haha, ik vond dat eerst ook altijd zo lastig, zo'n lichaam zit best ingewikkeld in elkaar :P
Heel veel kijken en oefenen heeft bij mij gewerkt :j

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:04

Feedback laatste vijf:
yvanna: Knap hoor die gezichten! Mag wel wat meer contrast in de volgende keer.
Seven: Sprekend!
Larissajulia: Ik vind hem geslaagd!
IngeCharlie: Dat paard is prachtig!
plovesb: Wauw!! Mooie lijnen en kleuren.

Door ijsvrij deze dagen de kans om tussendoor alvast wat te uploaden.
Hierbij dus alvast een deel van week 2:

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:15

Bedankt voor de tips! Ik reageer alleen even op deze pagina vandaag :o

Yvanna, ik vind ze erg goed gelukt! Ik vind dat je de mensen heel mooi tekent, heel sprekend! Simpele lijntjes, maar toch een heel erg mooi geheel! Ook het paard vind ik mooi gelukt!

Seven, prachtig werk weer! Ik heb geen tips, ga zo door!!

IngeCharlie, leuk allebei! Met de eerste heb ikzelf niet zoveel, omdat het niet echt mijn smaak is, maar ik vind het wel netjes! De tweede vind ik super! Is wel een leuuk idee met dat aquarel!

Plovesb, erg mooi! Ik heb geen tips, ben zelf niet zo goed in abstract.

Uska, prachtig werk! Vind m goed gelukt! Ik kijk alleen een beetje vreemd tegen de hals van het paard van 4-01-2016, maar dat kan aan mij liggen. Verder prachtig!

Weten jullie trouwens al wat jullie gaan doen met alle tekeningen? Ik ben zelf van plan om een soort boekje te maken :)

Michelette, wat kun jij prachtig tekenen!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:29

Oke mijn eerste tekening van de eerste week. Het is voor de eerste keer dat ik met schaduwen werk. Ik vind hem heel mooi geworden. Ik ben er ook erg trots op. Het is geen paard geworden maar een leeuw. Ik vond het een leuke uitdaging, omdat ik nog nooit zo'n realistische leeuw heb getekend. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Reactie rondje doe ik een andere keer.

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:32

Larissajulia schreef:
Uska, prachtig werk! Vind m goed gelukt! Ik kijk alleen een beetje vreemd tegen de hals van het paard van 4-01-2016, maar dat kan aan mij liggen. Verder prachtig!

Ik heb de tekening van de Mongoolse vrouw gemaakt, Michelette heeft de paarden gemaakt :P

Ik vind ze trouwens goed gelukt, Michelette! Mooi los gemaakt :)

Bambi1995: het hoofd is goed gelukt, vooral de ogen! De manen zijn iets te statisch.

Wat ik met de tekeningen ga doen, weet ik nog niet.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:35

Aangezien ik meer op me mobiel zit zal ik vanavond even eens een reactie rondje doen, ookal zijn de meestr zelfde reactie dat ze super mooi zijn :')

Maargoed ben bezig met me repaint en bem er helemaal niet tevreden over me repaint dus ga denk alles eraf halen ookal denk ik dat het niet mooier word.
De hoeven moet ik nog. Maar ga dus denk opnieuw beginnen heb tot 31 jan dusjaAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:55

Probeer er iets meer zwart in te verwerken bij de benen en een wat donkerder grijs tint. Misschien wat appeltjes hier en daar in het grijze.

Wil je hem zwart bont maken dan gewoon met zwart erover heen.
Het witte iets 'geler' maken zodat het niet te wit ziet.
Wil je het helemaal af hebben dan kan je je verf met een glazende medium verdunnen waardoor je effect van glanzende manen krijgt.

Dan gaat hij zeker nog mooi worden en hoef jeniet opnieuw te beginnen.

(Heb heel veel custom Schleich paarden gemaakt ;) )

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:02

Shettepret schreef:
Probeer er iets meer zwart in te verwerken bij de benen en een wat donkerder grijs tint. Misschien wat appeltjes hier en daar in het grijze.

Wil je hem zwart bont maken dan gewoon met zwart erover heen.
Het witte iets 'geler' maken zodat het niet te wit ziet.
Wil je het helemaal af hebben dan kan je je verf met een glazende medium verdunnen waardoor je effect van glanzende manen krijgt.

Dan gaat hij zeker nog mooi worden en hoef jeniet opnieuw te beginnen.

(Heb heel veel custom Schleich paarden gemaakt ;) )

Bedabkt voor de tips.
De benen durf ik eigenlijk geen zwart over te doen ben veel te bang hem te verpesten.
Net als dat geel erdoor te doen. Heb op zich wel pastel maar geen spuit varnish (geen idee waar je dat haalt). Verder ben ik met de staart en manen vooral overal uitgeschoten en appeltje kan ik al helemaal niet :')