[VER] Run Away

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:36

Hier is dan eindelijk een upje. Het bevalt me eigenlijk helemaal niks, dus als jullie tips hebben, graag! Ook over het vervolg, ik twijfel een beetje over waar ik heen wil. :)

De lucht is helder en honderden sterren schitteren aan de hemel. De duisternis om me heen is beangstigend en tegelijkertijd zo rust gevend. Ruben legt zijn arm om me heen en ik leun zacht tegen hem aan. Mijn hart gaat hard te keer, maar ik probeer het te nergeren. Ik kijk naar de zwart blauwe hemel die weerkaatst in het stilstaande water. Kleine beestjes kruipen overal om me heen. ‘Die jongen vanmorgen, wie was dat?’ Fluister ik, omdat het voelt alsof ik iemand wakker maak als ik harder praat. ‘Jay.’ Fluistert hij met een dromerige stem terug. Ik zucht gefrustreerd. ‘Mm-mm. Waar ken je hem van?’ Vraag ik nu iets harder. Het even stil, rustig wacht ik af. ‘’Wil je nog wat drinken?’ Vraagt hij me dan op normale toon terwijl hij me het flesje water aanreikt. Hij praat er omheen. ‘Nee dankje. Ruben?’ Hij wendt zijn blik af. ‘School.’ Zegt hij dan. ‘School?’ ‘Ja. Mijn vorige school.’ Maar het zit me nog niet lekker, er klopt iets niet. Ik twijfel of ik wel door moet vragen, maar precies op dat moment gaat hij verder. ‘Ik zat niet bij hem in de klas, maar hij had ook een paard. Hij heeft me in de steek gelaten.’ Schreeuwt hij nu boos. ‘Hij rende weg, terwijl hij wist dat, dat..’ Zijn stem slaat over en ik voel al zijn spieren aanspannen. ‘En zelfs zijn paard heeft hij in zijn stal laten staan, terwijl het de eerste stal bij de deur was. Hij hielp Helena altijd met Vìnur, en ik vind het wel héél verdacht dat hij hier loopt.’ Zegt hij bijna grommend van woede. ‘Helena met Vìnur?’ Vraag ik hem langzaam. ‘Hij was van haar.’ Dus toch. Het verbaast me eigenlijk niets, maar toch kijk ik gelijk op een andere manier naar de pony die een paar meter verderop staat te grazen. ‘Heb je wel eens naar de sterren gekeken?’ Vraagt hij me zacht. Ik haal mijn schouders op, ondanks dat hij het waarschijnlijk niet zal zien. Hij wijst naar het noorden ‘Zie je de poolster?’ ‘Welke?’ Ik hoor hem zacht grinniken. Hij laat het me zien en verteld verder.’Daaronder zie je meerdere sterren onder elkaar, dat is de kleine beer.’ Geinteresseerd staar ik naar boven. In het donker zie ik zijn handen vreemde bewegingen maken om aan te geven hoe het sterrenbeeld loopt. De hemel staat vol schitterende lichtpuntjes. Het duurt even voor ik de vorm ook daadwerkelijk zie. ‘Hoe weet je dat?’ Vraag ik hem zacht, maar hij hoort me toch omdat ik zo dicht tegen hem aan zit. ‘Van mijn moeder. ’‘Gaaf.’ Zucht ik met mijn hoofd leunend op zijn schouder. Ik zoen hem op zijn wang en ga dan uitgeput liggen. Al snel zakken mijn ogen dicht, waarna ik ze snel weer open doe. Ruben blijft nog even zitten maar laat zich dan ook zakken. Ik kruip dicht tegen hem aan, kan zijn hartslag bijna voelen. Hij legt zijn hand om me heen en ik sluit mijn ogen. ‘Slaaplekker.’ Fluister ik zacht voordat ik in slaap val.

Waar ben ik? Ik voel met met mijn vingers aan mijn natte shirt en dan herinner ik me alles weer. Ik open mijn ogen en adem de frisse lucht in. Het is al licht, maar zo te zien het niet later dan een uur of zeven. Ruben ligt nog te slapen, zijn borstkas gaat langzaam op en neer. Zelfs als hij slaapt is hij nog knap. Hij ziet er nog puurder uit als hij slaapt en blijf naar hem kijken. Vìnur staat wat ingedoezeld met zijn kont naar ons toe gekeerd. . Om me heen hoor ik vogels fluiten en zie ik beestjes lopen. Ik geniet van de rust om me heen. In het water drijft een grote bruine eend met allemaal kleine kuikentjes achter zich aan. De donzige beestjes kijken wat versuft om zich heen. Voor me land een klein vogeltje, zijn veertjes bewegen iets door de wind en zijn kleine heldere ogen kijken me bijna brutaal aan. Glimlachend bekijk ik het beestje, weer de zelfde soort als eergisteren. Hij draait zijn hoofdje even kort opzij en vliegt dan weg. Ik draai me om en zie hoe Ruben slaperig zijn ogen opendoet. ‘Hey.’ Zegt hij zacht terwijl hij zich uitstrekt. ‘Goeiemorgen!’ Zijn bruine ogen lijken nog stralender als gisteren. Ik pak een Flesje water uit de tas waar ik net bij kan zonder te gaan staan. Douw heeft er ervoor gezorgd dat alles nat is, maar onze spullen lijken aardig intact gebleven. Mijn hand raakt het mes kort aan, het koude metaal zorgt voor rillingen over mijn hele lichaam. Snel trek ik mijn hand terug en draai ik de dop van het waterflesje. Ik drink de inhoud in een teug op en gooi hem in de openstaande tas. Het inmiddels lauwe water smaakt bitter, maar helpt wel voor mijn droge keel. Slaperig sta ik op om bij Vìnur te gaan kijken. Mijn benen zijn stijf van het liggen op de harde grond en mijn broek is helemaal doorweekt door de ochtend dauw. Ik praat zacht tegen de pony om hem niet te laten schrikken, het dier draait zijn oor naar me toe en kijkt even om te zien waar dat geluid vandaan komt. Hij lijkt te beseffen dat ik het ben en graast rustig verder. Kalm aai ik over zijn glansende vacht. De haren onder mijn vingertoppen voelen zacht aan. Ik trek het touw waar het dier aan vast zit met een flinke ruk los en leid hem mee naar het meertje zodat hij wat kan drinken. Hij snuffelt even aan het koude water en laat zijn neus dan zakken. Ruben is intussen overeind gaan zitten en kijkt van een afstandje toe. Het is warm voor een voorjaarsochtend en de zon brand op mijn blote armen. Ik doe mijn schoenen en sokken uit en loop op mijn blote voeten een stukje het koude water in. De bodem van het ondiepe meertje voelt glibberig aan, en al gauw zit de modder tussen mijn tenen. Het voelt niet eens onprettig. Ik loop nog een stukje verder, stroop mijn pijpen op, totdat ik tot aan mijn knieen in het water sta. Vìnur doet een stapje mijn kant op omdat het touw aan de korte kant is. Daarom loop ik terug naar de kant. Mijn voeten zitten onder het zand wat gelijk aan mijn natte voeten plakt. ‘Heb je honger?’ Vraagt Ruben, zijn ogen zijn half dichtgeknepen tegen het felle zonlicht. Niet echt, maar ik moet nu wel wat eten anders heb ik straks wel honger. ‘Een beetje. Jij?’ Hij haalt zijn schouder op en gooit de de zak met het brood naar me toe. Voorzichtig probeer ik de knoop die erin gelegd is eruit te halen. Na even priegelen lukt het en ik pak een boterham uit de zak. Daarna gooi de zak terug naar Ruben. Het bruine brood ruikt goed, ik vouw het dubbel en eet het in een paar grote happen op. Ruben grist twee plakken brood uit de zak en slikte ze met duidelijke tegenzin door. Daarna pakt hij een flesje water uit de tas en neemt een paar grote slokken. Overal om ons heen is heide en droog gras. ‘Zullen we zo weer vertrekken?’ Vraagt hij me. Ik knik en gooi Vìnur een appel toe. ‘Zijn jou kleren ook zo nat?‘ Vraag ik als terwijl ik mijn doorweekte broek en shirt bekijk. ‘Nee? Maar ik lag op het kleed geloof ik.’ Ik werp een blik op zijn donkerblauwe shirt en het ding ziet er inderdaad best droog uit.‘Er zit nog wel een droog shirt in de tas, alleen dat is mijn maat.’ Zegt hij lachend. Jammer dan, alles beter als de hele dag met een nat shirt rondlopen. Ik zoek in de tas die nog aan het zadel vastzit, het duurt even, maar dan vis ik er een dunne, legergroene sweater uit. Ik kijk om me heen opzoek naar een boom om me achter om te kleden. Behalve de boom bij onze slaapplaats zijn ze allemaal te smal. En om nou achter die boom te gaan staan komt ook zo raar over. Eigenlijk maakt het me ook allemaal niks meer uit, dus draai ik me om en trek het natte shirt over mijn hoofd. De wind voelt koel aan op mijn blote rug en ik heb bijna zin om zo te blijven staan. Ik steek mijn handen in de mouwen van de sweater en trek hem vluchtig aan. Als ik over mijn schouder kijk zie ik Ruben blozend de andere kant op kijken. Het ziet er dom uit en gniffelend om zijn verlegenheid loop ik zijn kant op. De zachte stof voelt fijn aan, het ding is iets aan de grote kant, maar niet zoveel als ik verwacht had. Ik zie hoe hard hij zijn rode wangen probeert te verbergen en doe alsof ik het niet door heb. Ik streel met mijn hand over zijn wang en kus hem voorzichtig.

MET DANK AAN TAARTJEE'S STERRENKENNIS _/-\o_
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 12-01-14 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_roodvos_

Re: [VER] Run Away

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:46

Super!

Zijn bruine ogen lijken nog stralender als gisteren.
Alles beter als de hele dag met een nat shirt rondlopen.
Stralender DAN en beter DAN. Even stralend ALS en even goed ALS. :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:46

_roodvos_ schreef:
Super!

Zijn bruine ogen lijken nog stralender als gisteren.
Alles beter als de hele dag met een nat shirt rondlopen.
Stralender DAN en beter DAN. Even stralend ALS en even goed ALS. :)

Dat wist ik niet. Dankje! :j

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:48

Alsjeblieft. :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:52

Top, vind hem goed, wat minder spanning maar dat is juist lekker afwisselend!
Er staat ergens nergeren ipv negeren :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:56

Fijn!
De spanning is inderdaad wat minder, maar ik vond het een beetje ongepast/onrealistisch om nu alweer vreemde mensen op te laten duiken. :')
Zal straks eens even kijken naar die spelfout. :)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:02

wauw, dit is bijna nog beter dan je vorige stukjes, je gaat er op vooruit hoor! Onze groepsdruk lijkt een goede invloed te hebben ~~}>

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:03

Leuk stukje
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt... Het verhaal vind ik wel leuk, maar qua manier van schrijven loopt dit stukje minder... Ik weet niet precies wat het is... Naja, komt vanzelf wel weer :)
Trouwens, het is wel leuk! Alleen ietsie minder geweldig. :) Maar je kan gewoon goed schrijven, en minder stukje maakt niet zoveel uit ;)
Bij het eerste stukje mis ik haar gevoelens en gedachten een beetje als ruben het verteld.

Ik vind het juist wel fijn dat er niet meteen mensen komen opduiken... maar wat misschien wel leuk is, voor toch spanning, en ook realistisch, als ze een aantal keer iets horen ofzo waardoor ze denken dat er iemand is, maar dat niet zo is. Want stel je voor dat jij daar was, zou je dan niet heel alert en ongerust zijn? En steeds een loos alarm zien? Of in ieder geval een onrustig gevoel houden, wat er af en toe tussendoor komt piepen?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:04

sanne_sanne schreef:
Leuk stukje
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt... Het verhaal vind ik wel leuk, maar qua manier van schrijven loopt dit stukje minder... Ik weet niet precies wat het is... Naja, komt vanzelf wel weer :)
Trouwens, het is wel leuk! Alleen ietsie minder geweldig. :) Maar je kan gewoon goed schrijven, en minder stukje maakt niet zoveel uit ;)
Bij het eerste stukje mis ik haar gevoelens en gedachten een beetje als ruben het verteld.

Ik vind het juist wel fijn dat er niet meteen mensen komen opduiken... maar wat misschien wel leuk is, voor toch spanning, en ook realistisch, als ze een aantal keer iets horen ofzo waardoor ze denken dat er iemand is, maar dat niet zo is. Want stel je voor dat jij daar was, zou je dan niet heel alert en ongerust zijn? En steeds een loos alarm zien? Of in ieder geval een onrustig gevoel houden, wat er af en toe tussendoor komt piepen?

Dat is wat ik zelf ook vind inderdaad. Ik ga zo nog eens kijken of ik hem nog wat kan verbeteren, heel erg bedankt.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:08

Weer een super leuk stuk weer en als ht alleen maar spannend is lijkt me het ook niet leuk meer :P

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:09

O ja, wat ik ook nog wilde zeggen:
Halverwege het verhaal raak ik soms de zinnen een beetje kwijt/moet ik het twee keer lezen. Dat kan gewoon liggen aan dat ik van de computer lees, maar misschien kan je kijken of je je zinnen niet te lang of ingewikkeld maakt. Ik weet niet, het heeft twee kanten. Aan de ene kant soms wat lastig lezen, aan de andere kant wel mooi en gedetaileerd... kijk maar wat je er mee kan, het is niet echt een groot punt en dat ligt voor iedereen anders denk ik :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:13

Sanne, daar heb ik ook last van, misschien omdat een pagina zo veel breder is.. Maar niet alleen bij dit verhaal, maar bij alle verhalen. Ik selecteer vaak de regel waar ik geweest ben (dus ik ga mee met mijn muis waar ik lees) dan raak ik em niet kwijt. :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:16

Ik lees daarom altijd via mijn telefoon, dat leest makkelijker vind ik.
Ik vind het wel een fijn stukje, ben alleen maar benieuwder naar het volgende stuk want ik kan niks bedenken wat er zou kunnen volgen :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:18

_roodvos_ schreef:
Sanne, daar heb ik ook last van, misschien omdat een pagina zo veel breder is.. Maar niet alleen bij dit verhaal, maar bij alle verhalen. Ik selecteer vaak de regel waar ik geweest ben (dus ik ga mee met mijn muis waar ik lees) dan raak ik em niet kwijt. :')

Wat deed je :oo er staat onder in totaal 1.000.000 keer bewerkt :')

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:18

Prugelpiet, dat is der onderschrift. Ik heb ook wel drie keer gekeken denk ik. :')
Even iets toe gevoegd.

De lucht is helder en honderden sterren schitteren aan de hemel. De duisternis om me heen is beangstigend en tegelijkertijd zo rust gevend. Ruben legt zijn arm om me heen en ik leun zacht tegen hem aan. Mijn hart gaat hard te keer, maar ik probeer het te nergeren. Ik kijk naar de zwart blauwe hemel die weerkaatst in het stilstaande water. Kleine beestjes kruipen overal om me heen. ‘Die jongen vanmorgen, wie was dat?’ Fluister ik, omdat het voelt alsof ik iemand wakker maak als ik harder praat. ‘Jay.’ Fluistert hij met een dromerige stem terug. Ik zucht gefrustreerd. ‘Mm-mm. Waar ken je hem van?’ Vraag ik nu iets harder. Het even stil, rustig wacht ik af. ‘’Wil je nog wat drinken?’ Vraagt hij me dan op normale toon terwijl hij me het flesje water aanreikt. Hij praat er omheen. ‘Nee dankje. Ruben?’ Hij wendt zijn blik af. ‘School.’ Zegt hij dan. ‘School?’ ‘Ja. Mijn vorige school.’ Maar het zit me nog niet lekker, er klopt iets niet. Ik twijfel of ik wel door moet vragen, maar precies op dat moment gaat hij verder. ‘Ik zat niet bij hem in de klas, maar hij had ook een paard. Hij heeft me in de steek gelaten.’ Schreeuwt hij nu boos. ‘Hij rende weg, terwijl hij wist dat, dat..’ Zijn stem slaat over en ik voel al zijn spieren aanspannen. ‘En zelfs zijn paard heeft hij in zijn stal laten staan, terwijl het de eerste stal bij de deur was. Hij hielp Helena altijd met Vìnur, en ik vind het wel héél verdacht dat hij hier loopt.’ Zegt hij bijna grommend van woede. ‘Helena met Vìnur?’ Vraag ik hem langzaam. ‘Hij was van haar.’ Dus toch. Het verbaast me eigenlijk niets, maar toch kijk ik gelijk op een andere manier naar de pony die een paar meter verderop staat te grazen. ‘Heb je wel eens naar de sterren gekeken?’ Vraagt hij me zacht. Ik haal mijn schouders op, ondanks dat hij het waarschijnlijk niet zal zien. Hij wijst naar het noorden ‘Zie je de poolster?’ ‘Welke?’ Ik hoor hem zacht grinniken. Hij laat het me zien en verteld verder.’ Daaronder zie je meerdere sterren onder elkaar, dat is de kleine beer.’ Geinteresseerd staar ik naar boven. In het donker zie ik zijn handen vreemde bewegingen maken om aan te geven hoe het sterrenbeeld loopt. De hemel staat vol schitterende lichtpuntjes. Het duurt even voor ik de vorm ook daadwerkelijk zie. ‘Hoe weet je dat?’ Vraag ik hem zacht, maar hij hoort me toch omdat ik zo dicht tegen hem aan zit. ‘Van mijn moeder. ’‘Gaaf.’ Zucht ik met mijn hoofd leunend op zijn schouder. Ineens klinkt er een raar gekraak achter ons, geschrokken spring ik op. Mijn ogen schieten van links naar rechts op zoek naar de plek waar het geluid weg kwam. Mijn hart klopt in mijn keel en mijn ademhaling versnelt. Er is niks te zien. Bijna sluipend lopen we richting de struiken, zelfs die zien er in het donker angstaanjagend uit. Stapje voor stapje lopen komen we dichterbij. Het is stil. Ik voel mijn knieen trillen van angst. ‘Hallo?’ Vraag ik zacht. ‘Is daar iemand?’ Maar het blijft stil. Schichtig kijken we om ons heen, maar niks er lijkt niks veranderd. ‘Het zal wel een dier geweest zijn, kom.’ Fluistert Ruben zacht op de zelfde toon als ouders tegen hun kinderen doen als die een nachtmerrie hebben. Maar als ik zijn hand pak, voel ik dat hij net zo trilt als ik. We lopen nog steeds schichtig om ons heen kijkend terug naar onze slaapplaats. Nog steeds niet helemaal gerust trek ik de deken weer om ons heen. Ik zoen hem op zijn wang en ga dan uitgeput liggen. Al snel zakken mijn ogen dicht, waarna ik ze snel weer open doe en in het rond kijk. Ruben blijft nog even zitten maar laat zich dan ook zakken. Ik kruip dicht tegen hem aan, kan zijn hartslag bijna voelen. Hij legt zijn hand om me heen en ik sluit mijn ogen. ‘Slaaplekker.’ Fluister ik zacht voordat ik in slaap val.

Zo beter? :)
Dat van die brede pagina's heb ik op bokt ook erg last van, maar in word/drive niet. :\

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:28

hannah41 schreef:
Prugelpiet, dat is der onderschrift. :')

..... :')

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:30

Ja leuk!
Ik zou dan in het volgende stukje het af en toe terloops noemen, dingen als:
"Helena met vinur?" nu ik het over haar had, leek het net alsof ze achter me stond. Ik rilde.
Of: Ik draai me onrustig om. "Slaap lekker" fluister ik zacht voor ik in slaap val. Hoe lang zullen we nog veilig zijn?

Van die kleine, korte zinnetjes die even afwijken van het verhaal voor je weer verder gaat, niet te groot, maar die er wel voor zorgen dat die spanning steeds weer eventjes om het hoekje komt gluren.
En ook weer niet te veel, als je een "groter" stukje spanning hebt is dat ook al voldoende. Maar houd het in je achterhoofd ;)

Dit stukje vind ik wel veel beter trouwens, leuk! Je pikt tips goed op, super.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:30

prugel, ja, in 0 minuten 1.000.000 keer bewerkt.
Ik kan supersnel bewerken! :')
Dat is mijn onderschrift. _O-

Beter zo!
twee dingetjes:
Ik stoor me aan hart hard. :P
Mijn hart gaat hard te keer

zwart blauwe, ik weet niet waarom, maar ik vind blauwzwarte beter klinken. :')

Okay, misschien draai ik een beetje door. Je mag me ook negeren. :Y)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:33

_roodvos_ schreef:
prugel, ja, in 0 minuten 1.000.000 keer bewerkt.
Ik kan supersnel bewerken! :')
Dat is mijn onderschrift. _O-

Beter zo!
twee dingetjes:
Ik stoor me aan hart hard. :P
Mijn hart gaat hard te keer

zwart blauwe, ik weet niet waarom, maar ik vind blauwzwarte beter klinken. :')

Okay, misschien draai ik een beetje door. Je mag me ook negeren. :Y)

Ik negeer je altijd, dat weet je toch :')

Hard, hart is inderdaad een beetje een rare zin. Maar zwart blauwe of blauw zwarte :') NOU EN!
Dankje!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:33

sanne_sanne schreef:
Ja leuk!
Ik zou dan in het volgende stukje het af en toe terloops noemen, dingen als:
"Helena met vinur?" nu ik het over haar had, leek het net alsof ze achter me stond. Ik rilde.
Of: Ik draai me onrustig om. "Slaap lekker" fluister ik zacht voor ik in slaap val. Hoe lang zullen we nog veilig zijn?

Van die kleine, korte zinnetjes die even afwijken van het verhaal voor je weer verder gaat, niet te groot, maar die er wel voor zorgen dat die spanning steeds weer eventjes om het hoekje komt gluren.
En ook weer niet te veel, als je een "groter" stukje spanning hebt is dat ook al voldoende. Maar houd het in je achterhoofd ;)

Dit stukje vind ik wel veel beter trouwens, leuk! Je pikt tips goed op, super.

Goeie tip, ik zal er aan proberen te denken volgende keer. :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:35

Maar, als ik het hardop oplees en er staat een spatie tussen klinkt het raar, en mijn computer geeft geen rood kronkellijntje als ik blauwzwarte aan elkaar schrijf en bij zwartblauwe wel. Oke. Ik draai door he? :x

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:36

_roodvos_ schreef:
Maar, als ik het hardop oplees en er staat een spatie tussen klinkt het raar, en mijn computer geeft geen rood kronkellijntje als ik blauwzwarte aan elkaar schrijf en bij zwartblauwe wel. Oke. Ik draai door he? :x

*D ja
Maar misschien heb je wel gelijk over dat er geen spatie tussen hoort. :j

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:00

weer een erg leuk stuk! nu al benieuwd naar het vervolg..!

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:14

Geweldig!! Ik wil meer :P

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:15

Wat niet tevreden? Dit stukje is echt geweldig :oo