[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:35

Ik ben nu bezig met mijn vriendinnen om een parkkleed te breien, het is heel veel werk maar het komt goed :D

Afbeelding

We hebben nu al weer heel wat lapjes erbij :)

Inmiddels hebben we twee opdrachten gehad voor halsters *\o/*
Deze hebben we al af, we wachten nu op het halster van de volgende opdracht :)

http://i40.tinypic.com/2pzmz5j.jpg (In link want is te groot)

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:43

Leuk ZeSteigert! Ziet er allemaal erg vrolijk uit!

Ik zit toch sterkt te denken om toch een deken op naald 3 te gaan breien :+ Was begonnen op 5 met een dubbele draad, maar dat werd dus echt niet naar mijn zin :=
Maria is in ieder geval af, alleen nog niet helemaal in elkaar. Foto komt binnenkort, volgende week laatste week werken en dan heb ik tijd genoeg ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:25

Bedoel je een deken om onder te slapen of voor de sier? :p
Of nog anders? :')
Ik ben ook sokjes aan 't breien maar heb geen idee hoe ik de hak moet aanpakken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:35

Voor de baby om onder te liggen in de wandelwagen :j

Sokjes begin ik voorlopig nog niet aan, dat kan ik geloof ik niet :+

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:40

Mag ik me ook even melden. Ik heb in het verleden heel wat truien en zo gebreid en toen minstens 10 jaar niks. Maar het is me weer in de bol geslagen en ik ben nu bezig met een trui. Heb binnen een week al bijna het achterpand af. Is de schuld van mijn dochter... die na weeet ik hoe lang ook aan het breien is geslagen deze vakantie.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:47

welkom Marja! Leuk dat je weer begonnen bent. Heb je een patroon van internet?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 15:51

Vrolijke dingen ZeSteigert!
Hiel breien is echt niet zo moeilijk ;). Dat lukt heus wel.

Heb je al een patroon Maartje? Naalden 3 is wel mooier voor kleintjes :P. En gewoon met sokjes gaan proberen! Het is vaak wel: hoe kleiner, hoe lastiger maar het is wel te doen hoor. Je hebt al hele leuke dingen gemaakt dus sokjes moet ook kunnen :j.

Welkom MarjaG!

Ik kijk al maanden tegen die sok van mijn vader aan :+. Die wil graag afgebreid worden maar ik heb nog geen zin... Ik ben gewoon aan vakantie toe :D. Nog 3 weken werken hierna. Maar wat ik allemaal in de planning heb voor mijn vakantie, heb ik aan 3 weken niet genoeg :o

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:58

Ik heb een paar dingen gezien, maar ben er nog niet uit. ML wil het liefst een kabeldeken, maar daar moet ik te veel bij nadenken en kan ik niet zo makkelijk wegleggen. Ga er van uit dat ik hem niet af heb voor de kleine komt, dus ik wil iets wat ik zonder nadenken weg kan leggen :+ En ik ben niet zo handig met kabels :+
Sokjes... tja, ik denk dat ik ze wel gewoon koop :P Of jij moet toevallig een leuk/makkelijk patroon weten??

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 16:29

Tja, ik kan je hubby geen ongelijk geven. Het is mooi zo'n kabeldeken. Qua wegleggen: het is net zo makkelijk weg te leggen als elk ander breiwerk zolang je maar niet midden in een kabel zit. In je poncho zitten toch ook kabels?
Optioneel is een kabel over 2 steken want dan heb je geen kabelnaald nodig!
Sokjes. Ik zou sowieso een aantal kopen. Voor hele kleintjes wordt vaak het been in boordsteek gebreid ivm de rekbaarheid. Of begin met een paar slofjes. Die worden op wat dikkere naalden gebreid. Want babysokjes zijn doorgaans naald 2-2,5 :=. Uiteraard heb ik wel patronen voor je vanaf pasgeboren.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:33

Ja, in de poncho zitten ook kabels, maar maar een klein stukje :j Punt is dat ik het weg wil kunnen leggen op moment dat baby huilt en dat is inderdaad niet handig midden in een kabel.
Slofjes is ook goed :j ik heb al wat sokjes hoor, en ook uberschattige slofjes al. Even op drops gensuffeld: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 34&lang=nl zoiets vind ik leuk :j Deze ziet er trouwens ook niet zo moeilijk uit *slaat link op*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 19:19

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:39

Nou de sokjes lukken mijniet hoor! Hebal een aantal filmpjs gekeken, website dingen gevolgd maar het ziet er bij mij altijd anders uit en dan opeens is het sokje verne*kt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:05

Hoi ! :)

Ik had een vraagje, namelijk wat doen jullie met de gebreide werkjes als het eenmaal af is?
Voor eigen gebruik of verkoop? :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:15

OH DAT PARKKLEED VIND IK LEUK!!!!!! :oo Leuk idee!! Ik hou daar wel van :j
(Spuit elf kwam even binnenvallen :+ )

Zelf heb ik momenteel 2, misschien 3, breiwerkjes op de pennen. Een bidsprinkhaan, inktvis en handschoenen.
Die sprinkhaan is nog best wel ingewikkeld, veel minderingen en meerderingen en zogenaamde 'short rows' (ik weet niet hoe die dingen in het Nederlands heten). Maar het gaat tot nu toe best en ik vind het wel leuk, zo'n uitdaging.
Het gaat om deze: http://3.bp.blogspot.com/_tOtJOjIJXa0/S ... C_0169.JPG

@ Dominique: weggeven :j Of ergens in huis neerzetten. Verkoop kan eigenlijk niet uit, als je kijkt naar de uren werk die in veel projecten gaan zitten, en dan nog de materiaalkosten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:50

Ga ze wel in een ander kleurtje doen patpen, dan is het minder pasen :) Konijntjes zijn gewoon leuk <3
Ik ben niet zo van ajour geloof ik, dus dekentje vind ik minder.

Ik brei alleen voor mezelf of om weg te geven, niet voor de verkoop

Haha, hoi Nerwen :P Die sprinkhaan ziet er ook ingewikkeld uit zeg, maar wel erg leuk!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 21:05

ZeSteigert schreef:
Nou de sokjes lukken mijniet hoor! Hebal een aantal filmpjs gekeken, website dingen gevolgd maar het ziet er bij mij altijd anders uit en dan opeens is het sokje verne*kt :(

Wat is er niet goed gegaan? Ik heb al heel wat sokken gebreid, misschien kan ik iets uitleggen? Heb je een foto?

Ik brei voor mezelf, bij uitzondering als cadeau. Het is niet rendabel om in opdracht te breien want er gaan te veel uren in zitten. Mensen willen dat er uiteindelijk toch ook niet voor betalen. Misschien wel voor het materiaal maar niet voor de uren! Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen, die bevestigen tenslotte de regel. Zelfgebreide sokken voor €7,50 of zo. Dat is een schijntje en alleen materiaal kosten dekkend, en zelfs dat soms nog niet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:24

Ik doe het voor mezelf, het parkkleed (Bedankt voor je reactie Nerwen :p, ik zal jullie op de hoogte houden :D), en dus in opdracht, de halsters. Aangezien wij meer dan genoeg wol hebben en het leuk vinden om tebreien. Bovendien zijn weallebei vrij snel, dus zo lang hebben we niet nodig :).

En ik heb helaas geen foto van de sokjes, bij mijn volgende (mislukte) poging zal ik de boel eve op de foto zetten! :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 15:37

:= := Mijn voorraad was nog niet groot genoeg...
Vanmorgen wilde ik ná de bedrijfsarts "even" langs de Action. Hadden ze neon oranje en beschaafd navy voor naalden 9-10. Nog maar 2 bollen oranje dus die moest ik hebben :o. Eens kijken of ik een sjaal ga breien of zo'n coldinges.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:31

Hebben ze wol bij de action? :oo
Plundereeeeeeen!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:40

Haha Patpen, je had vast nog niet genoeg nee ;) Ik heb vanmorgen mijn collectie bolletjes ook weer eens uitgezocht, op zoek naar slofjesmateriaal

bij de wibra hebben ze ook niet te duur spul, dat gebruik ik voor mijn kerstballen

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 16:54

Nah, neon had ik nog niet in mijn collectie :')
Het is weliswaar acryl en mijn voorkeur gaat uit naar wol, maar goed, voor een sjaal maakt me dat niet zo veel uit. Volgens mij kun je neon ook niet kopen in wol.
En ik denk dat ik deze sjaal ga breien: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =5&lang=nl

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:57

Das een leuk model! En neon is ook niet echt een standaard kleur he :P Dan mag het.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 17:07

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:18

haha, daar wil ik het resultaat echt wel van zien :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:12

Ziet er leuk uit! Ik ga vanavond de sokjes maar weer eens een kans geven.
En wat is de beste manier om een mutsje te breien? Gewoon een lap en die aan elkaar maken op t einde? Iemand enig idee voor een aantal steken voor een baby,utsje?