Alle onderdelen van een sleutelhangeruiltjes haken doe ik binnen een uur, maar dan nog in elkaar zetten, kraaltjes en lintjes uitzoeken. Bij elkaar voor een uiltje (haast het simpelste wat er is) toch wel een 2 tot 2.5 uur. Gelukspaardje is meer werk door de manen en ik heb wel projecten (knuffels) van 23 onderdelen waar ik naar schatting 17 uur over gedaan heb.
Ik heb de vleugels af voor de eend. Moet nu eerst oranje acryl kopen om hem af te kunnen maken. Ben nu begonnen met de wasbeer. Hij wordt veel kleiner dan ik had gedacht.
Vandaag bij een hobbywinkel geweest waar ze Catania katoen hadden, maar was vrijprijzig. Ga toch maar via internet wat bestellen. Ze hadden wel allemaal goedkope veiligheidsoogjes. Dus daar wel wat van meegenomen.
Heeft iemand al Catania grande gebruikt. Lijkt me wel leuk om wat grotere beestjes te maken met katoen, maar ik geloof dat er niet zoveel kleurtjes zijn..
joliene
Geplaatst: 08-06-13 19:51
lisa_pluisje schreef:
Hobbygigant verkoopt de scheepjes cocktail
Scheepjes cocktail is ook fijn voor amigurumi's maken? Ik vind het zo jammer dat de amigurumi's best klein blijven met Catania.
Ik ben op dit moment bezig met breien en quilten, niet met haken . Afgelopen woensdag ben ik wel door iemand gevraagd een Pimmetje te haken, zijn vader is postbode geweest. Hij had een boekje aan zijn moeder cadeau gegeven maar die kan niet haken... Op zich wel leuk maar ik heb gezegd nu even te druk te zijn met andere dingen. Bovendien zou je dan een Pimmetje "moeten" haken in de kleuren uit die tijd: antraciet en wat rood. En ik heb geen antraciet katoen om zo'n Pimmetje van te haken . Maar binnenkort moet ik wel "even" de haaknaald oppakken om sloffen te haken. Voor mijn moeders verjaardag wil ik een paar sloffen gaan haken. Kortom: genoeg te doen maar op dit moment geen Amigurumi.
Susanne_
Ik ben momenteel ook niet echt heel erg bezig met haken, maar met kaartjes maken. Vind het zelf op het moment wel fijn dat het niet zulke grote projectjes zijn, kan in een avondje minimaal 1 kaartje maken. Dit doe ik door een combi van haken en origami en dergelijke. Foto's volgen nog, eerst maar even zorgen dat ze aangekomen op bestemming
Door het kaartjes maken kom ik op een haakvraag:
Is er hier iemand die mij kan helpen met het lezen van deze patronen:
Als ik maar even snap hoe ik het moet lezen, moet het goedkomen...
Thanks! Ik ga even puzzelen... Wat ik wel het meest vervelende vind aan buitenlandse patronen is het verschil van uk en us, omdat de termen hetzelfde zijn maar iets anders betekenen...
Oh en het witte pijltje is dus je beginpunt en het zwarte het eindpunt. Je begint steeds met een rij lossen dus UK en US termen zijn vervelend idd, maar met Google kom je vaak wel een eind.
Zo te zien zijn het enkel losse en vasten. Dus voor de A 12 losse (incl 1 keerlosse), 5 vasten, 3 vasten in 1 losse, 6 vasten. Keerlosse, 7 vasten, 3 vasten in 1 vaste, 8 vasten. En daarna 4 losse (incl 1 keerlosse), 3 vasten daarboven.
Susanne_
Hmmm, dat V tje of (Atje andersom) had ik bedacht als 2 vaste in 1 losse i.p.v. 3, maar dat klopt dus niet? En bij de s pakt deze soms 2 steken 'samen' toch, als zijnde minderen? Mijn S is af, hij is nog niet perfect, maar voor een eerste keer...
Tja, patroon geeft 3 aan. Zou ik ook wel aanhouden anders wordt het niet zo mooi rond Bij de S moet je idd soms steken samenhaken/minderen. Ik zou het wel zo kunnen haken maar vind het nogal lastig uitleggen. Maar de "proef" S ziet er toch goed uit? Al doende leert men toch...
Haai, kom even binnenvallen met een vraag. Er zullen hier vast mensen zijn die wel eens een amineko gehaakt hebben. Ik vind het patroon vd snuit zo vreemd. Ik ben bij toer 5 maar de vorm lijkt er niet op.
Susanne_
Geplaatst: 14-06-13 12:22
Ik heb m gehaakt inderdaad Ik kan me niet herinneren dat het patroon raar was of dat ik iets anders gedaan heb...
(heb alleen het hoofdje een beetje te weinig opgevuld vind ik zelf helaas, daardoor is die nogal makkelijk te vervormen...)