[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:35

Nayomie schreef:
joyce2 schreef:
Je kan zo'n goedkope/zelfgemaakte site ook gewoon aan een .nl website koppelen hoor (of door laten verwijzen naar een .nl site), dus het hoeft niet moeilijk te zijn! ;) Maar ik kan me voorstellen dat als je een .nl domeinnaam hebt, je daar ook een mooie site zonder reclame op wilt laten draaien.

Weebly heeft ook geen reclame hoor :n
Overigens ben ik het niet met jou eens. Er zijn een goede en leuke site, die gratis zijn. Niet iedeeen kan over een betaalde host beschikken. ;)

Ik zeg nergens dat een gratis site er niet professioneel uit kan zien qua vormgeving. Ik zeg alleen dat als je iemand naar je website doorverwijst en als url staat er een hele riedel met .wix.com of .weebly.com dat dat niet professioneel overkomt en het is ten 2e ook bijna niet te onthouden. Dus als je wilt dat toekomstige klanten jou serieus nemen, kan je beter €10,- per jaar uit geven om een .nl domein aan te vragen, zodat je je (gratis) site daar aan kan koppelen. Overigens hoef je voor hosting + domeinnaam echt niet veel te betalen. Ik betaal voor 2 websites, met 2 domeinnamen en volledige hosting iets van €50,- per jaar en dan schijnt het zelfs nog een stuk goedkoper te kunnen! Dat is dus een afweging die je moet maken, wil je gewoon voor de fun een website hebben die niet professioneel over hoeft te komen, dan hoef je niet te investeren in een .nl domein. Maar wil je echt serieus genomen worden door (toekomstige) klanten, dan is het wel verstandig om de overstap te maken!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:41

joyce2 schreef:
Je kan zo'n goedkope/zelfgemaakte site ook gewoon aan een .nl website koppelen hoor (of door laten verwijzen naar een .nl site), dus het hoeft niet moeilijk te zijn! ;) Maar ik kan me voorstellen dat als je een .nl domeinnaam hebt, je daar ook een mooie site zonder reclame op wilt laten draaien.

Ik wil dan idd graag een exclusieve site :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:19

joyce2 schreef:
Nayomie schreef:

Overigens ben ik het niet met jou eens. Er zijn een goede en leuke site, die gratis zijn. Niet iedeeen kan over een betaalde host beschikken. ;)

Ik zeg nergens dat een gratis site er niet professioneel uit kan zien qua vormgeving. Ik zeg alleen dat als je iemand naar je website doorverwijst en als url staat er een hele riedel met .wix.com of .weebly.com dat dat niet professioneel overkomt en het is ten 2e ook bijna niet te onthouden. Dus als je wilt dat toekomstige klanten jou serieus nemen, kan je beter €10,- per jaar uit geven om een .nl domein aan te vragen, zodat je je (gratis) site daar aan kan koppelen. Overigens hoef je voor hosting + domeinnaam echt niet veel te betalen. Ik betaal voor 2 websites, met 2 domeinnamen en volledige hosting iets van €50,- per jaar en dan schijnt het zelfs nog een stuk goedkoper te kunnen! Dat is dus een afweging die je moet maken, wil je gewoon voor de fun een website hebben die niet professioneel over hoeft te komen, dan hoef je niet te investeren in een .nl domein. Maar wil je echt serieus genomen worden door (toekomstige) klanten, dan is het wel verstandig om de overstap te maken!

Ik ga er volgend jaar zeker naar kijken, maar ik hou van het design veranderen O:) dus dat moet makkelijk kunnen :') sowieso komt er volgend jaar een .nl adres

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:41

Even een vraagje over die domeinen :o
Ik heb namelijk een domein gekocht en na heel veel gedoe en gevraag heb ik dus alles geregeld bij goedkopewebhoster.nl

Ik had hulp gevraagd en ik kreeg dit berichtje;
"Het kan zijn dat Wix het doorsturen middels het cpanel > omleiding niet ondersteund. Uw pagina wordt dan niet helemaal juist weergegeven. In dat geval biedt Wix op hun eigen pagina informatie omtrent doorverwijzen dmv een A record. Dit kun je dan ook in het Cpanel > advanced DNS zone editor wijzigen."

Wie o wie kan mij helpen? Want ik ben nu echt volledig het spoor bijster :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:45

Ik lees hier al een tijdje mee maar lees nu wat betreft de .nl kwestie.

Ik zelf heb een website bij weebly en de url is nu ook met .tk berijkbaar omdat ik het .weebly.nl te lang vind. Ik zou graag een .nl site willen maar zou geen idee hebben hoe ik een design moet maken. Je kunt met weebly natuurlijk een .nl site er aan koppelen maar dan krijg alsnog de weebly url rechts onderin staan en dat is iets wat ik minder vind.

Hoe maken jullie een HTML design om een website te maken? Ik had eerst een programma waar je codes in kon voeren en er onder kon zien hoe het eruit zou zien maar heb geen idee hoe het heet en is ook al lang terug :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:47

Is er hier misschien iemand die mij kan helpen met het bouwen van een website? Evt tegen betaling (ik heb niet heel veel te besteden)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:51

lovey_ou schreef:

Ik zelf heb een website bij weebly en de url is nu ook met .tk berijkbaar omdat ik het .weebly.nl te lang vind. Ik zou graag een .nl site willen maar zou geen idee hebben hoe ik een design moet maken. Je kunt met weebly natuurlijk een .nl site er aan koppelen maar dan krijg alsnog de weebly url rechts onderin staan en dat is iets wat ik minder vind.

Hoe maken jullie een HTML design om een website te maken? Ik had eerst een programma waar je codes in kon voeren en er onder kon zien hoe het eruit zou zien maar heb geen idee hoe het heet en is ook al lang terug :=

Nou, wat ik dus nu heb gedaan is een domeinnaam kopen bij www.goedekopewebhoster.nl en die probéér ik nu te koppelen aan mijn wix.com site. Dan kun je daar dus gewoon editen maar heet je site zoals jij wil. Dat kan dus wel. Alleen lukt het me nog niet :')

lovey_ou

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:53

Ja maar dan heb je alsnog rechts onder staat Made by WIX of zoals bij weebly Made bij Weebly en dat vind ik dus niet mooi :P Ik snap ook niks van HTML codes en koppelen enzo dus je bent waarschijnlijk niet de enige die met dit probleem te maken heeft :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:55

Ooooh dat. Tsja dat hou je dan idd. Ik vind het niet zo erg, want ik kan wel redelijk wat met HTML maar nóóit wat ik er nu mee heb gemaakt. Dus dan hou ik liever een mooie website met een hoekje van wix erin dan een lelijke website zonder :P

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:57

Ja precies zo denk ik ook maar heb liever én een mooie site én zonder het weebly logo _O- Dus dat word nog even knutselen := En dat kan altijd zodra je een domein heb natuurlijk :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:03

Pfoe, technische dingen over websites weet ik niet, daar kan ik jullie helaas niet mee helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:03

lovey_ou schreef:

Een HTML design zelf maken vereist wel enige kennis. Heel eenvoudig gezegd:
Je zult het design eerst in een programma moeten maken, meestal wordt hiervoor Photoshop gebruikt.
Uiteindelijk ontwerp je dan je design in .psd formaat. Deze zul je nog moeten basen naar HTML en CSS.
Daarna kun je hem aanpassen en op je webhost plaatsen.

Dit is alleen niet iets wat je in een uurtje leert :=
Ik maak ook websites voor andere mensen die totaal geen kaas hebben gegeten van programmeren, en doe dit dan altijd met Wordpress.
Werkt superhandig voor degene die uiteindelijk geen verstand heeft van HTML of een andere programmeertaal. Kun je je site beheren via een adminpanel wat vrij gemakkelijk is ten opzichte van je bestanden handmatig aan te passen.
Maar dat is ook iets waar je een beetje tijd in zult moeten steken om het te leren kennen, of het iemand anders moet laten doen. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:19

Liinn schreef:
Je zult het design eerst in een programma moeten maken, meestal wordt hiervoor Photoshop gebruikt.
Uiteindelijk ontwerp je dan je design in .psd formaat. Deze zul je nog moeten basen naar HTML en CSS.

Dat hoeft niet specifiek op die manier. Het kan uberhaupt erg handig zijn om bij het ontwerp al rekening te houden met de functionaliteit en de werking van html/css. Voor specifieke dingen kun je dan zeker photoshop gebruiken als je wilt, maar het hoeft beslist niet de basis van je ontwerp te zijn.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:57

Ik kan ook Wordpress aanraden (werkt (ook) met templates) :) Vergt een beetje studie (hoe Wordpress zelf werkt), maar dan kan je ook heel veel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:14

In principe werkt Dreamweaver ook met templates, maar hiervoor moet je al weer verstand hebben van de programmeren. Studio Web Design pro is ook een aanrader, dit is echt een "direct-zien-wat-je-doet"-programma, zoiets als PowerPoint zeg maar.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:31

Je hebt inderdaad ook nog binnen die categorie Adobe Muse. Beetje zelfde interface als Photoshop en inDesign (met andere woorden: als je deze gewoon bent is het een eitje). Je hoeft je alleen maar druk te maken over de vormgeving en navigatie, programma maakt de code voor je. Zelf een host plus domeinnaan en FTP programma regelen en je kan zo door middel van één druk op de knop je site online zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:34

Shadow0 schreef:
Liinn schreef:

Dat hoeft niet specifiek op die manier. Het kan uberhaupt erg handig zijn om bij het ontwerp al rekening te houden met de functionaliteit en de werking van html/css. Voor specifieke dingen kun je dan zeker photoshop gebruiken als je wilt, maar het hoeft beslist niet de basis van je ontwerp te zijn.

Nee klopt inderdaad. Je kunt het ook zonder een programma doen. Maar dan heb je helemaal geen visueel beeld, ik vind dat altijd wel fijn. :j
Maar zijn meerdere manieren voor idd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:40

http://www.fuzzylicious.nl/
Bij binnenkomst valt het mij op dat het een rustige en overzichtelijke website is. De header is mooi opgezet en het is mij meteen duidelijk waar ik heen moet voor de informatie. De catalogussen met je producten zien er netjes en overzichtelijk uit. Ik heb eigenlijk weinig aan te merken, ga zo door!

http://amyderksen38.wix.com/thexrightxmoment
Jouw logo springt meteen in beeld en helaas is dit een afknapper voor mij. Het is te jeugdig en ik zie er geen professionaliteit in. De openingsfoto vind ik daarnaast ook wat te groot en bevat helaas veel ruis. In je zinnen gebruik je veel 'ik' i.c.m. korte zinnen, dit oogt wederom niet professioneel. Probeer dus meerdere zinnen samen te voegen tot één zin en zo min mogelijk 'ik'. Mijn eindconclusie is dat je enerzijds goed op weg bent, maar ik zou aanraden om nog niet te adverteren met je diensten. Ga eerst maar kilometers maken en je portfolio vullen met goed materiaal en ga dan pas adverteren. Succes!

http://www.kappertfotografie.nl/
Mooi gedaan met de header, al had ik persoonlijk voor horizontale foto's gekozen. Nu is de header zo groot en aanwezig. Verder vind ik je intree netjes. De andere pagina's zijn ook netjes opgezet, al zou ik je portfolio nog opsplitsen naar onderwerpen. Verder niets aan te merken, ga zo door!

http://complimentactie.weebly.com/
Geel! Niet zo mijn smaak vrees ik. Maar toch is het warm van uitstraling. Een leuke en warme website. Je vroeg hoe je meer de aandacht er op kunt vestigen. Wellicht kun je de achtergrond wijzigen in geel met een zacht patroontje, dat breekt dat harde in ieder geval al. Wellicht kun je op de homepage iets interactiefs toevoegen, een bewegende header o.i.d? Iets wat de bezoeker trickert om verder te kijken.

http://www.plonedfotografie.nl/
Jouw header blijf ik persoonlijk te druk vinden, het is voor mij nog steeds te jeugdig. Hoewel ik de inhoud sterk vind met goede teksten en mooi portfolio, nodigt je lay-out mij persoonlijk niet uit. Ik weet het niet echt, maar de kwaliteit van je fotografie vind ik niet terug in de kwaliteit van je lay-out helaas.

http://gianti-fotografie.weebly.com/
Een leuke opening, wellicht kun je de overtollige ruimte beneden nog weghalen? Je portfolio laad erg langzaam, zijn de foto's niet te groot? voor de rest een nette website, ga zo door!

http://yentlshots.weebly.com/
An sich een mooie index, maar wat een grote foto en ooh zo zonde van het nog grotere ©. Ik zou hem als potentiële klant al direct weggeklikt hebben. Ook jij begint de zinnen veel met 'ik'. Probeer dus ook zakelijker te zijn hierin. Is linken naar andere fotografen wel handig? Jij wilt dat de klant naar jou komt toch? Waarom ga je dan reclame maken voor andere personen?

Ik heb portfoliomateriaal nodig om mijn portfolio uit te breiden bied ik momenteel portfolioshoots aan.

Ai, geen uitnodigende zin. Hoezo heb je het "nodig"? Dat komt naar mijn mening niet klantvriendelijk over. Zeg dan eerdere, om mijn portfolio uit te breiden ben ik op zoek naar modellen... Dat klinkt veel klantvriendelijker.

Tips voor ieder:
Ik merk bij velen dat de volgende zaken wat vaag zijn of niet goed weergeven.
- Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW? Als klanten meerdere fotograferen willen vergelijken is het handig om te weten of er nog een extra bedrag bij komt of niet;
- Vermeld duidelijk of de prijzen exclusief of inclusief reiskosten zijn, zo komt te klant niet voor onvoorzienbare extra kosten te staan;
- Wees consequent in €-spatie-bedrag, op één pagina kom ik al diverse varianten tegen.

Volgens mij ben ik weer bij met lezen. Hopelijk hebben jullie wat aan mijn feedback, als er vragen zijn stel ze gerust. :j

Mijn website (www.makwafotos.nl) is inhoudelijk nu bijna klaar. Ik ben alleen nog steeds aan het puzzelen hoe ik de "next-knop" in mijn fotoalbum krijg, javascript is niet zo mijn ding vrees ik. := Voor de index hoop ik straks toch wat meer winterfoto's te hebben want dit vind ik persoonlijk wat schaars. :o
Mijn andere website (www.paardenbitten.nl) is op de zoekfunctie nu ook klaar. Daar moeten alleen nog de laatste foto's bij voor de puntjes op de i ([HAR] Foto's voor Paardenbitten van A t/m Z gezocht *update blz 12).

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:04

Citaat:
http://yentlshots.weebly.com/
An sich een mooie index, maar wat een grote foto en ooh zo zonde van het nog grotere ©. Ik zou hem als potentiële klant al direct weggeklikt hebben. Ook jij begint de zinnen veel met 'ik'. Probeer dus ook zakelijker te zijn hierin. Is linken naar andere fotografen wel handig? Jij wilt dat de klant naar jou komt toch? Waarom ga je dan reclame maken voor andere personen?

Ik heb portfoliomateriaal nodig om mijn portfolio uit te breiden bied ik momenteel portfolioshoots aan.

Ai, geen uitnodigende zin. Hoezo heb je het "nodig"? Dat komt naar mijn mening niet klantvriendelijk over. Zeg dan eerdere, om mijn portfolio uit te breiden ben ik op zoek naar modellen... Dat klinkt veel klantvriendelijker.

Tips voor ieder:
Ik merk bij velen dat de volgende zaken wat vaag zijn of niet goed weergeven.
- Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW? Als klanten meerdere fotograferen willen vergelijken is het handig om te weten of er nog een extra bedrag bij komt of niet;
- Vermeld duidelijk of de prijzen exclusief of inclusief reiskosten zijn, zo komt te klant niet voor onvoorzienbare extra kosten te staan;
- Wees consequent in €-spatie-bedrag, op één pagina kom ik al diverse varianten tegen.

Volgens mij ben ik weer bij met lezen. Hopelijk hebben jullie wat aan mijn feedback, als er vragen zijn stel ze gerust. :j

Super bedankt voor de tips, ik ga hem veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:22

@Magda-90:
Ik denk dat de prijzen vd meeste genoemde sites hier voornamelijk hobby is van particulieren.
Die mogen geen btw in rekening brengen.

Voor shoots met particuliere klanten moet je sowieso altijd prijzen incl. Btw vermelden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:41

Klopt hoor, maar ik werd er laatst op gewezen en heb bij maar maar de melding inclusief ervan gemaakt. Vandaar de opmerking.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:11

lovey_ou schreef:
Ja precies zo denk ik ook maar heb liever én een mooie site én zonder het weebly logo _O- Dus dat word nog even knutselen := En dat kan altijd zodra je een domein heb natuurlijk :P

Mijne is ook gewoon via weebly, www.dzfotografie.com maar ik vind het totaal niet storend.
Staat onderaan en is niet erg groot, valt niet echt op.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:18

Hallo,

ik zou me ook graag willen melden! Ik doe alleen niet aan fotografie,ik heb een website op anders gebied.
Dit is geen punt hoop ik?

daniella:

eerste indruk: strak,overzichtelijk,rustig maar niet saai. Ik houd zelf meer van bruin-tinten maar dit paars staat wel heel fris!

tekst: Heel duidelijk wat je aanbiedt en mensen zien ook goed waar ze op kunnen rekenen aangezien je een uitgebreid portfolio hebt!

mijn eigen website:

www.horseandspirit.tk

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:27

_Daniella schreef:
lovey_ou schreef:

Mijne is ook gewoon via weebly, http://www.dzfotografie.com maar ik vind het totaal niet storend.
Staat onderaan en is niet erg groot, valt niet echt op.

Naja goed dat is natuurlijk jou mening. Ik persoonlijk vind het niet mooi maar zit er wel aan te denken om het zo te doen en dan zo snel mogelijk een eigen website te maken zonder het logo :)

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:54

Nayomie schreef:
joyce2 schreef:

Dat kan ik inderdaad niet,
Maar het is toch iets om te laten zien wat ik kan.