Naald 3,5 is toch wel redelijk standaard hoor. Ik ga niet hoger dan naald 5. Met die "kachelpoken" van naald 10 (of nog hoger) kan ik echt niet overweg . Het viel mij op dat die laatste omslagdoek op naald 5 wordt gebreid. Verbazingwekkend dikke naald voor dat dunne kantgaren
oke dus de breibijbel en breien voor dummies, ik probeer morgen nog naar een boekhandel te gaan anders dinsdag. Ben nu wel begonnen met de paarse pompom garen, wil er een eenvoudig soort van ochtendjas van maken dat moet wel lukken , ben begonnen met de achterkant, aangezien er zowiezo al nergens een patroon voor is voor pompom probeer ik het te doen met eigen inzicht hihi ben benieuwd houd jullie op de hoogte hihi
xMarieke
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-11 23:47
Nou 't is me gelukt het patroon uit te vogelen. Mn moeder als breigoeroe en mn vader vertalen
Oh, mag ik de vertaling alsjeblieft?????? Er wordt wel gedeeltelijk in het Engels vertaald maar dan nog.... Een Nederlandse beschrijving is veel makkelijker.
Marieke: ja! Die prachtige roze omslagdoek heb je toch geplaatst? Zo mooi . Geeft niet als het nog een tijdje duurt; voorlopig heb ik nog genoeg te doen. Naaimachine: quilten (meerdere projecten onder handen), trui maken, vest maken (nu ongeveer halverwege), zwarte broek, beige broek (ligt geknipt), zwarte bermuda. Breien: sokken, kniekousen (van die blauwe moet nog een 2e komen en dan nog eenzelfde paar in het grijs/wit). En dan verder nog een miniquiltje met de hand en een haakwerk (wacht nog steeds op de resterende katoen). Kortom, voorlopig verveel ik mij niet
Jaa als ik dalijk vakantie heb haal ook weer de naaimachine uit, heb voorheen werkelijk alles gemaakt let wel, zonder patronen aalles uit het hoofd , maar had even de neus vol, wil in de vakantie ee fleece thuispak maken met 'vlinder' mouwen en een laag kruis broek stof en al heb ik al hier rose en donker rose
Ik ben sinds 1,5 jaar actief haakster. Ik haak nu zo'n beetje alles wat los en vast zit. Engelse en Japanse patronen doen we ook. Ik heb me vorige week maar eens aan het breien gewaagd. Gaat me zeker niet onaardig af, krijg er al steeds meer handigheid in. Ik wil nu graag een leuke sjaal breien. Ik heb al garen, voor naald 4,5 of 5. Wie heeft nog een leuk, niet al te moeilijk patroon? De sites als ravelry en garnstudio zijn al bekend, maar zag daar geen leuk patroon.
Anne_mieke88
Geplaatst: 31-10-11 16:27
Voor een lekkere dikke sjaal vind ik boordpatroon altijd heerlijk zitten.
Dat is 2 recht, 2 av. Rechts. En bij de volgende naald dievene die je recht hebt gebreid av. Rechts breien en diegene die je av. Recht hebt gebreid deze recht breien dus net andersom En dan sowiso een even getal opzetten.
Nog steeds mijn wol niet binnen. 21-10 besteld bij 2 winkels; van 1 had ik het de volgende dag al, van de andere nu dus nog niet . Telefonisch niet te bereiken, op mail wordt niet gereageerd. BALEN. Vanavond nog maar eens een mailtje gestuurd, krijg ik de volgende reactie: "Je pakket gaat morgen weg, vandaag stond ik ermee op het postkantoor maar waarschijnlijk had mijn collega het adres verkeerd vermeld want ze konden het adres niet. Ik was te laat om heen en weer te rijden." Oké, ik woon in een dorp met maar 11 straten waarvan de namen niet echt doorsnee zijn. Maar is het nou zo moeilijk om een adres goed over te nemen . En waarom doen ze er 10 dagen over om het te versturen terwijl ik meteen moet betalen? Goed, dat was de 1e en tevens laatste bestelling daar!
Krissis
Geplaatst: 01-11-11 00:37
Balen Patpen, zeker als je erop zit te wachten. Deken voor dochterlief is klaar Dat ding erop is een telefoon, als indicatie hoe groot ie is geworden.
aaah wat een leuk dekentje!!!!! zal ze vast blij mee zijn !!!
AArghh vriend heefd zn auto verkocht en pikt die van mij in, dat wil zeggen ik moet gaan fietsen , en ik woon in een boerendorp in het heuveland, en naar de stad gaan is echt geen optie, dus even een paar dagen wachten op mn boeken anders toch morgen via internet bestellen
hmm... ik was begonnen met een col, maar na een stuk bedacht ik me opeens dat ik niet genoeg wol heb! Dus snel naar de Zeeman en... hoera!!! ze hadden nog 1 bol die ik nodig had!!