[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:28

thoraklover schreef:
HD: 20 euro, ik zou meer contrast willen zien en meer grijstonen
Dat was de oude versie, I'm so sorry! :o

Afbeelding
(sorry, flitser maakte het een beetje lichter dan dattie in werkelijkheid is) Dit is de NIEUWE versie!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:33

Citaat:
nanette1: 20,- (erg leuk gedaan, creatief hoor!)

Dankje! Ik lees eigenlijk alleen maar dat mensen hem een beetje eng vinden, er een gat in zijn hoofd zit dus hij gaat nog iets veranderen :Y) En dan nog de zoektocht een goede plek voor het schilderij(tje) te vinden (vind t niks om mijn werk te houden)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:24

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:26

Owja, even een update.....

Afbeelding

Dit is m nu :o

Cyntje

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:05

Mensen, het is geloof ik niet de bedoeling je werk te up-daten in dit topic.
Open dan een topic op UK en wanneer men tevreden is plaatst men het hier ;)

Ik heb mijn tekening inmiddels ook aangepast maar mag hem dus niet nogmaals plaatsen omdat het dan een onoverzichtelijke taxatieboeltje wordt :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:27

Cyntje schreef:
Mensen, het is geloof ik niet de bedoeling je werk te up-daten in dit topic.
Open dan een topic op UK en wanneer men tevreden is plaatst men het hier ;)

Moderatoropmerking:
Wat Cyntje zegt: dit topic is inderdaad niet bedoeld om je WIP's in kwijt te kunnen. Als je WIP's wilt plaatsen dan kun je een topic op UK aanmaken. Gelieve hier gewoon bezig te zijn met taxeren!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:23

Pagina 24

_Laura_: erg leuk en mooi! 25 euro
Shanna_: heel mooi, 45 euro
Xfeno01X: hij is leuk gemaakt maar het is echt mijn stijl niet, ik zou zeggen 15 euro.
wendyP: sorry niets
_Bitje_: erg mooi, ik hou wel van zo’n tekeningen! 40 euro!

Pagina 25
_Arwen_: 15 euro, ik zie graag meer details bij zo’n tekeningen maar ik doe het je absoluut niet na hoor!
Cyntje: ik ken het paardje en ik moet zeggen dat je tekening erg sprekend is! 30 eruo
boooo: geen duidelijke foto maar op het zicht zou ik 7 euro schatten
saskiakefie: erg moor! 15 euro
nanette1: 30 euro voor een liefhebber maar ik zou hem zelf niet aan de muur willen hebben, hij is een beetje eng :+
HorseyDude: 45 euro, hij is echt leuk!!

hier een tekening van mij, ik teken altijd met stabylo stiftjes omdat deze erg fijn zijn om te werken
Afbeelding

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:27

Sorry Tessyke maar ik zou er verder niks aan uit willen geven...

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 02:26

sorry tessyke, maar ik ook niet.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:43

Sorry, ik ook niet tssyke. Probeer schaduwen, diepte, achtergrond enz. meer te laten zien. Zo vind ik'm saai.. Met veel oefenen kom je er wel!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:03

Horseydude: 5 euro
Nanette: 10 euro
Tessyke: niks

Grafiet
Iets afgesneden van A4 formaat
Ongeveer 3 uurtjes? Ik weet het niet eigenlijk..
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:08

Gaat het hier eigenlijk om wat je er zelf voor zou willen geven of wat 'een gek ervoor over heeft' zeg maar?
Ik zou bijvoorbeeld sommige dingen hier nooit kopen, maar dan waarderen sommigen hem toch weer heel hoog.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:09

nee jijzelf, tenminste ik hoop dat de mensen wel zo taxeren hier :)

Vergelijk niet met anderen!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:11

saskiakefie Ik denk dat ik er €15 voor zou geven :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:15

Maar ik wil niet l*llig overkomen :o
Maar naar je eigen inzicht taxeren is toch wel het beste denk ik.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:19

Arwen: Zo moet je echt niet denken hoor! Ik zou het namelijk erg vervelend vinden als mensen mijn tekening hoger zouden taxeren dan dat ze het eigenlijk waard vinden.. nee daar heb ik echt niks aan. Als je mijn tekening niks waard vind, zeg het gerust!! :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:25

Ik zal dan even gaan taxeren :D. Niet boos worden mensen :(:)

Nanette: moeilijk!!! Ik vind hem ook eng en het is ook niet mijn stijl op die manier, ik mis een hals en wat context. Ik zou er 5 euro voor geven als hij wat minder eng was. De tweede versie vind ik ook echt al leuker!
Horseydude: Nu niks, maar als hij mooie felle kleuren zou hebben een stuk meer :). Ik vind het nu meer een schets.
Tessyke: Ik vind hem wel leuk stripachtig :). 5 euro.
Saskiakefie: als het mijn paard was geweest een tientje :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:21

Ik ga me er ook maar eens aan wagen denk ik. Ik ben al een tijdje een meelezer in dit topic. Het valt me wel op dat er soms, naar mijn idee, hoge bedragen worden genoemd. Het gaat er om wat je er voor zou willen geven? Ik ga bij mijn taxaties er vanuit dat als iemand bij mij op de stoep zou staan met de tekening, ik er dan dat bedrag voor zou geven. Ik ben zelf arme student :P dus ik geef niet zomaar aan iets geld uit en ben misschien wat 'strenger', dus idd niet boos worden :).

Pagina 20
Wuis: erg mooie stijl heb je, ik herken er een beetje van mezelf in (maar jouw niveau ligt veel hoger): 25 euro.
HD: je hebt een leuke stijl, maar het is niet mijn stijl en ik zou er niets voor willen geven.
Dribbel: hetzelfde, en ik vind het iets te krasserig. Het mist afwerking.

Pagina 21
lalunamyo: 15 euro; niet echt mijn ding, maar er lijkt wel echt moeite in te zitten, dat zie je er aan af.
lalunamyo: leuk kleurgebruik, witte vacht is niet makkelijk: 15 euro.
Majorke: erg mooi, dit zie ik zo aan de muur hangen als schilderij. 50 euro. (als ik meer geld had, dan meer :P)
casperzot: het mist wat afwerking, het lijkt een beetje gehaast. 10 euro.
maudk123: je zit op de goede weg, nog wat meer oefenen :) 10 euro.
meelanor: ik mis diepte. Het lijkt een egaal vlak, en de verhoudingen zijn niet helemaal goed.

Pagina 22
Horse_Art: netjes! zeker voor een eerste keer. 25 euro.
Fnanne: Netjes, veel expressie. 20 euro.
Casperzot: het lijkt wat meer op een schets, maar wel een mooie. 5 euro.
Snne_: het hoofd is te kort en te breed, ook mis ik diepte.
Pernill: zou graag wat meer diepte willen zien.

Pagina 23
Dribbel: ik mis de afwerking, dit lijkt meer een eerste opzet.
amanda: mooi :); ik heb geen ervaring met digi, dus ik vind het wat lastig. 25 euro?
HD: netjes, maar nog niet echt afgewerkt.
Bitje: ziet er mooi uit, ook groot. Zal wel wat werk in hebben gezeten! 30 euro.
casperzot: de aders op het hoofd van het paard zijn wat te diep. Maar verder mooi. 20 euro (en als ik het was meer).
TinekeHorses: nog wat meer afwerking nodig. 5 euro.
Bitje: rechteroog (voor paard links) klopt niet helemaal, maar mooi gedaan. 15 euro.
TinekeHorses: te streperig, wel een leuke houding gekozen.

Pagina 24
Laura: mooie opzet, maar het zou nog meer uitgewerkt moeten worden.
Shanna: mooi, ook die manen! 25 euro.
Wendy: denk aan verhoudingen.
Bitje: zo'n korte tijd, erg netjes! Ik vind mensen altijd zo moeilijk... 15 euro.

Pagina 25
Arwen: mooi, ik zie de kracht in het paard. Met mee afwerking zou het beter zijn. 5 euro.
Cyntje: mooie stijl, maar naar mijn idee klopt er het een en ander niet. Als het mijn paardje zou zijn: 15 euro.
Booo: meer afwerking.
Saskiakefie: mooi, hoofd lijkt wat te klein. 10 euro.
HD: niet mijn stijl.
Nanette: ook niet mijn stijl, te streperig.

Pagina 26
Tessyke: ik vind hem mooi, maar nog niet af.
Saskiakefie: de plekken op de hals lijken wat raar, alsof hij daar wondjes heeft. 10 euro.

Nou een tekening van mij dan. Ik hoop op dezelfde manier getaxeerd te worden, zeg het bedrag dat je er voor zou willen betalen als ik morgen bij je op de stoep zou staan :).

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:46

Ik ben ook een arme student en ik herken me helemaal in je berichtje!

Ik vind deze wel erg mooi, die zou mooi passen in een passepartout in mijn kamer :D
Ik zou er zeker E 10,- voor over hebben. Alleen het hoofd van de rechter lynx is wat klein, of 'vertrokken' of zoiets. Klopt niet helemaal naar mijn idee. Als die ook zo mooi zou worden als de linker zeker 15 euro :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:46

ik zal mn taxaties weer eens bijwerken, misschien dat ik dan meer de drive heb om iets helemaal af te maken en te posten.. :roll:
anyway..

blz. 23
LeonieL: Vind het lijken alsof de ogen wat scheef zijn, maar erg leuke levendige stijl :j €35
HorseyDude: leuk, eens een andere houding dan "gewoon" portret! €15
_Bitje_: Heel mooi geworden! Alleen volgende keer effe buitenzetten en dán een foto maken, want olieverf en flitslicht is meestal niet erg... charmant :+ €65
casperzot: Leuk! Erg schattig plaatje, de nek had iets "korter" gekund zodat het witgelaten stuk meer 1 geheel was (als je me nog snapt :') ) €35
TinekeHorses: jammer dat de verhoudingen van het hoofd totaal niet kloppen, maar vind hem toch erg mooi! Hij heeft iets... kan het niet omschrijven, harmonisch, ofzoiets... €30
_Bitje_: ik hoef denk ik niet eens te vragen of het een Welshje is, he? :D Leuk, lekker die eigenwijze uitstraling vastgelegd! €25
XFeno01X: kan 'em niet (meer) zien >;)
TinekeHorses: lekker levendige tekenstijl hier, €15 (is het ook echt knalgeel papier?)

blz 24

_Laura_: mooi in verhouding, alleen mag ie wat meer details als haarstructuur e.d. hebben, vind hem wat on-af zo.. €15
XFeno01X: kan die van jou weer niet (meer) zien!
shanna_: gaaf issie :)) de voorpluk had iets enthousiaster gemogen vind ik :o €65
WendyP: dit topic is bedoeld voor serieuze werken, voor tips zijn er andere topics
_Bitje_: mooi, en compolimentje hoor, met balpen (gummen? verleden tijd :') ) €40

blz 25
_Arwen_: hij is nog een beetje hoekig, en lijkt nog niet af, maar de verhoudingen zijn al goed! gewoon vaker tekenen! €10
Cyntje: als het mn eigen paardje zou zijn, vond ik hem heel mooi (vind je tekenstijl nl. super!) maar als ik eerlijk ben, vind ik deze een beetje eng :o Kan het beessie natuurlijk niks aan doen, ik zou em alleen echt niet in mn huis hangen.. Voor de tekenstijl €65
boooo: met zo'n slechte foto van je werk ga ik em niet eens taxeren, de helft valt weg in de wazigheid..
saskiakefie: jammer dat het zo'n minifoto is, maar vind em wel gaaf! €25
HorseyDude: :D jaaa, weer zo'n geinig werk, leuk! Hoe groot is het? €25
nanette1: En ik vond je eerste ezel zo leuk, maar deze vind ik maar niks.. de kleuren zijn wat luguber, zou er niks voor geven.

blz 26
tessyke: Vind hem een beetje te simpel, had wat meer detail mogen hebben.. €5
saskiakefie: kijk, op dit formaat zien we nog es wat :+ Vind zn oren wat te lang, maar je tekenstijl spreekt me wel aan €20
Century5: jammer dat de achtergrond maar leeg is, vind de highlights op de linker lynx (?) wel goed gelukt! Misschien iets over formaat en materiaal zeggen? €10

Ah, bedenk me net dat ik al wel iets af heb! Nou, dan moet die er maar aan geloven. Wederom een digi, uurtje of 6 aan gewerkt denk ik..en ja helaas, wéér streepjes :D
Formaat origineel is 2500x1750px.
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:50

Als het mijn paard zou zijn: E 30,- :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:50

Century5 schreef:
Het gaat er om wat je er voor zou willen geven? Ik ga bij mijn taxaties er vanuit dat als iemand bij mij op de stoep zou staan met de tekening, ik er dan dat bedrag voor zou geven. Ik ben zelf arme student :P dus ik geef niet zomaar aan iets geld uit en ben misschien wat 'strenger', dus idd niet boos worden

Een aantal bladzijden terug is dr een discussie over geweest. Ikzelf taxeer altijd vanuit wat IK zou kunnen en willen geven, in verband met mijn financiële situatie, maar een aantal mensen zeiden toen dat je moet taxeren wat je het wáárd vind, of jijzelf het zou kunnen geven of niet...
Dus gewoon doen wat jij vind dat de juiste manier is, aangezien we het hier ook niet helemaal weten wat het goeie is :') :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:53

Dat heeft nogal met elkaar te maken denk ik, wat je het waard vindt en wat je er zelf aan uit zou willen geven...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:56

Ligt eraan, als jij heel rijk bent heb je meer te besteden aan zulke "overbodige" dingen als kunst ;)
Anyway, er is dus niet echt een "moeten" ;)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:12

Afbeelding
A4 formaat
Vulpotloodje

ik ga nu ff taxeren:)