[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:25

Holly, ja klopt van dat buisje. Maar mss vind ze het ' treasure flesje ' ook wat?!

Ik heb trouwens een 'knopje' op mijn digi zitten die die extra 'blingertjes' op de foto's maakt :D Heb ze overigens nog nooit gebruikt hoor.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:28

Oh dat klinkt interessant!
Ik geloof dat er ergens op mn computer ook een fotobewerk ding zit waar je blingertjes mee tevoorschijn kunt toveren.
Alleen weet ik niet meer waar.. :Y)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:30

Jammer dat het blingt Eefsoll?

Nou heb ik toch een proff camera, met van alles er op en eraan, maar blingertjes dan weer net niet.
Weer wat nieuws geleerd, camera's met bling bling knopjes :D

Ik heb gezegt dat ze jullie eens zou kunnen aanspreken, wellicht doet ze dat, kun je het ook over je flesjes hebben.
Ik vind die blauwe namelijk echt erg leuk.

Eefsoll

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:35

Nee jammer dat het geen trucje is ;) haha

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:40

Die blauwe houd ik zelf :P kan natuurlijk nog wel een andere maken maar mijn Shet gaat over een week weg en ik wil ook wat haren van hem bewaren in zo'n flesje. Deze blauwe kleur past echt bij hem ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:47

Die armband van Holly vind ik wel leuk, ik hou van simpel :D
Zelf net weer een bestelling geplaatst...na heel lang dimdammen 'die kraal, of nee, toch die....maar die is nóg leuker'...om uiteindelijk iets heel anders te bestellen wat ik op het begin voor ogen had :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:50

Juut schreef:
Die armband van Holly vind ik wel leuk, ik hou van simpel :D
Zelf net weer een bestelling geplaatst...na heel lang dimdammen 'die kraal, of nee, toch die....maar die is nóg leuker'...om uiteindelijk iets heel anders te bestellen wat ik op het begin voor ogen had :P

oh ja doe ik ook hoor. Kan daar echt uren mee bezig zijn :+ Weer wat erbij weer iets erbij hmm wordt toch wel duur, die eruit die eruit, hmm maar ik wil toch zoiets, weer iets anders erbij en ga zo maar door :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:52

Toch heel handig dat bij creadream mn winkelwagentje onthouden wordt, kan ik er tenminste een paar avonden over doen :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:53

_O-

Erg gave armband, snap nu een beetje wat het worden gaat. Ben niet zo thuis in al die benamingen voor kralen en onderdelen :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:01

Juut schreef:
Toch heel handig dat bij creadream mn winkelwagentje onthouden wordt, kan ik er tenminste een paar avonden over doen :')

ja ideaal is dat, en anders als ze t niet onthouden zet ik t ff in kladblok ofzo ik kijk er altijd ook meerdere keren naar en bestel nooit even in 1 avond ofzo :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:12

Damn, Singasong, ik heb al een tijdje idee om zelf paardenhaarsieraad te maken, kijk ik net op je site...is het niet eens een orgineel idee meer :+ Nou ja, positieve is dan dus wel; theoretisch ís het mogelijk :D (ik heb het over de ketting met 'draden' haar waar kralen aan hangen ;) )

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:42

Heb je het nou over mijn "bloemetje" assepoetster?
Die armband is een ketting _O-

Zo gaat dat hier ook altijd.
Naast de "vaste spulletjes" om de voorraad aan te vullen, staan er ook altijd wat "nieuwe idee" dingetjes op het boodschappen lijstje.
Het zijn juist die dingetjes die altijd veranderd worden tijdens het shoppen. Hier wat schrappen, daar wat toevoegen. Ik denk dat heel normaal is, dat iedereen dat wel heeft hoor.
Zolang je jezelf maar een budget geeft waar je niet overheen mag is het goed.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:16

Dat met bestellen heb ik nou ook altijd last van O:) Kan zo moeilijk kiezen. En nu heb ik echt dozen vol kralen en andere zooi en heb ik nog niet wat ik nodig heb O:)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:45

Juut schreef:
Damn, Singasong, ik heb al een tijdje idee om zelf paardenhaarsieraad te maken, kijk ik net op je site...is het niet eens een orgineel idee meer :+ Nou ja, positieve is dan dus wel; theoretisch ís het mogelijk :D (ik heb het over de ketting met 'draden' haar waar kralen aan hangen ;) )

En?.... ook al heb ik zo'n ketting wil toch niet zeggen dat jij er ook niet één kunt maken? Gewoon doen zou ik zeggen. Met andere kralen en haren ziet hij er vast weer heel anders uit ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:25

singasong schreef:
Verder heb ik nog 3 zwarte cabochons waar ik wat mee wil gaan maken maar weet niet nog wat. Denk iig een hanger.

Is er inmiddels al een idee tot stand gekomen? Ook weer met delica's en met welke kleuren?
Ben niet nieuwsgierig verder hoor haha. Nu ik er zelf mee bezig ben gegaan, begrijp ik waarom je een 2de, 3de, 4de etc wilt maken. Wat is dit geinig zeg.

Je moet ook niet alles wat los en vast zit willen hebben Deedee :P
Het helpt echt om van te voren te weten wat je perse nodig hebt om een creatie geheel af te kunnen maken en een budget te hebben.
Dan gebeurt het nog wel dat je eens iets hebt geshopt waarbij je achteraf denkt, mmm dat is het toch niet helemaal, maar dat blijft dan bij een klein doosje ipv grote dozen :+

Er zijn een hele hoop patronen van sieraden. Sommige zijn gratis, sommige moet je voor betalen. Je kunt dus knutselen zoveel je wilt.
De jasseron is een voorbeeld van een sieraad waar je tig keer een patroon van kunt vinden.
Maar wanneer je spreekt over een eigen ontwerp van iemand, dat iemand dus zelf heeft verzonnen, veel tijd en moeite in heeft gestoken en veelal ook trots is op het resultaat, dat is gewoon not done(en niet slim ;) ) om na te maken.
En dan heb ik het dus over sieraden zoals in dit voorbeeld: http://www.firemountaingems.com/beading ... -style.asp
Dat je op ideeen komt door het kijken naar andermans sieraden dat is prima, maar wel verwerkt in jouw eigen creatie met jouw eigen creativiteit. Dat is wat sieraden maken zo leuk maakt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:35

holly schreef:
Heb je het nou over mijn "bloemetje" assepoetster?
Die armband is een ketting _O-

Dat had ik nou nog wel gezien dat het een ketting wordt -:)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:36

holly schreef:
singasong schreef:
Verder heb ik nog 3 zwarte cabochons waar ik wat mee wil gaan maken maar weet niet nog wat. Denk iig een hanger.

Is er inmiddels al een idee tot stand gekomen? Ook weer met delica's en met welke kleuren?
Ben niet nieuwsgierig verder hoor haha. Nu ik er zelf mee bezig ben gegaan, begrijp ik waarom je een 2de, 3de, 4de etc wilt maken. Wat is dit geinig zeg.

Zwart/wit/zilver. Kraaltjes zijn al besteld :D

Ben nu bezig met het leer vast te maken op die groen/zwarte armband.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:28

Mag ik zo brutaal zijn te vragen naar de kleurnummers?

In de ketting gebruik ik gold plated 0031 en gilt lined opal 0221.
Omdat de pareltjes op zijn en ik dus niet verder kan, ben ik aan een 2de begonnen. Hierin gebruik ik opaque luster white 0201.
0221 is heel dicht tegen de kleur van parelwit en 0201 is echt wit.

zwart goud vind ik ook een mooie combi.
Laatst bijgewerkt door holly op 19-02-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:30

Van welke kleur wil je het nr.?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:32

Uh allemaal :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:33

holly schreef:
Uh allemaal :o

Van die ik heb besteld? zwart/wit/zilver

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:38

Oh haha ja, van die kleurtjes :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:02

Haha Holly, dacht echt dat het een armband werd.. Hoe moet ik me dat voor me zien dan? Een brede band zegmaar?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:06

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:09

Ahaa nu istie duidelijk, scuzi :+ Zal jullie wel (weer) verwisseld hebben.. Ai.. _O-

Ik heb zojuist m'n visitekaartjes gemaakt, ben er erg blij mee :)