Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spotless schreef:Hallo allemaal,
Ongeveer een jaar geleden liep ik dit topic tegen het lijf.
'Vroegah' heb ik heel veel geborduurd. Ook hele grote dingen (40x60 ofzo) en sommige heb ik zelfs 2x gemaakt omdat iemand 'em zag en zó gaaf vond...
De laatste jaren kwam er weinig meer van terecht, geen tijd met een man en een dochter en werk en op een gegeven moment 3 paarden.
Maar nu kreeg ik toch weer zin en ik kon ook wel wat bezigheidstherapie gebruiken i.v.m. mijn echtscheiding. Vooral dat borduren van een foto leek me wel gaaf. Dus, hup naar de site en een leuke foto gekozen. Hondje is bij ex gebleven dus dan is dat extra leuk en ach, 5 euro kun je je geen bult aan vallen.
Op zolder lag nog wel het een en ander dus nadat ik de nodige aanvullingen bij elkaar gescharreld had ben ik vol goede moed begonnen.
Pffff, ik heb dus best wel wat ervaring maar dit is een pittige, hoor! Heel veel bijna dezelfde kleurtjes, 2 steekjes van die, 3 steeksjes van die. Vooral van dat gras wordt je aardig tureluurs...Ik heb 'em dus ook een poosje opzij gelegd op een gegeven moment. Tussendoor ook nog verhuisd dus ik denk dat ik alles bij elkaar nu een maand of 6 er echt aan heb gewerkt.
Inmiddels ben ik ook nog eens in de WW geraakt dus tijd zat! Ik ben nu maar gaan afstrepen op het telpatroon (dat heb ik nog nooit hoeven doen, maar ja je wordt ouder hè) en nu gaat het veel beter.
Aangezien jullie mij weer aan de gang hebben gekregen leek het me wel leuk om hier af een toe mijn vorderingen te laten zien.
Dit is dus de foto die ik heb gekozen
En zo ziet het telpatroon eruit (28 A4tjes....)
Dit zijn alle 81 kleurtjes....
En zo ver ben ik nu
Aangezien ik ooit eens van een professionele inlijst-meneer complimenten kreeg over de nette achterkant zonder knoopjes en lange loshangende draden (waardoor hij beter/mooier kon inlijsten) daar ook maar een fotootje van - misschien heeft iemand anders daar wat aan![]()
Ik moet zeggen dat ik hier en daar ook wel wat smokkel, ik ga écht niet voor 3 steekjes een draad aan- en afhechten. Maar over het algemeen zit er 'in de buurt' ook nog wel wat dus dan pak ik ze mee.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden![]()
Marion
_Daniella schreef:Nu vraag ik me iets af toen ik naar dit project aan het kijken was
De bovenkant is gedaan en dan begin je opeens ergens in het midden met de snuit... hoe weet je nou dat je dat steekje op dat plek moet doen met zo'n groot project?
Ik ben nog niet zo thuis in dat soort dingen
Bucephalus schreef:Heeeel mooi idd. Wat een engelengeduld heb jij, zeg!
spotless schreef:Ik zou net een update plaatsen want ik ga als een speer
_Daniella schreef:Nu vraag ik me iets af toen ik naar dit project aan het kijken was
De bovenkant is gedaan en dan begin je opeens ergens in het midden met de snuit... hoe weet je nou dat je dat steekje op dat plek moet doen met zo'n groot project?
Ik ben nog niet zo thuis in dat soort dingen
Je moet eigenlijk altijd in het midden beginnen......
Ik zou iets als dit niet aanraden om mee te beginnen, dan zakt de moed je al gauw in de schoenen ben ik bang...Koop eerst maar eens een standaard, niet te groot, pakket om wat ervaring op te doen.
Maar het wordt wel mooi hè, al zeg ik het zelf![]()
samantha5 schreef:Ik ben gewoon begonnen met een patroon dus niet voorbedrukt. Ik moet zeggen het is prima te doen en ik had geen enkele ervaring. Je moet het gewooon doen en dan komt het vanzelf goed.
Het enige wat ik verkeerd heb ik gedaan is dat ik niet helemaal snapte hoe ik in het midden moest beginnen. Maar ach het past erop.