-hahaha hoe fout
* Affectie met poëzie
* rijmelarij maakt ons blij
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
schiet niet erg op met mij. moet de inleiding ook dichten?
?! seabiscuitje schreef:Zoals ik ben ook nieuw en heb nu drie keer meegedaan, ik heb alle drie de keren een plaatsing gehad..misschien zijn er gewoon meer mensen die meedoen (ik heb geen idee?)?
Als jij jouw gedichten inzendt, ben je dan ontevreden over het gedicht? Of komt de teleurstelling pas als je niet geplaatst bent?
Het kan zijn dat je nu schrijft voor de plaatsing en minder vanuit het gevoel? Probeer voor jezelf associatie te zoeken met het thema, ga terug in jouw eigen ervaringen en schrijft vanuit emotie..dat werkt het beste..niet het schrijven om te winnen maar schrijven voor jezelf.
Giolli schreef:seabiscuitje schreef:Zoals ik ben ook nieuw en heb nu drie keer meegedaan, ik heb alle drie de keren een plaatsing gehad..misschien zijn er gewoon meer mensen die meedoen (ik heb geen idee?)?
Als jij jouw gedichten inzendt, ben je dan ontevreden over het gedicht? Of komt de teleurstelling pas als je niet geplaatst bent?
Het kan zijn dat je nu schrijft voor de plaatsing en minder vanuit het gevoel? Probeer voor jezelf associatie te zoeken met het thema, ga terug in jouw eigen ervaringen en schrijft vanuit emotie..dat werkt het beste..niet het schrijven om te winnen maar schrijven voor jezelf.
Ik denk dat je gelijk hebt. Eerst schreef ik voor mezelf. Toen kwamen er een heleboel bij en ging ik extra mijn best doen.
Maar toen ging het mis, kwam ik niet meer bij de plaatsing, en ging ik er meer op letten.
Nou lukt het helemaal niet..
Bedankt voor jullie lieve reactie's trouwens
[HK] rijmelarij maakt ons blij, we slaan ons er doorheen in #1!seabiscuitje schreef:Het is leuk om jezelf voor te stellen
Door per rijm iets te vertellen
Over wat je doet en wie je bent
Zodat iedereen je wat beter kent
maar is voor de "wedstrijd" zeg maar
andere is klets Citaat:Gelukkig en zilver, of Rijk en goud?
Een heel nieuw leven, of toch al oud?
Slim of dom, Wijs of naief
Voorbeeldig burger, of juist een dief
Als je mocht kiezen, wist je het dan?
Of zou je twijfelen, wat het beste kan.
Zou je hier zijn, of juist ver weg.
Kiezen voor eenzaamheid, of juist overleg.
Als jij de keus mocht maken, hoe zou jij dan gaan?
Denk daar eens overna, en gebruik het in je huidige bestaan.