[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:39

Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken je bent niet de enige die er overheen leest Nagelbijten / Gniffelen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:07

Ik zal er binnenkort ook eens een aantal bijtaxeren, zogauw ik tijd heb.
Ik vind dat de tekeningen van diegenen hier die er professioneel vele uren aan bezig zijn en er in de praktijk ook redelijk goed mee (bij-)verdienen in dit topic overigens erg laag getaxeerd worden. Voorbeelden hiervan zijn bijv. Naomi, Lontje, Josav en Fnanne. Die werken zijn wat mij betreft veel meer waard dan een uurloon voor de gewerkte uren, zelfs de materiaalkosten liggen vaak al hoger als de taxaties hier, terwijl ik van hen weet dat ze duur kwaliteitsmateriaal gebruiken.

Hier nog een werk van mij,
olieverf op doek, 60 x 80 cm, Al kaheel Cavalor Cumano:

Moderatoropmerking:
Foto verwijderd op verzoek wegens betere foto hieronder geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:56

Pagina 22:

Plaudar
Het lijkt net of het paardje een deukje boven de neusriem heeft, en een bollinkje eronder. Maar ik denk dat dat komt door de bles
40 euro

XxLietjuhxX

De verhoudingen kloppen nog niet helemaal (hoofd van de meoder te klein, de rest van het lijf te groot)
Toch zo een 20 euro Ja

HorseFury
Niet bepaald een soort schildering wat ik in mijn kamer zou hangen, niet helemaal mijn smaak. Wel heel mooi uitgewerkt, en mooie uitdrukking
35 euro

Plaudar
Ook dit paardje lijkt me ietsje uit verhouding (lijkt een lang hoofd te hebben?)
De bitring vind ik super mooi gedaan! Zit heel veel diepte in Wow!
45 euro

Colorado
Mooi! Leuke aparte stijl. Vind het erg leuk!
20 euro

Annetje
Ik vind de kleuren heel erg leuk Haha!
Allemaal zon 50 euro

XxLietjuhxX
Deze vind ik iets minder dan jouw merrie en veulen.
Ook deze is een beetje uit verhouding.
15 euro

Cyntje
Erg mooi werkje!
Geen commetaar
45 euro zekers

rooslovertje
mooie tekening! Vind het hoofdstel er ietsje pietsje krasserig uitzien, maar dat was waarschijnlijk omdat dit een spoedopdracht was Tong uitsteken)
20 euro

alena
leuke tekening! Er had wat mij betrefd wat haarstructuur in de bles en snep gemogen.
25 euro

Plaudar
Het beste werk wat ik van je gezien heb!
60 euro

x_britjj_x
mooie werkjes, vind de tweede het beste
zou je in het vervolg je tekeningen even willen draaien?
1e: 40 euro
2e 45 euro
3e 35 euro

Pagina 23:

highwaykind
Wow! Wow! wat een prachtig levendig werk! Die ogen van eht meisje Lovers
Wow! echt super! Geen commetaar!
80 euro minstens!

_likepink_
Het lijkt of je hem snel hebt gemaakt, probeer rustig te tekenen. Rustige lijnen trekken, en haartje voor haartje. Ja
Blijven oefenen, dan gaat het steeds beter Ja
Nog even niks

GalopRacer
Zie hierboven

alena
mooie tekening, alleen de manen vind ik wat minder. Probeer de manen plukje voor plukje te tekenen.
30 euro

Wendy15
Mooie tekening! Geen commetaar!
45 euro!

Pagina 24:

Fiffill
Mooi werk! Jammer dat je nog maar drie kleuren had hier Knipoog
80 euro zeker!

Mirte_
Mooi werkje, maar probeer het netter uit te werken. Dit oog een beetje krasserig in mijn ogen
20 euro

sexy_back
ik ben er persoonlijk niet zo weg van. Het paard heeft wel een hele lieve uitstraling.
25 euro.

janique
super werk! Geen commetaar
100 euro.

Cyntje
Mooi werkje, beetje krasserig in de hals (naar mijn idee Knipoog )
Verder geen commetaar
50 euro

De rest doe ik later Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:40

Bedankt!

Die haflinger (2e taxatie die je gedaan hebt) had van zichzelf al een vrij lang en smal hoofd op de foto. Kan ik niks aan doen. Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:46

Hier een aantal werken terugbladerend getaxeerd. Sorry voor diegenen die ik oversla, daar wist ik zo snel geen prijsje bij te verzinnen.

pag.22:

-Annetje: De 1e 100,= die anderen iets minder
-Cyntje: 40,= De kwaliteit van je werk wordt steeds beter
-Rooslovertje: 35,=
-Plaudar: 95,=
-Britjj: 40,= (heb ineens kramp in mn nek Ziek )

pag.21:

Elanor: 35,=
Sexy back: 75,= eenvoudig, maar apart
Plaudar: 75,=
Highwaykid: 115,= Als de afwerking meer in orde is zoals hoe de hals in het papier overloopt meer
Fnanne: 200,= Wow! Ik denk dat ze daar op exposities een kaartje van zo`n 600,= aan zouden hangen
Lontje: 175,=

pag. 24:

Fiffel: 45,=
Mirte: Materiaal + formaat? 15,= ?
Janique: 80,= dottig schaap, echt iets voor in de woonkamer van een schapenhouderij
Cyntje: 45,=
Plaudar: 30,= Meer als je ander materiaal had gebruikt
Ciinderella: 20,= De details die voor een levendig beeld zouden moeten zorgen vallen wat donker weg en onbelangrijke details zijn gehighlighed. Probeer de blik er meer uit te laten springen

pag.23:

Highwaykid: 85,= je hebt hier optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van grafiet en het beeld trekt direct de aandacht doordat ze dwars door je heen staart
Alena: 20,= probeer de verhoudingen zoals ze op de foto staan nog iets meer los te laten
Wendy: 30,=

Hier nog een werk van mij,
olieverf op doek, 60 x 80 cm, Al kaheel Cavalor Cumano:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CaPrIoLe`79 op 23-11-07 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:10

Citaat:
[naam]: 95,=

Dat kan niet kloppen Nagelbijten / Gniffelen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:14

hihi datzelfde dacht ik van mijn €75,00...
wel tof hoor om te lezen begrijp me niet verkeerd, maar zóveel Bloos

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:20

Eh hoeveel uur hebben jullie eraan gewerkt? Hebben jullie al eens berekend wat voor schandalig uurloon ik jullie heb aangerekend? Bloos

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:22

geen idee eigenlijk, daar denk ik eigenlijk niet aan, omdat ik toch alleen voor mezelf schilder en teken en niet meer in opdracht...

dat werkje koste me 6 a 8 uur weet niet meer precies... was in ieder geval zo klaar voor mijn gevoel...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:35

Maar daarbij vergeet je nog de uren die je hebt gewerkt aan schetsen en werken die gewoon grandioos mislukt zijn, maar die je wel nodig had om te experimenteren, om jezelf zover te ontwikkelen om zo uiteindelijk dit werk te kunnen maken.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:39

ja das waar...
maar toch ik blijf erbij 75 euries is veeeeeeel, maar wel leuk om te lezen Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:15

Van de week taxeer ik weer een heel eind bij.
Mijn laatste creatie (om van die € 6,= taxatie af te komen Nagelbijten / Gniffelen )
Zwart fotokarton 35 x 50 cm (= groter dan A3) met Derwent Coloursoft kleurpotloden en veeeeeeel uren werk Knipoog

Afbeelding

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:17

Wow, die vind ik wel mooi. Daar zou ik zeker meer dan 6,- voor geven hoor Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:40

Je kent mn bod lon Nagelbijten / Gniffelen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:11

Tijd voor een inhaalslag...

Prijs die ik voor een werk geef gaat over het opgegeven formaat, of anders op A4 indien niet vermeld.

Pagina 22
@ Annetje: de eerste spreekt mij erg aan, 75 euro.
Tweede: 50,00
Derde: 25,00
@ XxLietjuhxX: ik kan er nog geen waarde aan verbinden, meer uitwerking zou fijn zijn, contrast tussen manen en neus is te groot imo. Lachen
@ Cyntje: ik sta verbaasd over de stappen die je maakt. 25,00
@ Rooslovertje: heel eigen portret Ja 30,00 euro
@ Alena: zitten hele fijne stukken in je tekening, lijnen rondom de ogen vind ik zelf wat storen, schattig portret. 25,00 euro
@ Plaudar: Wow... 75,00 minstens...

Pagina 23
@ Highwaykind: minstens 100,00 euro. Indringend werk.
@ _Likepink_: ik zou flink gaan oefenen Lachen
@ Galopracer: idem voor jou, oefening baart kunst Lachen
@ Alena: lieflijk portret, mooi! 50,00 euro.
@ Wendy: ik vind 'm gaaf! 50,00 euro.

Pagina 24
@ Fiffill: mooi werk Ja 30/40 euro.
@ Mirte_: mooie opzet, je schrijft dat er nog wat aangepast moet worden? Als het werk nog niet af is wacht ik het resultaat even af.
@ Sexy_back: ik vind het een lief portret maar het klopt anatomisch niet echt. 15/20 euro misschien?
@ Janique: Lovers ik vind 'm zo gaaf! 100,00 minstens.
@ Cyntje: 75,00 euro.
@ Plaudar: 50,00 euro.
@ Fiffill: 30 euro.
@ Ciinderella: 50/75 euro.
@ Fiffill: hoewel ik het idee erg leuk vind, komt het resultaat wat gehaast op me over. Ik vind het even lastig hier waarde aan te verbinden.

Pagina 25
@ Oneill: minstens 250,00 euro.
@ Lontje: idem; minstens 250,00 euro.

Roos, grafiet op A4:
Afbeelding

Anda, pastel en Derwents op A2:
Afbeelding

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:01

Ik taxeer zo bij (zit meer tijd in dan wat uploaden)
1.Afbeelding
2.Afbeelding
Beide A4, en gegrid van voorbeeldfoto.
Bovenste met houtskool en grafiet, onderste grafiet en de coltrui in zwart kleurpotlood.
(Zoals altijd is het erg lastig een fatsoenlijke foto te maken..)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:37

Afbeelding
nummer zoveel...
ongeveer a4 formaat, met derwent color soft (tja die mooie tekeningen steken aan Haha! ) konijn ben ik eindelijk tevreden over, achtergrond allesbehalve... bij nader inzien had ik die liever weggelaten maar ja...
tijd: zo'n 15 uur werk (pokkehaartjes Knipoog )

ik taxeer later bij, moet zo naar mn werk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:11

ook de laatste tekeningen even getaxeerd Lachen zoals ik al eerder heb gezegt, ik ben heel erg slecht in taxeren, zo dont shoot me Knipoog

hier vanaf pagina 24 halverwege

Fiffill
Je weet wat ik van jouw tekening vind Wow!
50 euro.

Ciinderella
Erg mooi, vind het alleen jammer, dat het hoofd zo donker is Lachen
50 euro.

Fiffill
Erg mooi! Mijn enige commetaar is ngo steeds, dat je het ene tandje niet ziet, en dat de snorharen achter de tong zitten Lachen
55 euro

oneilltje79
echt heel er mooi Wow! Wow!
geen commetaar
minstens 200 euro Ja

lontje
hier ben ik dus helemaaaaaal sprakeloos over Wow! Wow! Wow!
dit is ábsoluut het mooiste werkje, dat ik ooit van jou heb gezien Ja
ik denk úberhaupt het mooiste werkje dat ik ooit heb gezien!
Ik vind deze minstens 275 euro waard Ja

Fnanne
Vind het knap dat jij zo goed met grafiet overweg kan! De sperriem en de keelriem ogen heel dunnetjes, maar dat komt denk ik omdat het een nogal grof paard is?
120 euro (vanwege het formaat)
tweede werkje:
erg mooi met al die kleuren erin, en dat het zadel zo “doorzichtig” is getekend! Wow!
200 euro Ja

highwaykind
twee erg sprekende mooie tekeningen. Vraag me erg af wie het zijn Lachen
bij de eerste tekening vind ik het jammer dat het haar boven haar ogen, en een paar dikke plukken staat, het was denk ik iets mooier geweest, als hier ook haar structuur in zat, of als het kleinere plukjes waren geweest Lachen
75 euro voor beiden.

sexy_back
mooie tekening. Sprekend oogje! Ik had je in het topic, als tip gegeven om wat meer abnormale kleuren toe te voegen. Ik dnek dat dit mooier had gestaan. Ik zie dat je nu in een pootje blauw hebt verwerkt. Dit valt nu heel erg op, omdat verder in de rest van de tekening geen blauw zit. (behalve in het oog) ik denk dat op meerdere schaduw plekken wat blauw, niet zou misstaan.
45 euro.

voorlopig van mij nog geen tekening Lachen
even wat andere dingetjes aan mijn hoofd Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:50

Blz 21
Na enige uitleg/tips van JoSav (insert worshipsmiley) taxeer ik vanaf nu anders/hoger Knipoog

Elanor: Ik weet dat het lastig is om alles goed op de foto te krijgen dus ik neem aan dat het in het echt wat contrastrijker is? 50-75 euro
sexy_back : Ik mis details, maar vind schaduwen op het lijf wel mooi. Lijnen op de nek iets te “stripachtig”..Formaat?? A4 – 40 euro
plaudar : Welsh:Prachtig neusje, sprekend oog. Manen rechts misschien iets snel afgewerkt Knipoog 50 euro Haflinger: neusje/mond heel erg mooi, rest iets minder.. 40
XxLietjuhxX: mooi dat je er iets meer licht/schaduw in probeert te brengen. De verhoudingen kloppen alleen nog niet helemaal.. 15 euro
HorseFury – Mooie kleuren, wel wat vlekkerig/vegerig en de ogen puilen wat uit.. jammer dat gras en manen zo dit zijn. Formaat?? A4 – 30 euro.
Colorado: formaat??? A4 – 20 euro. Ik mis details en zie niet goed wat vacht/oor is, of wat het witte gekriebel is .
Blz 22

Annetje. Mooie sprekende kleuren, maar soms wel wat vlak. Verhoudingen kloppen soms niet helemaal. 1e: 60, 2e: 50 3e: 30
[b]XxLietjuhxX: Mooi neusje, er lijkt alleen wel een “gat” in het oog te zitten. 15
Cyntje[/b]: Mooie! Kijk alleen wat raar tegen de oren aan ( driehoekjes), en heb is jammer dat de manen zo dik zijn. 30

Rooslovertje: Mooie voorpluk! Verder wel wat krasserig en verhoudingen kloppen niet helemaal. 15-20
Alena – aangenomen dat dit een scan is waardoor de helft wegvalt: vind de oren er wat te donker op staan, en mis een glimmetje in de ogen, halster /neus stuk is wat hard/plat -maar verder erg mooi.
25-30
Plaudar: ben hier minder weg van dan van de andere twee. Smal hoofd, kleine oortjes, en “zonde’ van het hooi/gras dat er niet erg eetbaar uitziet Knipoog 30

Blz 23
_likepink_ : is mij iets te abstract.. nog even dooroefenen.
GalopRacer: het gezicht is wat plat en vegerig, ook is alles iets te omlijnd/stripachtig.. lekker door gaan!
Alena – zelfde commentaar als bij de vorige. Mis wat leven in de ogen, 25-30
Wendy15: goed lijkend portret. 40
Fiffill Oh jee.. erg lastig taxeren zoiets ! 40-50? Wolf: wow! Lekker harig en mooie kleuren. Met glimmetje 50 euro Vos: ook mooi, maar vacht te grof/lang..30
Mirte – Dat schetserige/strepende op de benen/hoeven vind ik erg mooi, maar het is jammer dat niet alles zo is, en dat de verhoudingen niet overal kloppen. 20-30
Sexy-back : probeer met wat meer kleuren te werken zodat er wat meer diepte in komt. 30-40
Janique: WOW! Prachtige zachte kleuren, erg stoer schaap! 100-150 euro
Cyntje: erg mooi uitgewerkt hoofdstel! Rest van het paard is wat vlak. (gebrek aan meer kleuren?)
30-40
Plaudar: mooi, lekker zacht en veel glim in de manen. Er lijkt iets niet helemaal te kloppen (misschien af en toe wat te strakke harde lijnen erin???) maar dit stoort niet erg. 30-40
Ciinderella: formaat? Materiaal?? Als ik van bovenaf op mijn beeldscherm kijk zit er toch wel diepte in het hoofd. A4: 30-40

Blz 25
oneilltje79: Zo herkenbaar! Vind het paar heel erg mooi, springt er geweldig uit. Gezicht van de ruiter en staart van het paard iets minder.. 150-200
Lontje: Helemaal geweldig!! Prachtig! Hier kan ik heeeel lang naar kijken ( en ik heb verder weinig met vogels. Vind ze wel leuk maar daar houd ’t op..). 150-200.

Fnanne – lekker glim! Beetje dikke manen. 40-50. Anda: prachtig!! 100
Sexy_back: Probeer ook wat meer kleuren te gebruiken dan wit als het licht is. 10-15

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:00

Afbeelding

Formaat: A4
Materiaal: Kleurpotlood op zwart fotokarton

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:01

Heey allemaal,

Ik had al heel lang niet meer getaxeerd, en ik was net bezig (ik was bijna klaar!) en toen sprong mijn kat op mijn schoot, drukte ik op de verkeerde knop en was ik alles weer kwijt (klinkt niet echt geloofwaardig, maar is wel echt waar!) Vork . Ik zal binnenkort alles weer inhalen, maar nu heb ik even geen tijd om alles weer opnieuw te doen, echt heel erg sorry daarvoor! Ik plaats al wel vast mijn eigen tekening.

Een liggend Holsteinerkalfje op A3-formaat met tekenpotloden en grafietpotlood.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HEPRHHOI.jpg

Omdat deze foto door het flitslicht niet helemaal klopt (de lichte delen lijken wit) heb ik nog een foto zonder flits. De kwaliteit van de foto is wat slechter maar hierop kun je de lichte delen op de tekening ook goed zien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GR6LHDNW.jpg

Mijn tekeningen stonden scheef en ik kreeg ze niet recht. Vandaar dat ik ze in een link heb geplaatst.
Laatst bijgewerkt door hoefnagel op 27-11-07 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:03

Ik ga tekenen en foto maken van mijn andere tekening die af is Doei!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:12

Lietjuh : Volgens mij kloppen de verhoudingen niet helemaal. Het linkeroog toont wat raar. Denk dat het ietsje te hoog vindt. Verder vind ik het wel een erg schattig kalfje. Denk dat hij rond de 15 euro waard is. ( maar ben geen ster in taxeren)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:39

Ik zal zo bij taxeren. Lachen

Afbeelding

Derwent coloursofts op zwart papier - zo'n 13 uren werk - +/- 20x35 cm

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:12

oneilltje: Ik blijf het erg leuk vinden dat je zo mooi in je eigen stijl door blijft werken. Prachtig dat je zo durft met kleuren, moeilijk te taxeren, minstens €200
Lontje: Prachtig! minstens €200
Fnanne: Mooi! Mij stoort de onderhals wel een beetje, maar waarschijnlijk hoort dit bij het paard. Misschien kun je de vlakken iets meer uitwerken€40
2) Heel mooi! Echt een mooi sfeertje met die achterkantkleur. €100
HWK: 1) Heel erg mooi! Die glans die je op het gezicht weergeeft is heel knap. De halsschaduw is wel erg dominant, dat zou misschien iets zachter mogen. De achtergrond toont ietwat te vlekkerig. €70
2) Ook mooi! De koltrui had net iets meer vorm mogen hebben, want het toont nu bijna als een zwart geheel. €70
_Malu_: Heel erg mooi! Misschien mag er iets meer onderscheid komen tussen verschillende onderdelen, dat maakt het net iets duidelijker. Het oog is bijvoorbeeld wat klein en de vorm mag iets meer waardoor het iets beter eruit komt. €30
rooslovertje: Leuk! De kleuren zijn mooi gekozen, alleen mag het oogje er iets meer uit springen. €40