[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 13:23

Joltsje schreef:
OMG wat een plottwist toch ook weer.
en geen (volledige) fictie dus. heel bijzonder dit

Ik zei toch dat er een aanzoek kwam :D .

prompter schreef:
Ik krijg serieus medelijden met Wouter, Nina profiteert schaamteloos van hem :

Dat is ook een conclusie :D .

Sky_As schreef:
Nina is vooral heel naïef want dit had ze natuurlijk allang aan kunnen zien komen....

Er zullen maar weinig mensen zijn die echt belangeloos doen, wat Wouter voor Nina deed. En dat blijkt ook maar weer. Hij verwacht er iets voor terug.

Ik zou overigens ook nooit met iemand waar je niks mee wilt zulke reizen maken en hem dan ook alles laten betalen.

Ook alle eerdere cadeautjes had ik overigens niet geaccepteerd....

Ik ken overigens ook een "Wouter".... Die zou hetzelfde doen maar vervolgens ook boos worden als de veel te jonge knappe dame achter af echt niks meer wilt dan enkel wat vriendschap.

Right!
[edit /verwijderd]
Ik spoiler teveel, het komt later wel. Leuker om conclusies te laten trekken.

IMJ

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:10

Ik heb ook medelijden met wouter maar begrijp ik precies waarom dit niet aantrekkelijk is.
Met hem mee op reis gaan (op zijn kosten) zou ik dus ook niet gedaan hebben.. maar ja, wat de gedachtengang van Nina is of wat er aan vooraf is gegaan weet ik niet.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 14:19

IMJ schreef:
Ik heb ook medelijden met wouter maar begrijp ik precies waarom dit niet aantrekkelijk is.
Met hem mee op reis gaan (op zijn kosten) zou ik dus ook niet gedaan hebben.. maar ja, wat de gedachtengang van Nina is of wat er aan vooraf is gegaan weet ik niet.

Ik heb medelijden met Wouter op heel andere vlakken :') !
Als je stiekem foto's maakt van iemand onder haar rok en daar 's nachts op zit te "verheugen" vind ik dat vrij sick.

Maar ook dit gaat later blijken, waarom De Gratis (vooral: ongevraagde) Vakanties zo belangrijk zijn.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:23

_O- Je geeft toch niet zoveel geld uit aan een ring om vervolgens iemand ten huwelijk te vragen terwijl je dat helemaal niet besproken hebt met diegene.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:59

astridastrid schreef:
IMJ schreef:

Ik heb medelijden met Wouter op heel andere vlakken :') !
Als je stiekem foto's maakt van iemand onder haar rok en daar 's nachts op zit te "verheugen" vind ik dat vrij sick.

Maar ook dit gaat later blijken, waarom De Gratis (vooral: ongevraagde) Vakanties zo belangrijk zijn.

Ja die was ik even vergeten, die foto... Gadver! :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:15

Iemand openbaar ten huwelijk vragen, terwijl ze het constant over haar ex heeft is sowieso een no-go. Die is in die zin net zo zelfdestructief als Nina.

Je kan beter beginnen met “verkering” in een besloten setting.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:51

Eens hoor. Wouter zou ook wel beter moeten weten toch. Kom op. Wil je zo trouwen?

En inderdaad als Nina zou je ook niet op zo’n reisje in moeten gaan.

Het is gewoon zo ver van mijn bed show en ik kan me hier zo weinig bij voorstellen

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:13

Wat een plottwist :oo
Ik vind Wouter een beetje eng... op heel ander vlak dan Prem of Tom, maar wel eng :=

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:22

Wouter is niet eng, Wouter is een beetje hopeloos (verliefd). Doet hij daardoor onhandige dingen? Jep....

Hij redeneert waarschijnlijk, als ik haar in een bh in een pashokje mag zien staan, vind ze die foto vast ook niet zo erg.

Ik geloof oprecht niet dat er kwaad achter zit, maar ik vind het ook "viezig" hoor!

Maar Nina geeft wel wat gemixte signalen die voor hem waarschijnlijk tegenstrijdig zijn/ voelen en hoop geven.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:31

Sky_As schreef:
Maar Nina geeft wel wat gemixte signalen die voor hem waarschijnlijk tegenstrijdig zijn/ voelen en hoop geven.....

Ja dit. Met hem op vakantie gaan is ook gewoon echt niet slim.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:03

Ja en nee (na 3 dagen offline een berg pagina's bij mogen lezen = smullen) ze is juist best wel duidelijk met dat ze niet naast hem wil slapen, hem ziet als beste vriend en ook altijd heeft gezegd dat het niets wordt. Ik heb ook een Wouter gehad ik zou willen dat ik verliefd op hem zou kunnen worden, maar ja het wordt gewoon niet nat... nooit ook... heel jammer had een perfecte toekomst gehad op financieel en lief vlak, maar ja, als je er niet warm van wordt dan houdt het op.

Ik wil Nina wel slaan hoor (spreekwoordelijk dan) ivm Tom. Naief ok, maar dit is een probleem... := tjeezz meid wat doe je jezelfa an.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 19:32

Nice nice,
Er is geen goed of fout voor mij, juist leuk dat iedereen een eigen mening heeft.

Mer1980 schreef:
Ik wil Nina wel slaan hoor (spreekwoordelijk dan) ivm Tom. Naief ok, maar dit is een probleem... := tjeezz meid wat doe je jezelfa an.

HIER kan ik dus wel inkomen,
Echt MEGA VERSLAAFD, echt NIET gezond. Als ik terug denk aan mezelf, (oh wacht, Nina) vind ik mezelf ook echt heel erg zielig |( .
Maar goed, dat vond Wouter denk ook.

Dit stuk hoorde er nog eigenlijk bij maar het werd zo lang, dus post hem toch maar vandaag nog.

I'm on the roll!
Dit schrijft gewoon lekker.

59.2
19 februari 2022 (vervolg)

Of: Een sprookje in Dubai, alleen met de verkeerde prins.

Terug in de hotelkamer legt Wouter zijn bordeaux rode Suit Suit koffer – speciaal gekocht voor deze trip, vertelde hij trots – op het kingsize bed dat ooit een grappig misverstand was, nu de fysieke belichaming van onze complete sociale awkwardness.
‘Ik neem een eerdere vlucht,’ zegt hij terwijl hij zijn laptop openklapt.
‘Wouter—’
‘Het is oké, Nina. Echt. Ik wist waar ik aan begon.’

Ik zit in de fauteuil bij het raam, de €47.000 ring nog steeds in mijn Primark-tas. Het is perfect. Precies wat ik zou willen als iemand me ten huwelijk vroeg.
Behalve dat het niet van de juiste persoon komt.
‘Kan ik iets doen?’ vraag ik, omdat stilte kennelijk niet mijn sterkste punt is.
‘Nee.’ Hij vouwt zijn True Religion t-shirt op. De kleding die bedoeld was om ons als stel te laten matchen voor alle Instagram-foto's die we nooit gaan maken. Nu voelt het meer als een uniform voor een begrafenis. De begrafenis van onze vriendschap. ‘Ik red me wel.’

‘Wouter—’
‘Ik koop €47.000 ringen zonder te weten wat je gaat zeggen.’ Zijn stem breekt een beetje. ‘Tom koopt je €650 oorbellen en zegt dat hij geen kinderen met je wil.’
Dat heeft hij onthouden. Natuurlijk heeft hij dat onthouden. Wouter onthoudt alles – elke vernederende Tom-anekdote die ik hem heb verteld tijdens onze terugkerende ‘wat-is-er-mis-met-Tom’ sessies. Hij heeft een mentaal archief van alle redenen waarom Tom slecht voor me is, inclusief prijzen, data, en exacte citaten.
Hij heeft dit archief gebruikt om zichzelf te overtuigen dat hij De Betere Keuze is.
Het ergste? Hij ís beter. Objectief gezien. Op papier. In elke praktische zin.

Maar liefde is niet praktisch. Liefde is het tegenovergestelde van praktisch. Liefde is al je spaargeld uitgeven aan een ring voor iemand die je in de friendzone heeft gestopt en hopen dat Dubai en diamanten de kracht hebben om emoties te veranderen. Liefde is iemands berichten obsessief controleren terwijl iemand anders je daadwerkelijk respecteert en je nooit om 3:00 's nachts wakker maakt om te vragen waar je bent en met wie.

‘Het spijt me,’ zeg ik weer, omdat ik niets anders kan zeggen dat waar is.
‘Stop met sorry zeggen,’ zegt hij terwijl hij zijn koffer dichtritst. ‘Het helpt niet.’
Hij staat op, schuift het handvat van de koffer uit. ‘Ik ga naar beneden.’
‘En de ring?’
‘Wat is daarmee?’
‘Je hebt €47.000 uitgegeven aan—’
‘Een mooie herinnering aan mijn eigen domheid.’ Hij haalt zijn schouders op. ‘Verkoop hem. Hou hem. Gooi hem in de Perzische Golf. Het maakt niet uit. Ik heb genoeg geld.’

Hij loopt naar de deur. Stopt. Draait zich niet om.
‘Voor wat het waard is,’ zegt hij, ‘Tom verdient je niet. Maar blijkbaar verdien ik je ook niet.’

De deur valt dicht. Niet met een klap – Wouter is te netjes voor drama – maar met het zachte klik-geluid van iets definitiefs.

Overmorgen vlieg ik terug naar Amsterdam. Terug naar mijn echte leven, waar ik niet doe alsof ik iemand anders ben. Waar ik gewoon Nina ben – de vrouw die huwelijksaanzoeken afwijst en obsessief telefoons checkt en dure ringen in Primark-tassen bewaart.
De Ring.
Ik haal hem eruit, houd hem tegen het licht dat door de hotelraamgordijnen filtert.
Hij fonkelt.

Ik probeer hem aan mijn ringvinger. Past perfect. Natuurlijk past hij perfect. Wouter heeft maanden bestudeerd wat ik mooi vind. Hij heeft geluisterd naar elke terloopse opmerking over sieraden, elke kritische opmerking over andere mensen's verlovingsringen, elke hint die ik ooit heb laten vallen. Hij heeft beter opgelet dan Tom ooit heeft gedaan.

En toch.

Ik zit hier met een perfect passende verlovingsring van de verkeerde man, terwijl de juiste man — de verkeerde man — me al weken ghost.

To be continued...

:')
Afbeelding

:')
Afbeelding
(Zo liep ik er toen echt gewoon bij hhahhhahahhaha. Tom schaamde zich kapot toen ik het de eerste date aan had hahhahahha. Wouter kon het allemaal niks schelen.)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:46

WAT IS ER MET DE RING GEBEURD :')
Ik zou in mijn toxic periode expres een verhaal eraan hebben gewijd op mijn socials (en dan lekker alleen zichtbaar voor degene die het moet zien). :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 19:49

Kaitlyn schreef:
WAT IS ER MET DE RING GEBEURD :')
Ik zou in mijn toxic periode expres een verhaal eraan hebben gewijd op mijn socials (en dan lekker alleen zichtbaar voor degene die het moet zien). :')

Hahahaha relatable!
Ik schrijf er een verhaal over en hoop dat het ooit in boekvorm verschijnt dan mag iedereen het lezen, inclusief Wouter :D .

Morgen wordt ook weer een leuk hoofdstuk!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 08:55

En je nailed die outfit wel! Wat ben je knap! Ik snap Tom wel en Wouter ook, maar oef.... In mijn goede slanke tijd (lang leve de Ozempic heb ik mijn figuur weer bijna terug maar ok) trok ik ook altijd de verkeerde mannen aan. Ik 'herken' mij dus ook wel en klein beetje in Nina, alleen ging ik nooit zo ver. Al heb ik wel wanhopige acties gehad hoor, maar ga ze niet posten :+

Spoiler:
Al heb ik ook een rijke scharrel gehad met verschillende juwelierszaken die mij overspoelde met kado's en die was 56, zag er fantastisch uit a la Tom zegmaar qua lijf maar was wel zijn bij-vrouw... hoe naief... Ik was eind 20 toen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:26

Ik vind het ook wel sneu voor Wouter, maar snap hem ook niet, er was helemaal niets van een liefdesrelatie tussen hun en dan zo'n dure ring kopen en meteen een huwelijksaanzoek is wel erg raar. Nina was toch wel heel duidelijk, maar goed ik heb ook zulke vriendschappen (gehad) en die eindigen vaak zo. Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de ring is afgelopen. Wel weer een verrassend stukje, je beleefd van alles zo.

Je hebt inderdaad een prachtig figuur met hele mooie lange benen!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:32

Ik hoop dat Nina een foto van de ring naar Tom stuurt met erbij.. Ik heb naar je geluisterd hoor. Ga deze verlovingsring verkopen en 'iets van m'n leven maken'. Maar wel zonder jou, byeeee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 10:03

Ik heb medelijden met Wouter,al had hij het op zijn vingers kunnen natellen dat ze nee zou zeggen.
Maar ook hier weer, liefde maakt blind

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 11:36

Wat ik zou doen in deze situatie is de ring terugbrengen, het geld terug vragen en aan Wouter geven. 47k is veel geld, hij is haar beste vriend ook al heeft hij een domme fout gemaakt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:46

Ik ben vooral benieuwd of hij nog steeds haar beste vriend is, want dit is wel heel ongemakkelijk :(:)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 15:38

Heel, heel leuk! Dit.
Keep 'm coming, heel leuk om jullie gedachtenlijntjes te zien.

SUPER motiverend, ook!

Mer1980 schreef:
En je nailed die outfit wel! Wat ben je knap! Ik snap Tom wel en Wouter ook, maar oef.... In mijn goede slanke tijd (lang leve de Ozempic heb ik mijn figuur weer bijna terug maar ok) trok ik ook altijd de verkeerde mannen aan. Ik 'herken' mij dus ook wel en klein beetje in Nina, alleen ging ik nooit zo ver. Al heb ik wel wanhopige acties gehad hoor, maar ga ze niet posten :+

Spoiler:
Al heb ik ook een rijke scharrel gehad met verschillende juwelierszaken die mij overspoelde met kado's en die was 56, zag er fantastisch uit a la Tom zegmaar qua lijf maar was wel zijn bij-vrouw... hoe naief... Ik was eind 20 toen.

Echt heel tof dit!

Ja, ik zit nu ook in een ander deel van mijn leven, hoor! Vond het vroeger heel normaal allemaal :D

Turn your obsession into succession :D !
Let's go!

Ook weer twee oude dozen uit mijn eerdere verhalen afgestoft.

60.
24 maart 2022
Of: Ik ben niet emotioneel instabiel, gewoon ziek.

Ik heb Covid.
Dus zit ik in isolatie – een concept waar Tom natuurlijk het patent op heeft. De ironie is niet te missen: ik, die drie PCR-testen moest ondergaan voordat ik Tom mocht aanraken, heb nu daadwerkelijk het virus dat hij zo vreest. Waarschijnlijk opgelopen door het likken van winkelwagentjes (grapje). Of doordat ik mijn immuun system heb ondermijnd door vier weken lang obsessief WhatsApp-tijdstempels te analyseren (meer waarschijnlijk).

In eerste instantie dacht ik dat het emotie was. En ouderdom – want blijkbaar manifesteert een midlifecrisis zich tegenwoordig als griepsymptomen. Daarna dacht ik: hooikoorts (maart, pollen, makes sense). Toen overwoog ik permanente vraatzucht, maar die diagnose is bij mij chronisch sinds mijn anorexia overging in binge eating in 2011 (het jaar dat ik ontdekte dat chocoladerepen je niet per definitie dood maken – revolutionair), dus dat telde niet mee.

Het ergste deel van deze hele Covid-ervaring? Ik ben door al mijn Hershey's Kisses heen. Tom bracht die altijd mee uit Miami – kleine, zoete cadeautjes die hij altijd uit zijn handbagage toverde voor mij. Overigens zijn enige bijdrage aan mijn welzijn, afgezien van anxiety en trust issues die je niet kunt opeten.
Nu heb ik niet alleen een ex-piloot, maar ook een acuut chocoladetekort.
Dubbele ramp.
Want Covid verdwijnt na een week of twee, maar Tom-withdrawl is blijkbaar een chronische aandoening, dat ik ‘Pilot-induced Respiratory Distress Syndrome’ zou noemen.

Mijn kapper – part-time KLM stewardess, part-time dorpsroddeltante – heeft blijkbaar mijn complete relationele geschiedenis uitgestald in haar salon. Geweldig. Ik hoorde dit van Willeke, die het hoorde van Marjan, die het hoorde van iemand die highlights liet zetten. De kapsalon-keten van Haarlem is effectiever dan De Telegraaf voor het verspreiden van onbevestigde verhalen.
Ze weet niet dat Tom en ik uit elkaar zijn. Ga ik haar ook niet vertellen – ik wil geen sequel van ‘Het Drama van de Dame met de Highlights, Seizoen 9: De Dubai-Rebound.’

Maar ik moest mezelf flink inhouden toen ze vertelde dat ze hem had gespot op Schiphol.
‘JEZUS, wat een verschijning!’ had ze enthousiast geroepen, volgens de bronnen. ‘Die valt wel op... zo breed, zo veel autoriteit, zo...’ – hier had ze haar verfkwast dramatisch in de lucht gehouden – ‘...knap.’
Dankjewel, Nancy. Nog een schepje zout in de Hershey's-wond. Alsof ik niet al wist dat Tom eruitziet als de hoofdrolspeler in een Gillette-commercial. Alsof ik niet elke dag in de spiegel kijk en me afvraag waarom iemand die eruitziet als een runway model tijd verspilt aan iemand die Primark-ondergoed draagt en Wok to Walk beschouwt als fancy dining.

Door deze intel mis ik hem nog meer dan ik al deed – wat ik wetenschappelijk gezien niet voor mogelijk had gehouden. Mijn verlangen naar hem heeft blijkbaar geen bovengrens, zoals de nationale schuld of mijn creditcardrekening.

Dit is dus niet mijn jaar.
(Ik herhaal deze mantra elke twee maanden sinds januari 2020, wat misschien deel van het probleem is.)
Maar serieus: ik heb NAGEDACHT.
Vijf dagen in quarantaine geeft je tijd om je levensbeslissingen te analyseren. En mijn conclusies zijn... verontrustend.

Bijvoorbeeld: ik heb €47.000 aan diamanten naast mijn vuile was liggen. Een reminder dat iemand daadwerkelijk meer geld heeft uitgegeven aan mijn toekomstige geluk dan de meeste mensen verdienen in een jaar, terwijl ik hier zit te fantaseren over iemand die me volledig negeert sinds 7 februari.
Als ik mijn ogen dichtdoe, zie ik Wouter nog steeds op zijn knieën in Dubai Mall, omringd door mensen met Louis Vuitton-tassen. Ik heb de ring één keer gepast sinds Dubai. Past nog steeds perfect. Natuurlijk past hij perfect. Wouter heeft maanden bestudeerd wat ik mooi vind, terwijl Tom niet eens wist dat ik een hekel heb aan crossbody-tassen.

En hier zit ik, nog steeds in mijn ‘studentenwoning’, en ik weet zeker: Wouters royale schenking voor een nieuw onderkomen wil ik nu ZEKER niet accepteren. Het financieringsgat wordt dus alleen maar groter als ik niks doe, gebeurt er ook niks.
En sowieso, na het hele huwelijksaanzoek-fiasco is het aardig bekoeld tussen ons. En hier is het ding: ik besef dat ik onafhankelijk moet worden. Echte ‘ik kan mijn eigen vakantie naar Dubai betalen zonder afhankelijk te zijn van iemand anders’-onafhankelijkheid.
Ik klink als Tom, besef ik. Hij zou zeggen: ‘Je moet een plan hebben, Nina. Je hebt geen plan.’
Dus dat heb ik gemaakt – een plan.

Plan A: Ik heb me aangemeld voor een Cybersecurity opleiding. Want van junior designer naar hacker, dat is toch een logische carrièreswitch? Ongeveer net zo logisch als Toms overgang van ‘liefde van mijn leven’ naar ‘radiostilte specialist.’ Maar goed, blijkbaar ben ik een dappere pionier in de kunst van het compleet veranderen van koers elke keer dat mijn leven implodeert (wat, statistisch gezien, meestel gewoon betekent dat ik terug in Toms armen ren).

Plan B: Ik ben aan het solliciteren. En ik dacht: waarom niet in Amerika. Delta Air Lines flight attendant salarissen: USD75.000 per jaar (jongens, ik ben hopeloos, dus zeg maar niks). Niet dat ik dat zou willen, maar het bood perspectieven. Het soort baan waar je mensen Biscoff cookies aanbiedt op 35.000 voet hoogte terwijl je ex op dezelfde hoogte vliegt – maar dan waar hij hoort, achter gesloten cockpitdeuren.

Een netwerk? Na twintig jaar bij hetzelfde bedrijf heb ik dat niet bepaald. Wel een indrukwekkend netwerk van ex-vriendjes en al dat gespuis. Robin bijvoorbeeld werkt bij Microsoft. Ik zie mezelf daar wel zitten, met mijn nul ervaring in tech en mijn natuurtalent voor computerstoringen.

Robin was... verbaasd, toen ik hem belde. Het soort verbazing die je krijgt wanneer iemand die je een jaar niet hebt gesproken ineens belt met carrièreadvies. En dan ook nog eens voor een baan waarvoor je ongeveer even gekwalificeerd bent als House voor een OK-positie.
‘Spannend,’ zei hij diplomatiek, ‘maar in de VS hebben ze vaak nog hogere eisen dan in Nederland. Afgeronde masters en zo.’
‘Hey, ik heb twintig jaar ervaring,’ probeerde ik nog.
‘Als je al twintig jaar bij dezelfde baas werkt, ben je op je tiende begonnen,’ flirtte hij.
Ah, daar is de Robin die ik ken. Altijd een grapje, nooit een oplossing.
‘Ja, forever 25!’ Ik lachte, ook al voelt mijn lijf de laatste tijd meer als forever 40. (Het is de COVID, hou ik me voor.)
‘En heb je dus al in geen eeuwigheid iets aan je CV gedaan of sollicitatie gedaan.’
‘Ik voeg er gewoon een foto bij,’ zei ik, omdat ik blijkbaar nu het type persoon ben dat denkt dat charme mijn complete gebrek aan relevante vaardigheden kan compenseren.
‘Juist ja, pikante foto’s mogen gewoon via de app,’ zegt hij, en ik kan hem bijna horen grijnzen door de telefoon. ‘Ik kan je HP referenties als doorslaggevend argument gebruiken.’
Ah ja. Wouter. Mijn bijna-verloofde die ik nu kan gebruiken als referentie – de ironie is niet te missen.
Goed, je snapt het al: het is niks geworden bij Microsoft. Maar wel bevestigd dat mijn dating-geschiedenis een betere carrière-adviseur is dan LinkedIn.

Toen het Amerika-carrière-plan faalde, heb ik mijn eisen ‘bijgesteld’. Dus heb ik me verdiept in de Green Card Lottery. Dan heb ik Tom helemáál niet nodig. Want niets zegt ‘ik ben over je heen’ zoals het emigreren naar het land waar je ex woont.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste sollicitatiegesprek gehad, in Nederland wel te verstaan. Bij Boeing (don’t ask).
Toen ik de uitnodiging kreeg, was ik zo estatisch dat ik meteen Nienke mailde. Probleem: ik stuurde de originele meeting invite door, waardoor Boeing HR ineens een melding kreeg dat er iemand genaamd ‘Nienke’ was toegevoegd aan hun sollicitatiemeeting. Ja hallo, ik ben een serieuze kandidaat, kijk maar naar mijn onvermogen om basale email-etiquette te beheersen.

Ergens in Boeing HQ zat waarschijnlijk iemand naar zijn scherm te staren: ‘Wie de fiets is Nienke en waarom zit ze ineens in onze vertrouwelijke HR-meeting?’ Mijn kansen zakten van ‘misschien’ naar ‘hopeloos’ voordat ik überhaupt mijn mond had opengedaan.
Professioneel gehalte: diep onder zeeniveau.

Maar eerst moest ik een assessment overleven – Boeing's manier om te ontdekken of je geschikt bent voor hun bedrijf of voor University Challenge. Ik kreeg allemaal absurde vragen waar ik geen reet van snapte:
• A stave church is a type of ___ commonly found in ___.
• An apse is ___ at ___.
• Vicarious species are ___ plants and animals which are not found in ___ because they require different ecological conditions.

Wie schrijft dit? Ik solliciteer niet voor een carrière in middeleeuwse architectuur! Alsof mijn kennis van Noorse kerkbouw direct correleert met mijn vermogen om... vliegtuigen te verkopen? Onderdelen te catalogiseren? Wat Boeing ook precies doet behalve dingen maken die volgens Tom alleen maar neerstorten.

Ik wilde op werk geen argwaan wekken en normaal zie ik eruit als een professionele zwerver. Dus had ik een blouse en mijn Zara-blazer maat 36 (hij kán dicht, maar daar is alles mee gezegd) in de auto gegooid en me bij de Burger King aan de A4 omgekleed voor Het Gesprek.
Fashion Week, eat your heart out.

ik was ZOOOO zenuwachtig! En het was in het Engels ook! Ik zat te trillen op mijn Boeing-stoel. Achteraf kon ik me wel voor mijn kop slaan door de domme blunders: ik vond namelijk dat ze wat verbaasd keken toen ik vertelde dat we aan wel 250 landen exporteerden (de wereld telt maar 193 lidstaten – een detail dat blijkbaar cruciaal is in internationale business, wie had dat gedacht) en ik maakte nog wel meer blunders. Zo was ik er ook van overtuigd dat ‘steakwords’ de juiste vertaling was van steekwoorden.

Maar goed. Blijkbaar vonden ze het charmant, want ik ben door naar de volgende ronde. En inmiddels heb ik nog twee uitnodigingen voor gesprekken bij andere bedrijven staan.

Het rare? De enige persoon aan wie ik dit allemaal wil vertellen is Tom.

Dus die avond deed ik niet alleen de ‘Attract Your Dream Job’ manifestation van Robert Zink – een man met een snor die beweert dat visualisatie de sleutel is en waar ik inmiddels alles aan ophang. Maar ook weer een ‘Guided Meditation To Manifest A Specific Person Using Manifestation Circle Of Love Portal’.
Robert belooft dat als je maar vaak genoeg naar zijn videos kijkt en herhaalt ‘I attract the man of my dreams,’ het universum persoonlijk zorgt dat je ex-piloot terugkomt.

Game on, dignity. Robert Zink heeft gewonnen.

To be continued...

De time stamp ook :') . Arme Nina was echt hopeloos.
Afbeelding

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 18:05

Lekker stuk weer maar ik hoop dat het universum Tom niet weet te vinden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:36

Gnome schreef:
Lekker stuk weer maar ik hoop dat het universum Tom niet weet te vinden.

+1 :o

Gaat nu googlen wat een Apse is...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:40

Ah, nu weet ik ook wat een Apse is, naast alle "hoe voorkom ik relatiefouten" zitten er meer leerzame elementen in dit verhaal :j :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 20:35

Even nog terugkomende op die selfie met de ring. Was je daar echt 38!? Want dan had ehm Nina ook wel op haar profiel kunnen invullen dat ze 25 was.