Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en dankjewel!
Ik ga er nog even mee door straks. Ik ben fan van Adriana van Zoest. Zij maakt zo mooi gebruik van olieverf bij het maken van vacht, mooie toets en kleurgebruik. Daar ben ik wat dieper ingedoken voor deze Leeuw.
Ik had dit nog nooit gedaan, maar toen ik het voorbij zag komen vond ik het wel een mooi beginpunt om vanuit daar een illustratie te maken. Ik had denk ik de bladeren nog kleiner kunnen maken om meer textuur te creëren, maar ik wilde ook een beetje rust voor het oog bewaren.
Leuk dat jij vanuit huis de muziek/feeststemming kunt horen.
dat hebben wij met vroeg opstaan om Vogels te gaan kijken, wat nogal in je voordeel kan werken, het lukt gewoon niet.
Dus mijn plannen zijn juist in het water gevallen, verder blijf ik ver van de binnenstad vandaan. Gelukkig ben ik hier volgende week ook nog en kan ik dan alsnog gaan (de markt is er elke maandagochtend). Ik heb hier wel een stuk meer teken- en schildermateriaal en een heel stuk meer ruimte tot mijn beschikking, dus ik ben wel van plan om deze week flink aan de slag te gaan.
Net als de bloesemfjord trouwens, die harde paarse schaduw vind ik erg goed geslaagd.
wat wordt dat geweldig!
Luister nu veel naar Folk/Americana.

het scheelt dat de weidevogels hier in de weilanden rondom mijn huis de hele dag wel te zien zijn, dat maakt mijn leven makkelijker. Veel plezier daar in Ierland!
ik heb alsnog m'n potloden erbij gepakt. Maar ik ben wel blij met het resultaat, al doet de foto er niet helemaal recht aan
. Jis_ schreef:*knip*
Je bent ook creatief met stof, als in kleding maken? Lekker zo'n ruime werkplek.
*knip*
Ik was afgelopen donderdag even thuis dus toen ik kon mooi foto's maken van wat shirts die ook nog teken-gerelateerd zijn, omdat ik er wat op heb gezet:

Thats_Me schreef:@roodvos. Je kunt inderdaad met bijvoorbeeld poscapennen op een gelplate tekenen. Alleen de uitkomst van een de afdruk is altijd een verrassing en bij zentangel is het, wat ik zo voorbij zie komen, wel de bedoeling dat het strakker wordt. Dat is met een gelplate erg moeilijk te behalen als monoprint. Wel zou je een basis kunnen maken en daarop met bijvoorbeeld fijnlijners de zentangle zetten. Ik heb het wel al eens met lijntekeningen geprobeerd. Misschien dat ik mij er later deze maand nog eens aan waag. De maand is nog lang.
*knip*

De textuur van het potlood op de bladeren vind ik ook een goede toevoeging.
Misschieeeen aan het einde van de maand nog, maar ik denk dat ik het wel mooi vind nu. Er zijn drie versies uitgekomen: 

_roodvos_ schreef:@vikawiek:
Als ik zeg dat je zo'n paddestoelmuts nodig hebt in je leven, ga je die dan ook maken?
maar eerst moet die broek af, voor dat ik zometeen zonder broek in Winschoten sta maar wel met een prachtige paddestoelmuts