[ART] Goudsmid in opleiding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: [ART] Goudsmid in opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:07

Ooh dat paard met die uitgesneden bles, wat leuk!!
Sowieso is alles leuk wat je maakt haha. Eerlijk is eerlijk.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 20:31

xDenies schreef:
Ooh dat paard met die uitgesneden bles, wat leuk!!
Sowieso is alles leuk wat je maakt haha. Eerlijk is eerlijk.

Dank je wel <3 Beebs kol zou ook wel echt super herkenbaar zijn denk ik haha.

Deze is klaar om iemand blij de gaan maken <3
Afbeelding

En binnenkort komt er nog een super toffe opdracht aan! Nog even vragen of ik het proces hier mag delen :D dit zijn ook verschillende zilveren hangers, en die worden dan geelgoud verguld *\o/* groot voordeel daarvan is dat het een stuk voordeliger is dan volledig goud, nadeel is dat de laag er uiteindelijk af kan slijten. Deze kan er wel weer opnieuw op gezet worden!

Ik zit er ook aan te denken om (kwalitatief goede) schoonmaak spullen erbij de gaan verkopen. Denk aan zilver en goud poets/doekjes etc. Dus bij deze even een steekproef; zouden jullie zoiets mee bestellen bij een sieraad?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:30

Ik heb voor mijn zilveren oorbellen een reinigingsvloeistof met dompelkorfje. Heel handig, daarna even afspoelen met water en even drogen en klaar (al durf ik oorbellen met edelstenen niet daarmee te behandelen). Ik zal die uiteindelijk wel vervangen. En als het even kan, zou ik die meebestellen als ik ergens toch al oorbellen koop.

Ik heb geloof ik wel ergens reguliere zilverpoets, maar eerlijk gezegd weet ik hoe ik het gebruik - wat zijn handige tips, do's en don'ts? Ik ben voor de grap gaan kijken op Youtube hoe men zilveren sieraden schoonmaakt, maar ik raak ietwat verontrust als ik lees over tandpasta en aluminiumfolie. Ik zou dat niet gebruiken op dure, custom (want dat zijn de jouwe!) oorbellen. Maar hoe poets ik dat wel?
Misschien zou je een filmpje online kunnen zetten op je website bij wijze van tutorial?

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:01

Gaby schreef:
EIk heb geloof ik wel ergens reguliere zilverpoets, maar eerlijk gezegd weet ik hoe ik het gebruik - wat zijn handige tips, do's en don'ts? Ik ben voor de grap gaan kijken op Youtube hoe men zilveren sieraden schoonmaakt, maar ik raak ietwat verontrust als ik lees over tandpasta en aluminiumfolie. Ik zou dat niet gebruiken op dure, custom (want dat zijn de jouwe!) oorbellen. Maar hoe poets ik dat wel?
Misschien zou je een filmpje online kunnen zetten op je website bij wijze van tutorial?

Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde opschrijven :j
Een complete set incl doek en een heldere instructie is echt wel fijn.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 21:50

Je komt met een speciaal zilver doekje al een heel eind :D ik denk dat dat de fijnste thuis oplossing is. Als dat niet voldoende is, is er ook nog hele fijne zilverpoets, voor als het echt heel zwart geworden is haha.

Verder ben ik op stage lekker bezig met reparaties *\o/*
Zoals deze ketting iets verlengen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar ook iets nieuws van goud maken (hij is inmiddels weer een stukje uit elkaar omdat het niet goed zat)
Afbeelding

Ik ik ben thuis nog lekker bezig met zilver! Zoals deze ringen waar een topaas, en een aquamarijn in komen, en nog wat aanschuifringen <3
Afbeelding

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 22:44

2 af <3
Zilveren ring met versiering en aquamarijn, en een gehamerd aanschuif ringetje.
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:57

Heel mooi! Wat is een aanschuifringetje precies?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:02

_Hedi schreef:
[ Afbeelding ]

Ik draag m nu een week en ik ben er echt heel blij mee!!! <3 Thanks!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:39

Een aanschuifringetje is precies wat het zegt eigenlijk: een ringetje dat je bij een andere ring kan aanschuiven, zodat je een bredere "nieuwe" ring krijgt.
Ik heb verschillende zodat ik kan variëren, bijvoorbeeld dunne aanschuifringen van witgoud met daar tussen een witgouden ring met diamantjes of een met diamantjes en safieren. Je kan zo je ringen dus dunner en dikker maken met een verschillend middenstukjes. Of als je eens gek wilt doen meer dan 3 ringen achter elkaar omdoen, krijg je een hele brede ring.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 13:37

Century schreef:
Heel mooi! Wat is een aanschuifringetje precies?

Wat maflinger zegt :D super leuk om meerdere bij elkaar te dragen en lekker af te wisselen.

Ir111 schreef:
_Hedi schreef:
[ Afbeelding ]

Ik draag m nu een week en ik ben er echt heel blij mee!!! <3 Thanks!

Geweldig <3 echt super om te horen!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:33

Ik ben nog steeds superblij met de amethyst ketting die je voor me hebt gemaakt!

Afgelopen week merkte ik dat de sterling zilveren haakjes van mijn oorbellen met edelstenen soms dof worden. Ik poets ze eigenlijk niet, omdat ik bang ben om de edelstenen per ongeluk te beschadigen - maar ooit wil ik dat klusje wel klaren. Ik heb wel een zilverpoetsdoek, maar ik blijk geen zilverpoets te hebben.
Heb jij nog plannen om zilverpoetsartikelen te gaan verkopen en ook een tutorial op te nemen :) ? Ik koop t dan liever bij jou, i.p.v. bol.com ofzo.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 09:48

Wauw sorry voor de late reactie O:)

Gaby schreef:
Ik ben nog steeds superblij met de amethyst ketting die je voor me hebt gemaakt!

Afgelopen week merkte ik dat de sterling zilveren haakjes van mijn oorbellen met edelstenen soms dof worden. Ik poets ze eigenlijk niet, omdat ik bang ben om de edelstenen per ongeluk te beschadigen - maar ooit wil ik dat klusje wel klaren. Ik heb wel een zilverpoetsdoek, maar ik blijk geen zilverpoets te hebben.
Heb jij nog plannen om zilverpoetsartikelen te gaan verkopen en ook een tutorial op te nemen :) ? Ik koop t dan liever bij jou, i.p.v. bol.com ofzo.

Wat fijn dat je er zo blij mee bent <3
Ik weet niet of ik filmpjes ga opnemen. In principe is het poetsen van zilver heel eenvoudig, dus dat zou een filmpje van 10 seconden worden haha. Er zijn ook speciale zilver (en goud) doeken waar al een polijstmiddel is zit, dus die heb je dan niet extra nodig :D

Verder heb ik een hele hoop super gave opdrachten binnen!! Het gaat een hele drukke maand worden, en Jeetje wat heb ik er zin in :wow:
Vandaag eerst werken als opticien, en dan vanavond even laatste tekening maken.
Verder zal ik nog even toestemming vragen om hier wat van te delen <3

Ik heb sowieso een super leuke opdracht mogen maken die ik hier sowieso mag delen! Het is wederom een paarden silhouet, maar dan net weer even iets anders! Dit prachtige paard heeft een hele herkenbare aftekening op haar hoofd, en het was fantastisch om deze uit zilver te mogen halen!

Afbeelding

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 22:43

Ik mocht ook nog heeeeeel gave oorhangers maken voor iemand <3 <3

Hoe vet zijn deze! Volledig 14k geelgoud *\o/*
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:54

Wauw. Dat heb je echt heel mooi gedaan _/-\o_

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:56

Prachtige oorhangers, heel mooi gedaan!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:33

Ze zijn echt prachtig <3

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:22

Wooow heel mooi!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:23

Wauw die zijn echt heel gaaf!!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:11

Wow, mooi!
Heb je de lijnen gewalst en gevijld? Of op andere wijze?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 20:17

Oh wauw, die vind ik echt heel mooi. Zoiets zou ik ook wel willen dragen! Misschien dan in zilver.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 20:45

Oh wauw! Zoiets staat ook hoog op mijn verlanglijstje, mijn merrie heeft ook een prachtig bijzondere aftekening op haar hoofd.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 22:45

Dank jullie wel!! <3 <3

Creatas schreef:
Wow, mooi!
Heb je de lijnen gewalst en gevijld? Of op andere wijze?

Gewalst inderdaad :D niet gevijld. de 'outline' van de baadjes heb ik it de losse pols getekend en gezaagd, omdat de natuur ook niet perfect en symmetrisch is.

Century schreef:
Oh wauw, die vind ik echt heel mooi. Zoiets zou ik ook wel willen dragen! Misschien dan in zilver.

Dank je wel! Ze kunnen ook zeker in zilver! bij interesse stuur even een pb of email op info@karat-carat.com *\o/*

lonimma schreef:
Oh wauw! Zoiets staat ook hoog op mijn verlanglijstje, mijn merrie heeft ook een prachtig bijzondere aftekening op haar hoofd.

Leuk! Zeker een bijzondere aftekening is dan heel erg herkenbaar :D

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:07

Vrijdag heb ik mijn oorbellen bij Hedi opgehaald (en geknuffeld met haar katten). Super leuk ingepakt ging ik met m'n tasje weer naar huis.
Afbeelding

Tadaa!

Afbeelding

Ik ben er echt onwijs blij mee <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:03

*kan zich nu ook niet meer inhouden*

Heel gave oorbellen Hedi en solarpleure!

Ik kan stiekem ook niet wachten tot ik iets mag ophalen bij Hedi.
Ik ben even geleden geweest voor het bespreken van een ring ontwerp. Ter ere van mijn lieve eerste paard die ik sinds januari moet missen.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 23:53

solarpleure schreef:
Vrijdag heb ik mijn oorbellen bij Hedi opgehaald (en geknuffeld met haar katten). Super leuk ingepakt ging ik met m'n tasje weer naar huis.
[ Afbeelding ]

Tadaa!

[ Afbeelding ]

Ik ben er echt onwijs blij mee <3

<3 <3 <3 <3 <3

Akshay schreef:
*kan zich nu ook niet meer inhouden*

Heel gave oorbellen Hedi en solarpleure!

Ik kan stiekem ook niet wachten tot ik iets mag ophalen bij Hedi.
Ik ben even geleden geweest voor het bespreken van een ring ontwerp. Ter ere van mijn lieve eerste paard die ik sinds januari moet missen.

Ik heb er super veel zin in *\o/* ben nog even bezig met een andere opdracht maar als het goed is komen morgen alle spulletjes binnen voor jouw ring <3