[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:56

Bij het overnemen van boktnamen weet mijn autocorrect het vooral vaak beter. >;) :))

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 14:11

:))

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:41

Ik hou het wel bij mensen waar de naam in het onderschrift staat of ik het toevallig weet! Mijn naam is Lore trouwens :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:52

Lore :D
Dat ga ik onthouden
Hoe spreek je dat uit lor of loree of looree :o
Stom maar in mn hoofd moet het dan ook weer kloppen.

Ik ben dus inderdaad geen sven maar marjolein mn bokt naam verwijst naar mn achternaam. Die betekend zes maar mn achternaam is al bezet door een andere bokker daarom seven :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 14:59

Kijkt te weinig naar onderschriften. :o

Mooie naam Lore, heb ik niet eerder gehoord.

Mijn eerste bokt naam was RightOn, luisterde toen heel veel naar Barry White. :P

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:54

Seven schreef:
Lore :D
Dat ga ik onthouden
Hoe spreek je dat uit lor of loree of looree :o
Stom maar in mn hoofd moet het dan ook weer kloppen.

Ik ben dus inderdaad geen sven maar marjolein mn bokt naam verwijst naar mn achternaam. Die betekend zes maar mn achternaam is al bezet door een andere bokker daarom seven :j

Lange oo, doffe e: Loore :D

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:49

Afbeelding

Ze is klaar, stabilo en faber castell op pastelmat.
Ik krijg met mijn telefoon geen mooie foto gemaakt qua kleuren -O-

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:28

Pagina 9

Mooi begin van de flamingo San!

Gaaf portret Seven!

Jis, heel gaaf die Picasso. Die zou hier echt wel mogen hangen hoor :)).

Pagina 10

napie, ziet er goed uit! Die druppels maken het echt af :D.

Selina, jouw vachten zijn zo mooi altijd! Leuk portret van je eigen kat! En 2020, 20201, wat is het verschil :').

Pagina 12

Ayasha, goed begin met je vosje! Ben benieuwd hoe hij wordt, ik hou van die kleuren :D.

Huricane, leuk die vier katten :). De ogen zijn allemaal heel sprekend.

Seven, goed begin!

San, echt prachtig die flamingo :oo. Die kleuren en veren <3.

Pagina 13

Seven, je portret wordt al gaaf! Dat hoofd en die vacht, zo gedetailleerd :oo. Heb je het witte vlekje nog weg kunnen werken? En leuke kat. Fijn dat de panpastels zo goed bevallen.

huricane, mooi afgemaakt! Leuk die vier katten op 1 tekening :D.

Ayasha, goed nieuw begin van je vos! Wel zonde, wat was er mis gegaan?

Eva, prachtig die bloem! Mooie kleuren :D.

vivawiek, haflinger <3. Hij is heel goed gelukt.

Pagina 14

Seven, mooi begin met de fries.

E4D, goed begin met de arend :)!

Jis, weer een prachtig schilderij! Die vogel die je er steeds op hebt, waar is die van? Hij lijkt op dit vogel van het kinderboek 'de schilder en de vogel,' (alleen is die zwart). De vogel vliegt dus weg en dan is de schilder verdrietig.

San, zo lief die penguin met dat bladgoud <3.

Pagina 17

Seven, je fries ziet er goed uit! Donker op donker, daar hou ik van <3. En de achtergrond is gewoon erg gaaf!

Jis, prachtig schilderij van de uil. Hele gave stijl!

Pagina 18

Solleke_Noah, wat een leuke schetsen! Je hebt wel goed gevoel voor verhoudingen hoor :).

napie, wat is je stilleven leuk geworden :oo, ik herken hem bijna niet.

San, gaaaf de flamingo! De achtergrond maakt het opeens heel knallend. Zijn kop is echt zo zacht <3.

eva1969 schreef:
Oeps, besteld :=

Ha leuk! Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Pagina 19

Seven, ik heb het gevoel dat ik het elke pagina zeg, maar leuk begin weer :D. Hoe maak je de vacht altijd zo gedetailleerd?

Jis, ben heel benieuwd hoe je uil wordt :D!

Ayasha, je vosje is leuk geworden!

Pagina 21

Jis, je schilderij van de uil ziet er echt al tof uit! Heel rustgevend om ernaar te kijken :). De ijsvogels vind ik ook heeeel leuk. Die hebben ook dezelfde vibe.

Art_Ificious, heel fijn gemaakt! Zijn koppie is echt leuk.

Seven, leuk zo'n nieuw soort project! En je hond is leuk geworden! Ik vind het wel wat hebben met de schaduw zo!

Pagina 22

Eva, leuk dat je panpastels binnen zijn :D. Ziet er gaaf uit! Dat lichtinval in het water is prachtig en de kleur van de kwallen ook <3. En leuk begin met de kat.

E4D, je arend gaat al de goede kant op! Wat voor les volg je?

Ayasha, wat een schatje <3. Altijd leuk, je eigen dieren tekenen!

Selina, prachtige vogel. Je ziet trouwens helemaal niet dat het zo klein is. De details zijn echt heel precies.

Pagina 23

Solleke_Noah, oh wauw, die houten bordjes zijn echt heel leuk!

huricane, ziet er goed uit!

Seven, sterkte met het verlies van je hond :knuffel: . Afscheid nemen van je dieren is het zwaarste wat er is.

Pagina 24

Jis, je vogels worden prachtig!

Solleke_Noah, wat leuk! Een eekhoorn :D.

Zo, dat was mijn reactieronde, moet dit topic iets beter bijhouden. Ik ben de afgelopen week druk geweest dus zelf niet getekend. Wel leuk om jullie werk van de afgelopen week gezien, wat gaan jullie hard :oo.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:53

Bedankt voor je reacties eline
Hoe ik het doe Eehh dunne basislaag en dan enkel haar voor haar de details :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 11:03

Dank je Eline voor je leuke reacties! Is een hele inhaalslag zo voor je, wat mij betreft kan je wel wat bladzijdes overslaan, dat houd het denk ik leuker voor jezelf als je minder vaak kan reageren?

De vogels heb ik verzonnen. Verhaal van de schilder en de vogel ken ik niet, en even opgezocht, leuk! :D

Mooi geworden huricane! Je hebt het metaal wit gelaten of komt dat door de foto?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:26

Begonnen met de raaf op tulp
Realiseer ik me weer dat ik geen bloemen kan schilderen := :+
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:42

Ik heet Chantal, maar Tallie luister ik ook naar hoor, haha :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 11:57

:))

Seven schreef:
Begonnen met de raaf op tulp
Realiseer ik me weer dat ik geen bloemen kan schilderen := :+
[ [url=m/qQEpnC.jpg]Afbeelding[/url] ]

:= Mooie kleuren al vind ik. :j Vind ze ook mega lastig. Loop er nu even op vast bij mijn vlinderschilderij. (met de vlinders zelf ook :') ) Vaker doen om het in de vingers te krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:07

Ik vind ze best leuk Seven. :j Ik denk niet dat er iets is dat jij niet kan schilderen. :=

Ik ben trouwens Kathleen maar meestal wordt dat afgekort naar Kath. Het alternatief vinden de meeste te lief klinken voor mijn persoonlijkheid. :') :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:13

Hopelijk worden ze in volgende lagen beter

Ik ga proberen iedereen zn naam te onthouden maar ik ben echt ontzettend slecht in namen dus vergeef me als het niet lukt :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:29

Ach dan doen wij het gewoon samen beroerd met namen Seven! :')
Ik ben er ook zo slecht in. Bij jou is het wel simpel. Jij hebt 'm in je onderschrift staan. :))

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:46

Tjee wat gaan jullie snel :wow:
Op moment geen tijd om alles te complimenteren maar ik heb alle pagina's doorgekeken en echt al jullie werken zijn mooi.. ik hoop dat mijn werk er straks een beetje tussen past :D
Om even op de laatste 3 pagina's te reageren:
23
Solleke: op formaat van 4-5 cm is echt enorm knap.. Ik heb het vroeger ook wel is geprobeerd, het is super leuk! maar je moet volgens mij best wat geduld hebben met de natuurlijke naden van het hout.. oh en misschien een mondkapje :+
Selina: de ijsvogel is mooi geworden, heel mooi kleurgebruik en de achtergrond vind ik ook top gelukt! staat leuk naast het leuke planten potje hihi
Huricane: Vacht is enorm lastig.. Zoals Seven al ergens zei; eerst een lichte ondergrond en dan de haartjes erop! En oefening baart kunst natuurlijk.. ik heb bij mijn huidige project ook pas door hoe het werkt, en dat is grafiet. Ik vind het eindresultaat wel goed gelukt!
Seven: sterkte met het verlies nog :(:) wel sta ik elke keer versteld van jouw werken echt prachtig! Over die grijze hond op het blauw; ik dacht ook meteen dat het wat meer vervagen van het lichaam beter zou over komen, ik vind het wel een leuk principe en het heeft wel wat, maar dat hadden anderen ook al genoemd haha. Ik vind het wel erg knap hoe je de specifieke kenmerken van de jack russel uit kan laten komen in de tekening, die pootjes zijn echt spot on :j

24
Jis: Heel mooi begin, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Solleke: genie met hout, heel mooi die overgang van kleuren gedaan zo!

25
Seven: nou niks mis mee, je ziet duidelijk dat het tulpen zijn. Misschien helpt het al een beetje als je de stelen van de tulpen wat duidelijker uit laat komen tegenover de bladeren die eromheen zitten. Geen kritiek, slechts meedenkend :D wel ben ik heel benieuwd naar het eindresultaat :j

Ik zal later op de dag de voortgang van mijn grafiettekening even laten zien, krijgen jullie een beetje een idee. Het is voor mij een opnieuw opgepakte hobby welke een beetje verwaterd was. Ik ben nu bezig op A5 formaat want ik ben te pietje precies om nu relaxed aan een volle A4 of groter te werken, dat duur mij te lang. Ik heb namelijk een enorm probleem met tekeningen afmaken tegenwoordig :+ Dan besef ik mij wat ik fout heb gedaan en wil ik het opnieuw tekenen of met iets compleet anders beginnen, omdat ik vind dat de huidige geen zin meer heeft. Dat komt vast weer goed naar mate ik meerdere werkjes af heb denk ik :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:49

Afbeelding

Ik ben klaar, broek opgetrokken :7.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:52

Toverbal: Nou, zolang je een post een tekening is, zal hij er prima tussen passen hoor :D

^ Flamingo is mooi geworden! Ook mooi hoe je aan de linkerkant het laat overlopen in het papier.

Nu moet je net als ik (on)geduldig wachten tot we na de lockdown weer kunnen inlijsten :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:57

Selina schreef:
Toverbal: Nou, zolang je een post een tekening is, zal hij er prima tussen passen hoor :D

^ Flamingo is mooi geworden! Ook mooi hoe je aan de linkerkant het laat overlopen in het papier.

Nu moet je net als ik (on)geduldig wachten tot we na de lockdown weer kunnen inlijsten :=

Dank je :D. Oh nee, links zitten ook veren, alleen zijn die zo licht dat ze bijna niet te zien zijn :)).

Ja man, ik wil een roze passe partout en de online dienst waar ik ook nog wel eens bestel heeft alleen zachtroze en dat wil ik niet :'). Dus dat wordt nog lang wachten :(.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:13

Mooie flamingo San! Hij is prachtig geworden! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 14:00

Hij is prachtig San! Balen dat je moet wachten. Kan je zelf niet een beetje werken aan de zachttroze passe partout , beetje donkerder maken of wordt dat echt niet mooi denk je?

Ben benieuwd Toverbal!

Ayasha schreef:
Ik ben trouwens Kathleen maar meestal wordt dat afgekort naar Kath. Het alternatief vinden de meeste te lief klinken voor mijn persoonlijkheid. :') :')

:')

Ik ben ook bar slecht in namen onthouden, maar gezichten wel heel goed.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:03

Ayasha schreef:
Ik vind ze best leuk Seven. :j Ik denk niet dat er iets is dat jij niet kan schilderen. :=

En ik maar denken dat je echte naam Ayasha is -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:05

:)) Jij mag me ook wel gewoon Ayasha noemen hoor Selina :(:)
Ik luister toch nooit, dus of je nu de juiste naam hebt of niet maakt weinig uit voor het eindresultaat. _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:58

Ayasha jij bent net als ik hahaha zo grappig om te lezen :=

Ja je hebt helemaal gelijk toverbal dat zei ik zelf ookal. Bloemen pfff lastig

Mooi geworden San
(grappig mn telefoon heef die zin standaard al klaar staan) :D